Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Virker som om PS3 salget tar seg kraftig opp i statene etter prisavslaget. Mange som har sittet på gjerdet.

Salget på Amazon har gått opp med 1077%!

With the slash in the 80 gig version, Sony's sales on Amazon have skyrocketed. Consumers have quickly responded to the new price. The price cut for the holiday season has so far been well recieved.
KILDE

Futursehop is the second biggest BRICK and MORTAR retailer chain in CANADA after best buy.

Over 250 ps3s were sold out today minutes after the price cut took effect.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker som om PS3 salget tar seg kraftig opp i statene etter prisavslaget. Mange som har sittet på gjerdet.

Salget på Amazon har gått opp med 1077%!

With the slash in the 80 gig version, Sony's sales on Amazon have skyrocketed. Consumers have quickly responded to the new price. The price cut for the holiday season has so far been well recieved.
KILDE

Futursehop is the second biggest BRICK and MORTAR retailer chain in CANADA after best buy.

Over 250 ps3s were sold out today minutes after the price cut took effect.

Stemmer godt med det jeg ser i min butikk også.

Har solgt 10+ (starter pack`s) ps3 konsoller denne uken.

Lenke til kommentar

360 imponerer med gode tall og ekstremt gode SW tall. Wii ?? Uten spill eller noe så tar den 360 beste slag og får såvidt en ripe.. impressive.

Ps3 tsk tsk.. dette forklarer godt priskutte men vil det samme gjenta seg som sist ? en økning også tilbake til dårlige tall? SW er uansett dårlig spes HS skuffer stort.

Denne julen vil bli dominert av 360 og wii og jeg er faktisk ikke sikker på hvilken av de som vil selge mest. SMG er det første skikkelige spillet til Wii og det blir spennende å følge det.. med lange bein så kan den nå 10 mill lett. Legg til Wii-fit og bros så ser fremtiden til wii unektelig bra ut. Samtidig er 360 i siget og vil sikkert fortsette og selge bra (sammen med wii) og trolig knuse ps3 tall ut året. Ser ut som Ps3 ikke vil klare å følge de to andre.

Lenke til kommentar
360 imponerer med gode tall og ekstremt gode SW tall. Wii ?? Uten spill eller noe så tar den 360 beste slag og får såvidt en ripe.. impressive.

Ps3 tsk tsk.. dette forklarer godt priskutte men vil det samme gjenta seg som sist ? en økning også tilbake til dårlige tall? SW er uansett dårlig spes HS skuffer stort.

Denne julen vil bli dominert av 360 og wii og jeg er faktisk ikke sikker på hvilken av de som vil selge mest. SMG er det første skikkelige spillet til Wii og det blir spennende å følge det.. med lange bein så kan den nå 10 mill lett. Legg til Wii-fit og bros så ser fremtiden til wii unektelig bra ut. Samtidig er 360 i siget og vil sikkert fortsette og selge bra (sammen med wii) og trolig knuse ps3 tall ut året. Ser ut som Ps3 ikke vil klare å følge de to andre.

have a little faith..;)

hugs på att ps3 skal ha passert 16 mill i slutten av mars..

do not underestimate the power of playstation..:p

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at de som sa at Halo 3 ikke ville selge særlig mange 360'er tok feil....

Hvordan det? Halo 3 solgte 3.3 millioner kopier.. det presset rundt 250 000 flere konsoller enn vanlig. Det er ikke veldig mange med tanke på hvor mye det solgte. Som blant annet jeg skrev tidligere, de aller fleste som kjøper Halo 3 har allerede en 360...

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at de som sa at Halo 3 ikke ville selge særlig mange 360'er tok feil....

Hvordan det? Halo 3 solgte 3.3 millioner kopier.. det presset rundt 250 000 flere konsoller enn vanlig. Det er ikke veldig mange med tanke på hvor mye det solgte. Som blant annet jeg skrev tidligere, de aller fleste som kjøper Halo 3 har allerede en 360...

Vel, ifølge Major Nelson (se linken i posten over) har 360 salget økt markant i september.

Xbox 360 sales built upon its growth from last month, showing a 50 percent increase for the month of September selling an average of 105,600 consoles per week.

EDIT: Med de tallene du oppgir så har 7.5% av personene som kjøpte Halo 3 også kjøpt en 360. Synes det er et respektabelt tall mtp. hvor mange 360'er som er solgt i Nord-Amerika allerede og hvor høy attach raten er.

Endret av trydis
Lenke til kommentar

Ja, siden Xbox 360 solgte rundt 250 000 sist måned ja. Klar over det. Uansett ingen stor økning i forhold til antall solgte spill. Og attach rate-en forteller igjen at mange allerede har en 360 fra før.

Selfølgelig er salget godt, ingen som skal nekte for det. Men ingen stor økning som mange mente det skulle ha med tanke på konsoller. Det at Wii selger omtrent like godt uten spill omtrent syns jeg er mer imponerende. Hva skjer når Mario, Smash og Wii Fit kommer?

Denne julen blir veldig interessant og vil tilhøre Wii og 360 på stuefronten og DS når det gjelder håndholdt. Det er bare tallene vi trenger å vente på, for å se forskjellen mot de andre konsollene.

Lenke til kommentar

Regner med SW-tallene til PS3 går ned en del pga starter packen. Ellers så var det ikke ei bombe at lair og heavenly sword ikke slo særlig godt an. Men warhawk selger ikke noe særlig bra. Lurer nok på om det har mye å gjøre med at det selger en del på PS Store.

Lenke til kommentar

heller 230 for spillet der enn 500 for blue rayen i butikken. for de som allerede hadde headset fra resistance online gaming, så er det ikke akkurat en god deal og kjøpe det i butikken..

Lair og heavenly sword skuffer ja, lair har ikke blitt released i europa enda da, men trokke det vil slå ann her akkurat.. jeg var riktignok fornøyd med begge. men for xbox fans så er jeg vel enda en sta ps3 fan som liker det bare fordi det er ps3 spill:p

men ja jeg er enig, tror ikke ps3 vil slå ann denna jula, mest pga litt for få spill. men prisen kan ikke folk klage på lenger, den har gått ned veldig mye du får den jo så billig som en xbox nå omtrent. i usa ihvertfall.

Lenke til kommentar
Regner med SW-tallene til PS3 går ned en del pga starter packen. Ellers så var det ikke ei bombe at lair og heavenly sword ikke slo særlig godt an. Men warhawk selger ikke noe særlig bra. Lurer nok på om det har mye å gjøre med at det selger en del på PS Store.

Er det kommet noen tall for antall nedlastniger fra PSN? Butikk salget er dessverre intet mindre enn elendig for eint så godt spill som dette her. Kjøpte mitt via PSN da :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
eg trur ps3 vil gjere det relativt bra egentlig..

uncharted, ratchet and clank og ikkje minst GT 5 prologue vil nok booste salget..mulitplatform spill som cod4 og assassins creed vil og hjelpe på..

Er nok GT5 prologue som vil være den som slår best ut i salgstallene kan jeg tenke meg. Uncharted har jeg ingen tro på i det hele tatt som konsoll selger. Ratchet & clank er en serie som er god som gull for min del, men jeg vet ikke hvor mange konsoller det kan selge.

Sony har endret litt på markedsføringen på tv også nå, og this is living eller hva det het, har blitt tonet ned til bare en tekst i slutten, mens den spiller mer på navnet Playstation 3. Er nok grunnet at mange som ikke er så kjent med spill har litt vanskelig for å forstå this is living budskapet.

Lenke til kommentar
Regner med SW-tallene til PS3 går ned en del pga starter packen. Ellers så var det ikke ei bombe at lair og heavenly sword ikke slo særlig godt an.

De har ikke Starter Pack i USA.

I tillegg til spillene som allerede er nevnt kan nok Haze (med skikkelig markedsføring) og SingStar selge noen konsoller.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg trur at MS kommer med ett priskutt føre juletider, og med tittler som Halo 3, Mass Effect, Gears, Bioshock, COD4 & Assassins Creed i hyllene skal du nok se at den kan konkurere med Wii & Mario ved juletider..

PS3 derimot er jeg litt mer usikker på, men den nye 40GB med Ratchet, COD4 & Assassins kommer nok til å hjelpe betraktelig.

Trur jeg har nevnt det før i den tråden her, men Sony burde virkelig kutte PS2 nå.. de burde gjort det for en god stund siden. Ja den selger bra, ja de tjener penger.. men for hver PS2 de selger er det en person som muligens utsetter ett evt PS3 kjøp for en god stund fremover noe som gjør at den havner lengere og lengere bak konkurrentene som igjen betyr at spillutviklere dropper og utsetter planlagte PS3 spill pga for liten brukerbase.

Litt sånn 'win/lose'. Sony tjener bra nå, men om 3-4 år ligger de for langt bak med kun PS3'n..

Eller det er mulig jeg tar helt feil og Sony har en plan med hele greia

Thoughts?

Og TCi som sa at Halo 3 ikke pushet nok 360'er, trur kanskje man må se litt annerledes på det.

MS solgte vel 250.000 flere 360'er enn forrige måned.. Men selger de 500.000 hver måned frem til jul har nok Halo 3 gjort jobben sin. Folk flest går ikke til innkjøp på release dager

Lenke til kommentar

Det ble altså solgt 527.8K Xbox 360'er i USA i september, som er rundt en fordobling i forhold til måneden før. I løpet av september klarte Halo 3 å selge 3.3 millioner kopier. De som hevder at Halo 3 ikke har hatt innvirkning på salget av 360'er glemmer en vesentlig ting: Halo 3 hadde release i USA 25. september!.

Med tanke på at den "halo-effekten" vi kan lese ut fra disse tallene, kun gjenspeiler siste uken i september (*), er det kanskje litt forhastet å si at resultatet er skuffende? Dessuten så er november og desember tradisjonelt de månedene som det selges mest konsoller (av logiske årsaker), og svært mange venter derfor til nærmere jul før de handler julegaver. Det er tallene de 3 neste månedene fremover som vil være virkelig interessante.

Uansett hvordan man vrir og vender på det, så er et salg på 3.3 millioner spill i løpet av 1-2 uker, og det kun i USA, svært imponerende.

*NPD tallene for september tar for seg 5 uker, og inkluderer også tall fra begynnelsen av oktober.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...