Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Europe

week ending 10/14/07

Weekly Total

DS 158,975 17,282,952

PS3 77,827 1,697,638

Wii 75,033 3,523,800

PSP 62,027 8,535,003

PS2 53,843 43,151,763

360 42,244 3,754,596

GBA 2,495 19,534,242

 

Kilde

 

Vet ikke hvor nøyaktige disse tallene er. UK, Spain, France og noen andre land dere ser på linken er vel greien, men det er sikkert noen % feilmargin.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Så 178% boosten ga PS3 hele 1000 mer solgte konsoller enn xbox 360 ? Ikke så sinnsykt imponerendes da jeg forventer et mye høyere salg av PS3 i løpet av de neste månedene når mer kjente titler begynner å rulle ut.

 

Hvor får du 1000 fra?

 

Det er jo lett! Du tar 77,827 - 42,244 og trekker så i fra x faktor 34583=1000 :)

Lenke til kommentar

Hvordan får man frem tall for hvilke konsoll-eiere som kjøper flest spill på vgchartz? (så mange poster lenger opp her at det var en som hadde funnet noen salgstall for spill solgt pr konsoll)

 

Jeg mener: Når alt kommer til alt så er det ikke så interessant hvilket konsoll som selger mest i og med at alle produsentene faktisk taper penger på konsoll-salget, så jo flere konsoller de selger desto mer penger taper de. Det er spillene de skal tjene dette tilbake på.

 

Og jeg tror at Wii har et handicap på spill-salg-siden fordi svært mange av de som eier den er folk som ikke er overdrevet interessert i spill (Dvs mennesker som ikke kjøper spill så ofte, kanskje 2-3 spill helt i starten, men så går de lei og lar konsollet stå og støve ned) Tror også at PS3 har et lite handicap der foreløpig i og med at de har en litt høyere pris på spillene, men også fordi de foreløpig har et litt dårlig spill-utvalg. (Tror de kommer sterkt tilbake på det siste området men det vil ta litt tid å bygge seg opp)

 

Mulig mitt inntrykk er veldig farget av europeiske forhold. Jeg innbiller meg at Japanere med en Wii er litt mer gung-ho i spill-innkjøpene sine enn det vi Europeere er ;)

Lenke til kommentar
Når alt kommer til alt så er det ikke så interessant hvilket konsoll som selger mest i og med at alle produsentene faktisk taper penger på konsoll-salget, så jo flere konsoller de selger desto mer penger taper de.

 

Vel, Nintendo tjener penger pr. solgte konsoll, så det du sier er ikke helt nøyaktig.

Lenke til kommentar
Når alt kommer til alt så er det ikke så interessant hvilket konsoll som selger mest i og med at alle produsentene faktisk taper penger på konsoll-salget, så jo flere konsoller de selger desto mer penger taper de.

 

Vel, Nintendo tjener penger pr. solgte konsoll, så det du sier er ikke helt nøyaktig.

 

Så de burde vel egentlig slutte å selge disse konsollene siden de kun taper penger på de? ;-)

 

Jo flere solgte maskiner jo flere solgte spill!

 

Det er vel kun ps3 som koster mer i produksjon en den selges for.

360 taper vel kun penger pga den høye feil prosenten..

Lenke til kommentar
Jo flere solgte maskiner jo flere solgte spill!

 

 

Jo, men kanskje den sannheten gjelder i enda større grad for Xbox360 enn for Wii? Hvis Xbox360-eierne på sikt kjøper 1-2 spill mere pr konsoll enn Wii-eierne så vil f.eks. det ha enorm betydning for inntjeningen til Microsoft vs Nintendo.

 

Lurer fremdeles på hvordan man får frem salgstall for antall spill solgt pr konsoll på den websiden for jeg mener at det er det eneste som egentlig er av stor betydning på sikt (selv om Nintendo faktisk tjener penger på konsollene sine også ;) )

Lenke til kommentar

Økt salg takket være priskutt på 60 GB Starter Pack. 40 GB flopper med kun 11% av solgte PS3-er i forrige uke:

 

"The PS3 60GB is proving very popular, even with the introduction last week of the 40GB model. Eighty-nine percent of purchasers opted for some form of 60GB model, since this is sold with at least two games for only £50 ($102) more than the 40GB model, and sometimes other extras...check some retailer Web sites and you'll find Blu-ray discs also included for £350."

 

Gamespot

 

Er vel logisk at folk heller betaler 500-600 kroner ekstra for den skikkelige versjonen når de i tillegg får med minst to spill. Så er jo det store spørsmålet hva som skjer med salget når butikkene går tomme for 60 GB...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...