Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er ikke jeg helt stø på prosentregning, men hvorfor i alle dager går PS3 opp på %-vis markedsandel, når den har mindre økning enn de 2 andre?

 

*puzzled*

Det er helt logisk egentlig. Tenk deg at PS3 har solgt mindre enn Xbox 360 hele denne generasjonen. Skulle den ikke gått opp i prosentandel pga det hadde den hatt 0 % nå.

Lenke til kommentar
Nå er ikke jeg helt stø på prosentregning, men hvorfor i alle dager går PS3 opp på %-vis markedsandel, når den har mindre økning enn de 2 andre?

 

*puzzled*

 

Verden er ikke lineær.

 

Ole har 98 epler og 100% markedsandel.

 

Neste dag kommer Petter. Petter og Ole selger et eple hver. Status da er Ole: 99 og Petter 1 eple.. Petter har nå 1% markedsandel og ole "bare" 99%.

 

Ja ska du selv tenke deg om Ole begynner å selge 2 epler per dag, og Petter fortsetter på 1 per dag. Petter vil fortsette å stige i markedsprosent en god stund framover selv om han selger mindre.

Lenke til kommentar

Liker ikke epler, så jeg bryr meg ikke mye om den markedsandelen, men jeg har hørt at Kiwi har god peiling på frukt og grønt, for de som intereserer seg.

 

Konsoller derimot. Det er jeg interesert i.

 

Morsomt å se at Wii har øket så mye som den har gjort og nå ligger ann eller har tatt over X360 salgsmessig. Jeg tror ingen hadde forutsett dette. Jeg husker i Januar i år ble det sagt "Å vent til Playstation 3 kommer i Mars så skal dere få se at det blir å ligge mellom X360 og PS3 i år". Det er veldig viktig å legge merke til det siste uthevete, for jeg husker spesielt en som sa det. Skal ikke nevne noen navn.

Lenke til kommentar
Elite ramler av hyllene i Japan visstnok

 

Enda eit bluss for salget av 360 i Japan? Eller ventet de rett og slett på å få den svart :p

La meg tippe en klar økning neste uke. Deretter er det ned på gammelt nivå igjen. Akkurat som Halo 3.

 

Pachter tror de venter med 40 GB i USA til de har kvittet seg med 60 GB (noe som går dårligere enn planlagt). Han mener tap av bakoverkompabilitet har liten betydning.

 

SCEA trying to clear 60 GB stocks

Endret av kilik
Lenke til kommentar
u * p = y

 

P = (y / u)

 

38,08 % sånn ca... fortsatt ikke akkurat "litt dårligere" ..

Hvordan får du det regnestykket til å bli 38,08%? u er 24 ikke sant? Og y er 33? 33 / 24 = 1,375, altså en økning på 37,5%.

 

BTW. Wii FTW! :thumbup:

 

Det hjelper å bruke de orginale tallene og ikke avrundede tall.

 

P = (Nintendo Wii - 32 922 ) / (PS3 - 23 843)

Lenke til kommentar

40 GB-PS3 og £50 priskutt på bundelen har økt PS3-salget med hele 178% siden den ble introdusert i UK. Den selger bedre enn X360, men må fortsatt se seg slått av Wii.

 

Resistance: Fall of Man er helt oppe på 8.plass på lista, mens Heavenly Sword har gått fra 40.plass til 14.plass.

 

LW TW Title Developer Label Publisher

1 1 FIFA 08 EA CANADA EA SPORTS ELECTRONIC ARTS

- 2 PROJECT GOTHAM RACING 4 BIZARRE CREATIONS MICROSOFT MICROSOFT

2 3 HALO 3 BUNGIE MICROSOFT MICROSOFT

8 4 RATATOUILLE HELIXE THQ THQ

4 5 MYSIMS EA REDWOOD SHORES EA GAMES ELECTRONIC ARTS

5 6 TIGER WOODS PGA TOUR 08 EA SALT LAKE EA SPORTS ELECTRONIC ARTS

3 7 JUICED 2: HOT IMPORT NIGHTS JUICE GAMES THQ THQ

22 8 RESISTANCE: FALL OF MAN INSOMNIAC SONY COMPUTER ENT. SONY COMPUTER ENT.

11 9 WII PLAY NINTENDO NINTENDO NINTENDO

9 10 DR KAWASHIMA'S BRAIN TRAINING NINTENDO NINTENDO NINTENDO

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...