Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Om du leser innlegget mitt, skriver jeg grangivelig at jeg tror enkelte vil søke nærmere informasjon om de 2 utgavene før de går til et eventuelt innkjøp. Om PS3 hadde ligget på et normalt prisnivå i forhold til sine konkurenter, tror jeg ikke det hadde spillet noe inn og PS3 ville ha solgt konsoller når GTA 4 kommer, mye takket være GTA 3 i sin tid solgte på PS2.

 

Men i.o.m at PS3 ligger over de andre konsollene i pris, vil nok en del søke litt nærmere informasjon før de eventuelt hopper på et kjøp av begge deler.

 

Om PS3 derimot dumper prisen og kommer på et konkuransedyktig nivå med X360, kan det bli noe annet.

 

Jeg ser fremdeles ikke hvilken relevanse det har for diskusjonen ved å søke opp tidligere utsagn. Det har ingen oppbygning for din sak annet enn bevis på at du ikke leser mine svar fult ut før du hoppe på hesten og rir mot meg i full frontalangrep.

 

Jeg går på ingen måte ut i full frontalangrep, og jeg beklager om det er slik du oppfatter det. Om du leser ditt eget innlegg så sier du ikke det du påstår over.

Ja det er sant, men så kommer folk til å spørre deg og meg og alle andre spesielt intereserte "Hvilken GTA 4 bør jeg satse på" og så kommer det frem at X360 versjonen får nedlastbar innhold hvor PS3 versjonen ikke får det.

 

Its amazing what you can do with the internett.

 

Det er forferdelig satt på spissen dette her, og det må da vel etterhvert bli vel kjedelig for folk. "Tror" gikk jeg ut ifra at du gjorde ja. "Enkelte vi søke" ser jeg ikke noe til. Slik uttalelsen din fremstår, påstår du at folk vil benytte seg av internett og finne ut hva som er den beste versjonen å kjøpe, hvilket blir 360 versjonen iom. at denne har nedlastbart innhold.

 

Dette bestrider jeg og benytter argumentasjon som du selv benytter deg av. Hvordan kan det ha seg at folk flest bryr seg katten å benytte internett i forkant av å kjøpe eks. vis hardware, mens for en detalj innen et spill er det en selvfølge?

 

Dette er forøvrig en diskusjon, og jeg har intet å hente på å gå til frontalangrep på noens person, hvilket jeg ikke ser at jeg gjør. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk også på at man må etter all sannsynlighet betale ekstra for disse episodene. Blir de lansert gratis så hjelper det nok mye, ja, men vil nok ikke akkurat regne med det (i hvert fall ikke når Take-Two sier at de vil tjene ekstra på disse episodene), så da er i hvert fall ikke jeg så sikker på at det vil bli et killerargument for å skaffe seg 360-versjonen. Det kommer selvsagt veldig an på innholdet av episodene.

 

Kommer også til å bli spennende å se om det vil være noen grafiske forskjeller og slikt. Jeg er i hvert fall ikke overbevist enda at det er 360-versjonen jeg skal kjøpe.

Endret av Egle
Lenke til kommentar

Hva er egentlig bakgrunnen for konsollvalget til "folk flest" og "mannen i gata"? De bryr seg jo tydeligvis ikke om Blu-ray/HD DVD, 720p, Xbox Live/PSN, Gigabytes, Cell, RRoD o.s.v. De to viktigste faktorene må da være pris og spilltilbud. Der stiller Wii i en særklasse, med både lav pris og spill som appelerer til massene. Kan PS3 og X360 matche det denne generasjonen? Og er det egentlig det viktigste? X360 har en veldig høy attach-rate som gjør at spill til konsollen selger meget bra selv om det er konsoller med høyere markedsandel der ute. Det er nok like viktig for både spill og konsollprodusenter som antall konsoller som selges. Med fler spill på markedet vil nok også PS3 oppleve å få en høyere attach-rate enn Wii. Mitt inntrykk er at veldig mange Wii eiere faller i den kategorien av gamere som kun kjøper 1-2 spill i året. Det er helt greit for Nintendo siden de tjener penger på selve konsollen i motsetning til Microsoft og Sony.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Eg vil tru du kan leggje til merkenamn blant dei sentrale faktorane. Sjølv om spelrelatert info begynner å bli meir vanleg utanfor dei dedikerte sidene, og informasjonen om spelutval og liknande auker blant mannen i gata, vil nok eit sterkt merkenanm framleis spele ei rolle.

Lenke til kommentar

Halo3 effekten varte ikke lenge i Japan ser det ut som:

Halo 3 dumped out of Japanese Top 30

 

Master chief goes from hero to zero is just one week.

 

Following last week's headline grabbing news that Halo 3 had topped the weekly Japanese video game chart, it's back to reality for Microsoft with the game's sales during its second week too few to register a place in the Top 30.

 

During its first week on release the final chapter in the Halo trilogy notched up impressive but not staggering sales of 59,000 units - a figure that on another week would have struggled to take the No.1 spot.

 

It appears that sales for the game were massively front-loaded with the majority of Japanese Xbox 360 gamers rushing to buy the game on day one, leaving only a trickle of sales for week two and beyond.

http://www.pro-g.co.uk/news/11-10-2007-6662.html

Lenke til kommentar
De sier (og jeg er enig) at 360 har alt for stor "nørdefaktor".

 

Interessant. Det virker som om oppfatningen i USA er radikalt motsatt: der er det tydeligvis nerdene (spesifikt wapanese-folka) som kjøper PS3 for å spille JRPG, mens 360 selger til jocks etc., i og med at de vil ha skytespill og sportsspill.

Lenke til kommentar

Ja, i USA oppfattes jo Halo 3 som et mainstream-spill. Europa ligger et sted mellom USA og Japan.

 

 

Wii's mest etterlentede spill, Smash Bros. Brawl, har blitt utsatt til Q1, 2008. Dette vil uten tvil påvirke julesalget, men ettersom Nintendo selv sier de vil slite med å levere nok konsoller før jul er det kanskje like greit og de har 4 andre potensielle hits på lager:

 

Mario Galaxy kommer ut verden over i november.

Wii Fit i Japan i desember.

Link's Crossbow Training i USA i november. Budsjett-tittel med Wii Zapper á la Wii Play.

Mario & Sonic at the Olympic Games verden over i november.

Lenke til kommentar

Angående Monster Hunter 3 og PS3 som noen nevnte her tidligere: Jeg kom over en artikkel på PSU.com (direktelink til artikkelen) hvor det står følgende:

Katsuhiko Ichii, Capcom’s Managing Corporate Officer, commented, "Due to high development cost of titles for PS3, we have decided to switch the platform to which we release our Monster Hunter 3 title.”

Dersom det er slik at PS3 er langt mer kostbar å utvikle spill til enn Wii (og kanskje også Xbox 360?), vil jo dette kunne ødelegge kraftig for PS3 fremover, spesielt med tanke på at det ikke finnes så mange PS3-konsoller på markedet i forhold til hva man ser hos konkurrentene.

 

For Wiis del ser jo dette derimot ut til å kunne bli en meget positiv trend, siden Wiis utrolig gode konsollsalg så langt kombinert med tilsynelatende langt lavere utviklingskostnader for spilltitler trolig gjør Wii til en meget attraktiv plattform for mange av spillutviklererne der ute. Stor kundegruppe + lave utviklingskostnader høres i allefall bra ut i min bok, og tilsynelatende også i Capcom sin. :)

Lenke til kommentar

Har tenkt på det og, skal det være slik at utviklerne heller velger X360 og porter til PS3 etterpå fremfor å utvikle spill til PS3?

 

Har lest en del utviklere som har kommentert at det er for dyrt å utvikle spill til PS3, om dette er tilfelle kan det bli en dyr affære for Sony å sende ut utviklere som lærer andre utviklere hvordan håndere og utnytte PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...