Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Konsollen er fortsatt for dyr til at typiske non-gamer-spill som Ratchet & Clank, Singstar, EyeToy etc. selger særlig med konsoller. Da må den under 3000 kroner i alle fall.

 

Uncharted og Haze tror jeg drukner litt i hypen rundt alle andre actionspill denne høsten, spesielt Halo 3. GT5 Prolouge er eneste jeg tror virkelig kan selge noen konsoller før jul.

 

Så ja, jeg tror PS3 kommer ut som sistemann denne høsten. Mitt tips er at Wii alene vil selge omtrent like mye som PS2/PSP/PS3 til sammen i november/desember.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Konsollen er fortsatt for dyr til at typiske non-gamer-spill som Ratchet & Clank, Singstar, EyeToy etc. selger særlig med konsoller. Da må den under 3000 kroner i alle fall.

 

Uncharted og Haze tror jeg drukner litt i hypen rundt alle andre actionspill denne høsten, spesielt Halo 3. GT5 Prolouge er eneste jeg tror virkelig kan selge noen konsoller før jul.

 

Så ja, jeg tror PS3 kommer ut som sistemann denne høsten. Mitt tips er at Wii alene vil selge omtrent like mye som PS2/PSP/PS3 til sammen i november/desember.

 

jaja jeg er enig med deg, det er ikke konsoll selgere, men det gir deg ikke en mindre grunn til og kjøpe ps3.. det forsterker jo bare arsenalet og salget. Men konsoll selgeren er helversjon av gt5 og mgs4, vil tro det er det som røkker. og killzone 2, tekken 6 kanskje.=) viktige exclusives tittler, de kommer neste år. tror da at vi får se syk økning

 

tror psp kommer til å selge som hakka møkk fremover, lite versjonen er her, den er billigere, gode spill begynner å komme.. du så den solgte ut ds lite 3-1 for et par uker sia.

Lenke til kommentar

sjølv om gta iv er multi så vil det også selge ein del ps3'er...

 

må heller ikkje gløyme Final fantasy som er ein av tre i trekløveret til sonys suksess, gran turismo, metal gear og FF...

 

men kommer killzone 2 til og selge så mange konsoller..??

 

faktisk litt skeptisk...sony har ein jobb og gjøre med markedsføring der...grafikk og gameplay kan vere 50 ganger bedre enn halo3 men merkenavn og hype er ein rar ting...

Lenke til kommentar

Er ikke så helt sikker på at GTA IV blir å selge noe merkverdig mye PS3 konsoller. Om den da ikke kommer ned i pris til den lanseringen.

 

Men per i dag ser jeg ingen grunn at at GTA IV skal selge noe merkverdig mange PS3 konsoller. PS3 er dyrere enn X360, samt at X360 versjonen får nedlastbar innhold over tid, noe PS3 versjonen ikke får.

Lenke til kommentar
Er ikke så helt sikker på at GTA IV blir å selge noe merkverdig mye PS3 konsoller. Om den da ikke kommer ned i pris til den lanseringen.

 

Men per i dag ser jeg ingen grunn at at GTA IV skal selge noe merkverdig mange PS3 konsoller. PS3 er dyrere enn X360, samt at X360 versjonen får nedlastbar innhold over tid, noe PS3 versjonen ikke får.

 

Hvem vet at 360 versjonen vil få nedlastbart innhold? La meg svare for deg: Meg og deg og andre som er spesielt interessert.

 

Worst spent 50 mill US$ ever :D

Lenke til kommentar
Ja det er sant, men så kommer folk til å spørre deg og meg og alle andre spesielt intereserte "Hvilken GTA 4 bør jeg satse på" og så kommer det frem at X360 versjonen får nedlastbar innhold hvor PS3 versjonen ikke får det.

 

Its amazing what you can do with the internett.

 

det er veldig sant, men lurer på hvorfor microsoft følte det var så viktig og så punge ut så inne i gampe rauas mye penger.

Lenke til kommentar
Ja det er sant, men så kommer folk til å spørre deg og meg og alle andre spesielt intereserte "Hvilken GTA 4 bør jeg satse på" og så kommer det frem at X360 versjonen får nedlastbar innhold hvor PS3 versjonen ikke får det.

 

Its amazing what you can do with the internett.

 

Hmmm nå undrer jeg litt.. "Mannen i gata", lyder det kjent? Kjært benyttet utrykk av deg når det kommer til folks uvitenhet om slike saker. Det er forunderlig hvor lite de kan om internett når det gjelder slike saker hvor mannen i gata argumentet blir benyttet. Link

 

Nei du, jeg står for den. :)

Lenke til kommentar
Hvem vet at 360 versjonen vil få nedlastbart innhold? La meg svare for deg: Meg og deg og andre som er spesielt interessert.

 

Worst spent 50 mill US$ ever :D

 

Jammen uflaks at ikke microsoft har deg på laget, så hadde de sluppet å ta slike businessmessige selvmord ;) De har kuppet pc verdenen (uten din hjelp), godt mulig de har planer om å bli like dominerende på konsollfronten også. Skal se de greier det bedre uten hjelp fra vilkårlige, selvutnevnte business guruer på diskusjon.no...

Man må knuse noen egg skal man lage eggerøre. Og om GTA serien skal fortsette fremover, kan det jo være en sten i muren om folk etterhvert assosierer xbox med den maskinen som får ekstra episoder. Best spent 50 mill ever?

Lenke til kommentar
Hmmm nå undrer jeg litt.. "Mannen i gata", lyder det kjent? Kjært benyttet utrykk av deg når det kommer til folks uvitenhet om slike saker. Det er forunderlig hvor lite de kan om internett når det gjelder slike saker hvor mannen i gata argumentet blir benyttet. Link

 

Nei du, jeg står for den. :)

 

Hvilken relevanse har det for denne diskusjonen hva jeg har utalt meg om i tidligere saker? Har du ikke oppholdt deg lenke nok på i alle fall dette forumet til å se hvor mange "Vs" tråder som ligger på forumet?

Lenke til kommentar
Jammen uflaks at ikke microsoft har deg på laget, så hadde de sluppet å ta slike businessmessige selvmord ;) De har kuppet pc verdenen (uten din hjelp), godt mulig de har planer om å bli like dominerende på konsollfronten også. Skal se de greier det bedre uten hjelp fra vilkårlige, selvutnevnte business guruer på diskusjon.no...

Man må knuse noen egg skal man lage eggerøre. Og om GTA serien skal fortsette fremover, kan det jo være en sten i muren om folk etterhvert assosierer xbox med den maskinen som får ekstra episoder. Best spent 50 mill ever?

 

Begynner å bevege seg langt ut på viddene, men jeg ser ikke helt det du sier her. "Now with downloadable content" er noe som man klistrer på ei stjerne på coveret. For den store almuen tror jeg det har intet å si. Dette er min personlige mening forøvrig. Jeg kjenner svært få brukere her inne på forumet som ikke har tillatt seg å kommentere penger, kostnader inkludert andre selskapers uvettige vurderinger av dette. Jeg tror ikke de heller forsøker å fremstå som "vilkårlige, selvutnevnte business guruer". Det er personlige meninger og meg bekjent har alle rett til en. :D

 

50 mill er mange egg for en enkelt omelett om man tar i betraktning at Sony nylig kjøpte opp Incognito til den nette sum av 36 mill. ;) Better money spent?

Lenke til kommentar
Er ikke så helt sikker på at GTA IV blir å selge noe merkverdig mye PS3 konsoller. Om den da ikke kommer ned i pris til den lanseringen.

 

Men per i dag ser jeg ingen grunn at at GTA IV skal selge noe merkverdig mange PS3 konsoller. PS3 er dyrere enn X360, samt at X360 versjonen får nedlastbar innhold over tid, noe PS3 versjonen ikke får.

 

 

Ikke for at dette skal være et motagument for din påstand men ALLE jeg kjenner går bare å venter på at GTA4 skal komme til PS3, inkludert meg sjøl, før de kjøper en.

Det at det kommer ekstra til 360 bryr de seg ikke om. De sier (og jeg er enig) at 360 har alt for stor "nørdefaktor".

 

(Sorry Xbox-fans, ikke ta min mening personlig)

Lenke til kommentar
Hvilken relevanse har det for denne diskusjonen hva jeg har utalt meg om i tidligere saker? Har du ikke oppholdt deg lenke nok på i alle fall dette forumet til å se hvor mange "Vs" tråder som ligger på forumet?

 

Jeg benytter faktisk dine utsagn til å støtte opp mot mitt eget. Jeg tror folk flest vil leve i lykkelig uvitenhet om downloadable content for GTA.

Det tror du også om de fleste andre saker med unntak av denne. :)

Lenke til kommentar
Ikke for at dette skal være et motagument for din påstand men ALLE jeg kjenner går bare å venter på at GTA4 skal komme til PS3, inkludert meg sjøl, før de kjøper en.

 

Dette er vel også litt av sonys problem. Alle går og venter på å kjøpe en ps3, og i mens går spillutviklere å venter på at folk skal kjøpe seg en ps3, så det skal lønne seg å gi ut på konsollen. Serier går fra ps3 eksklusiv til wii eksklusiv. Tegn i tiden?

Lenke til kommentar

Om du leser innlegget mitt, skriver jeg grangivelig at jeg tror enkelte vil søke nærmere informasjon om de 2 utgavene før de går til et eventuelt innkjøp. Om PS3 hadde ligget på et normalt prisnivå i forhold til sine konkurenter, tror jeg ikke det hadde spillet noe inn og PS3 ville ha solgt konsoller når GTA 4 kommer, mye takket være GTA 3 i sin tid solgte på PS2.

 

Men i.o.m at PS3 ligger over de andre konsollene i pris, vil nok en del søke litt nærmere informasjon før de eventuelt hopper på et kjøp av begge deler.

 

Om PS3 derimot dumper prisen og kommer på et konkuransedyktig nivå med X360, kan det bli noe annet.

 

Jeg ser fremdeles ikke hvilken relevanse det har for diskusjonen ved å søke opp tidligere utsagn. Det har ingen oppbygning for din sak annet enn bevis på at du ikke leser mine svar fult ut før du hoppe på hesten og rir mot meg i full frontalangrep.

Lenke til kommentar

Kan ein ekstra funksjon som, i dette tilfelle, nedlastbart innhald, få nokren "nerdar" ekstra til å kjøpe spelet på konsoll Z i staden for Y, kan det gjerne vere verdt dei ekstra utgiftene. Sjølv om mannen i gata ikkjer er klar over denne forskjellen må vi ikkje undervurdere "nerdane" som og kjøpar eit par spel. Viss mannen i gata tek seg ein tur inn, kan det og vere at han ser kva vår kjære forumnerd har kjøpt og lar seg påvirke av dette.

 

Når det gjeld GTA skal det uansett kjøpast på PC. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...