Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Det vil den nok ja, men den kan få sterk konkurranse fra denne

 

Kanskje det og kanskje ikke:

UK:

TOP 40 ENTERTAINMENT SOFTWARE - INDIVIDUAL FORMATS (UNITS), WEEK ENDING 6 October 2007

01 (02) [PS2] Fifa 08 (Electronic Arts)

02 (01) [360] Halo 3 (Microsoft)

03 (03) [360] Fifa 08 (Electronic Arts)

04 (04) [PS3] Fifa 08 (Electronic Arts)

05 (05) [PSP] Fifa 08 (Electronic Arts

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=197189

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje det og kanskje ikke:

 

Så du tror en Fifa bundle er bedre enn en Halo 3 bundle? Er ikke noe som hindrer 360 kjøperen å plukke med seg Fifa også. Litt verre for PS3 kjøperen å plukke med seg Halo 3. Men det kan jo hende folk som spiller Fifa og slikt er så inngrodd i Playstation at de bare kjøper PS3 automatisk.

Lenke til kommentar
01 (02) [PS2] Fifa 08 (Electronic Arts)

02 (01) [360] Halo 3 (Microsoft)

03 (03) [360] Fifa 08 (Electronic Arts)

04 (04) [PS3] Fifa 08 (Electronic Arts)

05 (05) [PSP] Fifa 08 (Electronic Arts

 

Slik jeg ser det selger Halo 3 bedre enn Fifa 08 til PS3, den som leder på salgstallene er Fifa 08 til PS2, men det kan vel være grunnet PS2's enorme kundebase.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det selger Halo 3 bedre enn Fifa 08 til PS3, den som leder på salgstallene er Fifa 08 til PS2, men det kan vel være grunnet PS2's enorme kundebase.

 

Fifa 08 til 360 selger bedre enn Fifa 08 til ps3 også. Sikkert grunnet større kundemasse til 360. Men ps3 utg selger bedre enn den til psp hvertfall.

Lenke til kommentar

En annen grunn til at 360 Fifa selger såpass "dårlig" er fordi Halo 3 kom ut omtrent likt. Ikke så mange som kjøper flere spill samtidig og de fleste valgte nok Halo 3 først. PS3 eiere derimot har jo ikke hatt noe å særlig å kjøpe på lenge, derfor hopper alle på Fifa også. Så Fifa på 360 kommer nok til å være på salgslistene lenger enn PS3 fordi folk kjøper det kanskje når de er ferdig med Halo 3.

 

Med mindre jeg tar fullstendig feil og at Fifa er mye mer populært blant PS eiere enn Xbox.

Lenke til kommentar
PS3's labre salgstall og Wii's enorme kapring av markedet begynner vist å sette noen spor i marken. Kanskje lanseringen av 40 Gb versjonen kan endre på konsollsalget for PS3.

 

 

det kommer til og skje ja.. et par tusen lapper for folk betyr veldig veldig veldig mye.. så tror salget blir veldig boostet nå

Lenke til kommentar

Er ikke å se bort fra nei, Sony skal vistnok ha basert seg på brukerundersøkelser angående BC på konsollen og funnet ut at dette er noe de kan kutte ut. Om det stemmer har jeg dessverre ingen kilde på.

 

Julesalget tror jeg dog Sony ikke har muligheten til å ta noe av i år. Wii er fortsatt for hipp til det og X360 har et mye sterkere bibliotek å rutte med. PS3 kan nok selge noen enheter av 40 Gb versjonen av PS3 til jul, men tror at det blir Wii og X360 som likevell kommer til å lede ann denne julen. Hva skjer neste jul er umulig å si.

Lenke til kommentar

tror faktisk wii og ps2 vil rocke julen inn.. fordi det er konsoller med mye artig, for meg er xbox skytespill og bil spill, der stopper det. nå blir jeg nok kalt fanboy i 30 timer etter den kommentaren.. men det er min mening..

 

ps3 er for dyr til og rocke julen, men har noen gode tittler kommende de neste månedene som vil ta den opp en del hakk i det minste.

 

men man så jo ifjor i usa, ps2 og wii solgte som hakka møkk i desember og tror det vil skje iår igjen, både europa, japan og usa, de store sonene.

Lenke til kommentar

Oi Akrabra, du er dristig må jeg si, å utale noe slikt? Jeg er ikke helt uenig i det dog, X360's bibliotek består ufattelig mange skytespill.

 

Jeg tok ikke PS2 med i tanken nei, det er en meget billig konsoll, så man får se om Sony likevell får synge julen inn med litt gammel vare.

Lenke til kommentar

Wii og DS har jo solgt mer enn PSP/PS2/PSP i USA de to siste månedene om jeg husker riktig. Tror ikke det blir store forrandringen fremover. Siden Wii har Mario Galaxy i høst vil salget øke en god del. Mario selger uansett, og Galaxy er det det første virkelige Mario-spillet (om du ser bort fra New Mario Bros til DS) siden Sunshine til Gamecube.

 

Jeg er ganske sikker på at PS3 blir taperen denne julen, mens Xbox 360 og Wii vil ligge et stykke forran. PS2 tror jeg vil falle en del. Blir spennende å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...