Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har Wii dårlig 3dje parts støtte?

9648247[/snapback]

 

Du kan jo ikke bare se på hvem som støtter Wii. Du må jo også ta med i betraktningen hva de støtter dem med. F.eks støtter jo Square Enix Xbox360. Likevel er det kun med det middelmådige Project Syplheed og ikke med det kommende Final Fantasy. (Er ihvertfall ikke annonsert ennå).

Lenke til kommentar

Morsomt å prøve å forsvare den tragiske tredjepartsstøtten ved liste opp 6 spill hvor halvparten er billige spin-off-titler. :tease:

 

Som sagt så vil nok dette forbedre seg nå som Wii selger over all forventning, men per dags dato er tredjepartsstøtten hva gjelder utgitte og annonserte spill skremmende svak.

Lenke til kommentar

Wii vil nok få massiv 3dje part støtte fra japan med masse sære spill. Blir nok verre med support fra resten av verden da nesten alle er så opptatt med 360 og PS3. Å lage eksklusive wii spill blir litt gambling da vanlige spill generelt selger dårlig og de mer sære spillene vil nok japanske utviklere dominere og det blir vel vanskelig å konkurrere mot de.

Lenke til kommentar

Jeg listet opp utviklere som støtter Wii, jeg ser ikke noen liste over utviklere som støtter PS3. Men men, folk har jo bestemt seg for å pirke på flisa så da får de lov til det.

 

Wii vil nok få massiv 3dje part støtte fra japan med masse sære spill. Blir nok verre med support fra resten av verden da nesten alle er så opptatt med 360 og PS3. Å lage eksklusive wii spill blir litt gambling da vanlige spill generelt selger dårlig og de mer sære spillene vil nok japanske utviklere dominere og det blir vel vanskelig å konkurrere mot de.

9648807[/snapback]

 

 

Pussig, jeg synes jeg ser mange av "verdens spillutviklere" er opptatt med Wii og X360, for så å porte X360 spillene over til PS3, som oftest resulterer i at X360 versjonen blir forsinket grunnet problemer med portingen.

 

Wii har god support, men konsollen er under 1 år gammelt, er jo ikke rart at man ikke ser så mange titler som er annonsert, de fleste spillselskapene holder kortene tett til brystet inntil de har noe å vise frem.

Lenke til kommentar
Wii har blitt akseptert som en maskin som leverer en underholdende pakke som alle kan underholde seg med. Den er denne generasjonens PS2. Mye shovelvware, men også mange titler verdt å eie.

9646098[/snapback]

Bortsett fra at PS2 fikk mye bedre støtte fra utviklere.

9647213[/snapback]

 

Ja ser man bort fra Wii's støtte fra Ubisoft, EA, Konami, Capcom og Square Enix så har ikke Wii noe støtte fra utviklerne.

 

Det argumentet at "Nintendo har bare gode spill de selv har laget" er for meg et irriterende utsagn.

 

Nintendo har vel ikke bare gode titler de selv har laget. Problemet er vel heller at de virkelig STORE titlene til konsollene deres er som regel deres egne spill (Zelda, Mario, Smash Bros. etc.). Muligens kan dette endre seg etter den begredelige støtten GameCube fikk, nå som Wii selger som glovarmt hvetebrød. Men så er jo spørsmålet hvor lenge Wii vil selge. Det ble vel statistisk bevist under GC-perioden at Nintendo-eiere foretrakk å kjøpe spill laget av Nintendo selv (eller selskaper eid av Nintendo), og ikke var spesielt interessert i å kjøpe third party-spill. Så når Nintendos stortitler (hovedsaklig Metroid, Zelda, Mario og Smash Bros.) er kommet ut, har Nintendo da noe som kan friste potensielle kjøpere, eller vil Wii bare bli en dumpingplass for halvbra partyspill, spin-off titler, minispill (WarioWare etc.) og småkjipe porter av PS2, PS3 og 360-spill?

Lenke til kommentar

Etter å ha telt igjennom listene for antall tredjepartsutviklere til Wii og PS3 så kommer jeg frem til at Wii har 158 tredjepartsutviklere, og PS3 har 159 tredjepartsutviklere

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_games

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_games

 

Så 1 utvikler i pluss gjør den andre konsollen sin tredjeparts-støtte til en latterlig kort liste?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Wii skal ha rundt 150 tredpeparts utviklere til nå:

http://www.codenamerevolution.com/?p=5936

 

Når Wiiware lanseres vil denne listen eksplodere, da mange utviklere vil få sjansen til å gi ut spill på Wii via tjenesten. Kanskje ikke store selskaper, men kan komme mange interessante spill uansett.

 

Angående det at Wii er denne generasjonens PS2, nevnte jeg at det gjalt spillutvalgtet. Altså mye shovelware og innimellom en rekke stortitler. Har ikke noe med støtten å gjøre, den vil komme nå som Wii leder konsollkrigen.

Lenke til kommentar
Etter å ha telt igjennom listene for antall tredjepartsutviklere til Wii og PS3 så kommer jeg frem til at Wii har 158 tredjepartsutviklere, og PS3 har 159 tredjepartsutviklere

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_games

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_games

 

Så 1 utvikler i pluss gjør den andre konsollen sin tredjeparts-støtte til en latterlig kort liste?

 

:thumbup:

9654381[/snapback]

 

Jeg telte bare utviklere fra Wikisiden til Nintendo, gad ikke telle gjennom utviklere fra spill annonsert.

 

Takk for den Steve, nå må jeg bare slenge en liten haha til dette:

 

"Blir nok verre med support fra resten av verden da nesten alle er så opptatt med 360 og PS3."

Lenke til kommentar
Huh? PS3 har vell litt bedre utviklere som støtter?

9654481[/snapback]

Nå skal jeg ikke spekulere i akkurat det, men det er jo åpenbart at kvalitet er viktigere enn kvantitet her.

9654615[/snapback]

Jojo, men man kan aldri tilfredstille alle, først skal man bevise at Nintendo har gode tredjepartsutviklere bak seg, da får man høre at nei det var en kort liste, tredjepartsstøtte er jo nesten ikke eksisterende på Wii, så legger man frem liste som viser at det er nesten like mange utviklere som jobber med Wii som det er med PS3, og da kommer man tilbake til som du sier kvalitet over kvantitet og da kan vi dra frem de første listene igjen med utviklere som, Capcom, Konami, Hudson, Grasshopper, Atlus, Namco Bandai, Koei, Bethesda, Rockstar, Crystal Dynamics, Square Enix, EA, Sega, Ignition, Kuju, Natsume, Next Level Games, SNK.

Lenke til kommentar
Etter å ha telt igjennom listene for antall tredjepartsutviklere til Wii og PS3 så kommer jeg frem til at Wii har 158 tredjepartsutviklere, og PS3 har 159 tredjepartsutviklere

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_games

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_games

 

Så 1 utvikler i pluss gjør den andre konsollen sin tredjeparts-støtte til en latterlig kort liste?

 

:thumbup:

9654381[/snapback]

 

Jeg telte bare utviklere fra Wikisiden til Nintendo, gad ikke telle gjennom utviklere fra spill annonsert.

 

Takk for den Steve, nå må jeg bare slenge en liten haha til dette:

 

"Blir nok verre med support fra resten av verden da nesten alle er så opptatt med 360 og PS3."

9654471[/snapback]

 

Hovedpoenget er jo at spillene som 3dje parts utviklere lager til 360 og PS3 vil jo ikke komme til Wii. Jeg tviler ikke på at mange små dev hus vil lage mye til Wii, særlig fra Japan. Men hvis du prøver å fremstille det som de store utviklerne støtter Wii like mye som de andre så tar du nok feil. Kanskje situasjonen er annerledes om 2 år men ser man på hva kommer til konsollene i nærmeste fremtid er det jo ikke tvil om at Wii får færrest spill.

Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke bare snakk om hvor mange utviklere som jobber med en konsoll, men også graden av engasjement. Nå skal ikke jeg påberope meg å vite allverden om hvilke spill som kommer til PS3 og Wii, men jeg vil nå absolutt påstå at både Rockstar og Square er mye mer engasjert i PS3 enn Wii.

 

Og jeg forstår godt de som mener at tredjepartsstøtten til Wii er elendig, ettersom vi har sett mye jalla så langt - noe som igjen har ført til dårlig salg av software. Så får vi se da om dette bedrer seg - om listen over tredjepartsutviklere som støtter Wii faktisk legger litt arbeid bak spillene sine, og ikke bare dumper et lass med sub par-spill som ikke passer inn på de andre konsollene.

Lenke til kommentar

Selvsagt har vi sett mye jalla spill til Wii. Få trodde at Nintendo's konsoll ville bli en suksess, og enda færre trodde at den skulle selge såpass som den har gjort. Ta f.eks gears of war; hvor lang tid tok det å lage dette spillet? 2 år? 3 år? De begynte på gears før 360 havnet i butikkhyllene fordi de regnet med at 360 kom til å selge. Hvor mange utenom Nintendo hadde begynt utvikling av wii spill før Wii hypen kom? Jeg vil gjette ingen, siden alt man har sett har vært desperate forsøk av 3.parts utviklere å slenge seg på vogna. Noen vellykkede som Raymond raving rabbits, the godfather, resident evil 4 wii edition og mange mislykkede forsøk som chicken shoot og far cry: vengance. Spillmarkedet er dynamisk, fordi få ville støtte Wii 18 måneder siden betyr ikke at de ikke vil støtte Wii nå. Samme med PS3, bare at der er det omvendt.

Lenke til kommentar

Problemet er at Wii stiller i en annen klasse. PS3 og X360 er mer sårbar for porter seg i mellom, mens Wii står ganske alene. Den har ikke HWen til å kjøre PS3 og X360 spill uten kraftig nedgradering.

 

Så der PS3/X360 står i konstant fare for porter, får Wii noe annet designet for konsollens kapasitet. CoD3 lærte utviklerne at du kan ikke porte fra X360 til Wii uten å rompekjøre spillet totalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...