Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Da vil vi fortsette å se at Wii selger bra. Men det som er tingen med Wii er at den er så billig."

 

Elendig argument at Wii selger bra fordi den er så "billig".

 

X360 core og Wii koster like mye.

 

Legger du på 3 kontrollere på hver (i Wiis tilfelle 3 kontrollerpar da det vil kreves i mange spill), koster Wii en tusenlapp mer enn en X360.

Lenke til kommentar
Wii har blitt akseptert som en maskin som leverer en underholdende pakke som alle kan underholde seg med. Den er denne generasjonens PS2. Mye shovelvware, men også mange titler verdt å eie.

9646098[/snapback]

Bortsett fra at PS2 fikk mye bedre støtte fra utviklere.

9647213[/snapback]

 

Ja ser man bort fra Wii's støtte fra Ubisoft, EA, Konami, Capcom og Square Enix så har ikke Wii noe støtte fra utviklerne.

 

Det argumentet at "Nintendo har bare gode spill de selv har laget" er for meg et irriterende utsagn.

 

Hva får jeg til svar når jeg spør etter klassikerne til PS2? Jo da nevner man Metal Gear solid, greit det er Konami så det er utenfor Sony, men så kommer reglen. Gran Turismo, Ico, Shadow of the Colossus, God of War og God of war 2 fra mesteparten, Singstar, SOCOM og Killzone fra andre.

 

Tør jeg spør hvilken selskap som har utviklet de spillene som er "de store" til PS2? 1 er et utenhus selskap, resten er laget av spill laget av SCE og deres underselskap.

 

Så kanskje slultte å skyte seg selv i leggen med det utsagnet for ettertiden.

Lenke til kommentar

Det vet du er bare tull.

GTA III-spillene, Burnout 3, Devil May Cry, SSX, Guitar Hero, Prince of Persia, Okami, MGS 2-3, Final Fantasy X-XII, VF4, Tekken-spillene, Kingdom Hearts, PES-spillene...

 

Det er spillene som definerte PS2. Nesten alle store utviklere har bidratt med toppspill på PS2...

 

Ingen konsoll i historien har hatt så bra tredjepartsstøtte som PS2.

 

Killzone? Er det virkelig noen som regner det middelmådige FPS-et som en klassiker?

Endret av kilik
Lenke til kommentar

vel det solgte til platinum.. det er en klassiker for meg, men det er en annen historie.,.

 

poenget er at ps2 solgte ikke bra som party konsoll før i sitt 5 år eller noe, for da poppa de inn de spilla og da kosta jo konsoll damn lik 0.. 1000kr for noe som har spill til mange år med spilling er ikke galt akkurat.

 

wii lanserte som en party konsoll og tror selvfølgelig det er det den vil tjene på fremover ikke stort annet... ihvertfall så er den konsollen utelukket for meg, fordi jeg er en next gen personen selvfølgelig og liker mye bedre de vanlige stødige kontrollene..

 

men alt i alt det var fun å spille wii sports hos en kompis, for all del!=)

Lenke til kommentar

De har bidratt, men en del av de spillene du nevner har bidratt på andre konsoller og, som GTA 3 og Burnout 3.

 

Jeg sier ikke at PS2 ikke har hadt god støtte, om du leser innlegget mitt igjen sier jeg at mange folk henviser til inhouse made spill til PS2 som gromtitlene, samtidig som de klager på at Nintendo kun har inhouse lagete spill som er noe å nevne.

Lenke til kommentar
Wii har noen lovende titler på vei fra 3dje parts utviklere.

 

No More Heroes, Resident Evil: Umbrella chronicles, Medal of honor: Heroes 2, Final Fantasy crystal chronicles: Crystal Bearer og kommende Red Steel 2 som for tiden kun er spekulert.

9647892[/snapback]

 

Og det mener du måler seg med Tekken, Final Fantasy, Silent Hill, Grand Theft Auto, Pro Evolution Soccer, Metal Gear Solid, Devil May Cry, Okami, Guitar Hero, Kingdom Hearts, Soul Calibur, Virtua Fighter etc? Come on..

Lenke til kommentar
Hvordan i H klarer du å et forsøk på å sammenligne utgitte spill med ikke utgitte spill? Jeg har da ikke peiling på hvordan No more heros eller Medal of honor: Heroes 2 blir for de har jo ikke kommet ut.

9647967[/snapback]

 

Siden det ikke finnes et eneste tredjeparts eksklusivt spill til Wii i dag som kan måle seg med de PS2 spillene jeg nevnte, forventet jeg at du kunne ramse opp noen kommende spill som kanskje var på samme nivå. Selvsagt vet ingen av oss hvordan spillene kommer til å bli, men av de du lister ser jeg omtrent bare remakes, og et ennå ikke annonsert spill så jeg så ikke helt sammenhengen med at det ikke bare er husprodusentene som lager gode spill til den.

Lenke til kommentar
Wii har noen lovende titler på vei fra 3dje parts utviklere.

 

No More Heroes, Resident Evil: Umbrella chronicles, Medal of honor: Heroes 2, Final Fantasy crystal chronicles: Crystal Bearer og kommende Red Steel 2 som for tiden kun er spekulert.

9647892[/snapback]

Wow litt av noen titler, jeg tørr å vedde at eneste spillet som kommer høyere enn 80% i gamerankings er Final Fantasy:CC mest bågrunn av navnet og utvikler.

Lenke til kommentar
PS2 er 7 år, er jo klart den har en bedre lineup enn Wii, som ikke har vært ute 1 år engang.

 

For din informasjon er GTA ikke Sony ekslusivt, GTA 3 kom på PS2 først grunent kontrakt med Rockstar som går tilbake noen år men so Rockstar i dag er glad de er kvitt.

9648147[/snapback]

 

Men da får du jo heller vente noen år før du presterer å skryte av Wii tredjeparts støtte. Og tideklsuivitet er også en eksklusivitet bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

Følgende selskap utenfor Nintendo har gitt sin støtte til Nintendo og Wii:

 

EA Salt Lake, Fall Line, Firebrand Games, Jet Black Games, Jupiter, Kuju Entertainment London, Nibris, TOSE, Seta, Shin'en og WayForward Technologies. Dette er selskap som utvikler ekslusivt for Nintendo.

 

Følgende selskap er ikke-ekslusive men har gitt sin støtte til Nintendo:

 

Artoon, Atlus, Capcom, Cing, Grasshopper Manufacture, Hudson Soft, iNiS, Konami, Mitchell Corporation, Namco Bandai, Next Level Games, Paon, Sega, Square Enix, Treasure Co. Ltd og Vicarious Visions.

 

Har Wii dårlig 3dje parts støtte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...