Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Wii selger selv uten "killer apps" ser det ut til,

 

Rart at folk sløser penger på ting de ikke bruker. Jeg kjenner 3 stk med Wii og alle maskinene blir brukt som støvfangere. Forstår meg ikke på valgene folk tar.

 

Men det er klart, RED STEEL ruler.

9641270[/snapback]

 

Så fordi du kjenner 3 som ikke bruker Wiien annet enn til å fange støv så gjør resten av verden det samme?

 

Hva i H er det slags tenking? Å jeg kjenner en som ikke bruker PS3en sin, derfor er PS3 aldri i bruk hos hele verdens befolkning.

 

Latterlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke til å skyve under en stol at de som kjøper Wii ikke bruker den like mye sammenliknet med de som kjøper 360 eller PS3, bare se på salget av software pr. solgte konsoll. 360 kan skilte med 6.3 spill pr. solgte konsoll, er Wii i det hele tatt i nærheten? Neppe. Jeg ga opp Nintendo denne generasjoenen, virker som kvantitet går foran kvalitet når vi ser på Wii (IMO) Gamecuben er jeg fortsatt glad i da :)

Lenke til kommentar
Wii selger selv uten "killer apps" ser det ut til,

 

Rart at folk sløser penger på ting de ikke bruker. Jeg kjenner 3 stk med Wii og alle maskinene blir brukt som støvfangere. Forstår meg ikke på valgene folk tar.

 

Men det er klart, RED STEEL ruler.

9641270[/snapback]

 

Selv har jeg Wii, og jeg kan ikke si den brukes så flittig, men for min del hadde dette vært gjeldende uansett hvilken konsoll jeg valgte. Det er nettopp denne gruppen Wii appelerer til. De som kun ahr tid til å spille litt i ny og ne.

 

Men jeg må legge til, at det er godt Nintendo faktisk tjener penger per konsoll, for de imponerer ikke akkurat på spillfronten! Gleder meg til Mario galaxy og Lego Star Wars CS og Mario kart Wii. Det er tre spill jeg satser på å skaffe meg! Noe som forøvrig er greit, for jeg har ikke tid til å spille så mye uansett. Men hadd ejeg vært mer hardcore på gaming-fronten hadde jeg kjøpt meg en XboX i tillegg.

Endret av chrisoh
Lenke til kommentar

Vel min wii brukes vel meir av dama(blir faen meg ikkje lei Mario hu der altså :!: ) enn meg for å si det sånn. Men wii er nok den konsollen som har blitt brukt minst det siste halvåret ihvertfall. Samme kan eg si om PS3`en min. 360 blir brukt veldig veldig mye, det er rett og slett så mye meir motiverende å slå den på sammenlignet med PS3, greit eg har Warhawk som rett og slett er fantastisk, MS og FOM er eg dønn lei.

 

Men det er 360 som har de virkelig gode spillene for min del, og at kontrollen er så fantastisk som den er hjelper jo på spillegleden.

 

Men eg veit at PS3 får sne titler som eg kommer til å sitte mye med, men de lar vente på seg. Det samme med Wii forsåvidt. 360`en har heile tiden ein jevn strøm av gode titler som stikker innom :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Når det kommer spill til PS3 og wii tror jeg de kommer til å selge.

9639748[/snapback]

 

Wii selger selv uten "killer apps" ser det ut til, da sliter PS3 mer salgsmessig grunnet dårlig spillutvalg. Ser ut som det er 2 komplett forskjellige markeder de 2 selger på, Wii på sitt eget og PS3 i konkuranse med X360.

9640785[/snapback]

Wii selger ikke uten spill i det store løpet. Wii's killer app har jo vært wii play og zelda. Pluss at det er noen små spill utenom. Wii har solgt på kontrollsystemet, men jeg blir veldig overraska om den fortsetter stort lenger med det. Software er det som selger konsoller.

Lenke til kommentar

Jeg har hele tiden trodd at killer appen til Wii er Wii sports da... Mange folk som liker Wii som egentlig driter i spilling. Derimot så kjøper de ikke en selv.

Min Wii har samlet støv i en lengre periode, men dama spiller litt raving rabbids, samt at kjøpet av en komponent kabel til den gjorde at den ble litt mer interressant med en gang. Men den mangler spillene enda. Tenker litt på super paper mario, men har enda ikke skaffet det. Veldig frustrerendes at ikke alle Virtual console spillene fungere med component kabel da.

Lenke til kommentar

I Japan er jeg tilbøyelig til å være enig, men nå har Wii vært komersielt sett en suksess i Europa og Amerika og, hvor Wii sports følger med i pakken. Så her hvor Wii sports følger med kan man ikke kalle det en Killer-app akkurat.

 

Er vel akkurat det jeg mener og, Wii har ikke over alt en "killer app" å støtte seg til, det nærmeste man kommer er vel Resident Evil 4, Twilight Princess og Excite Truck men de er ikke akkurat killer app, spes ikke Resident Evil 4 som er en port av et eldre spill. Twilight Princess er et bra spill men jeg tviler på at det selger til andre enn de som er interesert i Zelda serien fra før av eller har på et eller annet tidspunkt hørt om spillet og er nysgjerrig på hva det er.

 

Så derfor sier jeg at Wii selger til tross for killer aps. Selv om salget er dalende i det siste er det fremdeles av den mestselgende konsollen denne generasjonen per nå. Hvorvidt den kommer til å fortsette salget er bare spekulasjoner, det gjennstår fremdeles å se hvor dyp støtte Wii får hos utviklerne over tid, spesielt med tanke på hvor mange utviklere som fucker opp med implementernigen av Wiimoten i spillene sine. Det er det største problemet til Wii, det er ingen som utnytter Wiimoten godt nok, de klasker den bare på til slutt og sender møkra ut.

Lenke til kommentar

Så, 40 GB PS3 uten PS2-kompabilitet til samme pris som Xbox 360 Elite fra onsdag i Europa. 60 GB Starter Pack-prisen reduseres også med en tusenlapp.

 

Nå kan jeg ikke skjønne annet enn at PS3 får et klart overtak over X360 i Europa, i alle fall på kort sikt. Men er nok fortsatt litt for dyr til å gå utover Wii-salget.

 

I USA står Xbox-navnet så sterkt og Halo-hypen så stort at jeg tror den kan holde unna for PS3 denne høsten.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Wii selger selv uten "killer apps" ser det ut til,

 

Rart at folk sløser penger på ting de ikke bruker. Jeg kjenner 3 stk med Wii og alle maskinene blir brukt som støvfangere. Forstår meg ikke på valgene folk tar.

 

Men det er klart, RED STEEL ruler.

9641270[/snapback]

 

Så fordi du kjenner 3 som ikke bruker Wiien annet enn til å fange støv så gjør resten av verden det samme?

 

Hva i H er det slags tenking? Å jeg kjenner en som ikke bruker PS3en sin, derfor er PS3 aldri i bruk hos hele verdens befolkning.

 

Latterlig.

9641501[/snapback]

 

å så sint!!

 

Hvor sier jeg at jeg baserer den "tenkingen" på de 3 jeg kjenner? Hvis du ser på quoten så er det vel mangel på SOFTWARE som er hovedpoenget mitt.

 

Wii har 1-2 bra spill og selger omtrent ingenting per solgte konsoll. Ergo, Wii blir ikke brukt av eierene sine.

 

Latterlig tolkning av "tenkingen" min.

Lenke til kommentar
å så sint!!

 

Hvor sier jeg at jeg baserer den "tenkingen" på de 3 jeg kjenner? Hvis du ser på quoten så er det vel mangel på SOFTWARE som er hovedpoenget mitt.

 

Wii har 1-2 bra spill og selger omtrent ingenting per solgte konsoll. Ergo, Wii blir ikke brukt av eierene sine.

 

Latterlig tolkning av "tenkingen" min.

9643734[/snapback]

 

Mangel på SF kommer heller på hvor kresen folk er enn direkte mangel. Wii har en god del medicore spill som er morsomme til tross for sine mangler, som f.eks Red Steel.

 

Jeg ser heller ikke mye tenking fra din side annet enn konkluderingen ut fra 3 kompiser som har en støvfanger med navnet Wii.

 

PS2 maskinen min står nå under TVen og samler støv, ergo PS2 blir å gå ut av produksjon innen året er omme. Dette baserer jeg på at jeg kjenner 2 kompiser som kjenner 3 venner som har 5 venner som og har PS2 maskinen sin under TVen.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Wii mangler definitivt killer apps ja. Og har for øyeblikket altfor mange ports av gamle spill fra andre konsoller. Men om et halvt år vil den situasjonen ha endret seg drastisk. Da vil Wii-eiere sitte der med Wii-eksklusive titler som...

- Super Mario Galaxy

- Super Smash Bros. Brawl

- Mario Kart Wii

- Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors*

- Resident Evil: The Umbrella Chronicles

- Donkey Kong Barrel Blast

- Rayman Raving Rabbids 2

- Bomberman Land Wii

- Battalion Wars 2

- Fire Emblem: Radiant Dawn*

- No More Heroes

- Zack & Wiki

- Mario & Sonic at the Olympic Games

- Deca Sporta

- EA Playground

- Endless Ocean

 

*=Allerede lansert i Japan

 

...og istedenfor å klage over mangel på gode spill, vil man altså ha det ovenstående utvalget mens man sitter og venter på Wii-eksklusiviteter som Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers, Wii Fit, Animal Crossing, F-Zero, Star Fox, Nintendogs, Pikmin, Trauma Center: New Blood, Wii Music, Worms: A Space Oddity, nye sportsspill med Mario i hovedrollen, nytt Mario Party og til slutt en ikke-eksklusivitet, Star Wars: The Force Unleashed, som dog alle vil ønske å spille med wiiremoten av visse grunner...

 

Dette høres sikkert ut som en lang reklame for Nintendo, men de kommer til å lansere så mange store titler til Wii innen et halvt år har gått, at jeg tror Wii kommer til å selge vanvittig mye i denne perioden.

Lenke til kommentar

Du er på grensen til barnslig nå. Hovedpoenget var ikke de jeg kjenner, men softwaremangelen. j.f quoten min som var så nedstrippet at selv en 4-åring skjønner poenget mitt.

 

Men noen synes vel det er gøy å diskutere bare for å diskutere.

 

HVAL... HVALKJØTTT;... DET ER MAT:

 

 

 

-takk!

Lenke til kommentar
Kanskje Wii er en "fad"? Time will show.. ;)

9644174[/snapback]

Wii klarte å bli nr. 1 uten store titler. Folk må begynne å få det ut av hodet at Wii er en "fad".

 

Det er nå Wii innholdsmessig er veldig lur å invistere i. Metroid, Mario og Smash er her nå snart. Venter du for lenge må du nok vente til langt ut på nyåret før du får en. Å ikke klare å levere nok maskinen ett år etter maskinen kom ut på markedet er noe som aldri har skjedd før.

 

Wii har blitt akseptert som en maskin som leverer en underholdende pakke som alle kan underholde seg med. Den er denne generasjonens PS2. Mye shovelvware, men også mange titler verdt å eie.

Lenke til kommentar
Kanskje Wii er en "fad"? Time will show.. ;)

9644174[/snapback]

Wii klarte å bli nr. 1 uten store titler. Folk må begynne å få det ut av hodet at Wii er en "fad".

 

Det er nå Wii innholdsmessig er veldig lur å invistere i. Metroid, Mario og Smash er her nå snart.

9646098[/snapback]

 

Der ligger kanskje litt av problemet. De virkelig store titlene er som regel Nintendos egne IPer. Og er man ikke interessert i dem, så har vel ikke Wii så veldig mange andre storspill å skilte med (utover Resi 4, men det er, som tidligere nevnt, en port av et eldre spill). Amirite?

Lenke til kommentar
Wii klarte å bli nr. 1 uten store titler. Folk må begynne å få det ut av hodet at Wii er en "fad".

 

Det er nå Wii innholdsmessig er veldig lur å invistere i. Metroid, Mario og Smash er her nå snart. Venter du for lenge må du nok vente til langt ut på nyåret før du får en. Å ikke klare å levere nok maskinen ett år etter maskinen kom ut på markedet er noe som aldri har skjedd før.

 

Wii har blitt akseptert som en maskin som leverer en underholdende pakke som alle kan underholde seg med. Den er denne generasjonens PS2. Mye shovelvware, men også mange titler verdt å eie.

9646098[/snapback]

Det blir ingen PS2 denne generasjonen, det tror jeg de fleste er enige om. Wii selger meget bra, det er jeg veldig enig i. Det er helt utrolig hvordan den har klart det uten de heelt store spillene. Og nå kommer det en del storspill som metroid, mario og smash ja. Da vil vi fortsette å se at Wii selger bra. Men det som er tingen med Wii er at den er så billig. Det er ikke mange som sitter på gjerdet og venter på noe priskutt eller de gode spillene. Kontrollsystemet er veldig gøy og var spennende i begynnelsen i spill som Wii Sports. Men nå etterhvert er jeg faktisk blitt lei den, og det er utviklerne sin feil. Det er kun nintendo selv som hittil har lagd/holder på å lage spill som jeg virkelig gleder meg til. Er det noe vi har sett før på en nintendo-konsoll? Ja.

 

Min mening om Wii er at det er en spennende konsoll det kan gjøres mye med. Jeg har en Wii selv som aldri blir brukt, men den har allerede vært verdt det med zelda: tp. Wii blir aldri noe PS2, det tør jeg vedde ekstremt mye på. Jeg ser ikke bort i fra at den kommer til å ligge på første eller andre plass, men jeg tror det blir veldig jevnt. Den er for lite framtidsrettet til å kunne fortsette salget like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...