Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

MS har jo annonsert at de trekker seg nærmest ut fra Japan, og vil satsa på Europa. Sikkert like greit siden ingenting hjelper mot japanerenes nasjonalisme :p

9587458[/snapback]

Hehe med tanke på hvor lite de selger i Japan ja så skal vi ikke se bort ifra at de faktisk taper en haug med penger på å fortsette i Japan.

Hadde jeg vært MS-sjef så hadde jeg gitt opp Japan for lenge siden og brukt pengene og kreftene på USA, Europa og liknende land som Australia f.eks i stedet. Tror det hadde vært mye smartere bruk av ressursene deres.

Japan ser jo ut som om de ikke kunne brydd seg mindre om X360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det utrolig viktige julesalget nærmer seg og oktober kan bli spennende:

ForzaMarvel-1.jpg

Our mole has sent us another communication, deep from the depths of the deep depths from whence he operates. The first thing he shares is that he's still convinced that the [40 GB] $400 PS3 [ca. 2200 kr.] is coming soon, so we'll be keeping an eye out on that. The rest of this information he gave us seems to be set in stone, along with dates, so it will be easy to verify after Microsoft makes its official announcements. What can we expect from the Xbox 360 at retail in the coming weeks?

* October 9: The Xbox 360 Pro package will come with Forza 2 and Marvel Ultimate Alliance as pack-ins. The games will be in one case, similar to the Sega GT 2002/Jet Grind Radio Future combo disc that was packed-in with the original Xbox for a time, but in this case each game will come on its own DVD.

* October 23: The Elite will get the same package. No price drops on either system, you just get two free games with it.

* New Xbox Core Sku "at the end of October" that will include a new version of the system with an HDMI port, wireless controller, 256MB memory card, and five arcade games on a physical disc. The games will be Boom-Boom Rocket, Pac-man, Uno, Feeding Frenzy, and Luxor 2. This package is expected to retail for the normal Core price of $279.99 [ca. 1540 kr.].

ArsTechnica

De samme ryktene har versert lenge nå, så jeg vil tro det er sant.

Core med HDMI, minnekort og en del småspill som er nesten like billig som Wii kan bli en sterk konkurrent til Wii og PS2 i høst.

Den billigste PS3-en ned på X360-nivå prismessig er jeg nysgjerrig på hvordan slår ut.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Uansett kor mange appelerende spill MS serverer i Japan går det i dass, blir ei tukentlig blaff og det er det. Etter å ha sett heile TGS konferansen ser det ut til at de trofaset MS fans nede i solens rike har noe å se frem til, men at det skal snu lykken til MS har eg ingen tro på dessverre.

Lenke til kommentar

Er ikke FPS eller noe av det slaget japanerne er allergiske for, men heller Jankey basiller. Ser ut som Japanerne holder seg til det særjapanske uansett hva MS gjør, og da spesielt Nintendo.

Det kan ikke være lett å selge "utenlandske" enheter i Japan, de er og blir i mine øyne et meget sært folkeslag.

Lenke til kommentar

Har nok mye med nasjonalisme å gjøre også.

De eneste ikke-japansk-produserte spillene som har slått an i Japan er Crash Bandicoot 1-3, Donkey Kong 64, Donkey Kong Country 1-3, Banjo-Kazooie, Diddy Kong Racing og Ratchet and Clank. Ellers har ingen spill som er laget utenfor Japan solgt over 500k. Merk at alle de nevnte spillene lett kan misforstås i Japan for å være japansk-laget (særlig Donkey Kong-spillene) og ble gitt ut av Sony og Nintendo selv.

Så ja, alt som lukter ikke-japansk blir blankt avvist av den store spillmassen i Japan.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Dette forbinder jeg med Japan, temmelig tragisk at en så stor prosentandel liker sånt søppel...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
chibi.jpg

9589588[/snapback]

Så du kaller ting som du ikke har spilt for søppel? Greit nok at det er ditt bilde av Japan, men du glemmer hva Japan har hatt å si for industrien.

Uten Japan hadde vi ikke hatt spill på samme måte som vi har i dag. Mesteparten av verdens største og mest suksessfulle utviklere kommer fra Japan. Uten Japan ville vi ikke hatt Final Fantasy, Resident Evil, Silent Hill, Metal Gear Solid, Mario, Sonic, Zelda, Castlevania, Grand Turismo, Metroid og mye mye mer.

Istedet for å se ned på Japan som en ond sirkel for spill og annet relatert til det, burde dere heller takke dem for å ha reddet spillindustrien og bringet oss dit vi er i dag. Ja, det har annen smak enn oss, men det har med kulturer å gjøre. Det er bare snakk om å gi spill derifra en sjanse, for det er underholdingsverdier i dem som mange andre vestlige spill kan se lenge etter...

Lenke til kommentar

Fordi jeg sier at anime er slumt så dømmer jeg hele Japan nord og ned? Right..... Og hvem sier jeg ikke har spilt de? Vokste opp med Sharp, Commodore, Nintendo, Sega, Atari, Amiga osv.

Jeg vokste opp med bl.a. Mario/Sonic og likte de den gang jeg var 8-10 år gammel, kan ikke se at det har skjedd så mye revolusjonerende med vår kjære rørlegger siden 1985.

Greit at de har laget mange bra spillserier, personlig har jeg kun likt Gran Turismo, Sonic og Mario, men slik det er nå bremser de jo nesten utviklingen av spill der borte. F.eks. må MS sitte og klø seg i skallen mens de sier: "What the heck are we gonna make to satisfy those crazy peeps in the far east?! I guess we will have to go with the anime stuff....sucks....but it's our only option. Let's make some characters with huuuuuge eyes, yay!!"

Den japanske anime stilen kunne muligens interessert meg dersom jeg fortsatt gikk på barneskolen.

200px-Wikipe-tan_full_length.png

Lenke til kommentar

Til dels enig med trydis her. Anime stilen er fryktelig etter min mening. Det som jeg synes er verst er de emo tenåringene med farget hår som vi ser i Final Fantasy. DET er latterlig. Klarer ikke å forstå hvorfor det er så stort i Japan.

Likevel så har jeg ikke noe mot Japan og dets spill. Capcom og Namco gir ut mange flotte titler, som ikke bare tiltaler det japanske markedet.

Lenke til kommentar

Japanere er fryktelig nasjonalistiske så trolig vil aldri et vestlig produkt selge noe særlig der. Faktisk også riktig så rasistiske også selv om de er det fryktelig hyggelig folkeslag. Japan er vel det eneste stedet hvor vi som vestlige kan risikerer å bli nektet adgang på pub'er etc pga av vår rase.

Men men.. det som er værre med Anime stilen er den underliggende pedofile tendensen, men om det funker for dem så go ahead.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...