Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke dårlig, men forventet. Halo selger som bare det, men hoveddelen av salget kommer de første dagene, og så forsvinner det stort sett. Xbox 360 er en markedsdel på rundt 10 millioner, da regner jeg med at Halo 3 vil selge minst 5 millioner, gjerne opp mot 6-7 millioner.

 

Halo-utgavene av Xbox 360 vil nok selge godt også fram til jul, men tror fremdeles ikke at Halo 3 vil øke salget dramatisk.

Lenke til kommentar
Det er noe av det største bullshitet jeg har hørt fra en xbox fanboy. Han har tydeligvis ikke snøring. PS3 selger faktisk ikke så dårlig. Sammenligner vi månedlige hardware salgstall ligger den faktisk ikke langt bak xbox 360. Og her snakker vi om en konsoll som koster nesten det dobbelte av 360, "has no games"(individuelt) og allikevel selger opptil det samme som 360. Hva skjer da når PS3 plutselig har spill og har senka prisforskjellen mellom de to konsollene?

9569512[/snapback]

 

Så har vi to viktige punkt som skiller Xbox 360 og PS3. Xbox 360 hadde ikke nok maskiner til å dekke etterspørselen de første månedene. Det tok minst 2-3 måneder før folk begynte å se noe av den igjen. PS3 derimot hadde rikelig med maskiner fra dag en.

9570157[/snapback]

Nå mente ikke jeg om man "aligner" launchtidene, men nå fra uke til uke så kjemper 360 og PS3 om og selge mest i postene til han som oppdaterer her. Det hender PS3 selger mer, men 360 ligger ofte et hakk foran. Jeg tror folk lar seg lure av totalsalgstallene og ukestallene uten og se på hva som er sannsynlig for framtiden. Xbox 360 har spill, PS3 har ikke. PS3 har størst potensial mtp. priskutt og system sellere. I tillegg har ikke PS3 kunnet levert nok konsoller til julesalget noen gang.

Problemet er at priskuttene ikke hadde stor innvirkning på salget. PS3 selger ikke så god som Sony hadde håpet på. Og den som sier noe annet bør kanskje begynne å åpne øynene litt. Selv utviklere har innsett dette og endrer prioriteringen over til Xbox 360 og Wii.

9570157[/snapback]

Jeg er ikke enig med deg her. Har du noen offisielle tall som sony har kommet med som de ikke har nådd? Jeg tror kun jeg har hørt om hva de vil selge i løpet av 2007 (8 mill?) og til mars neste år (husker ikke tall). PS3 blir sammenlignet med en som har vært på markedet ett år lenger og Wii som er i sin egen klasse :p Sony vet hva de gjør. Med Wii på markedet og 360 så tidlig ute så blir den aldri den suksessen som PS2 var. Men de som tror den flopper har nok rett og slett ikke peiling vil jeg si.

Priskuttene sendte den da rett opp på førsteplass på f.eks. amazon, over Wii også. Men det hjelper jo selvfølgelig ikke og senke prisen før spillene kommer. I denne generasjonen blir eksklusive titler veldig viktige og det virker som sony er klar over dette. Både når det gjelder first party, second party og 3rd party. "Det er ikke vanskelig og selge de første 10 millionene, det er de neste 100 som blir en utfordring." for og quote sony.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje folk undervurderer effekten fordi de ikke tar med det som skjer rundt. Det er ikke bare antall mill eks som selges som er viktig men antall oppslag rundt. I disse dager vil sikker Halo og xbox360 bli omtalt i aviser, nyheter og internett på en slik måte at selv de som ikke er i målgruppen primert blir oppmerksomme på spillet og ikke minst konsollen. Bare oppmerksomheten som dette skaper er gull verdt for MS og det får xbox til å framstå som en vinner som er veldig viktig. Av de grunner er Halo effekten så avgjørende, 360 får mye og positiv omtale mens feks Ps3 for lite og negativ omtale i forbindelse med dette.

 

MS gjør veldig mye riktig her og vi får se om Sony klarer å lære noe av dette når de kommer senere neste år.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke enig med deg her. Har du noen offisielle tall som sony har kommet med som de ikke har nådd? Jeg tror kun jeg har hørt om hva de vil selge i løpet av 2007 (8 mill?) og til mars neste år (husker ikke tall). PS3 blir sammenlignet med en som har vært på markedet ett år lenger og Wii som er i sin egen klasse :p Sony vet hva de gjør. Med Wii på markedet og 360 så tidlig ute så blir den aldri den suksessen som PS2 var. Men de som tror den flopper har nok rett og slett ikke peiling vil jeg si.

Priskuttene sendte den da rett opp på førsteplass på f.eks. amazon, over Wii også. Men det hjelper jo selvfølgelig ikke og senke prisen før spillene kommer. I denne generasjonen blir eksklusive titler veldig viktige og det virker som sony er klar over dette. Både når det gjelder first party, second party og 3rd party. "Det er ikke vanskelig og selge de første 10 millionene, det er de neste 100 som blir en utfordring." for og quote sony.

9577889[/snapback]

 

Tja, Sony oppnådde ikke sine egne produksjonstall (5.5 av 6) for FY07 og trolig hadde de forventet å selge alle konsoller som var produsert og ikke kun 3 mill av de 5.5 som faktisk ble produsert. Og ja, Ps3 har "floppet" so far på bakgrunn av ps2 suksessen og de andre konsollene men skuta kan fortsatt snu. N64 blir regnet som en flopp pga av tidligere suksess selv om salgstallene faktisk var gode.

 

Vet Sony hva de gjør? Tja, er ikke helt sikker. De lanserer for sent og for dyrt. De sliter med å matche spillene fra de andre og for mange eksklusive har blitt multi. For meg virker det som de har gjordt mange feil denne gangen samtidig som konkurrentene har blitt bedre. Jeg tror ikke at PS3 salget er as expected internt i Sony, trolig er de skuffet over utviklingen.

Lenke til kommentar
MS gjør veldig mye riktig her og vi får se om Sony klarer å lære noe av dette når de kommer senere neste år.

9577904[/snapback]

Hva mener du med det? Markedsføring er da helt elementært og ikke noe sony (ei heller MS) trenger og lære etter 12 år i bransjen.

9578014[/snapback]

 

Med PS3 har ikkje sony truffet så mye blink mtp. markedsføring. Tenker da på at de legger for mye vekt på Blu-Ray og PS3 som media boks istedet for det å faktisk kunne spille spill. Las forøvrig ait intervju med Phil Harrison der han sier at Sony skal gå tilbake til røttene mtp. det over her. Skal se om eg finner intervjuet eg.

 

Intervju med Phil Harrison

 

Her er det eg hadde i tankene, og han sier no som eg er veldig enig i.

 

Next-Gen: One of the things that Kaz Hirai said during his keynote is that the PlayStation business needs to “get back to basics.” Is he implying that Sony Computer Entertainment has lost its way a bit compared to past console generations?

 

Phil Harrison: Yeah, I think it’s a fair observation. Our business is bigger, it’s more complex, we have more platforms, you know, there’s more stuff—networks, games, movies, music. There are so many opportunities for distraction that it’s really easy to make an assumption that the core business that you’re in, videogames, is being well-served.

 

The point I’m trying to make is that Kaz is saying, let’s make sure that our core business strategy is working before we start pushing off into too many different new areas.

 

 

Men så sier han også til slutt;

 

I wasn’t talking specifically about PlayStation 3. I was just talking about our business generally, as we’ve grown into a multi-platform company on four platforms if you include PlayStation Network.

 

Men eg meiner han er inne på noe veldig viktig ihvertfal.Sony har manglet fokus føler e

 

Jack of all trades, ace of none :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Nå mente ikke jeg om man "aligner" launchtidene, men nå fra uke til uke så kjemper 360 og PS3 om og selge mest i postene til han som oppdaterer her. Det hender PS3 selger mer, men 360 ligger ofte et hakk foran. Jeg tror folk lar seg lure av totalsalgstallene og ukestallene uten og se på hva som er sannsynlig for framtiden. Xbox 360 har spill, PS3 har ikke. PS3 har størst potensial mtp. priskutt og system sellere. I tillegg har ikke PS3 kunnet levert nok konsoller til julesalget noen gang.

9577889[/snapback]

Ok, da missforstod jeg. PS3 har stort potensial ja, problemet er at den ikke har fått den starten den skulle gjerne ha hatt. Det kan få betydninger for fremtiden også, da utviklere ikke vil satse på PS3. 2008/2009 blir nok et langt bedre år for Sony vil jeg tror tross det.

 

Men eg meiner han er inne på noe veldig viktig ihvertfal.Sony har manglet fokus føler eg

9578120[/snapback]

Nettopp det de ikke har hatt. Sony har alltid slengt inn alt de kan av teknologi. De lyktes med PS1 og PS2. Problemet med PS3 var at de bare fortsatte å ta inn ny teknologi, uten å spesielt legge et fokus på ting. Kuturagi ville at PS3 skulle bli en datamaskin, ikke en konsoll. Og hva er bruksområdet til en datamaskin? Jo, alt mulig. Kaz tenker rett med å få Sony tilbake til det basiske.

 

Den som har mest solid fokus nå er Microsoft som ennå står sterkt på det de alltid har stått for i konsollkrigen. Derfor har de det gode spillbibliotektet på 360. De har kanskje ikke tjent noe, men de har lykkes med å bli en sterkt aktør i konsollmarkedet på kort tid.

Lenke til kommentar
MS gjør veldig mye riktig her og vi får se om Sony klarer å lære noe av dette når de kommer senere neste år.

9577904[/snapback]

Hva mener du med det? Markedsføring er da helt elementært og ikke noe sony (ei heller MS) trenger og lære etter 12 år i bransjen.

9578014[/snapback]

 

Markedsføring er langt fra elementært.. god markedsføring er utrolig vanskelig og framgangsmåten forandrer seg hele tiden. Sony sine PS3 stunt er kanskje veldig gode eksempler på misslykkede framstøt ("this is living" kampanjen).

 

Aldri før har et spill blitt hypet på denne måten. Det er ikke mange amerikanere som IKKE vet at Halo slippes i dag. Burger King reklame er der , selv GM er involvert. Halo figuren fikk æren av å ringe bjella på Nasdac i går.. Det er en hype og reklamestunt som ikke har vært sett tidligere, ligner mere på film lansering en spill for å si det slikt. Og ja, Sony har aldri gjordt noe som dette tidligere.

Lenke til kommentar
Markedsføring er langt fra elementært..

9578355[/snapback]

Kult at folk som ikke har peiling påstår dette. Markedsføring er helt elementært. Det er ikke mulig og selge et produkt uten markedsføring. Et produkt krever pris og pris går under markedsføring for og vise noe va det mest elementære. Sony syns jeg er flinke på dette. This is living reklamene elsker jeg virkelig, men jeg har skjønt at en del ikke gjør det.

Men, tilbake til poenget, markedsføring er elementært. Hvertfall i så store selskap hvor det er så mye penger i omløp. Det er selvfølgelig forskjell på god og dårlig markedsføring, men i et så stort selskap er de så mange markedsførere om jobben at det aldri blir en total flopp. Prisen er nøye tenkt ut, det er hvertfall sikkert. Se på apple med iPhone. De gjorde noe genialt. Heiv ut iPhon på markedet til en ekstrem pris. Folk kjøpte den allikevel fordi det var eksklusivt og vi "normale" siklet på den. Nå ble den nedsatt med 200 dollar og folk som tidligere siklet kan nå kjøpe seg en. Men du kan spørre deg selv om de hadde kjøpt den om prisen var nedsatt fra begynnelsen av? Man kaller det "skumme-fløten"-strategi ;)

Lenke til kommentar
Markedsføring er langt fra elementært..

9578355[/snapback]

Kult at folk som ikke har peiling påstår dette. Markedsføring er helt elementært. Det er ikke mulig og selge et produkt uten markedsføring. Et produkt krever pris og pris går under markedsføring for og vise noe va det mest elementære. Sony syns jeg er flinke på dette. This is living reklamene elsker jeg virkelig, men jeg har skjønt at en del ikke gjør det.

Men, tilbake til poenget, markedsføring er elementært. Hvertfall i så store selskap hvor det er så mye penger i omløp. Det er selvfølgelig forskjell på god og dårlig markedsføring, men i et så stort selskap er de så mange markedsførere om jobben at det aldri blir en total flopp. Prisen er nøye tenkt ut, det er hvertfall sikkert. Se på apple med iPhone. De gjorde noe genialt. Heiv ut iPhon på markedet til en ekstrem pris. Folk kjøpte den allikevel fordi det var eksklusivt og vi "normale" siklet på den. Nå ble den nedsatt med 200 dollar og folk som tidligere siklet kan nå kjøpe seg en. Men du kan spørre deg selv om de hadde kjøpt den om prisen var nedsatt fra begynnelsen av? Man kaller det "skumme-fløten"-strategi ;)

9579113[/snapback]

 

Litt OT but anyway...

 

Her ble det mye vissvass.. blir vel fort det når folk som ikke har peiling påstår at andre ikke har peiling men nok om det.

 

Det ER mulig å selge produkter uten markedsføring (WOM), i noen tilfeller selger det faktisk bedre uten. I mange tilfeller er også feil markedsføring direkte skadelig for produktet, for all reklame er ikke god reklame. This is living kampanjen til Sony faller nesten inn under denne kategorien da flertallet ikke forstår dem og når folk ikke forstår noe føler de seg dumme. Når folk føler seg dumme så reagerer de negativt mot det som får dem til å føle seg dumme (derfor er komplisert reklame livsfarlig). Nesten et skoleeksempel på at selv store selskaper med mange ansatte faktisk går på trynet fra gang til gang når det kommer til dette.

 

IPod / apple er et godt eksempel på hvor viktig og vanskelig markedsflring er (selv om du mener det er elementært). Andre har bedre produkter til billigere penger men hvorfor selger de dårligere?

 

Markedsføring består av mange faktorer som tid, produkt, målgruppe og de er i konstantbevegelse. En kampanje som fungerte i fjor kan floppe i år, selv om produktet og målgruppen er lik. Ulike målgrupper trenger forskjellige medier og presentasjoner. Samme problemstilling for produkter da ulike produkter ikke kan ha samme strategi selv om de går mot samme målgruppe.

 

Om reklame er så utrolig elementært hvorfor tjener folk som kan dette millioner og hvorfor brukes det millioner på analyse av resultatet.

Lenke til kommentar
Om reklame er så utrolig elementært hvorfor tjener folk som kan dette millioner og hvorfor brukes det millioner på analyse av resultatet.

9579658[/snapback]

Jeg har aldri sagt reklame er utrolig elementært, her snakker vi om markedsføring. Det er fysisk umulig og selge et produkt uten markedsføring.

Innpakning, pris og distribusjon er alt markedsføring. Reklame derimot er en veldig liten del av dette og, ja, det er dyrt, vanskelig osv osv. De konklusjonene du drar om reklamene for PS3 vet jeg ikke hvor du har fra, men jeg har ikke hørt om noen som har følt seg dumme når de så dem. Jeg har derimot hørt mange kommentere dem og da har jo sony nådd målet sitt.

Angående det at du snakker om at jeg ikke har peiling vil jeg gjerne vite hvor du har det fra ettersom du prater om at reklame = markedsføring. Og det første man lærer i faget markedsføring er at det så langt i fra er sant.

Lenke til kommentar
Markedsføring er en prosess som går ut på å identifisere forbrukerenes ønsker og behov og møte de. Det går også ut på å forutse forbrukerenes fremtidige ønsker og behov.

 

Wikipedia er din venn.

9581054[/snapback]

 

Det enkle er ofte det beste får ein si :wee:

Lenke til kommentar
Hva mener du med det? Markedsføring er da helt elementært og ikke noe sony (ei heller MS) trenger og lære etter 12 år i bransjen.

9578014[/snapback]

 

Vi er alle enige om at reklame er en del av markedsføring. Reklame er altså komplisert mens markedsføring ikke er det, i følge Nimrad.

 

Og også i følge Nimrad er det altså helt elemtært å kunne "identifisere forbrukerenes ønsker og behov og møte de" og å kunne "forutse forbrukerenes fremtidige ønsker og behov"..

 

tja

Endret av scuderia
Lenke til kommentar

MS har bekreftet at over 1,7 millioner eksemplarer av Halo 3 ble forhåndsbestilt i USA før butikkene åpnet. I tillegg har kanskje så mye som 1 million amerikanere som har kjøpt det i tillegg, så det blir interessant å se september-tallene.

 

 

Halo 3-lanseringen i Japan? Ikke fullt så hektisk...

 

first_yodobashi.jpg

jp_halo_3_buyer.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...