Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kilde?

9569598[/snapback]

 

Og nå var det jo nylig en undersøkelse som viste at Wii har nesten ingenting over GC i ytelse så det er jo ikke så rart de tjener fett. Kvalmt synes jeg, men folk vil jo tydeligvis ha enkle waggle spill fremfor spill som Bioshock og Halo.

9570111[/snapback]

Kvalm? Sier vel heller litt om hvor fort du blir kvalm.. Skal du begynne å fortelle folk hva de vil ha og nå, da? "Ekle waggle"-spill? Spillt f.eks Zelda TP? Tydeligvis ikke, nei.. Siden du åpenbart ikke har nok kunsnkap om Wii og dens spill synes jeg ikke at du skal uttale deg om den, jeg.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Og før PS3 gutta gjør klar løkka og sjekker at grenen holder en voksen bjørns vekt etter halsen, dette er min mening.

9570598[/snapback]

Hehe må bare hive meg på her litt på etterskudd, du har ikke alltid vert like heldig med metaforene og slikt tidligere men den der satt som et skudd :D

Forøvrig en bra post også som jeg ikke sier meg uenig i :)

Lenke til kommentar
Jeg mener å huske at folk drepte hverandre for å få en borte i statene de første ukene.

9571155[/snapback]

 

Hehe, det var 1 tilfelle og 1 tilfelle alene i 1 by i USA. Det var mye grunnet hyppen og redselen for at folk ikke skulle få sin elskede PS3. Når man ser i etterkant var det egentlig ganske tåpelig å dra våpen for å få en PS3, du kunne jo liksågodt vandre inn i butikken og kjøpe en, no problem.

 

PS3 solgte godt de første dagene, men etter at de intereserte hadde fått sin konsoll dabbet salget av og la seg på et heller labert nivå.

 

Mener og å huske en person som skulle gi et X antall dollar per PS3 du fant i butikken i statene. Han er ettersom jeg er kjent per i dag skyldig et lass med penger. Sier vel sitt.

Lenke til kommentar
Det jeg synes er merkelig et at personer her sier at alle som vil ha Halo 3 sannsynligvis allerede har en Xbox 360, mens Nintendo kommer til å selge som F når Mario kommer ut. Er ikke sjansen like stor for at de som faktisk vil ha Mario Galaxies faktsik allerede har en Wii da ? Litt ulogisk hvis ikke.

9572516[/snapback]

 

Mario er en mer festet person hos casual gamers enn Master Chief er. Min mor på snart 50 vet hvem Mario er men vil ikke skjønne snørra av hvem Master Chief er. Dette fordi hun, med meg, har "vokst opp" med Mario på NES, SNES, N64 og diverse håndholdte.

Lenke til kommentar
PS3 solgte godt de første dagene, men etter at de intereserte hadde fått sin konsoll dabbet salget av og la seg på et heller labert nivå.

Det var utsolgt en stundt både i Japan og USA på grunn av lite tilgjengelige konsoller. Det gikk riktig nok ikke veldig lang tid før det kom nye shipments slik at etterspørselen ble møtt, men den var utsolgt. Ja, utsolgt altså.

 

Jeg prøver ikke å si at den solgte bra, men rett skal være rett. Ikke si at den aldri har vært utsolgt, når den faktisk har det.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Ser ut som Slim falt i smak hos Japanerne.. 130000 PSP solgt på lanseringsdagen.. :D

Var det ikke i hovedsak en Final Fantasy-bundle el.l. som solgte så godt?

 

An analyst in Japan has estimated the profit that each Wii sold generates in Japan, the U.S. and Europe. With currency conversions factored in, the Wii makes the most money in Europe ($74 each), followed by the U.S. ($49) and Japan ($13).

"An analyst has estimated" ja... Da er jo saken biff. Ingen tvil om disse tallene da, nei :lol:

 

Og nå var det jo nylig en undersøkelse som viste at Wii har nesten ingenting over GC i ytelse

Det er bare tull.

 

folk vil jo tydeligvis ha enkle waggle spill fremfor spill som Bioshock og Halo.

Som f.eks. Metroid Prime 3? ;)

Lenke til kommentar
Det jeg synes er merkelig et at personer her sier at alle som vil ha Halo 3 sannsynligvis allerede har en Xbox 360, mens Nintendo kommer til å selge som F når Mario kommer ut. Er ikke sjansen like stor for at de som faktisk vil ha Mario Galaxies faktsik allerede har en Wii da ? Litt ulogisk hvis ikke.

9572516[/snapback]

Det samme kan jo sies om PS3 og Metal Gear og GT5, men samtidig så er jeg et bevis på at folk venter til spillene faktisk har kommet

 

Og hvorfor skal GT og Metal Gear hjelpe så utrolig, mens Halo ikke skal gjøre det. Halo er da mye mer casual enn begge disse, det er klart det er flere gamere som ikke har PS3 og dermed har den flere å selge til. Men jeg tror fortsatt Halo kommer til å være utrolig viktig for xbox denne høsten, jeg har sett utrolig mange som sier de skal kjøpe 360 når Halo 3 har kommet.

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar
Og hvorfor skal GT og Metal Gear hjelpe så utrolig, mens Halo ikke skal gjøre det. Halo er det mye mer casual enn begge disse

Jeg ville sagt at GT er langt mer casual enn Halo. Serien har jo også solgt astronomisk mye sammenlignet med alle andre billspill til konsoll.

9574888[/snapback]

 

enig der..GT5 vil selge maaange konsoller...det er jo bilspill kongen uansett platform.:;)

Lenke til kommentar
Og hvorfor skal GT og Metal Gear hjelpe så utrolig, mens Halo ikke skal gjøre det. Halo er det mye mer casual enn begge disse

Jeg ville sagt at GT er langt mer casual enn Halo. Serien har jo også solgt astronomisk mye sammenlignet med alle andre billspill til konsoll.

9574888[/snapback]

Greit nok, GT er veldig casual, men jeg mener at Halo og GT omtrent er på samme nivå. Men Metal Gear er et av de mest hardocre spillene som finnes, men med prisen PS3 har nå burde ikke det være noe problem, alle som kjøper den (og Xbox 360) er vel gamere.

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar
Worldwide sales - More than 47.22 million units shipped (including GT Concept and GT4 Prologue, which only released in Europe and Asia)

Gran Turismo: more than 10.85 million

Gran Turismo 2: more than 9.37 million

Gran Turismo 3 A-spec: more than 14.87 million (Includes GT3 Racing Pack)

Gran Turismo 4: more than 9.21 million

 

Ganske så casual ;)

Lenke til kommentar
Enig i at Metal Gear Solid er hardcore og sært (men selvfølgelig fantastisk). Men hva er det som gjør Halo mer casual enn f.eks. Gears of War og Resistance? Personlig vet jeg kun om hardcore gamere som spiller det spillet.

9576313[/snapback]

Kanskje i Norge, men i USA er Halo ganske stort, spesielt blant college studenter og den typen markedsgrupper. Bare det at Halo selger så bra gjør jo at det smitter over på folk som vanligvis ikke spiller spill, og all presse oppmerksomhet Halo får i mainstream amerikansk presse nå om dagen vil jo bare øke oppmerksomheten blant casual gamers. Men jeg har ingen konkrete tall eller bevis på hvor mye den generelle Halo kjøper spiller spill

 

Totalt off-topic, men personlig så liker jeg ikke GT serien fordi den gir seg ut for å være noe den ikke er, nemlig "The Real Driving Simulator", spesielt GT4 er ikke noen driving simulator.

Endret av Hansiii
Lenke til kommentar

Det er godt mulig det stemmer det du sier. Salgstallene viser jo generellt at det er ENORME forskjeller mellom de forskjellige kontinentene. Halo er jo tydeligvis populært, siden Microsoft setter så vannvittig mye PR-penger på det.

 

Personlig er GT-serien de eneste bilspillene jeg bryr meg noe særlig om. Men det er utelukkende fordi jeg syns de er mye morsommere enn alt annet å spille. Men det er godt mulig det er mindre "simulator" enn det gir seg ut for.

Lenke til kommentar

Halo 3 skal ha solgt 1,8 millioner de første 8 timene i USA. Det estimeres 2,45 mill. for de første 24 timene. Artikkelen nevner at MS har cashet inn nærmere 200 mllioner dollar første dagen (2,45 mill. x salgsprisen), men det blir selvsagt feil da butikkene og andre mellomledd også tar sin bit av kaka.

 

Det ryktes at den Halo-brandede X360-en har solgt bra også, så det blir spennende å se salgstallene for hele uka.

 

fulllineup.jpg

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...