Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Software-salget til wii er en smule bekymringsverdig om denne trenden ikke snur seg. Hvorfor skal multiplattform-utviklerne ta seg ekstra tid på wii-versjonen når det ikke blir gjenspeilt i salget. Minner veldig mye om GC, hvor multiplattform-titler alltid gjorde det dårligst, mens kun Nintnedos egne spill solgte bra.

9490909[/snapback]

en trend vi kansje ser på ps3 også..?

Lenke til kommentar
Enda mer uheldig er at en kjapp oppfølger som Mario Party 8 gir langt mer inntekter enn  det langt mer gjennomførte Metroid Prime 3. Gjør meg litt bekymret på hva Nintendo vil satse på framover.

9490914[/snapback]

Nintendo er nok bare glade de. Mye enklere og billigere å spy ut enkle minispill oppfølgere enn større mer kompliserte spill som MP3.

Er nok litt billigere å lage Wii Sports enn Zelda for å si det slik.

Lenke til kommentar
Lair er jeg enig i, men Heavenly Sword har jo blitt rimelig kraftig hypet. Regner med minst 200k for september.

9490904[/snapback]

Det vil da være utrolig bra når selv Bioshock bare klarte ca 500K med nesten 4 ganger større userbase enn PS3. Og Bioshock fikk jo voldsom hype og utrolige anmeldelser. Tipper 100K HS og 60-70K Lair.

Lenke til kommentar
Software-salget til wii er en smule bekymringsverdig om denne trenden ikke snur seg. Hvorfor skal multiplattform-utviklerne ta seg ekstra tid på wii-versjonen når det ikke blir gjenspeilt i salget. Minner veldig mye om GC, hvor multiplattform-titler alltid gjorde det dårligst, mens kun Nintnedos egne spill solgte bra.

9490909[/snapback]

9490921[/snapback]

Absolutt. PS3 har jo ikke et eneste spill i topp 20 engang utenom Madden. Men selv Xbox 1 Madden klarte jo å havne der. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

9490909[/snapback]

9490921[/snapback]

Vil ikke si det enda. 330k for madden er like bra som x360-versjonen sett i forhold til brukerbasen. Men det er klart at ps3 mangler en del på spillfronten. At multiplattformtilter kommer uker etter 360-versjonen hjelper vel heller ikke noe på salget.

Lenke til kommentar

sony tenker jo selfølgelig penger oppi dette her..og det er jo bra att ps2 selger bra for da takler sony tapet på ps3 bedre..men på den andre siden så skader ps2 ps3 salget..med ps2 på markedet treng ikkje folk kjøpe ps3. si att ps2 ikkje hadde eksistert meir..hadde dei 202k personene kjøpt ps3..? eller ein anna konsoll?

eg tror ikkje ps3 tar av salgsmessig før storebror ps2 er tatt av markedet..

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Dette var visst Lair tallene, trodde ikke det kom med før neste måned. Enda dårligere enn jeg trodde.

PS3 Lair 46.5K

9490967[/snapback]

Noen flere tall:

Warhawk w/headset= 58.6K

Blue Dragon = 53.6K

Bra av Warhawk (har jo flest salg gjennom PSN), og skuffende av BD (t.o.m. søppelspillet Two Worlds solgte bedre).

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
NCAA Football for Wii?! Hvor har du det fra?

9487820[/snapback]

Hey, det stemmer (my bad). Den kom faktisk ikke ut på Wii i det hele tatt, noe som burde si endel om hvordan EA Sports antar sine (amerikanske) fotballspill kommer til å selge.

9488360[/snapback]

:lol:

9490909[/snapback]

Hvis det eneste de lager er dårlige ports, så er det fint at de straffes med dårlige salg. De bør heller fokusere på kvalitet.

Lenke til kommentar
Enig, en spennende mnd helt klart.

My guess is

Wii stabilt (litt ned) , 350-400k salg denne måneden og fortsatt over DS

PS3 nedgang men ikke mye

360 bra salg, stor økning fra forrige mnd (tror vi på ca 250k?).

Madden.. 360 > PS2 > PS3 > wii

Bishock (Gjette på ca 600k-700k)  selger mest med MP3 (500k) rett bak.. begge med meget bra salg. Tiger golf ok salg pluss madden der oppe.. + noen DS titler..

Lair og warhawk rundt 10 plass.. (100k)

9477522[/snapback]

Bommet litt på wii.. 3600 konsoller over mitt intervall..

PS3 falt mye mer en jeg trodde, fortsatt for dyr. Kommer til å tape terreng ut 2007 og da ser det ikke bra ut.

360 , wow, virkelig bra salg og langt over hva jeg trodde..

Madden, som jeg trodde.. (glemte xbox som faktisk kom før wii)

MP3 skuffet stort mens Bioshock gjorde ok. Madden dominerte totalt.

Lair og warhawk langt dårligere en jeg trodde.. Litt skuffende for titler som har blitt hypet tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

9490909[/snapback]

Hvis det eneste de lager er dårlige ports, så er det fint at de straffes med dårlige salg. De bør heller fokusere på kvalitet.

9491350[/snapback]

Vil ikke si at Madden 08 på wii er en dårlig port, den har ihvertfall fått omtrent like gode anmeldeser som de andre versjonene, og likvel solgte det færre enn hva den pensjonerte xbox-konsollen presterte.

Er enig at dårlige ports fint kan få lave salgstall, problemet er om "gode" porter også får lave salgstall sammenlignet med X360 og ps3.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Minner på at tråden handler om salget av konsoller og ikke noe annet

Noen som kan hjelpe meg med denne da?

Noen som kan hjelpe meg med å finne mer detaljerte tall på 3. og 4. gen konsoller? Artiklen fra Wikipedia var ikke så veldig oppklarende der, og jeg vil gjerne se tall fra Europa og Norge/Norden for SEGA konsoller :)

9479912[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...