paradroid Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg er egentlig veldig imponert over at Wii selger så mye som den gjør, på tross av en ganske svak lineup, men for meget casual gamers som ikke spiller mer enn kanskje et par timer i uka eller når det kommer venner på besøk, så er jo Wii fin å ha. Tror nok vi vil se oppsving i salget av Xbox 360 rundt Halo 3-lanseringen, og at PS3 vil få en rimelig god boost så fort de får ut sine velkjente eksklusiver som MGS4, Tekken og Final Fantasy. Blir uansett spennende å se hva salget er når vi har kommet inn i januar 2009, da alle platformene har fått ut en bunch med gode og eksklusive spill og vi trolig har sett noen prisreduksjoner. 9485268[/snapback] Tekken ? Ingen slåssespill er særlig populære lengre, Tekken 6 vil nok ikke selge 500K på verdensbasis engang. Og det kommer vel til 360 også tipper jeg. MGS4 vil nok heller ikke gjøre det store utslaget. MGS3 solgte dårlig i forhold til MGS2 (forståelig nok da MANGE ble skuffet over MGS2). Final Fantasy er jo ganske populært men kommer det i 2008 ? Det klart største håpet for PS3 er vel GT5, men denne serien er også i en dalende kurve. GT4 solgte vel bare halvparten av hva GT3 gjorde. Og i og med at PS3 har allerede hatt en 100$ prisreduksjon så spørs det vel hvor mye mer de kan sette den ned med neste år. 360 derimot hat bare satt ned 20-50$ på nesten 2 år, så de kan nok lett sette ned prisene hvis PS3 gjør det. Har vanskelig for å se hvordan PS3 skal gjøre det særlig bra med mindre alle dagens PS2 eiere kjøper PS3 fremfor 360/wii. Når kommer de nye NPD tallene? I dag skal det være. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Når kommer de nye NPD tallene? 9486977[/snapback] 30 minutter over midnatt, norsk tid (kl. 18.30 EST). Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) GT5 tror jeg vil selge bra. GT4 solgte noe dårligere enn GT3, men likevel over 8 millioner, noe som er ekstremt mye sammenlignet med de fleste spill. Dessuten snakker vi om en ny konsoll, online og flere nyvinninger denne gangen. MGS4 er jeg enig i. MGS3 skuffet stort salgsmessig og ble overskygget kraftig av GTA: SA og Halo 2 da det kom ut. Apropos GTA så tror jeg GTA IV vil selge mange PS3-er selv om det kommer til X360. Akkurat nå er jeg spent på hvordan Halo 3 vil gjøre det. Jeg tipper rundt 4 mill. på verdensbasis den første uka. Endret 13. september 2007 av kilik Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 GT5 tror jeg vil selge bra. GT4 solgte noe dårligere enn GT3, men likevel over 8 millioner, noe som er ekstremt mye sammenlignet med de fleste spill. 9487199[/snapback] Godt det er en stund til det kommer. Hadde det blitt utgitt i dag ville de solgt max 3.7 mill (iflg Financial Times) hvis alle med ps3 hadde kjøpt vel og merke. En viss reduksjon det gitt. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 For å si det sånn, det er ikke bare av tekniske grunner PS3-spill til stadighet blir utsatt Lenke til kommentar
paradroid Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 GT5 tror jeg vil selge bra. GT4 solgte noe dårligere enn GT3, men likevel over 8 millioner, noe som er ekstremt mye sammenlignet med de fleste spill. Dessuten snakker vi om en ny konsoll, online og flere nyvinninger denne gangen. 9487199[/snapback] GT3 og 4 var vel begge bundlet med PS2 i lange perioder så det gjorde nok sitt også. Ny konsoll ja, men prisen setter et stort hinder. 8 millioner solgte GT4 på en usebase på over 100 millioner jo ikke så imponerende. Halo 2 solgte vel det samme på ca 20 millioner. Så med mindre PS3 koster under 299$ når GT5 kommer ut vil nok salget gå litt tregt. Akkurat som Forza2 forøvrig, som jo har vært en liten salgs skuffelse. Men det blir vel bundlet med 360 snart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Uansett hvordan du ser på det, så er 8 millioner på en brukerbase på 100 millioner likvel svært bra. Det er vel kun fire spill som solgtre bedre på ps2: alle GTA3-spillene pluss GT3. Lenke til kommentar
paradroid Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Uansett hvordan du ser på det, så er 8 millioner på en brukerbase på 100 millioner likvel svært bra. Det er vel kun fire spill som solgtre bedre på ps2: alle GTA3-spillene pluss GT3. 9487336[/snapback] Joda, men PS3 mangler jo 97 millioner på det så hvis GT5 kommer ut nå så vil det neppe selge særlig mye særlig fort. Kanskje 8 millioner solgte om 5 år. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Egentlig ikke. NCAA Football solgte jo dårligst på Wii. 9483867[/snapback] NCAA Football for Wii?! Hvor har du det fra? Det er en fordel å vite hva man svarer på før man svarer.. Madden salget (Madden er et spill om du ikke visste) er i den rekkefølgen or so I would guess. Hva med å diskutere det som faktisk er emne her, nemlig konsollsalg? Ett enkelt spill viser ikke hvordan konsollene kommer til å selge videre. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 NCAA Football for Wii?! Hvor har du det fra? 9487820[/snapback] Hey, det stemmer (my bad). Den kom faktisk ikke ut på Wii i det hele tatt, noe som burde si endel om hvordan EA Sports antar sine (amerikanske) fotballspill kommer til å selge. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Wii selger per i dag godt, i alle fall i forhold til dommedags profetene som spådde Wii's tidlige død i Mars når PS3 kom på markedet og X360's endelik i samme slengen. Så kanskje det er litt tungt for enkelte profeter å svelge sannheten som vi ser i dag, hvor Wii ligger ann til å ta igjen X360 og PS3 sliter med å ta igjen begge 2. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 paradroid: Du trekker konklusjoner ut fra lufta og kommer med tall uten noen som helst kilde. Du skal få lov og ha dine meninger i fred, men det er ikke noe hold i argumentene du har for dem. Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Preview (fra sonycowboy på GAF, som bruker å poste resultatene): Some early commentary Nice HW results for everyone not named Sony. Trust in Wii Madden overrated. http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p...8&postcount=462 Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Tallene: VG sales up 46% YOY to $993M, SW Sales up 22%, HW sales up 94% Hardware Unit Sales PlayStation 2 202K PlayStation 3 130.6K PlayStation Portable 151.2 K Xbox 360 276.7K Wii 403.6 K Nintendo DS 383.3K Top 20 SKU's 360 MADDEN NFL 08 896.6K PS2 MADDEN NFL 08 643.6K 360 BIOSHOCK 490.9K PS3 MADDEN NFL 08 336.2K WII PLAY W/ REMOTE 256.8K WII METROID PRIME 3: CORRUPTION 218.1K WII MARIO STRIKERS: CHARGED 147.4K PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR 145.4K WII MARIO PARTY 8 138.3K PS2 GUITAR HERO ENCORE: ROCKS THE 80S 127.1K XBX MADDEN NFL 08 WII MADDEN NFL 08 NDS BRAIN AGE 2: MORE TRAINING IN MINUTES A 360 TWO WORLDS NDS POKEMON DIAMOND VERSION NDS HIGH SCHOOL MUSICAL: MAKIN THE CUT 360 GUITAR HERO 2 W/ GUITAR PSP MADDEN NFL 08 NDS POKEMON PEARL VERSION 360 TIGER WOODS PGA TOUR 08 http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=189989 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 (endret) Xbox-versjonen (altså Xbox 1) av Madden selger bedre enn Wii-versjonen!... Ellers var det vel omtrent som ventet. Hyggelig at Bioshock gjør det bra. PS3 savnet virkelig en systemselger i august. Tipper den vil gjøre det langt bedre i september med Heavenly Sword. Innen oktober forventer jeg priskutt. Metroid Prime 3 skuffer en god del sammenlignet med startsalget til f.eks. Mario Party 8. Er Madden og MP3 et tegn på at "voksne" spill sliter med å appelere på Wii? Endret 13. september 2007 av kilik Lenke til kommentar
Qruke Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 360 solgte altså over dobbelt så mye PS3. Og nå kommer Halo 3 også...blir nok ikke mindre forskjeller neste måned akkurat. Eller resten av året for den saks skyld. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Off-topic, men synes denne reaksjonen fra en på Neograf forumet var litt artig: damn. I am gonna get drunk and beat my PS3 when I get home. Lenke til kommentar
Qruke Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Xbox-versjonen (altså Xbox 1) av Madden selger bedre enn Wii-versjonen!... Ellers var det vel omtrent som ventet. Hyggelig at Bioshock gjør det bra. PS3 savnet virkelig en systemselger i august. Tipper den vil gjøre det langt bedre i september med Heavenly Sword. Innen oktober forventer jeg priskutt. Metroid Prime 3 skuffer en god del sammenlignet med startsalget til f.eks. Mario Party 8. Er Madden og MP3 et tegn på at "voksne" spill sliter med å appelere på Wii? 9490861[/snapback] Heavenly Sword og Lair vil selge 100K max tenker jeg. Særlig Lair som blir slaktet overalt. Trodde Bioshock gjorde det bedre men dette er vel bare ca 10 dager salg, det selger jo fremdeles bra. MP3 er vel bare et par dagers salg men det viser jo hva som får folk til å kjøpe Wii, Wii sports og andre minispill. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Lair er jeg enig i, men Heavenly Sword har jo blitt rimelig kraftig hypet. Regner med minst 200k for september. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Software-salget til wii er en smule bekymringsverdig om denne trenden ikke snur seg. Hvorfor skal multiplattform-utviklerne ta seg ekstra tid på wii-versjonen når det ikke blir gjenspeilt i salget. Minner veldig mye om GC, hvor multiplattform-titler alltid gjorde det dårligst, mens kun Nintnedos egne spill solgte bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå