Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er en artikkel som beskriver salg og shipped i år.

Konklusjonen er at 360 salget har flatet ut, Wii er kongen, mens PS3 har snart tatt igjen (?) 360.

(og hva faen gjør Zune på den grafen?)

http://roughlydrafted.com/RD/TechQ307/Entr...3A_Q2_2007.html

9472635[/snapback]

Hehe, så Zune på grafen, og konkluderte med at det var en idiot som har skrevet det, så jeg gadd ikke lese selve artikkelen.

Lenke til kommentar
Konklusjonen er at 360 salget har flatet ut, Wii er kongen, mens PS3 har snart tatt igjen (?) 360.

Nja, ser da ut til at PS3-salget har flatet like mye ut som X360-salget hvis man ser på grafen for det siste halvåret. 1,3 millioner PS3, 1,2 millioner X360 og hele 6,7 millioner Wii siden mars...

Interessant at Wii har tatt igjen X360 også i totalt shippede konsoller.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Hadde ikke trodd det på forhånd men er fascinerende å se hvordan Wii driver og utkonkurrerer PS3 og X360. Og vet dere hva som virkelig må bekymre Sony og Microsoft på spillfronten? Nintendo har ikke engang begynt storoffensiven.

Og storoffensiven er like rundt hjørnet.

Først kommer Super Mario Galaxy og Mario & Sonic at the Olympic Games før året er omme. Så kommer Super Smash Bros. Brawl starten av 2008. Og etter Brawl igjen, tipper jeg de relanserer Kart-dilla.

Dette vil være storoffensiven til Nintendo, og Will vil i denne perioden dra fra X360 hva gjelder totalt antall solgte enheter.

Og etter storoffensiven har Nintendo fortsatt mange andre franchiser å by på.

Lenke til kommentar
Hadde ikke trodd det på forhånd men er fascinerende å se hvordan Wii driver og

Og storoffensiven er like rundt hjørnet.

Først kommer Super Mario Galaxy og Mario & Sonic at the Olympic Games før året er omme. Så kommer Super Smash Bros. Brawl starten av 2008. Og etter Brawl igjen, tipper jeg de relanserer Kart-dilla.

Dette vil være storoffensiven til Nintendo, og Will vil i denne perioden dra fra X360 hva gjelder totalt antall solgte enheter.

9476258[/snapback]

Så har jo Xbox 360 Halo 3 som kommer i slutten av måneden, Mass Effect som kommer i november og GTA4 som kommer tidlig i neste år. I tillegg vil sikkert spill som Call of Duty 4 og Assasins Creed selge en god del konsoller. Så er slett ikke sikkert at Wii drar i fra Xbox 360 med det første.

Lenke til kommentar
Her er en artikkel som beskriver salg og shipped i år.

(og hva faen gjør Zune på den grafen?)

http://roughlydrafted.com/RD/TechQ307/Entr...3A_Q2_2007.html

9472635[/snapback]

360 salget for forrige måned kommer nok til å vise en ganske stor økning, så utflatningen er vel forsåvidt over

Lenke til kommentar
Edit3: Æsj, det var fra VGChartz. Mange som sier dem er pålitelige. Personlig stoler jeg ikke på dem for fem flate øre.

9472378[/snapback]

Ja, en av mine kjepphester er at de ikke er til å stole på. Er uansett bare to døgn igjen å vente på de offisielle tallene fra NPD. Blir endel spennende tall å hente ut derfra:

- Hvor mye har 360 økt etter prisreduksjonen, og vil den evt. klare å selge mer enn PS2 (for første gang siden april 2006)?

- Klarer Wii å holde seg over DS?

- Klarer PS3 å stabilisere seg fra oppgangen sist måned, eller vil den få en nedgang?

- Hvor mye går PSP ned (i forkant av Slim)?

- Hvordan er fordelingen for Madden på de forskjellige konsollene?

- Hvor mye har Bioshock, MP3, Warhawk og Lair solgt?

Noe annet?

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Edit3: Æsj, det var fra VGChartz. Mange som sier dem er pålitelige. Personlig stoler jeg ikke på dem for fem flate øre.

9472378[/snapback]

Ja, en av mine kjepphester er at de ikke er til å stole på. Er uansett bare to døgn igjen å vente på de offisielle tallene fra NPD. Blir endel spennende tall å hente ut derfra:

- Hvor mye har 360 økt etter prisreduksjonen, og vil den evt. klare å selge mer enn PS2 (for første gang siden april 2006)?

- Klarer Wii å holde seg over DS?

- Klarer PS3 å stabilisere seg fra oppgangen sist måned, eller vil den få en nedgang?

- Hvor mye går PSP ned (i forkant av Slim)?

- Hvordan er fordelingen for Madden på de forskjellige konsollene?

- Hvor mye har Bioshock, MP3, Warhawk og Lair solgt?

Noe annet?

9476678[/snapback]

Enig, en spennende mnd helt klart.

My guess is

Wii stabilt (litt ned) , 350-400k salg denne måneden og fortsatt over DS

PS3 nedgang men ikke mye

360 bra salg, stor økning fra forrige mnd (tror vi på ca 250k?).

Madden.. 360 > PS2 > PS3 > wii

Bishock (Gjette på ca 600k-700k) selger mest med MP3 (500k) rett bak.. begge med meget bra salg. Tiger golf ok salg pluss madden der oppe.. + noen DS titler..

Lair og warhawk rundt 10 plass.. (100k)

Lenke til kommentar

Nå skal jeg komme med en liten gjetning om høstens salg og hva som kommer til og skje utover 2008.

Wii kommer til og selge veldig bra og ha en liten oppgang fra tidligere salg. Det kommer et par veldig gode spill til konsollen, men etterhvert uti 2008 kommer den til og dale ned litt og legge seg på et litt lavere nivå enn vi er vant til fra wii. 360 kommer til og selge bra nå i høst, men gå ned litt i vinter og utover 2008. Vi har allerede fått priskutt og Halo 3 kommer i høst. Det er ikke de helt store konsollselgerne sent i år og nyåret sammenlignet med PS3. PS3 kommer til og selge det samme nå under Halo 3 hypen. Gå opp litt senere i høst når det kommer en del flere spill. Får vi se et priskutt til julesalget kommer den til og selge en del mer da og salget kommer bare til og gå mer opp i 2008. Har noen noen kommentarer?

Lenke til kommentar

Nå skriver også Financial Times at wii er gått forbi x360

Nintendo’s Wii takes console lead

By Mariko Sanchanta in Tokyo

Published: September 12 2007 18:29 | Last updated: September 12 2007 18:29

Cumulative sales of Nintendo’s Wii have overtaken those of the Xbox 360, making it the world’s best-selling next-generation games console in spite of having been on the market a year less than Microsoft’s machine.

The move puts Nintendo, a quirky Kyoto-based company dwarfed in size by Microsoft, back squarely at the top of the console market, a position it last held 17 years ago with the Nintendo and Super Nintendo consoles.

Link

Lenke til kommentar
Madden.. 360 > PS2 > PS3 > wii

Eh, at Wii vil selge minst? Ønsketenkning, lille venn.

9482148[/snapback]

Det er en fordel å vite hva man svarer på før man svarer.. Madden salget (Madden er et spill om du ikke visste) er i den rekkefølgen or so I would guess.

Ønsketenkning er vel heller at du tror jeg er din venn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg er egentlig veldig imponert over at Wii selger så mye som den gjør, på tross av en ganske svak lineup, men for meget casual gamers som ikke spiller mer enn kanskje et par timer i uka eller når det kommer venner på besøk, så er jo Wii fin å ha.

Tror nok vi vil se oppsving i salget av Xbox 360 rundt Halo 3-lanseringen, og at PS3 vil få en rimelig god boost så fort de får ut sine velkjente eksklusiver som MGS4, Tekken og Final Fantasy.

Blir uansett spennende å se hva salget er når vi har kommet inn i januar 2009, da alle platformene har fått ut en bunch med gode og eksklusive spill og vi trolig har sett noen prisreduksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...