Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Til gjengjeld tror jeg også salget til wii vil ta seg kraftig opp ved juletider (salget vil uansett ta seg opp for alle konsollene, men jeg regner med at Wii kommer til å øke mest i forhold til hva som er "vanlig").

9375912[/snapback]

 

Det er vel helt avhengig av hvor mange konsoller Nintendo har klart å gjemme unna før julesesongen. Et antall som nettopp bare Nintendo vet.

 

Uncharted: Drake's Fortune. Fra o hellige Naughty Dogs.

9375912[/snapback]

 

Tipper den blir årets storselger for PS3, ja. Men tror likevel ikke den kommer til å nå helt opp til Gears (når det gjelder salg). Er litt avhengig av hvor mye Sony kommer til å "pimpe" den.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uncharted: Drake's Fortune. Fra o hellige Naughty Dogs.

9375912[/snapback]

 

Tipper den blir årets storselger for PS3, ja. Men tror likevel ikke den kommer til å nå helt opp til Gears (når det gjelder salg). Er litt avhengig av hvor mye Sony kommer til å "pimpe" den.

9379857[/snapback]

Det er også flere god titler som kommer til juletider. Vet ikke hva 360 hadde i fjor, men kan nevne bl.a. Ratchet and Clank, Heavenly Sword, Uncharted og GT5 Prologue (gratis). Har sikkert glemt et eller to, men tror alle de til sammen kommer til å selge en del.

Lenke til kommentar

Ser ikke for meg Uncharted som noe nøkkeltittel for PS3 i høst. Ekstremt lite hype rundt spillet så langt i alle fall.

 

Leste nå at Sony har bekreftet at GT5 Prologue kommer i blu-ray-versjon, så da tror jeg det blir den største systemselgeren. Singstar kan gjør det rimelig bra i Europa og Ratchet & Clank vil også åpne nye markeder for PS3. Heavenly Sword og Haze vil også gjøre det solid.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Ser ikke for meg Uncharted som noe nøkkeltittel for PS3 i høst. Ekstremt lite hype rundt spillet så langt i alle fall.

 

Leste nå at Sony har bekreftet at GT5 Prologue kommer i blu-ray-versjon, så da tror jeg det blir den største systemselgeren. Singstar kan gjør det rimelig bra i Europa og Ratchet & Clank vil også åpne nye markeder for PS3. Heavenly Sword og Haze vil også gjøre det solid.

9383200[/snapback]

Helt enig, GT5 Prologue blir nok årets største PS3 spill, egentlig synes jeg det er rart at GT serien selger så bra som den gjør, spesielt i forhold til Forza, men GT er vel et mer kjent merkenavn og fysikken er mer arcade så det passer vel bedre for massene.

Lenke til kommentar
Ser ikke for meg Uncharted som noe nøkkeltittel for PS3 i høst. Ekstremt lite hype rundt spillet så langt i alle fall.

 

Leste nå at Sony har bekreftet at GT5 Prologue kommer i blu-ray-versjon, så da tror jeg det blir den største systemselgeren. Singstar kan gjør det rimelig bra i Europa og Ratchet & Clank vil også åpne nye markeder for PS3. Heavenly Sword og Haze vil også gjøre det solid.

9383200[/snapback]

Helt enig, GT5 Prologue blir nok årets største PS3 spill, egentlig synes jeg det er rart at GT serien selger så bra som den gjør, spesielt i forhold til Forza, men GT er vel et mer kjent merkenavn og fysikken er mer arcade så det passer vel bedre for massene.

9383563[/snapback]

 

Rett og slett ett bedre spill kanskje? Neida, la oss ikke gå den veien.. blir bare kranglig. Uansett så har GT spillene bestandig vært gode gjennomførte spill. PS: GT5 kommer til å ha 2 fysikk modeller. En realistisk der en liten feil er nok til å få deg av banen, og en mer tilgivende som nok passer best til massene.

Lenke til kommentar

PS3 kan i alle fall selges til meg når GT5 ligger på bordet, men kommer God of War 3 eller et nytt spill fra teamet bak Ico og Shadow of the Colossus, så er jeg solgt.

 

PS3 har en del gode titler på vei som er verd å i det minste se på, så får håpe at denne generasjonen faktisk blir en kamp mellom 3 maskiner fremfor 1 maskin som tar alt.

Lenke til kommentar
Ser ikke for meg Uncharted som noe nøkkeltittel for PS3 i høst. Ekstremt lite hype rundt spillet så langt i alle fall.

Ikke sammenlignet med mye annet, men det kan jo være de kjører noe PR-jippo når lanseringen nærmer seg. Har forøvrig bare lest lovord om dette spillet, og det er da ofte nevt. Bare IGN har seks previews alene for å ta et eksempel. Og utviklerne bak det har jo levert mange stortitler før, Crash Bandicoot og Jak & Daxter-serien solgte vel ikke akkurat dårlig.

 

Jeg er på ingen måte sikker på at det kommer til å selge DØDSMYE, men man skulle tro det var et spill som kunne appelere til litt flere enn Killzone. Gran Turismo har kanskje enda bredere appell, men den serien er jo virkelig i en klasse for seg selv.

 

Den nyeste inkarnasjonen av Ratchet & Clank ser også svært lovende ut.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Heavenly Sword gikk i alle fall rett i dass, til tross for all hypen. Så for å være helt ærlig ser jeg ikke for meg noen spesielt store eksklusive PS3 titler før 2008, kanskje med unntak av Ratchet and Clank.

Lair kan absolutt bli bra, men etter det jeg hører er det ikke noen virkelig stortittel.

Lenke til kommentar

Med dette skal Sony ta opp kampen med Wii i USA høst:

 

singstarps2-thumb.JPG

 

Hyggelig pris også. Prises til $149, ca. 860 kroner.

 

 

 

Wii har nå offisielt passert 1 mill. i UK:

 

The Nintendo Wii has become the fastest-selling games console in UK history, with more than one million consoles sold since it was released in December, latest figures show.

 

The Wii passed the milestone just 38 weeks after going on sale, 11 weeks faster than the PlayStation 2 took to reach this target, and 22 weeks faster than the Xbox 360, according to Chart Track, an independent sales tracking company for the gaming industry.

Telegraph

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Nye Media-Create tall fra Japan (August 20 - 26, 2007):

 

DSL - 100,430

Wii - 46,283

PSP - 26,089

PS3 - 16,393

PS2 - 15,139

X360 - 2,044

GBM - 423

GBASP - 163

GameCube - 116

GBA - 65

DS - 30

DSL ned 33%, Wii ned 37% PSP ned 23%, PS3 ned 25% og PS2 stabil. 360 ned 16%. Dårlig uke med andre ord.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...