Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Slår meg at dette må være en bra uke for å se hvor store utslag slipp av kvalitetsspill gjør på salgsstatistikken til konsollen.

 

Bioshock seiler opp som det høyest ratede spillet noensinne. Det bør vel bety en bra uke for 360 eller?

 

edit: eller shit. kan vel bli vanskelig å si om det skyldes spillet eller om det vil skyldes prisreduksjonen som kommer...

Endret av kjetilkb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bioshock seiler opp som det høyest ratede spillet noensinne. Det bør vel bety en bra uke for 360 eller?

9321960[/snapback]

Hvor har du det fra?

 

Såvidt jeg vet er det Legend Of Zelda: Ocarina of Time som sitter på den tittelen.

Soul Calibur og Metroid Prime ligger også foran Bioshock så langt.

 

http://www.gamerankings.com/itemrankings/s....asp?rankings=y

 

Bioshock er ikke med på den lista pågrunn av at det ikke har nok antall anmeldelser. Så langt ligger det på 96%, LoZ: Ocarina Of Time ligger på 97.7%

Lenke til kommentar

Det er PC versjonen som har 96% basert på 3 reviews. Xbox versjonen har 99,1% basert på 9 reviews. Det er vel 1 for lite til offisielt dra hjem tittelen.

 

Sorry azz....

 

:roll:

 

edit: men den går sikkert ned når fler reviews kommer. uansett, tenkte mest på "beste xbox 360 noensinne"...

Endret av kjetilkb
Lenke til kommentar
Ligger for øyeblikket akkurat bak OoT med 0,1% etter 11 reviews :)

 

Spillet vil nok selge en god del konsoller denne uka ja. Ta med priskuttet på X360 samt Blue Dragon og Elite-introduksjon i Europa, og dette kan seile opp som en fabelaktig uke for X360-salget.

9323406[/snapback]

Har sett spill før som har "midlertidig" overtatt tronen til OoT, men det kommer som regel et par anmeldelser og saboterer.

 

Men det blir spennende å se hvordan 360 kommer til å selge nå. Burde forventes at den kan komme opp på Wii nivå og helst mer, med tanke på det du nevner.

Dette og Halo senere kommer nok til å gi Wii en god kamp.

Lenke til kommentar

Da var salgstallene fra Japan forrige uke endelig kommet:

 

DSL - 147,025

Wii - 65,120

PSP - 32,147

PS3 - 21,321

PS2 - 12,545

X360 - 2,112

GBM - 366

DS - 180

GBASP - 138

GameCube - 131

GBA - 16

PS3 solgte 10 ganger så mye som Xbox 360, det er ikke verst selv om Wii solgte tre ganger det igjen.

Lenke til kommentar
Da var salgstallene fra Japan forrige uke endelig kommet:

 

DSL - 147,025

Wii - 65,120

PSP - 32,147

PS3 - 21,321

PS2 - 12,545

X360 - 2,112

GBM - 366

DS - 180

GBASP - 138

GameCube - 131

GBA - 16

PS3 solgte 10 ganger så mye som Xbox 360, det er ikke verst selv om Wii solgte tre ganger det igjen.

9332324[/snapback]

Har ikke mye tro på at det er spesielt mye som kan overbevise japanerene om å kjøpe Xbox 360. De må nok prøve noe mer innovativt i neste generasjon for å kunne slå gjennom der, selv om 360 skulle få et par spill som appelerer til publikumet så ligger nok Wii og PS3 allerede for langt foran. Men de skal da har kreditt for at de prøvde hardere denne generasjonen enn de gjorde forrige.

 

Bare så det er ingen tvil, ja har nesten ingen tro på at salget av 360 kommer til å ta seg opp i Japan. Mirakler kan skje da selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at japanerne holder seg til innlands merker fremfor utenlandske merker, Japan er vel ikke der Microsoft tjener mest penger akkurat.

 

Men det er heller ingen tvil om at Japan og er Nintendo land, når både DS og Wii selger bedre enn PS3, PSP og PS2. Det er jo kjempefnt for Nintendo da.

Lenke til kommentar

Juli-tall fra Canada. Et lite marked, men sannsynligvis veldig likt det store amerikanske markedet:

 

DS: 46,000

Wii: 36,000

PS2: 20,000

PS3: 15,000

X360: 13,000

PSP: 6,000

 

Wii klart foran PS3 og X360 som selger omtrent like mye. Legg merke til at hvordan DS utklasser PSP. Sony sliter virkelig på håndholdtfronten hvis dette stemmer...

 

Gamespot

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Håndholdt fronten til Sony går ikke akkurat som planlagt nei. UMD filmer ramlet jo rett i dasset samt at den blir utklassert av en billigere konsoll i DS.

 

Ser og ut som den får mindre og mindre spill, hvor de fleste satser på konsollen som selger, så det gjør jo ikke akkurat godt for PSP.

Lenke til kommentar
Håndholdt fronten til Sony går ikke akkurat som planlagt nei. UMD filmer ramlet jo rett i dasset samt at den blir utklassert av en billigere konsoll i DS.

 

Ser og ut som den får mindre og mindre spill, hvor de fleste satser på konsollen som selger, så det gjør jo ikke akkurat godt for PSP.

Hvor mye hadde de planlagt å selge? PSP selger jo ikke dårlig, den bli bare litt "dwarfed" sammenlignet med DS. Den har allerede solgt flere enheter enn den originale Xbox, og det kom mange gode Xbox-spill. Det er bare det at DS appellerer langt mer til casual gamers. Personlig syns jeg PSP har en langt mer fristende spilldatabase, og en god del bra på vei.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Håndholdt fronten til Sony går ikke akkurat som planlagt nei.

9335566[/snapback]

 

 

Hvorfor går ikke salget planlagt? For å være Sony`s første forsøk innen det håndholdte markedet, så synes jeg at PSP har gjort det bra. PSP kan ikke sammelignes med DS da Ninty har vært i gamet (håndholdte markedet) lenger enn Sony.

 

Og forresten : Hvor mye hadde Sony planlagt å selge? Siden du tydeligvis påstår at det ikke har gått slik de ville. Vil gjerne ha en link som bekrefeter dette (og ikke kom med UMD-pisset).

 

Men det er heller ingen tvil om at Japan og er Nintendo land, når både DS og Wii selger bedre enn PS3, PSP og PS2. Det er jo kjempefnt for Nintendo da.

 

Yeah right...vi så jo åssen det gikk forrige generasjon (PS2-GC) og før der igjen (PS1-N64).

Endret av HaterFanboys
Lenke til kommentar
Håndholdt fronten til Sony går ikke akkurat som planlagt nei. UMD filmer ramlet jo rett i dasset samt at den blir utklassert av en billigere konsoll i DS.

 

Ser og ut som den får mindre og mindre spill, hvor de fleste satser på konsollen som selger, så det gjør jo ikke akkurat godt for PSP.

9335566[/snapback]

 

Hva vet du om hva som var planlagt? Ja, UMD har ikke akkurat vært noen landeplage. Ihht. til de selv er PSP som konsept en suksess. Og jeg tviler på at de ville laget en ny versjon på akkurat samme lest om de ikke har noe å hente på det.

 

Ja, den er "utklasset" salgsmessig av DS. Hvis det er det som er måleenheten? La oss ta Wii.. Den selger også elendig i forhold til DS. Hva med PS2 da? Den selger rævva den også. ;)

 

 

Og tilslutt, PSP har en masse titler i kjømda. Det at du ikke interesserer deg for PSP som plattform og ikke følger med, betyr ikke at det ikke kommer flere spill vet du :w00t:

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Hva vet du om hva som var planlagt? Ja, UMD har ikke akkurat vært noen landeplage. Ihht. til de selv er PSP som konsept en suksess.  Og jeg tviler på at de ville laget en ny versjon på akkurat samme lest om de ikke har noe å hente på det.

 

Ja, den er "utklasset" salgsmessig av DS. Hvis det er det som er måleenheten? La oss ta Wii.. Den selger også elendig i forhold til DS. Hva med PS2 da? Den selger rævva den også. ;)

 

 

Og tilslutt, PSP har en masse titler i kjømda. Det at du ikke interesserer deg for PSP som plattform og ikke følger med, betyr ikke at det ikke kommer flere spill vet du  :w00t:

9336802[/snapback]

 

Jeg går sterkt utifra at Sony planla at PSP skulle selge enheter som fy, men det har den ikke akkurat gjort. Joda, den har solgt litt, men det er ingen tvil om hvem utviklerne legger mest fokus over til, og det er jo DS for tiden. Og jeg snakker om hånholdt her, et litt annet marked enn stasjonære konsoller.

 

Er jo fint at PSP har en del titler på vei, men det er ikke å legge under en stol at PSP ikke får den store støtten som DS får fra utviklerne.

 

Jeg følger med på konsollene, men jeg har sett mer aktivitet på DS enn på PSP.

 

Samme hva Bear^synes vel...han har tross alt aldri noe positivt å si om PS/Sony da han er en Nintendo-fanboy. Gjør som meg: Ha han på ignorer så slipper dere å lese shit dere ikke er interessert i. :D

9336867[/snapback]

 

Hehe, sier vel mer om deg enn det sier om meg ;)

 

Og bare for å ha det sagt, en fanboy holder seg til 1 konsoll, jeg eier Nintendo, Sega, Sony og Microsoft. Høres det ut som en fanboy?

Lenke til kommentar

PSP har da vel ikke solgt dårlig? Den ligger vel på ca. 25 millioner solgt - omtrent halvparten så mye som DS (hvis ikke jeg tar grådig feil), eller en tredjedel av det DS-PSP-markedet. Det er ikke dårlig for en nykommer.

 

PSP har derimot skuffet i software-salget, samt at UMD ikke har blitt noen stor hit. Men å si at selve PSP'en selger dårlig fordi DS selger bedre, er en stor blunder i min bok ihvertfall.

Lenke til kommentar
Her kommer fanboy pratet igjen.

9337162[/snapback]

 

Ta det helt med ro, har ikke tenkt å synke ned på et slikt labert nivå :)

 

Hvorfor går ikke salget planlagt? For å være Sony`s første forsøk innen det håndholdte markedet, så synes jeg at PSP har gjort det bra. PSP kan ikke sammelignes med DS da Ninty har vært i gamet (håndholdte markedet) lenger enn Sony.

 

Og forresten : Hvor mye hadde Sony planlagt å selge? Siden du tydeligvis påstår at det ikke har gått slik de ville. Vil gjerne ha en link som bekrefeter dette (og ikke kom med UMD-pisset).

 

Som sagt regner jeg med at det planlangte er å selge mest mulig. De selger ikke direkte dårlig, men nå selger de heller ikke så all verdens mye.

 

Hvor mye hadde Sony planlagt å selge? Som sagt, regner med de beregnet litt mer enn de har solgt. Ikke at de selger dårlig, men tallene har ikke beket direkte i taket.

 

Er ikke noe unnskyldning at Nintendo har vært lengere i gamet for hadde det vært tilfelle skulle Nintendo vært kongen på haugen hele tiden mens MS skulle slite rompa og vette av seg, men det er jo ikke akkurat tilfelle.

Lenke til kommentar
PSP har da vel ikke solgt dårlig? Den ligger vel på ca. 25 millioner solgt - omtrent halvparten så mye som DS (hvis ikke jeg tar grådig feil), eller en tredjedel av det DS-PSP-markedet. Det er ikke dårlig for en nykommer.

 

PSP har derimot skuffet i software-salget, samt at UMD ikke har blitt noen stor hit. Men å si at selve PSP'en selger dårlig fordi DS selger bedre, er en stor blunder i min bok ihvertfall.

9337170[/snapback]

PSP har så absolutt ikke solgt dårlig nei, det er bare det at DS har solgt alvorlig mye. Derfor blir det ofte sagt at PSP selger dårlig, selv om den i grunn selger helt normalt, og er blandt de mest solgte håndholdte konsollene gjennom tidene, sammen med GB, GBA og DS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...