Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Ettersom Wii selger såpass bra i dag, er jeg meget spent på hva som skjer når de store havner på markedet.

Jeg leste en artikkel her om dagen om hvordan Nintendo så ut til å ØNSKE at Prime 3 gikk dårlig. De driver visst ekstremt lite promotering for spillet. Det er visst veldig lite hype rundt det. Ganske trist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leste en artikkel her om dagen om hvordan Nintendo så ut til å ØNSKE at Prime 3 gikk dårlig. De driver visst ekstremt lite promotering for spillet. Det er visst veldig lite hype rundt det. Ganske trist.

9276329[/snapback]

Kan du forklare hvorfor Nintendo vil at Prime 3 skal gå dårlig? Hva skulle de tjene på det?

Lenke til kommentar
De er mer opptatt av "mainstream"-titlene, ble det sagt.

9279707[/snapback]

Det er bare tullprat fra gamere...

 

IGN har hørt fra Nintendo om at kampanjen til Metroid vil komme nærmere spillets lanseringsdato. Nintendo bruker ikke å hype opp spill i flere måneder/år, slik som mange andre utviklere.

 

Personlig er jeg både oppgitt og lei av at gamere driver å klager på at Nintendo bare satser på "ikke-gamere". Tydlig at de ikke vet hvilke titler som kommer for hardcore gamere framover. Wii Fit er bare en tittel, selvsagt kommer det mer, men Nintendo gir ikke opp fanbasen sin så lett. Ingen er så dumme (selv om Nintendo har gjort mye dumt før).

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig bare Wii Sports og Big Brain Academy Wii som har vært typiske non-gamer-spill fra Nintendo selv. Zelda: TP, Mario Galaxy, Pokemon Battle Revo, Smash Bros. Brawl, Super Paper Mario, Fire Emblem, Mario Party, Excite Truck og Metroid Prime 3 i det første leveåret til Wii sier vel det meste...

Lenke til kommentar
Det er vel egentlig bare Wii Sports og Big Brain Academy Wii som har vært typiske non-gamer-spill fra Nintendo selv. Zelda: TP, Mario Galaxy, Pokemon Battle Revo, Smash Bros. Brawl, Super Paper Mario, Fire Emblem, Mario Party, Excite Truck og Metroid Prime 3 i det første leveåret til Wii sier vel det meste...

9279906[/snapback]

Problemet med den listen der er at folk som meg ikke vet hva de fleste av de spillene er for noe. Jeg hadde selv N64, men den ble kun brukt til Fifa og Goldeneye. Gamecube har jeg aldri prøvd faktisk da jeg ikke kjenner en eneste person som eier/eide en slik.

 

På grunn av dette har jeg gått glipp av noen generasjoner med Nintendo-spill. Av samme grunn sier veldig mange av titlene i den listen meg absolutt ingenting. I den listen din så vet jeg hva Zelda og Exite truck er for noe. Har for så vidt fått med meg Metroid Prime nå i de siste dagene, men resten av de spillene som listes opp der er jo Mario x4 og noe pokemon-greier!

 

Og i min verden kalles ikke akkurat 4 Mario-spill hardcore :!: Må legges til at jeg ikke har prøvd ett mario-spill siden Mario 64, og det prøvde jeg kun 2-3minutter på en elkjøp.

 

Jeg tror ikke jeg tar feil i at alle jeg kjenner forbinder Nintendo med uskyldig lek og morro, en familie-spillemaskin og mer rettet mot barn enn voksne. Slik har det alltid vært og det er nok vanskelig å få gjort særlig med dette. Wii Sports/Play gjør ikke akkurat imaget til Nintendo mer voksent med sine tegneserie-figurer etc.

 

Slik jeg ser det så kan man bli så irritert man vil, men Nintendo forbindes med Mario og Mario forbindes for veldig mange med minner fra barndommen.

 

Til og med menyene på Wii skriker jo familie med sine koselige farger og lyder over alt.

 

So what, tenker jeg da...

Hva er problemet med at nintendo har dette imaget?

Blir Resident Evil 4 mindre morsomt å spille?

Blir Metroid Prime mindre morsomt å spille?

Er ikke Wii sports en fantastisk party-sak?

Kan man ikke kose seg med en Wii fordi andre mener den er barnslig?

Kan man ikke kose seg med en Wii fordi andre mener den ikke er for hardcore-gamere?

 

Get my point?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Slutt å bry dere så mye om hva andre tror og mener om maskinen deres :thumbup: Dere blir ikke mindre menn fordi noen mener dere har kjøpt en kiddi-console.
Lenke til kommentar

Det var bare for å poengtere at Nintendo ikke har sviktet Nintendo-fansen, men tvert i mot gir dem ekstremt mange oppfølgere til klassiske Nintendo-franchiser på kort tid. Ikke alle er hardcoretitler, men de appelerer til den harde kjernen av Nintendo-fans.

 

Problemet slik jeg ser det er at ingen andre enn Nintendo ser ut til å lage "dypere" spill av typen Metroid Prime 3 og Zelda: TP til Wii. Det satses for mye på enkle partyspill og simple konverteringer.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Det har blitt solgt 200 millioner spill i en eller annen Mario XXXX. Sammenlign det med 15 millioner halo titler..

9282941[/snapback]

Det der er lettvint bruk av statistikk det..

 

Mario har vært på hvor mange konsoller nå? NES, SNES, N64, GC og Wii? Og da glemmer jeg alle de håndholdte versjonene opp i gjennom tidene.

 

Halo har vært på la meg se... Xbox1 og PC(der de vel nesten ikke selger siden de kommer ut så lenge etter xbox).

 

Blir som å sammenlikne James Bond-filmene med X-men-filmene og skryte av at flere har sett James Bond... Skulle liksom bare mangle når det er kommet 23(?) Bond-filmer mot 3 X-men.

 

Er nok bedre å sammenlikne interessen for neste versjon av disse spillene og der har jeg en følelse av at det neppe er 13:1 i favør Mario :hmm:

Lenke til kommentar
Vel, ble MP2 promotert på en bra måte av Nintendo?

9282829[/snapback]

Nå fulgte jeg ikke med Nintendo særlig mye da det kom. Men det var en del reklame ja, men ikke Norge da (bare TV3). Om den var bra vet jeg ikke. Noen av reklamen var litt cheesy. Finner dem på Youtube. Salget var dårlig derimot.

 

Ut i fra det jeg kan se har Corruption allerede mer promotering enn Echoes. Mangler bare reklamen nå... som kommer snart.

 

Bare det at Nintendo sendte melding til alle amerikanske eiere av Wii, gjør jo det at veldig mange fikk opp øynene for spillet. Det kommer til å selge bedre enn Echoes regner jeg med. La oss håpe Europa og resten av verden får samme dose promotering.

 

Om Nintendo bruker dette på rett måte, vil mange få opp øynene for titlene som kommer. Hadde vært fint å fått en slik kanal for alle framtidige spill med trailere, demoer osv.

Lenke til kommentar

Endelig litt konkrete europeiske tall, denne gang fra UK:

 

Wii vil passere 1 mill. i UK om 3-4 uker.

 

Currently the console is outselling the 360 in the UK by over four to one, and the PS3 by more than six to one each week. If it keeps it up, it should pass the GameCube's lifetime UK sales figure of just over a million by the end of September.

 

Naturally, then, its next milestone will be to overhaul Microsoft's lead in the UK - which, if the current trend continues, could be before the end of October. Although with Halo 3 due out at the end of September and rumours of a possible price-cut to coincide with it, Nintendo will have its work cut out to claim the number one spot that early.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...