Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Men kva med alle konsollane MS må trekke tilbake? Har ikkje det _LITT_ å seia økonomisk?

9173361[/snapback]

 

Jeg tok en grov utrekning, og ms må selge 12 milioner halo 3 spill, om de hadde hatt 500kr netto på dem. Dette hadde kun dekket de ekstra kostnadene den nye garantien gir.

 

Alle kostnader de har hatt med ødelagte 360 er frem til nå er ikke med, alt i alt så snakker vi miliardbeløp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde MS vært bekymret for å tape penger på Xbox hadde aldri Xbox360 kommet på markedet. MS er tydeligvis mer opptatt av det å faktisk være i markedet og ha et produkt i stua til folk. De ser nok langsiktig på det og satser på at ting som Surface og IPTV vil gjøre dem til en viktig aktør i stua.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
er ved å se på psp som hadde en 30 euros prisredukjson etter E3. Nå er den utsolgt i hele Nederland, så reduksjonen hadde absolutt en effekt på salget.

Var ikke grunnen til at PSP-salget tok seg opp at det var et spill som kunne brukes til å "låse den opp" så man kunne gjøre nær sagt hva som helst med den? Men dette gjaldt bare den "gamle" PSP, så folk har hastverk med å skaffe seg den før den nye kommer.

Lenke til kommentar

Nei var nok dessverre ikke grunnen det, men det har vært et par ganger slik som det her nede. Spesielt var det en stund folk som var interressert i hvilken firmware versjon som var på enheten i begynnelsen. PSP står ganske sterkt her egentlig, men prisen har holdt salget tilbake veldig mye. Når det kommer til DS og PSP så er barn egentlig en veldig stor kjøpegruppe, og der vinner DS iallfall her i Nederland enkelt da den virker mer solid, er billigere og har et større utvalg av spill som mamma og pappa synes passer best for sine småbarn. På jobben min er det cirka 200 personer, og her er det mer Psp som folk har, samt det er en jente som elsker alt som er rosa som har en rosa ds lite. Har selv den gode gamle klumpen DS og en psp.

Lenke til kommentar

Det er en rolig periode for spillsalg i Vesten, men i Japan har man de siste dagene sett den største lanseringsuka før julesalget starter:

 

    * Retailers have pre-ordered 500,000 copies of Mario Party 8 Wii in comparison to 300,000 units of Minna no Golf 5 for PS3

 

    * Mario Party 8 on Wii and Minna no Golf 5 on PS3 have both sold over 100,000 copies;

 

    * Mario Party 8's sales are three times higher than the last version of the party franchise, which launched on the GameCube;

 

    * Minna no Golf 5 (Hot Shots Golf 5) has sold roughly half what Minna no Golf 4 did when released;

 

    * The "Beginner's Pack" that is a special Minna no Golf 5 and PlayStation 3 bundle has not sold much;

 

    * Elder Scrolls IV: Oblivion on the XBox 360 has started with 35,000 sales, better than Trusty Bell's 30,000;

 

    * Taiko no Tatsujin DS, Bandai Namco's first ever Nintendo version of its popular drum game has shot through 50,000 units and some places are sold out already, yet there will reportedly not be a new shipment until the end of August! Opportunity missed? Could well be;

 

    * The new Gundam for Wii, 'Mobile Suit Gundam: MS 0079' has started well with 30,000 units sold;

 

    * Konami's Metal Gear Anniversary Box set - 15,000 units;

 

    * Grand Theft Auto: Liberty City Stories - 20,000 units.

 

    * Both Konami's new game Dewy's Adventure and the Wii edition of Arc System Works' Guilty Gear XX Accent Core have proved to be major disappointments, each selling less than 1,000 units!

Interessant at to vestlige spill gjør det så bra. Forvent konkrete tall i morgen/fredag.

 

Hvorfor Minna Golf går hjem hos perverse japanere

Lenke til kommentar
    * The "Beginner's Pack" that is a special Minna no Golf 5 and PlayStation 3 bundle has not sold much;

9186586[/snapback]

Sony har ennå problemer med å få en tittel til å selge maskiner. Ser ut som at PS3 sliter på samme måte som PSP gjør til tider. Sony trenger GT, FF og MGS i år, dessverre skjer det ikke.

Lenke til kommentar
Sony har ennå problemer med å få en tittel til å selge maskiner. Ser ut som at PS3 sliter på samme måte som PSP gjør til tider. Sony trenger GT, FF og MGS i år, dessverre skjer det ikke.

9187000[/snapback]

Det er ikke tvil om at de tre titlene nok selger en del, men tenker du deg om så er det utrolig mange bra titler som kommer til PS3 i 2007. De har akkurat begynt å komme nå. Det startet med Ninja Gaiden Sigma og fortsetter med lair, singstar(?), WarHawk og Heavenly Sword som kommer tidlig i høst. Tror ikke 360 har så stor fordel ang. spillutvalg når det kommer til julesalget.

Lenke til kommentar

Mange får jo det til å høres ut som PS3 er den eneste konsollen med forventete spill som kommer ut.

 

Glem nå ikke at både Wii og X360 har en solid lineup klare til kamp til høsten. X360 deler og noen titler med PS3 som f.eks GTA 4, og der tror jeg X360 stikker av med mesteparten av solgte enheter grunnet et spill, mye fordi PS3 har priset seg selv ut av markedet per dags dato.

 

Jeg er spent å se hvor mye de "o'gråse" titler kan gjøre for PS3, om de kan flytte fjell eller om det blir scenariet "maur forsøker å flytte elefant".

Lenke til kommentar

Nimrad: Ærlig talt tror jeg Halo 3 vil selge flere konsoller enn alle de spillene til sammen... Ninja Gaiden floppet salgsmessig i både Japan og USA. GTA4 er eneste jeg tror virkelig vil selge PS3-er i år.

 

------------------------------------------------------------------------------

 

Famitsu's Japan Game Charts 2007-07-23/ 2007-07-29

 

Fra Famitsu

Med forbehold om at dette kan avvike noe fra de mer nøyaktige, offisielle tallene...

 

1. Mario Party 8 (Wii) 280,000

2. Hot Shot golf 5 (PS3) 180,000

3. Taikou Drum Master DS (DS) 90,000

4. It's a Wonderful World (DS) 81,000

5. Powerful Pro Baseball 14 (PS2) 53,000

6. The Elders Scroll IV: Oblivion (360) 45,000

7. Mobile Suit Gundam: MS War Front 0079 (Wii) 44,000

8. GTA: Liberty City Stories (PSP) 39,000

9. DQS (Wii) 32,000

10. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (DS) 32,000

 

For første gang i år er alle konsollene representert i topp10 samtidig.

 

DS: 168,000

Wii: 70,000

PS3: 40,000

PSP: 32,000

PS2: 14,000

X360: 3,800

 

Kraftig økning i PS3-salget, men selv med storspillet HSG5 og bundle med nevnte spill klarer ikke Sony å toppe verken software eller hardware. Ryktes at det fortsatt er knapphet på Wii i Japan i tillegg. Virker som bare de med X360 fra før var interessert i Oblivion. Fortsetter DS sånn har den tatt igjen PS2 i totalsalg i løpet av høsten.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Mange får jo det til å høres ut som PS3 er den eneste konsollen med forventete spill som kommer ut.

9188122[/snapback]

360 har også mange gode spill i vente og kommer sikkert til å selge en del, men poenget er at 360 allerede har en del bra spill og ligger på en lav pris så det er nok ikke fullt så mange som venter på bra spill på den. Tenk deg om hva folk sier når du spør om de har tenkt og kjøpe PS3. "Den har så få spill, jeg vil heller vente og se om den går ned i pris og får noen bedre spill" Det er ikke akkurat den mest brukte grunnen for å ikke kjøpe 360 for øyeblikket.

Nimrad: Ærlig talt tror jeg Halo 3 vil selge flere konsoller enn alle de spillene til sammen... Ninja Gaiden floppet salgsmessig i både Japan og USA. GTA4 er eneste jeg tror virkelig vil selge PS3-er i år.

9188173[/snapback]

Tror jeg også, men det er bare begynnelsen da. Det kommer mange spill og alle de til sammen tror jeg vil selge mange PS3-er.

Lenke til kommentar
Merkelig. På min jobb har "alle" DS. Jeg tror nesten ingen har PSP.

 

Må ha noe med hvem som er "trendsettere" og får andre oppmerksomme på spillmaskinen først, eller noe slikt :)

9189020[/snapback]

 

Det er vel litt tilfeldig vil jeg tro. Mener å ha lest at salget av PSP her i Norge er veldig bra, ihvertfall iforhold til andre land (er ikke samme DS-dominansen her). Når det gjelder software-salg, derimot, der er det fullstendig DS-dominans:

 

http://www.vg.no/spill/topp10handholdt.hbs

 

Edit: fikset [ quote ].

Endret av Brakara
Lenke til kommentar

Har regnet ut attach rate (antall solgte spill per konsoll) i Japan ut fra siste totaltall:

 

DS: 4,0 spill

Xbox 360: 3,5 spill

Wii: 2,5 spill (merk at billigspillene Wii Sports og Wii Play er medregnet her)

PSP: 2,0 spill

PS3:1,6 spill

 

Tydelig at X360 er hardcorekonsoll i Japan, mens folk kjøper skuffende få spill til PSP-en sin. Litt tidlig å dømme de nye konsollene ennå, men vil tippe Sony må opp på en attach rate på over 5,0 før de tjener penger på PS3.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Hardware sales for Japan the week ended July 29:

 

DS Lite: 150,494

Wii : 77,169

PSP: 35,068

PS3: 28,829

PS2: 11,757

Xbox 360: 3,872

GB Micro: 263

GBA SP: 228

GC: 102

DS: 90

GBA: 41

 

Kilde

 

Ps3 dobler i japan.. psp gjør det også bra denne uken. men som alltid.. total nintendo dominans

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Jepp, PS3 har solgt 2-3 ganger så mye i USA og Europa som før priskuttet/spillpakken. Spørs hvor lenge det varer... I Japan derimot har ikke bundelen med Hot Shot Golf 5 slått helt an, så det ligger nok an til et priskutt der også hvis konsollen er tilbake ned på 10-15k igjen neste uke. August er nok en måned hvor PS3 ikke har så alt for mye å by på spillmessig dessverre.

 

Det lille priskuttet som ventes på X360 i august (snakk om 10-20%) kan nok booste salget en del. Leste at HD-DVD-addonet til X360 solgte langt mer nå som det var satt ned fra $199 til $179, så utrolig hvor mye mer interessert folk er hvis de kan spare noen kroner. Et priskutt er jo i tillegg oppmerksomhet i seg selv. Elite lanseres i Europa også samt BioShock, MoH: Airborne og Blue Dragon, så dette kan bli en liten comebackmåned for X360-salget etter en skuffende vår/sommer.

 

Ellers har Wii klar Metroid Prime 3 for det amerikanske markedet denne måneden, noe som bør selge noen konsoller. I tillegg kommer Boogie.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...