Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Hardwaresalget er omtrent som forventet ja. VGCharts sine tall var svært nære denne gangen med en feilmargin på rundt 15% uten at det neppe stopper kritikerne...

 

På softwarefronten solgte Mario Party 8 best med 426,000. Spillet kommer ut i Japan på onsdag og det sies å ha 500,000 preorders... Månedens skuffelse slik jeg ser det må være Forza 2 til X360 som bare solgte 197,000. Ikke akkurat Gran Turismo-tall... Selv to år gamle RE4 til Wii solgte nesten like mye.

9129899[/snapback]

Forza 2 solgte jo over en halv million i Mai, men 200k er fortsatt skuffende ja

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forza 2 solgte jo over en halv million i Mai, men 200k er fortsatt skuffende ja

9149467[/snapback]

 

Forza 2 solgte vel rundt 250k i mai, og ligger nå på ca. 440k. Og på verdensbasis så sa Microsoft under E3 at de regnet med at den rundet 1 million solgte ved utgangen av juli. Om det er dårlig kan selvsagt diskuteres, spesielt med tanke på at Forza 1 solgte rundt 1 million totalt (så Forza 2 vil overgå ener'n).

Lenke til kommentar

Det var snakk om antall produserte konsoller og det var for en god stund siden. Som sagt: Sony har skiftet tall fra antall "production shipments" (antall sendt ut fra fabrikken, som var 5,5 mill. tidligere) til "recorded sales" (antall konsoller kjøpt av butikker, som er er ca. 4,5 mill nå).

 

Sony har laget ca. 6,5 millioner PS3, solgt ca. 4,5 millioner til butikker, som igjen har solgt 4 millioner til kunder.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Tror dere Halo 3 vil selge mange konsoller? :hmm:

9146009[/snapback]

Med tanke på at Halo 2 solgte 2,4 Millioner i løpet av de første 24 timene og var den største underholdnings release noensinne (målt i penger), så tror jeg nok at Halo 3 kommer til å hjelpe til ganske godt.

9149448[/snapback]

 

 

Jeg er ikke så sikker på dette, pga at endel av de som liker sjangeren har kjøpt 360 pga gears of war, inkludert meg selv.

Lenke til kommentar
for å si det sånn, flere som sitter på gjerdet med ps3 enn 360

9154723[/snapback]

Sant det, 360 er ikke så dyr og har flere gode spill allerede. Er nok ikke fullt så mange som venter på nye spill som booster salget sammenlignet med PS3. Men tror nok Halo 3 vil selge en god del konsoller når det kommer.

Lenke til kommentar
Sant det, 360 er ikke så dyr og har flere gode spill allerede.ed PS3. Men tror nok Halo 3 vil selge en god del konsoller når det kommer.

9154854[/snapback]

 

Ikke så dyr? Sant, men hvedkonsollen koster fortsatt $399. Husk at 80% av alle PS2'er ble solgt når den kostet $199 eller mindre. Er nok fortsatt mange, mange som sitter på gjerdet. Det som trengs, dog, er ikke bare spillene men også priskuttene.

Lenke til kommentar

Nå som man får PS3 60 GB til $499 er i alle fall Xbox 360 Elite til $479 dyrt.

 

Just last week, Weekly Famitsu scored Oblivion [Xbox 360] generously: 10, 9, 10, 9. This ties it with Grand Theft Auto: Vice City as the highest-scoring Western-developed game to be released in Japan.

Blir spennende å se neste ukes salg, men personlig tror jeg løpet er kjørt for X360 i Japan med mindre det dukker opp en enorm eksklusiv (type Final Fantasy eller Dragon Quest).

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg av de som støtter disse "tellesidene" for salg av konsoller. Men for de som gjør og mener at PS3 selger vannvittig dårlig:

http://vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&...eg3=All&align=1

 

Statistikken viser fra dag 1 av lanseringen for de forskjellige konsollene og at til tross for at 360 hadde null og niks av next gen konkurranse, solgte den bare marginalt bedre enn hva PS3 gjør med to konkurrenter.

 

Ett pikkyrendes lite tankekors.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Nå selger ps3 i japan også, hvor salgstallene til X360 er lik null. Altså selges ps3 i 3 markeder (japan, europa og usa), mens X360 bare gjør det nevneverdig bra i to av dem. Likevel klarer ikke ps3 å selger mer....

 

EDIT:typo

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...