Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

jeg tror(og håper) at gran turismo 5 og singstar kommer til og  få fart på ps3 salget

8957027[/snapback]

 

Det spørs om Sony tar en lur taktikk. Jeg tror ikke Singstar og GT5 alene er nok til å booste salget, tror det trenges en prisreduksjon i tillegg for å overhode ha noe mulighet for å sette fart på salget til PS3.

8957372[/snapback]

Jeg tipper at 90% av postene dine om PS3 inneholder ordet prisreduksjon i en eller annen form. Rett og slett litt morsomt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tipper at 90% av postene dine om PS3 inneholder ordet prisreduksjon i en eller annen form. Rett og slett litt morsomt :p

8959997[/snapback]

 

Skal jeg legge skjul på mine meninger om PS3 bare for synets skyld? På et diskusjons forum må man vel få lov å yte sine meninger slik dem er.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Skal jeg legge skjul på mine meninger om PS3 bare for synets skyld?  På et diskusjons forum må man vel få lov å yte sine meninger slik dem er.

8961307[/snapback]

 

Er vel bare det at tror alle har forstått det nå. Det blir utrolig mye masing og unødvendige gjenntagleser.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Er vel bare det at tror alle har forstått det nå. Det blir utrolig mye masing og unødvendige gjenntagleser.

8961484[/snapback]

Her er jeg totalt uenig. Skal man ta utgangspunkt i at alle har lest alle tråder i dette forumet? Hvis Bear mener at det er relevant med en prisreduksjon(og det er det da vitterlig i en tråd som denne) så er det jo helt greit at han påpeker dette.

 

Hvis poenget hans er gyldig så mener jeg at det ikke er noe problem med gjenntakelse her så lenge det er relevant for tråden. Handler tråden om antall solgte konsoller så er da prisreduksjon ett meget gyldig poeng. At noen muligens føler seg tråkket på tærne fordi de har betalt en pris Bear, og andre, tydeligvis synes er for høy er da ikke hans problem.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Er vel bare det at tror alle har forstått det nå. Det blir utrolig mye masing og unødvendige gjenntagleser.

8961484[/snapback]

 

Den gode herre under sa det så bra som det lar seg gjøre. Ikke alle er gjengangere på forumet her, og som jeg har sagt, om man skal ha kvotering her på forumet at man bare får lov å si vær ting 1 gang er det mange som kunne gådt i seg selv litt før de poster.

 

Her er jeg totalt uenig. Skal man ta utgangspunkt i at alle har lest alle tråder i dette forumet? Hvis Bear mener at det er relevant med en prisreduksjon(og det er det da vitterlig i en tråd som denne) så er det jo helt greit at han påpeker dette.

 

Hvis poenget hans er gyldig så mener jeg at det ikke er noe problem med gjenntakelse her så lenge det er relevant for tråden. Handler tråden om antall solgte konsoller så er da prisreduksjon ett meget gyldig poeng. At noen muligens føler seg tråkket på tærne fordi de har betalt en pris Bear, og andre, tydeligvis synes er for høy er da ikke hans problem.

8961559[/snapback]

 

Takk for backup :thumbup:

Lenke til kommentar

Poenget var ikke å kritisere noen for noe som helst. Du skal få lov Bear^, men jeg mener det er litt overdrevet. Det er ikke bare i tråden for antall konsoller solgt, men om noen prater om et spill så er det "Ser bra ut, men tror ikke jeg kommer til å kjøpe det før PS3-en har sunket litt i pris"-blabla, samma glosa. For all del prat om det her, er absolutt relevant og jeg er helt enig i at den må ned i pris etterhvert, men det må da de to andre konsollene også. (selv om ja, det gjelder sterkere for ps3)

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle X360 noen suksess akkurat. Den har solgt sånn passe greit i USA, rimelig svakt i Europa og forferdelig i Japan. Salgsmessig har den fortsatt ikke solgt mer enn Dreamcast. Salget har gått trått etter Gears of War-hypen og den sliter med å kapre andre enn actionkåte gutter mellom 15 og 25. Den er et nisjeprodukt foreløpig. Må oppe i 25 mill.+ for å kunne bli kalt noen suksess etter min mening...

 

Denne grafen sier alt

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Altså - salget har stagnert siden JULESALGET folkens. Hele våren er alltid rolig på spillfronten - bortsett fra ps3 som er ny, og nintendo ds som er portable (selger bra om sommeren).

 

Spillkonsoller stagnerer som hovedregel alltid i Q2.

 

Så tar det av igjen fra september av :).

Lenke til kommentar

Ikke solgt mer enn Dreamcast? Jøss. Det setter virkelig ting i perspektiv.

 

Denne artikkelen stiller et interessant spørsmål; IOM at hverken MS eller Sony gjør det spesielt godt - rent økonomisk - er det ikke sikkert at noen av dem vil fortsette å punge ut sinnsyke summer med penger for å holde seg flytende i konkurransen. Så det spekuleres i om Nintendo nok en gang vil ta over tronen, alene. Isåfall tror jeg det blir vanskelig for noen andre å entre markedet, om ikke engang MS orket mer.

Lenke til kommentar

For å sette det enda mer i perspektiv, "floppen" PSP har solgt godt over dobbelt så mye som X360.

 

Jeg tror taperen av krigen X360 VS PS3 dropper konsollbizzen. Jeg tror vinneren blir den som tør å gamble mest med priskutt og eksklusive titler. Det vil koste grovt med penger og fortsatt røde tall, men trolig lønne seg i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...