_norse_ Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 You know, Sony can make 80,000 bricks, and people would buy them. Hehe Bill får det sagt. Han er nesten like god some Ken K. Kilde 8850411[/snapback] Ikke så langt fra sannheten. PS3 har hatt omtrent samme funksjon som en murstein her istua den siste måneden Det er jo viktig at Sony flytter sitt salg fra Ps2 til Ps3 så fort som mulig. Hvis ikke risikerer de å ikke komme skikkelig i gang før deres konkurrenter hopper over til neste generasjon. Dessuten daler nok interessen for PS3 hos de store amerikanske spillutgiverne hvis PS3 opplever flere måneder med salg under 100.000 enheter, slik som i Mai. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du tenker på ps3 mangel på gode spill for tiden? Ja det gjør nok at mange ps3'er blir lite brukt. Men tipper det er mange mursteins xbox'er der ute også;-) av en helt annen grunn. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Du tenker på ps3 mangel på gode spill for tiden? Ja det gjør nok at mange ps3'er blir lite brukt. Men tipper det er mange mursteins xbox'er der ute også;-) av en helt annen grunn. 8855207[/snapback] Mursteiner kan da ikke blinke rødt og skape disko-effekt i stua Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Eller sørge for ein god og varm kjellerstue om vinteren Lenke til kommentar
kilik Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Analyseselskapet Screen Digest har analysert håndholdtmarkedet og tipper det vil bli solgt 112 millioner DS-er og 67 millioner PSP-er innen fire år. De antar blant annet at ca. 90% av japanske hjem vil ende opp med DS... Endret 14. juni 2007 av kilik Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Nintendo er vel fornøyd ja.. Og om Sony klarer å selge 67 mill så er de vel også meget fornøyd Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 67 mill antall solgte PSP`er på ingen måte eit dårlig tall for å vere førstegang ut på eit nytt marked nei Lenke til kommentar
ostesaks Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Offisielt salg i USA for Mai: PS3 solgte mer enn Gameboy advance! Hardware [NDS] 423,150 [WII] 338,278 [PSP] 221,120 [PS2] 187,765 [360] 154,932 [PS3] 81,604 [GBA] 80,554 [NGC] 10,728 Software 331k NDS POKEMON DIAMOND VERSION 314k WII MARIO PARTY 8 249k PS2 SPIDER-MAN 3 238k NDS POKEMON PEARL VERSION 227k WII PLAY W/ REMOTE 217k 360 FORZA MOTORSPORT 2 184k 360 GUITAR HERO 2 W/ GUITAR 140k 360 SPIDER-MAN 3 138k 360 COMMAND & CONQUER 3: TIBERIUM WARS 131k PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR Fra: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=163636 Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 (endret) Er lov å tro og håpe ps3 tallene fra juni vil få en boost.. med Gode titler for japan markedet som Hot shots golf, ninja gaiden sigma og folk soul. Skal bli spennende å se, er vel ikke noen tvil om at sony trenger det. Endret 15. juni 2007 av tidus2k4 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Ingen tvil om at Nintendo nå har begynt å få opp produksjonen. Syke tall for Wii i mai. DS fortsetter å imponere som vanlig. PS3 trenger virkelig å selge mer spill ja. Sjeldent spill fra PS3 som kommer på topplistene. Blir sikkert bedre når GT blant annet kommer, men det er vel en stund til. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Tipper det blir lenge til ja.. de har jo ikke fått ut fingern med psp GT enda. Wii og DS gjør det vanvittig bra ja. Er spent på hvor lenge det vil fortsette. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Igjen en mnd med PS3 under 100k i USA, selv om det ikke er like katastrofalt som i japan så er utrolig skuffende. Sony budsjetterer med ca 1 mill konsoller i uken av dette har historisk USA stått for ca 40%, dvs 400k pr mnd i snitt.. for å nå budsjett. Wii er motsatt, latterlig bra tall men det har nesten blitt forventet. Fire til en nå mot PS3. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Spennende kamp mellom PS3 og GBA da... ser vel litt ut som dette: PS3 vs GBA .. catfight Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Tatt fra: http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p...3&postcount=302 Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Selv fanbois må da vel snart forstå at Sony har driti på draget bigtime. Personlig mener jeg det skyldes BluRay. Avgjørelsen om å integrere den saken har nok rett og slett gjort enheten for dyr. Selv om mange her inne synes BluRay er det hotteste siden skivet brød så må dere forstå at folk flest synes den dvd spilleren de allerede har inne i stua er mer enn bra nok. Meg selv inkludert. Hadde dem røska ut den bluray dingsen og solgt ps3 for rundt det samme som en 360 premium hadde jeg kjøpt en i går for å si det sånn. Men å fleske ut en 2-3 tusenlapper på noe som rett og slett gir meg 0 nytteverdig er jo tåpelig. Er jo ikke det at jeg ikke har råd, det bare virker for dumt. Skulle ikke forundre meg mye om den kurven over her flater dramatisk ut snart om ikke sony gjør noe drastisk. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Jeg er meget fristet til å skrive ut Kuturagis ord om at PS3 vil selge t.om uten spill, og at alle vil ha en PS3 grunnet navnet, og tvinge et par stykker til å spise de utskriftene, for salgstallene taler for seg selv og de sier ikke akkurat at folk har tømt bankkontoen for en PS3. Mangelen på gode titler samt en like stor nytte for meg som en kvise mellom rumpeballen, på nåværende tidspunkt, gjør PS3 til det jeg klassifiserer som tidenes dyreste papirvekt. Jeg er heller ikke sikker på at lovordene om "å vente på de ekslusive titlene" er nok til å dra PS3 opp av kvikksanden. Det må et priskutt som gjør PS3 konkuransedyktig med konkurentene, uten det tror jeg PS3 får store problemer til å selge til massen. Dog det jeg liker best er at den lille konsollen uten HD grafikk og HDD, knuser PS3 salgsmessig, heck t.o.m GBA er på vei til å selge mer enn PS3. Sier ikke det noe? Eller, glemte jo at PS3 sitter på gjerdet og jakter storfe mens X360 og Wii skyter spurv? Er vel ikke før i 2010 at PS3 begynner å selge? Ja den som tror at PS3 er her i 2010 vis den ikke begynner å selge titler snart. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Nå skal det ikke sies at Sony gjør alt galt for tiden, for PSP gjør faktisk et betydelig hopp fra april's 183k til 221k i mai. PSP er den eneste konsollen som faktisk gjør en økning i salg fra de forrige NPD tallene. PS3 bør så absolutt komme seg over 100k i måneden for at de skal ha noen som helst slags sjangs til å overleve denne generasjonen. Jeg sier ikke at PS3 kommer til å forsvinne for Sony vil mest sannsynlig kaste nok penger på den til at den overlever, men den er på god vei til å bli en fiasko. Wii begynner å få opp et solid arsenal av spill nå og Mario Party 8 solgte 314k på bare 3 dager (Release: 29.mai). Jeg er virkelig spent på Juni og Juli for Wii sin del, og dersom PS3 ikke kommer seg over 100k i denne perioden så ser det virkelig dystert ut for det en gang store navnet. Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 Blant optimistene er det vel enda noen som tro Sony skal klare å hente seg inn igjen. Personlig synes jeg det er mest spennende å se hvor dominerende Wii ender opp med å bli. Ingen trodde det på forhånd men nå står den der da som den store vinner. Jeg har nesten på følelsen av at da denne tråden ble started så ble Wii inkludert nærmest av høflighet. Allerede i april så er Wall Street journal av den oppfatning at nintendo er "the company to beat in games business" link I mai henger CNN seg på og forteller om hvordan Wii nærmest mot alle odds moser MS og Sony. link Jeg tipper folka hos MS allerede lurer på hva i h de skal finne på i neste gen for toppe Nintendos enkle men geniale ide. Hos Nintendo er de fullt sysselsatt med å telle penger..... Hos Sony browser folk stillingsannonser..... surt. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 16. juni 2007 Del Skrevet 16. juni 2007 (endret) Jeg ville nå uansett gitt PS3 et år på baken før jeg skulle dømme den den ene eller andre veien. Det første året syns jeg Xbox 360 var en møkkamaskin som ikke fulgte opp next-gen-hypen overhodet. Men så kom Dead Rising og Gears of War og masse mer og så var jeg solgt. PS3 har en treig start, men når snøen smelter i 2008 tipper jeg at jeg kommer til å få seriøst lyst på den. Og Sony har ikke gått konkurs eller nappa ut pluggen på PS3 innen den tid, så den kommer seg nok. Endret 16. juni 2007 av Tjohei Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2007 Er vel liten vits å dømme noen nedenom og hjem foreløpig ja. Er enda noen år før generasjonen er omme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå