Darth MToffy Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 I mine øyne er det i hvert fall en stor flopp at PS3 med blu-ray og Cell-powwah ikke selger mer enn patetiske lille 360 med sin utdaterte cpu og dvd-spiller. Ta den siste setningen der i lys av utsagn fra div Sony-sjefer før PS3 ble lansert. 8839826[/snapback] Men så koster den også 6000 kr. Det er uhørt mye mer enn hva man er vant til å betale for en konsoll. En X360 får man til halve prisen. 8842650[/snapback] Ingen tvil om det.. Og det siste avsnittet i posten min var vel mer en refleksjon over hvordan Sony hypet maskinen sin før den kom på markedet enn mine egne meninger om flopp eller ei. Derfor jeg mener at folk som seriøst prøver påstå at Sony er fornøyde så langt har noen skylapper som kan redde verden fra global oppvarming. Når man går ut og sier at man kan selge 5millioner konsoller uten å ha spill og at folk vil ta seg ekstra jobb for å kjøpe maskinen så synes jeg at det sier seg selv at det er en flopp når salget går slik det går nå. Prisen visste jo sjefene i Sony om når de kom med disse uttallelsene. Forskjellen kontra x360 er at ingen, ved sine fulle fem, hadde samme forhåpninger om salget av x360 som de fleste hadde for PS3. PS3 kan derfor, i mine øyne, selge nøyaktig like mye som x360 og jeg vil enda kalle PS3-salget for en flopp og x360 salget for lovende/overaskende. Det er faktisk en mulighet at den ene er en flopp og at den andre er en suksess selv om de selger like mange eksemplarer.. Alt bunner ut i forventningene til salget før produktet kom på markedet. Toyota ville floppet hvis de solgte like mange Corolla som Ferrari solgte F430. Mens Ferrari hadde vært i skyene hvis de solgte like mange F430 som Toyota solgte Corolla. For øvrig ingen sammenlikning i ytelse på bilene Bare for å understreke her. Jeg mener salgstallene til PS3 har floppet så langt, men PS3 er langt ifra en flopp enda siden maskinen er en nydelig stykke ingeniørkunst som venter på å slå ut i full blomst. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Toyota ville floppet hvis de solgte like mange Corolla som Ferrari solgte F430. Mens Ferrari hadde vært i skyene hvis de solgte like mange F430 som Toyota solgte Corolla Ikke helt heldig sammenligning siden Ferrari faktisk har en selvpålagt produksjonsbegrensning og av den grunn er det faktisk endel års venteliste i de fleste land.. litt som wii kanskje :-) Men enig, i forhold til offisielle budsjetter og salgsprognoser (for og ikke snakke om uttalelser) har PS3 salget skuffet. Det som kanskje er værre er den negative trenden som stadig blir dårligere. Men det er jo spennende hardware men det trenger ikke å bety at den vil utklasse andre konsoller på ytelse. Multi cpu'er er bra på tallknusing ol programmer som kan kjøre mange separate threads. Grafikk er båndbredde avhengig og der imponerer ikke akkurat PS3 samtidig som GPU virker underdimensjonert.. men hvem vet hva de får til om noen år. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Var da fælt hvor vi skulle dra inn bilmerker i diskusjonen, hvorfor ikke ta med planteriket og dyreriket mens man er i svingen, la oss sammenligne PS3 med en elefant og Wii med en knott, så sier vi PS3 satte seg på Wii, men Wii beit fra seg og felte PS3? Woho for animalsk sammenligning Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 GamerGauge slengte på 500k Wii denne uka, og har fantastiske 10 020 587 solgte , bare 800k bak 360!! Helt utrolig. 8840213[/snapback] Men også helt usannsynlig. Wii hadde solgt 5.8 millioner ved utgangen av mars. Nintendo annonserte også at de hadde økt produksjonen til 1.2 millioner konsoller pr. måned. Det betyr at det sannsynligvis var solgt ca. 8.2 millioner Wii ved utgangen av mai, noe som betyr at det trolig ligger på rundt 8.6 - 8.8 millioner nå. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Nettopp. I overkant av 8 millioner solgte virker logisk nå. VGCharts og NexGenWars er de eneste prediksjonssidene jeg sånn halvveis stoler på. Neste ukes japanske tall kan bli interessante. Det første store PS3-spillet på lenge, Ninja Gaiden Sigma, samt et eksklusivt RPG til X360, Trusty Bell, kommer ut i morgen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Trusty Bell blir vel eit ukentlig blaff som vanlig når det endelig kommer noen fengende spill for 360 der nede. Gleder meg sjøl utrolig mye til dette spillet. Elsket demoen og har spillt igjenom den ørten ganger no Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Toyota ville floppet hvis de solgte like mange Corolla som Ferrari solgte F430. Mens Ferrari hadde vært i skyene hvis de solgte like mange F430 som Toyota solgte Corolla Ikke helt heldig sammenligning siden Ferrari faktisk har en selvpålagt produksjonsbegrensning og av den grunn er det faktisk endel års venteliste i de fleste land.. litt som wii kanskje :-) 8846545[/snapback] Hehe Ferrari har vel ingen selvpålagte begrensinger annet enn at de som Nintendo selger ut det så og si alt de lager. Nevnte Ferrari mest fordi folk kjenner godt til dem og at de er veldig langt unna Toyota i salgstall. Men for å ikke gå for mye off-topic og også for å blidgjøre Bear så skal jeg ikke dra bil-sammenlikningene lenger her. Personlig følger jeg meget spent med her av ren og skjær interesse for det meste av tekniske dippedutter. Men jeg lurer på hvor lenge Sony vil tolerere lave salgstall før de gjøre noe drastisk med PS3-satsingen. Jeg har en snikende følelse av at Sony som leverandør av div hifi-utstyr tv-er etc kan velge, og bør velge, å vinkle PS3-satsingen mer mot media-center funksjonalitet enn spill etter hvert. Hardwaren er der allerede og det eneste de mangler er software til ett fullverdig media-center opplegg så kan de konkurrere med alt som er på markedet idag. Den siste biten er "enkel" Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Næmmen er det så ufattelig vanskelig å forstå? Hvis PS3 selger ca like mye som Xbox 360 og xbox 360 har mange flere bra spill atm og koster halvparten så ER IKKE PS3 EN FLOPP. Hva skjer når spillene til PS3 og et priskutt kommer? Man er trangsynt om man kaller PS3 en flopp om den selger like mye som Xbox 360 på dette punktet. Sony har satt høye mål, men tror dere ikke MS også har gjort det for Xbox 360? Det er så utrolig meninsløse og teite argumenter at du skulle tro sony hadde torturert og voldtatt søstra og mora di. edit: Man har ikke tenkt seg godt om om man trodde PS3 med 2-3 greie eksklusive titler skulle knuse X360 med x antall titler og til under halvparten av prisen. Endret 13. juni 2007 av Nimrad Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Enig. Det blir spennende å se hvordan salget går etter et priskutt og spill som GTA4, GT5, MGS4 etc. kommer på markedet. Men nå er det vel litt andre forventninger til PS3 sammenlignet med X360. PS2 solgte 6 ganger så mye som Xbox... Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Næmmen er det så ufattelig vanskelig å forstå? Hvis PS3 selger ca like mye som Xbox 360 og xbox 360 har mange flere bra spill atm og koster halvparten så ER IKKE PS3 EN FLOPP. Jeg forholder meg til uttalelsene til Sony sjefene og de sa de kunne selge 5mill uten ett eneste spill og til denne prisen. Folk ville til og med ta seg ekstra jobb for å kjøpe den. Ergo synes JEG at salget er en flopp til nå. Man er trangsynt om man kaller PS3 en flopp om den selger like mye som Xbox 360 på dette punktet. Sony har satt høye mål, men tror dere ikke MS også har gjort det for Xbox 360? D MS hadde vel som mål og selge 10mill(E3 2005) det første året og det klarte de vel sånn nesten. I hvert fall på papiret klarte de dette. MS når derved målene sine mens Sony ikke er i nærheten av sine forventninger. Derfor synes JEG at x360-salget = Ok mens PS3-salget = Flopp. Kan også nevne en 3de konkurrent som utselger begge disse konsollene så det ljomer i veggene. Hvem som er trangsynte her får andre avgjøre. edit: Man har ikke tenkt seg godt om om man trodde PS3 med 2-3 greie eksklusive titler skulle knuse X360 med x antall titler og til under halvparten av prisen. Er denne rettet mot noen brukere på forumet her eller Sony selv som mente at dette skulle gå helt uten problemer? I bunn og grunn ser jeg det slik at Sony ikke selger i nærheten av det de ønsket og spådde før PS3 ble lansert. Dette er veldig nærme definisjonen på flopp for min del. Kall meg gjerne trangsynt. Edit: Enig. Det blir spennende å se hvordan salget går etter et priskutt og spill som GTA4, GT5, MGS4 etc. kommer på markedet. Men nå er det vel litt andre forventninger til PS3 sammenlignet med X360. PS2 solgte 6 ganger så mye som Xbox... 8849642[/snapback] Min uthevelse.. Sony går fra å selge 6x sin konkurrent til å selge like mye.... Jeg leser det på min måte Endret 13. juni 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Min uthevelse.. Sony går fra å selge 6x sin konkurrent til å selge like mye.... Jeg leser det på min måte Sony har ikke gått fra å selge 6 x mer enn sin konkurrent til like mye som sin konkurrent. Selv om MS ikke har solgt nevne verdig antall xbox'er så selger fremdeles ps2 bedre enn xbox 360. Så totalt selger nok Sony ganske mye mer konsoller enn MS Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Min uthevelse.. Sony går fra å selge 6x sin konkurrent til å selge like mye.... Jeg leser det på min måte Sony har ikke gått fra å selge 6 x mer enn sin konkurrent til like mye som sin konkurrent. Selv om MS ikke har solgt nevne verdig antall xbox'er så selger fremdeles ps2 bedre enn xbox 360. Så totalt selger nok Sony ganske mye mer konsoller enn MS 8850033[/snapback] Statistikk kan man lese på mange måter ja.. Men jeg vet du at du vet hva jeg mente Urgelol. Ingen vits i å vri på alt samme hva. Jeg sammenliknet selvsagt kun Xbox Vs PS2 og Xbox360 vs PS3. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Sony har satt høye mål, men tror dere ikke MS også har gjort det for Xbox 360? Microsoft har så og si nådd målene sine, men Sony har solgt langt færre PS3-konsoller enn ventet. Baserer dette på uttalelsene til selskapet, hvor de hevdet å kunne utselge konkurrentene uten en gang å lansere ett eneste spill. Arrogant. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hehe selvfølgelig skjønte jeg hva du mente Men du la opp til at jeg skulle vri på det Men uansett så bør man faktisk se litt på Ps2 salget. Sony har ikke gjort det samme som ms gjorde med xbox. De lot ps2 leve videre i beste velgående i stedet for å slakte den som ms gjorde med xbox. Sony kunne kanskje solgt mere ps3'er om de brukte all sin tid på ps3. God of War 2 kunne vært ett Ps3 spill. Men det er godt Sony vet å ta vare på noen titalls millioner med Ps2 fans rundt om i verden. Når Sony setter ned ps3, noe jeg tror skjer nærmere jul, så vil nok ps2 salget falle ganske kraftig, mens at Ps3 salget vil øke. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Sony har satt høye mål, men tror dere ikke MS også har gjort det for Xbox 360? Microsoft har så og si nådd målene sine, men Sony har solgt langt færre PS3-konsoller enn ventet. Baserer dette på uttalelsene til selskapet, hvor de hevdet å kunne utselge konkurrentene uten en gang å lansere ett eneste spill. Arrogant. 8850114[/snapback] Deres kjære Bill Gates sa jo at sony kunne ha solgt 1 millioner 10 000 kr murstein om de ville. Så han var ganske enig i Sony's påstand (tallene kan være feil, gidder ikke finne artikkelen.) Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hehe selvfølgelig skjønte jeg hva du mente Men du la opp til at jeg skulle vri på det Men uansett så bør man faktisk se litt på Ps2 salget. Sony har ikke gjort det samme som ms gjorde med xbox. De lot ps2 leve videre i beste velgående i stedet for å slakte den som ms gjorde med xbox. Sony kunne kanskje solgt mere ps3'er om de brukte all sin tid på ps3. God of War 2 kunne vært ett Ps3 spill. Men det er godt Sony vet å ta vare på noen titalls millioner med Ps2 fans rundt om i verden. Når Sony setter ned ps3, noe jeg tror skjer nærmere jul, så vil nok ps2 salget falle ganske kraftig, mens at Ps3 salget vil øke. 8850132[/snapback] Her er vi nok enige i det meste.. Men det forandrer ikke det faktum at Sony mente de kunne selge PS3 i lassevis selv uten spill og med den nevnte høye prisen. Det er dette jeg baserer mine tanker på når det gjelder salgstallene.For de fleste selskaper ville ett salg av 3,5-4mill av ett produkt på litt over ett halvt år vært helt fantastisk. Men for Sony og PS3 er ikke ett slikt salg noe i nærheten av OK en gang. Jeg kaller derfor salget til nå en flopp. Kan du være uenig her? Selvsagt, men synes f.eks Nimrad bør holde seg for god til å kalle folk trege, trangsynte etc fordi de ikke har samme mening som han. Slikt slår veldig fort tilbake på den som skriver det.... Kan vi ende opp med at PS3 selger 120mill den også slik som PS2? Jepp. Er det kun spekulasjoner? Jepp. Kan vi ende opp med at PS3 selger 10mill? Jepp, men veldig lite sannsynlig. Enda kun spekulasjoner? Jepp. Hva er poenget med denne oppramsingen min? Jo, vi har kun reelle salgstall å forholde oss til. Alt annet er spekulasjoner som er mer eller mindre velfunderte. Vi kan spekulere til vi blir grønne i maska, men vi kommer oss ikke unna at Sony selger mindre enn forventet på nåværende tidspunkt. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Om man skal ta utgangspunkt i de mange arrogante utsagnene til Sony før PS3 release så er PS3 en flopp, ingen tvil om det. Men med de skyhøye forventningene til Sony er det vel ikke rart. Om man heller skal se på salgstallene, er ikke PS3 en flopp, men det er heller ikke en suksess slik sett. De selger noen enheter, men det er langt fra nok til å utgjøre noe konkuranse på nåværende tidspunkt, hvor Wii og X360 dominerer. Blir å feil å si at PS3 blir å skyte i været når de ekslusive kommer for det kan gå begge veier. Folk kan kjøpe enheten uansett pris, eller de kan avvente og blir "skremt" av prisen. Må og ta med i en beregning at PS3 er ikke den eneste som kommer med etterlengtete ekslusive titler på sin enhet, og får god konkuranse i Halo 3, Metroid Prime 3 og Galaxy. Dette er og etterlengtete titler, så bare tiden vil si hvem som dro det lengste strådet til syvende å sist. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 You know, Sony can make 80,000 bricks, and people would buy them. Hehe Bill får det sagt. Han er nesten like god some Ken K. Kilde Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 You know, Sony can make 80,000 bricks, and people would buy them. Hehe Bill får det sagt. Han er nesten like god some Ken K. Kilde 8850411[/snapback] Hehe vi er veldig off-topic her nå, men hvis det kun var snakk om 80000 mursteiner så tror jeg faktisk Billegutten har rett her. Hadde Sony laget en murstein som hadde PS-logo på så kunne de helt sikkert solgt den til den mest hardcore gruppen av fans "Sony PSbrick, Collectors Edition" availible in stores now for only $299. Get them while you can, only 80000 will be made in total. The Playstation-Brick offers new cutting-edge technology including the ability to break windows and serve as a door-stop. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hadde kjøpt en sånn jeg. Men ikke til 299 dollares... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå