Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Min magefølelse er at PS4 vil slå XBox One med god margin.

Den er billigere, og den vanlige oppfatningen er at den er kraftigere (i denne diskusjonen spiller det ingen rolle om det er sant eller ikke). XBox One har en del mediefunksjoner. For alt jeg vet kan dette være helt supert, men jeg tror folk er litt mette av "bokser" som skal kobles til TV'en og gjøre "alt"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, MS sendte ut 3,9 millioner Xbox One til butikkene, men rapporterer om 3 millioner solgte til forbrukerne. nesten 1 million usolgte i butikkene ved årsskiftet.

De shippet også 3,5 millioner Xbox 360, så den er oppe i totalt 82,9 mill nå.

http://www.microsoft.com/investor/EarningsAndFinancials/Earnings/PressReleaseAndWebcast/FY14/Q2/default.aspx

Haha. Man må simpelthen bare elske PS-fangutta.

Han er jo ikke det. Haha, fy faen.

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. Er vel en kombinasjon av de to som gjorde at de valgte å vente.

Over til Nintendo-salg. Shippede konsoller (altså solgt til butikk) ved årsskiftet:

iDOxZuKCmtAWX.png

Omtrent som ventet for Wii U. Det antas å være en del usolgte konsoller i butikkene, så det reelle tallet er nok i overkant av 5 millioner. Det spørs om den greier å nå Gamecube sitt salg.

Heldigvis for Nintendo er 3DS-salget bra og vil nok selge minst like bra som Gameboy Advance.

Lenke til kommentar

Uke 4, tall henta fra VGChartz.

Konsoll-salget i usa ser ikkje ut til å gå den veien MS håper etter forskjellige stunt for å få opp salget. PS4 selger betre enn XO andre uka på rad og drar litt ifra.

PS4 ca 59 tusen

XO ca 50 tusen

Wii U ca 18,5 tusen

På globalt nivå forsetter trenden. Ser nå for meg at MS er nødt å få XO ut i resten av sine markeder slik at di får fordelt produksjonen betre utover. Det hjelper ikkje stort å ha mange konsoller ståande på lager i di landa som allereie har fått XO. Det er og større sjans for ein billigare utgave av XO(gjerne utan kinect). MS lyt ta grep mens di kan elles vil di stå overfor samme problem som Wii U, og Wii U vil få eksklusive spill å flyte på som ikkje kjem til PC.

PS4 ca 146 tusen og totalt ca 4,9 mill

XO ca 77 tusen og totalt ca 3,4 mill

Wii U ca 42 tusen og totalt ca 5,6 mill

Med 9 uker igjen av denne reknskapsperioden kan man sjå sånn ca korleis konsollsalget fordeler seg:

Wii U kan oppnå ca 3 mill og totalt ca 5,9 mill.

XO vil legge seg på totalt ca 4,0 mill.

PS4 er noko meir usikkert da lansering i Japan 22.02.2014 kan booste salget noko. Utan Japan skulle PS4 legge seg på totalt ca 6,1 mill, men Japan kan dra totalen opp mot ca 7 mill.

Lenke til kommentar

For nysgjerrighetens skyld sjekket jeg Amazon og Wal-mart for å se om de hadde Xbone på lager. Det kunne jo hende de hadde lavere salgstall pga. produksjonsproblemer. Men neida:

-På Amazon er Xbox One "in stock"

-På Amazon er PS4 bare "available from these sellers"

-På Wal-mart er Xbox one "in stock"

-På Wal-mart er PS4 "In stores only"

Får inntrykk av at PS4 enda er hemmet av for lav produksjon mens xbox nå klarer å møte etterspørselen. Dette er selvfølgelig bare synsing fra min side basert på en 1min sjekk hos to butikker.

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

For nysgjerrighetens skyld sjekket jeg Amazon og Wal-mart for å se om de hadde Xbone på lager. Det kunne jo hende de hadde lavere salgstall pga. produksjonsproblemer. Men neida:

-På Amazon er Xbox One "in stock"

-På Amazon er PS4 bare "available from these sellers"

-På Wal-mart er Xbox one "in stock"

-På Wal-mart er PS4 "In stores only"

Får inntrykk av at PS4 enda er hemmet av for lav produksjon mens xbox nå klarer å møte etterspørselen. Dette er selvfølgelig bare synsing fra min side basert på en 1min sjekk hos to butikker.

Alt tyder jo på at Sony produserer flere ps4 en ms, men at etterspørselen er større etter ps4 en Xbox one.
Lenke til kommentar

Med forrige post så mente jeg at Sony mest sannsynlig kunne solgt enda flere PS4 enn de gjør, men de klarer rett og slett ikke å produsere nok. Og når MS nå allerede produserer nok til å møte etterspørselen så kan man vel konkludere med at Sony så langt har tatt tilbake 1.plass i USA.

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Trivia:

-Tomb Raider PS4 outsold Tomb Raider Xbox One by 2:1

-Xbox One has a 2.7 attach rate.

-2.27 million games were sold on "Xbox" this month.

-3DS and Wii U software sales were up 6 percent and 26 percent when normalized for a four-week month.

Nintendo:

-Pokemon 125,000 in January, 3.25 million LTD

-Super Mario 3D World = 655,000 LTD

-The Legend of Zelda: A Link Between Worlds = 715,000 LTD

Hardware:

PS4: Almost double Xbox One. [#1 best selling platform]

Xbox One: Estimated 143K (thanks Aquamarine) [#2 best selling platform]

Originally Posted by VentureBeat

PS4 led overall hardware sales this month, followed by the Xbox One, said [NPD's, so counting handhelds] Callahan.

We reached out to Microsoft for its sales result, but it declined to comment. Sony, however, confirmed that the PS4 doubled Xbox Ones sales.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=768743

Dette er elendig av xbox one, usa flommer over av usolgte konsoller. Men Nice spin ms pr.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Litt artig (Dog, ikke uventet) at Sony gruser Microsoft på deres egen hjemmebane, med PS4 kontra Xbox One.

Microsoft trenger å redusere prisen, og/eller ditche Kinecten.

Og hva faen var det for et "comeback" Microsoft kom med til Januar's NPD?

"Microsoft wrote that the Xbox One and Xbox 360 "sold the most games across all console platforms in January with 2.27 million units sold, making up 47 percent of software market share."

Så med andre ord:

PS4 > XB1

men

XB1+XB360>PS4+PS3

som betyr XB360 > PS4-XB1+PS3 (eller om du foretrekker XB360>PS3)?

Lenke til kommentar

Jeg tror xone vil selge 2x wii u og at ps4 vil selge 2x xone. Sånn grovt sett. Denne gangen var det rett å satse på tradisjonell gaming. Folk dekker behovet for multimedia og casual spill på andre måter enn med spillkonsoll.

Jeg tror det handler mer om at MS og Nintendo rett og slett gjorde noen idiotiske valg da de designet XBO og Wii U.

Jeg tror fortsatt at "Super Wii" med Wii Sports 3 (+ NSMB og Nintendo Land) hadde gjort det mye bedre enn Wii U. Problemene til Wii U har blitt diskutert opp og ned i mente, men jeg tror at de fleste vil si seg enige i at prisen og mangelen på spill som tar i bruk upaden har vært to av de største problemene til konsollen.

MS står ovenfor de samme problemene, men det er kanskje hakket enklere for dem å droppe kinect enn det er for Nintendo å droppe upaden. Dersom de dropper kinect vil de imidlertid miste sjansen til å kapre casual gamerne. ...men det er kanskje verdt det dersom de klarer å konkurrere mot Sony om COD/GTA/FIFA gamerne?

Lenke til kommentar

Ryktes nå at MS vil dumpe Xbox-avdelingen, eventuelt selge hele eller deler av avdelingen til Amazon. Etter Januars NPD er nok sinnene i kok blant MS' investorer så helt usannsynlig er det nok ikke. Xbox-prosjektet står vel enda i rødt hos MS, de har aldri greid å tjene inn pengene de brukte på første Xbox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...