Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

VGCharts er gjetting, mens Media Create er de 100% offisielle tallene.

Media Create sine tall:

01./00. [NDS] Practice by Observing: DS Observation Training (Nintendo) - 94,834 / NEW

02./00. [WII] Resident Evil 4: Wii Edition (Capcom) - 43,771 / NEW

03./27. [NDS] Moero! Nekketsu Rhythm Damashii: Osu! Tatakae! Ouendan 2 (Nintendo) - 33,738 / 113,910

04./00. [PS2] Guilty Gear XX ^ Core (ArcSystemWorks) - 31,773 / NEW

05./04. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 28,612 / 1,657,818

06./06. [NDS] More Brain Age (Nintendo) - 20,662 / 4,327,943

07./07. [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo) - 19,907 / 4,500,164

08./10. [WII] Wii Play (Nintendo) - 19,718 / 1,356,002

09./09. [NDS] More English Training (Nintendo) - 18,885 / 256,091

10./17. [NDS] Momotarou Dentetsu DS: Tokyo & Japan (Hudson) - 16,395 / 186,924

Avviker en del fra VGcharts som dere ser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men software bryr jeg meg egentlig lite om.

8808020[/snapback]

Da vil jeg tro du er unik ang. akkurat det. For meg handler software-statistikken om trender. Det gir et lite bilde av hvilken konsoll som er "in" akkurat da, om en spesiell konsoll/fabrikant dominerer toppen. Slikt sett er det lett å lese av at Nintendo fremdeles er hippest blant forbrukerne. Dessuten kan man trekke interessante paraleller til hardware-salget. Om det eksempelvis kun var én Wii-tittel på sw-lista, samtidig som Wii var den mestselgende konsollen, kunne man trukket konklusjonen at nettopp det spillet var så populært at det på egenhånd solgte mange konsoller. Hadde vært morsom statistikk.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar
Men software bryr jeg meg egentlig lite om.

8808020[/snapback]

Da vil jeg tro du er unik ang. akkurat det. For meg handler software-statistikken om trender. Det gir et lite bilde av hvilken konsoll som er "in" akkurat da, om en spesiell konsoll/fabrikant dominerer toppen. Slikt sett er det lett å lese av at Nintendo fremdeles er hippest blant forbrukerne. Dessuten kan man trekke interessante paraleller til hardware-salget. Om det eksempelvis kun var én Wii-tittel på sw-lista, samtidig som Wii var den mestselgende konsollen, kunne man trukket konklusjonen at nettopp det spillet var så populært at det på egenhånd solgte mange konsoller. Hadde vært morsom statistikk.

8810700[/snapback]

Man kan tolke det slik at et spill selger konsollen, eller man kan tolke det slik at man kjøper en Wii og et spill også blir lei etter en stund.....

Salget av spill til Wii vil gi oss en pekepinn på om Wii konsollen får bein til å stå på eller om Wii er, noe mange vil ha det til, en gimmick.

Lenke til kommentar

Jeg blir nesten redd for spillingens fremtid når jeg ser listen over spill som selger bra i Japan. Utrolig mye dill med Brain age og englsih training osv. Spilt selv Brainage tingen på DS en stund, men etter 4-5 dager var det så kjedelig at jeg la det fra meg. Derfor håper jeg at salget ikke kommer til å bli likt her, da disse brain tingene ikke kan kalles spill.

Selvfølgelig er det greit med slike "spill", men jeg synes det er en dårlig trend når de ser ut til å bli så dominerendes.

Lenke til kommentar

Kommer an på hvordan du ser det, angående at det er en dårlig trend. Det viser bare hvor stort markedet er innenfor disse spillene. Kan gi mye tilbake til utviklere. Tar jo bare et par/tre måneder å lage disse spillene.

Regner med at det er spill som er for hardcore gamere du tenker på. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Ennå mange store utviklere med fokus på slikt.

Japan er et veldig spesielt samfunn hvor det rare og uvanlige selger som bare det. Er på ingen måte representativt for hva som skjer i resten av verden. Uansett er dette en av grunnen til at jeg tror Wii blir enormt populær, spesielt i Japan (salget til nå viser hvertfall det).

Lenke til kommentar
Jeg begynner å bli for og droppe VGCharts fra lista mi, spesielt etter at jeg begynte å lese NeoGaf som er en smule negative til detn siten:

http://www.neogaf.com/forum/announcement.php?f=2&a=27

8812100[/snapback]

Vel, slik jeg ser det er det den klart mest nøyaktige siden. Men tror NeoGAF ikke ønsker den skal sammenlignes med offisielle tall og det er vel grei politikk.

8812507[/snapback]

da burde de jo gitt en slik advarsel for ALLE prediction sites, ikke bare 1?

Lenke til kommentar

anyway, her kommer en ny prediction graf, er vel 1 måned siden sist:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=8586744

Men slik det ser ut nå, tar Wii igjen Xbox 360, 10-17 desember 2007.

(For 1 måned siden var prediction 19. november)

Tallene på 17. desember blir:

360.....14 589 187

PS3.......6 247 499

Wii......14 617 728

Grafen er basert på nextgenwar siten sine tall fra 24. Nov 2006, og etter 4. juni, er det bare gjennomsnittøkning basert på ALLE datoene som er de tjukke strekene, de tynne strekene er gjennomsnitts økningen fra de siste 6.

Som dere ser, på siste 6 tar ikke Wii igjen 360 på 1 år frem i tid, og det ser virkelig stygt ut for PS3.

Hva blir sannheten? time-will-snow

post-103092-1181306352.jpg

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Du misforstår. Det er kun VGChartz av prediksjonssidene som kommer med ukentlige hardware- og softwarelister for USA og Japan. Det er disse NeoGAF sikter til. Tallene er rimelig nøyaktige med en feilmargin på rundt 10%, men langt fra offisielle tall.

Totaltallene deres justeres når de offisielle tallene for USA og Japan kommer. Et eksempel på at de er rimelig nøyaktig også for Europa er at Sony nå har sagt at de har passert 1 mill. solgte, mens VGChartz ligger på 0,95 mill.

Tror kanskje Wii går forbi X360 i august takket være Pokémon Battle Revolution, Metroid Prime 3 og Dragon Quest Swords. Sistnevnte vil trolig selge rundt 1 mill. konsoller i Japan alene i sommer. Men fra september og utover vil X360 bli klar markedsleder igjen takket være Halo 3 og GTA4. Dette er også svært avhengig av når priskuttet på X360 kommer.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Men fra september og utover vil X360 bli klar markedsleder igjen takket være Halo 3 og GTA4. Dette er også svært avhengig av når priskuttet på X360 kommer.

8812841[/snapback]

Har ikke blandet meg i tråden til nå, og har forsåvidt ikke tenkt å gjøre det heller - men jeg har ingen tro på at XBox360 vil fortsette å gro sin brukerbase. XBox360 er for hardcore-gamere og Halo3 og GTA4 vil hovedsakelig selge til personer som alt eier konsollen.

PS3 og Wii derimot er noe "alle" kan finne på å ha i stua si. Wii fordi det er hippt for tiden, og PS3 pga den enorme Playstation-arven. Det er mange, mange, MANGE der ute med PS2 som vil kjøpe seg en PS3 om 1-2 år.

XBox360 har ingen slik arv - de appellerer hovedsakelig til hardcore-gamere, og jeg vil bli svært overrasket om XBox360 noen gang vil passere 20 millioner konsoller. Kanskje er til og med 15 millioner optimistisk.

Lenke til kommentar

Har ikke blandet meg i tråden til nå, og har forsåvidt ikke tenkt å gjøre det heller - men jeg har ingen tro på at XBox360 vil fortsette å gro sin brukerbase. XBox360 er for hardcore-gamere og Halo3 og GTA4 vil hovedsakelig selge til personer som alt eier konsollen.

PS3 og Wii derimot er noe "alle" kan finne på å ha i stua si. Wii fordi det er hippt for tiden, og PS3 pga den enorme Playstation-arven. Det er mange, mange, MANGE der ute med PS2 som vil kjøpe seg en PS3 om 1-2 år.

XBox360 har ingen slik arv - de appellerer hovedsakelig til hardcore-gamere, og jeg vil bli svært overrasket om XBox360 noen gang vil passere 20 millioner konsoller. Kanskje er til og med 15 millioner optimistisk.

8815104[/snapback]

Da tror jeg du tar grundig feil. Til og med Xbox, som var nykommeren i markedet sist gang, solgte over 20 millioner. Jeg vet flere som aldri har hatt konsoll før, eller som bare har hatt PS2 som nå i denne generasjonen har kjøpt 360 så jeg ville ikke avskrevet den med det første. Jeg tipper 360 vil ende opp på 30-40 millioner etter hvert, men bare tiden vil vise.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Eg må inrømme at eg henger meg litt på det Linuxguru sier, men eg tror at 360 vil sleger meir enn 20 mill ihvertfall. Tror PS3 vil selge meir årene når prisen går betraktelig ned,og muligens dra ifra 360 på eit punkt. Wii tar jo av, og om det vil vare slik det gjør med DS skal bli spennende å se.

Lenke til kommentar

Delvis enig med Halo 3. De som ser mest fram til spillet har nok allerede skaffet seg en X360, men en god del av mainstream vil lokkes til spillet. Markedsføringskampanjen blir nok minst like omfattende som ved Gears of War i fjor.

GTA4 er det svært mange PS2-eiere som sikler etter. Riktignok kommer det samtidig ut på PS3, men her har MS en unik mulighet til å kapre folk som tidligere har sverget til PlayStation med lavere pris og større spillutvalg.

GTA: Vice City (PS2), GTA: San Andreas (PS2) og Halo 2 (Xbox) er de tre mest populære konsollspillene de siste fem årene med henholdsvis 14 mill., 15 mill. og 8,5 mill. i antall solgte eksemplarer.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Wii og X360 har en noen titler som kommer som både er kjent og ventet, samt at de har noen titler som kanskje ikke er helt kjent men som folk ser frem til. Dessverre har PS3 få titler som er virkelig killer, men likevell har de noen av disse, som GT5, Lair og God of War 3.

Høsten blir definitiv spennende, med titler som Galaxy, Prime, Halo og GTA underveis. Blir spennende å se hvordan disse titlene påvirker salget til de forskjellige enhetene.

Lenke til kommentar
Wii og X360 har en noen titler som kommer som både er kjent og ventet, samt at de har noen titler som kanskje ikke er helt kjent men som folk ser frem til. Dessverre har PS3 få titler som er virkelig killer, men likevell har de noen av disse, som GT5, Lair og God of War 3.

8816033[/snapback]

Du må kanskje framstille det som din egen mening? Jeg mener virkelig PS3 har maaange killertitler. Jeg kommer på disse i farten (kun for å understreke poenget mitt):

Killzone, God of War, Final Fantasy, Gran Turismo, Little Big Planet, Home, Metal Gear Solid 4 og Lair.

Lenke til kommentar

Hm, når jeg tenker meg om så er jo japanerne gale etter Super Smash Bros. samtidig som X360 trolig vil fortsette å selge like dårlig i Japan. Kan dermed bli veldig jevnt mellom konsollene også utover høsten på verdensbasis.

PS3 vil få sin storhetstid neste år tror jeg. Da er vel prisen nede på et fornuftig nivå samtidig som de har pushet ut sine Final Fantasies og Gran Turismos til konsollen.

En ting er sikkert. Ingenting er avgjort ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...