Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Er egentlig ikke så sikker på det du sier angående 360, jeg tenker mer på den som billigkonsollen som har CoD og FIFA med god grafikk, og som mamma kjøper til poden for å få han til å holde fred når han føler seg for gammel for Nintendo-spill.

 

Totalt feil. PS3 og Wii er barnekonsollene.

 

I den seneste salgslista for Norge så var det nyeste Skylanders spillet overalt på PS3 og Wii men ingen 360 versjon var en gang på lista,

 

Og er det noe som er populært blant barn akkurat nå så er det Skylanders.

 

Her er lista.

 

Norway:

1) FIFA 13 (PS3)

2) FIFA 13 (X360)

3) Pokèmon Black Version 2 (DS)

4) Skylanders Giants - Starter Pack (PS3)

5) Skylanders Giants - Starter Pack (Wii)

6) Pokèmon White Version 2 (DS)

7) Dishonored (PS3)

8) Skylanders Giants - Starter Pack: Glow in the Dark (PS3)

9) PlayStation Network Voucher 200 NOK (Card)

10) Skylanders Giants - Starter Pack: Glow in the Dark (Wii)

11) Live Card NOK 400 (Card)

12) Dishonored (X360)

13) New Super Mario Bros 2 (3DS)

14) Skylanders Giants - Starter Pack (Wii)

15) WoW Game Card 60 Days (Card)

16) WoW: Mists of Pandaria (PC)

17) Skylanders GiantS: Booster Pack (PS3)

18) Borderlands 2 (PS3)

19) PlayStation Network Voucher 200 NOK (Card)

20) Skylanders GiantS: Booster Pack (Wii)

 

Altså 7 SKylanders greier inne på lista fordelt over PS3 og Wii, men ingen til 360.

 

Hvorfor er 360 barnekonsollen igjen? Trukke det.

Du misforstår totalt. Jeg sa ingenting om barnekonsoll, men mente derimot ungdomskonsoll/tenåringskonsoll. Dette er en aldergruppe som foretrekker hovedsakelig skytespill og sportsspill, og der har jo 360 dekket det meste av muligheter. Og de norske salgstallene er jo ikke representative for verdensbildet i det hele tatt.

 

Skylanders er mer et som spill som aldersgruppen 0-10 interesserer seg for, og det var ikke denne aldersgruppen jeg refererte til angående 360, men heller 10-20 gruppen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS3 har andre ting i tillegg.

...og det har ikke X360? Tullball.

 

Det var uansett ikke det du snakket om i innlegget jeg siterte. Du snakket om hvem 360 appellerer til. Den er slett ikke alene om å være populær blant den aldersgruppen. PS3 og X360 har riktignok hver deres egne unike opplevelser, men i bunn og grunn sikter de seg inn på det samme markedet.

Lenke til kommentar

PS3 har andre ting i tillegg.

...og det har ikke X360? Tullball.

 

Det var uansett ikke det du snakket om i innlegget jeg siterte. Du snakket om hvem 360 appellerer til. Den er slett ikke alene om å være populær blant den aldersgruppen. PS3 og X360 har riktignok hver deres egne unike opplevelser, men i bunn og grunn sikter de seg inn på det samme markedet.

Jepp. Case closed.

Lenke til kommentar

Jepp. Case closed.

Siden du siterte hele innlegget mitt så antar jeg det er riktig å tolke det dithen at du er enig med meg om at 360 har mer å by enn sportsspill og skytespill og at PS3 og 360 er populære blant de samme aldersgruppene?

 

In other news: Dragon Quest VII har blitt annonsert til 3DS. Det kommer ut i februar i Japan. Sammen med Monster Hunter 4 kommer det til å sørge for at 3DS får en ganske heftig start på 2013 der borte.

Lenke til kommentar

Jepp. Case closed.

Siden du siterte hele innlegget mitt så antar jeg det er riktig å tolke det dithen at du er enig med meg om at 360 har mer å by enn sportsspill og skytespill og at PS3 og 360 er populære blant de samme aldersgruppene?

Så klart. Varierer bare på hvor man befinner seg i verden. Men bortsett fra Xbla så synes jeg Xbox sliter litt med å tilby noe annet en skytespill i de senere år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Japan - Uke 44, 2012

 

3DS- 93.989

PS3 - 21.310

PSP - 13.868

PSV - 4.842

WII - 3.806

PS2 - 1.351

360 - 1.339

NDS - 568

 

Nytt bunnivå for Vita. Under 5k er katastrofalt dårlig for en såpass fersk konsoll. Sony bør nå seriøst vurdere et priskutt selv om de har sagt at det ikke kommer i år. Den har riktignok ingen nye spill på vei de neste ukene, så spørs hvor mye det hjelper. Veldig vanskelig å være positiv til Vita nå. Jeg tror flere spill blir kansellert i det stille.

 

Neste uker kommer Animal Crossing 3DS...

Lenke til kommentar

Jeg vet at det er veldig lett å være etterpåklok, men hvorfor i huleste satset ikke Sony på å gi ut Gran Turismo til Vita så fort som mulig? Om Polyphony Digital var opptatte med andre ting så kunne de ha fått Evolution Studios eller Sony Liverpool(for sent nå) til å gjøre det.

 

Så klart. Varierer bare på hvor man befinner seg i verden. Men bortsett fra Xbla så synes jeg Xbox sliter litt med å tilby noe annet en skytespill i de senere år.

Ikke det at jeg er fullstendig uenig med deg, men Microsoft har jo gitt ut Kinect- Fable- og Forza-spill også. ...men det er riktig at Microsoft har redusert antall lanserte høybudsjettspill. Delvis fordi Microsoft Studios er i en oppbyggingsfase, og delvis fordi de sannsynligvis venter med å lansere nye IP-er til den neste xboxen blir lansert.

Uansett så har jo Minecraft til 360 bevist at nedlastbare spill kan være like relevante som høybudsjettsspill. Det har passert 4 millioner nedlastinger, og det har ennå ikke vært på salg. Husk på at det er et av ytterst få XBLA-spill som koster mer enn 1200 MS points.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Det er for så vidt sant, men i 360-versjonens tilfelle så tror jeg at det er merkevaren Minecraft som har drevet salget. Spillet var allerede en etablert suksess før det ble lansert på xbox. Nå sier jeg ikke at alle kjente merkevarer burde bli gjort om til XBLA-spill, men at det kan være en mulig inntektskilde for de som klarer å lage gode konsollversjoner av spillene sine. I noen tilfeller også bedre enn discbaserte alternativ. Jeg tror f. eks at Angry Birds hadde solgt bedre dersom det hadde vært et XBLA-spill.

Lenke til kommentar

Føler det er ganske tydelig at MS er mest hypp på å starte neste generasjon nå.

 

Mens MS har igjen Gears of War Judgement, har PS3 igjen PlayStation All-Stars, Wonderbook, Sly 4, God of War Ascension, Beyond: Two Souls, The Last Guardian og The Last of Us.

 

Jeg tipper høsten 2013 for Xbox 3 og tidlig 2014 for PS4.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Føler det er ganske tydelig at MS er mest hypp på å starte neste generasjon nå.

 

Mens MS har igjen Gears of War Judgement, har PS3 igjen PlayStation All-Stars, Wonderbook, Sly 4, God of War Ascension, Beyond: Two Souls, The Last Gurdian og The Last of Us.

 

Jeg tipper høsten 2013 for Xbox 3 og tidlig 2014 for PS4.

Yoshida har nettopp sagt at han ikke kan garantere The Last Guardian til PS3 i 2013. Alle de nevnte spillene bortsett fra The Last of Us og Beyond har faste datoer(tror jeg) og det siste er GoW:A i mars. Så kommer de andre spillene deisende noen måneder før PS4 lanserer.

 

Dessuten, etter alle om ryktene om hvor mange spill neste år som blir cross-gen skal man ikke se bort fra at noen av Sony's spill blir det også. Altså lanseres både til PS3 og PS4.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at de ikke kommer til å gi ut særlig mange kryssplatform-spill. MLB The Show kommer til å få PS3-versjoner i noen år til etter PS4s lansering, men bortsett fra det så kommer de nok til å begrense kryssplatform-behandlingen til PSN-spill.

 

Etter min mening bør Sony sørge for at PS4 får en best mulig lanseringslineup, og derfor synes jeg at de burde satse på spill som er eksklusive til PS4. Uncharted 4, God of War 4, Killzone 4, LittleBigPlanet 3 og Gran Turismo 6 er alle spill som burde bli lansert i løpet av maskinens 2-3 første leveår. De har iallefall ikke råd til å vente like lenge på GT6 som de ventet på GT5.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at de ikke kommer til å gi ut særlig mange kryssplatform-spill. MLB The Show kommer til å få PS3-versjoner i noen år til etter PS4s lansering, men bortsett fra det så kommer de nok til å begrense kryssplatform-behandlingen til PSN-spill.

 

Etter min mening bør Sony sørge for at PS4 får en best mulig lanseringslineup, og derfor synes jeg at de burde satse på spill som er eksklusive til PS4. Uncharted 4, God of War 4, Killzone 4, LittleBigPlanet 3 og Gran Turismo 6 er alle spill som burde bli lansert i løpet av maskinens 2-3 første leveår. De har iallefall ikke råd til å vente like lenge på GT6 som de ventet på GT5.

Jeg er helt imot crossgen spill, men realiteten er at det første året eller slik blir det en del av det. Bare husk hvor mange spill av denne typen 360 fikk i starten.

 

Når det gjelder Sony's mange 4-spill tror jeg ikke det er noe å satse på, det blir nok The Last of Us 2 som blir PS4's første storspill fra Naughty Dog, regner også med at Guerilla og SSM vil prøve seg på nye franchiser nå, det passer veldig fint når en ny generasjon starter. Little Big Planet 3 får vi sikkert se fra Media Molecule, som har tatt steget opp blant de mest profilerte Sony-studioene.

 

Men som du sier, et spill fra hver av de 4 store iløpet av de 2 første årene er nok ikke uventet. Legg inn noen mer usikre bets som Team Ico, Polyphony, Sucker Punch og Quantic Dream, så kan vi forvente en bra mengde eksklusiver.

 

Tror Sony har oppdaget denne generasjonen at eksklusiver ikke handler om kvantitet, men kvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg er helt imot crossgen spill, men realiteten er at det første året eller slik blir det en del av det. Bare husk hvor mange spill av denne typen 360 fikk i starten.

Det stemmer, men ingen av disse spillene kom fra Microsoft. Kameo og PDZ var riktignok opprinnelig Xbox 1 spill, men de kom kun ut til Xbox 360. Ser for meg at Sony kan komme til å gjøre noe lignende. Som å flytte The Last Guardian over til PS4 slik som de flyttet Ico over fra PS1 til PS2.

 

Av tredjepartsutviklerne kan du banne på at iallefall Activision, EA og Ubisoft kommer til å gi ut kryssgen-spill. Spill som Call of Duty, Crysis 3, Dragon Age 3, Battlefield og Watch_dogs høres ut som gode kandidater for en launch lineup i 2013/tidlig 2014.

 

Tror Sony har oppdaget denne generasjonen at eksklusiver ikke handler om kvantitet, men kvalitet.

Vet ikke helt om de har lært det ennå. Twisted Metal og Starhawk satte ikke akkurat verden i fyr og flammer. Hverken blant kritikerne eller forbrukerne. Dog kan det argumenteres for at spillene ble fullstendig glemt av markedsføringsbyrået til Sony.
Lenke til kommentar

Tror ikke Sony og MS vil kjøre cross-gen på sine spill. Man selger ikke ny hardware med samme spillene som er tilgjengelig på last-gen, bare med bedre grafikk. Sony gjør det riktignok på PS3 og Vita, men da snakker vi konsoll+håndholdt og samme grafikknivå.

 

GTA V tror jeg vil komme til next-gen etter hvert, trolig samtidig med PC-versjonen høsten 2013. De største multispillene den høsten, Call of Duty 10, FIFA 14, Watch Dogs og Battlefield 4, vil komme ut på begge generasjoner.

 

Generelt tror jeg den store brukerbasen på snart 150 millioner til PS360 gjør at storspill vil bli gitt ut rimelig lenge til de to konsollene. Trolig helt til 2015.

 

Når det gjelder eksklusive lanseringsspill tipper jeg Forza 5 er klar for Xbox 3. Racingspill er alltid fine å vise fram med ny hardware.

Killzone 4 og nytt MotorStorm virker sannsynlig for PS4-lanseringen. Nytt Uncharted er garantert på vei, men ikke ferdig til release. Kanskje har man klar en GT6 Prologue til release, men fullversjonen lar nok vente litt på seg til 2015.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå ser man de første tegn på at Call of Duty-feberen er over toppen.

 

Fortsatt en pengemaskin, men Black Ops 2 åpnet dårligere Modern Warfare 3 som igjen åpnet hakket dårligere enn Black Ops.

http://www.eurogamer.net/articles/2012-11-19-uk-chart-oh-my-cod

 

 

UK top 10:

 

1 Call of Duty: Black Ops 2 PC, PS3, Xbox 360

2 Halo 4 Xbox 360

3 FIFA 13 PS3, Xbox 360

4 Assassin's Creed 3 PS3, Xbox 360

5 Skylanders Giants PS3, Wii, Xbox 360

6 Need for Speed: Most Wanted PC, PS3, Xbox 360

7 Just Dance 4 PS3, Wii, Xbox 360

8 Borderlands 2 PC, PS3, Xbox 360

9 The Sims 3: Seasons PC

10 Football Manager 2013 PC

Lenke til kommentar

Nå ser man de første tegn på at Call of Duty-feberen er over toppen.

 

Fortsatt en pengemaskin, men Black Ops 2 åpnet dårligere Modern Warfare 3 som igjen åpnet hakket dårligere enn Black Ops.

http://www.eurogamer...chart-oh-my-cod

 

 

UK top 10:

 

1 Call of Duty: Black Ops 2 PC, PS3, Xbox 360

2 Halo 4 Xbox 360

3 FIFA 13 PS3, Xbox 360

4 Assassin's Creed 3 PS3, Xbox 360

5 Skylanders Giants PS3, Wii, Xbox 360

6 Need for Speed: Most Wanted PC, PS3, Xbox 360

7 Just Dance 4 PS3, Wii, Xbox 360

8 Borderlands 2 PC, PS3, Xbox 360

9 The Sims 3: Seasons PC

10 Football Manager 2013 PC

ENDELIG! La Call of Duty dø en langsom og stille død.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...