Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Er egentlig ikke så sikker på det du sier angående 360, jeg tenker mer på den som billigkonsollen som har CoD og FIFA med god grafikk, og som mamma kjøper til poden for å få han til å holde fred når han føler seg for gammel for Nintendo-spill. 360 har jo tross alt stemplet som skytespillkonsoll nr 1, og det er nok svært tiltrekkende på tenåringer som føler at de ikke vokser opp fort nok.

 

Wii er som du sier noe hovedsakelig småbarnsforeldre og Nintendo-entusiaster kjøper, ofte en kombinasjon av disse kategoriene. Da kan man spille Mario med ungene, og vanligvis bryr jo ikke ungene seg særlig om grafikk.

 

PS3 har frem til den de siste 2-3 årene vært merkbart dyrere enn de andre konsollene, og i starten solgte den nok best til Playstation-entusiaster og folk som kun kjøper det beste/dyreste(ikke alltid det beste er det dyreste, men mange folk har en slik oppfatning), og har etterhvert gått over til å bli en konsoll som folk kjøper for å spe på spillutvalget, er nok mange som ser at Sony har en del eksklusiver som virker interessante. Dessuten tror jeg ikke PS3 er en casual-konsoll på linje med det PS2 var, husk at Kinect og Wii gjerne har de mest populære danse- og syngespillene, for ikke å snakke om veive- og hoppespillene. Move har på langt nær vært en suksess som Wii og Kinect har vært, så jeg tror nok PS3 kan regnes som den mest hardcore konsollen, og det vises også på salgstallene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er forsåvidt en fin nyansering av det jeg skrev Samaritan :) Interessant nok, tror jeg hverken unger eller godt voksne er de som bryr seg mest om grafikk - og det er vel ikke tilfeldig at dette hovedsaklig er Nintendos publikum.

 

Det du skriver om PS3 er nok på mange måter riktig - men på all statistikk jeg har sett har den lavere attach-rate enn 360, og mine egne høyst anekdotiske bevis, tilsier at veldig mange Fifa- og Cod-brukere automatisk gikk til PS3 (selv om 360 har de samme titlene). Blant oss på forum er selvsagt PS3 hardcore - særlig nå de siste årene som MS sin eksklusiv-utvikling har stoppet litt opp, men for de jevne kjøperne tror jeg det forholdt seg anerledes lenge - og at det er bakgrunnen for en lavere attach-rate.

 

Ellers er nok det du skriver om 360 helt riktig - de yngste får en 360 av mor for de har ikke noe merkevarestyring (eller en Wii om de er enda yngre). Mitt inntrykk er likevel at blant de som følger mest med på spill, så ble det (først) 360 fremfor PS3 pågrunn av omtrent samme spill og ytelse, men betydelig lavere pris. De fleste av disse har nok begge nå dog - og kanskje foretrekker de også PS3.

 

Uansett, mitt poeng var bare å nyansere den offisielle historien litt. Det finnes nok mange som bare har Wii Sports på Wii, og de fleste hardcore-gamere eier en eller to HD-konsoller, men det finnes også mange hardcoregamere som foretrekker 2D eller casuals som er sykt opptatt av grafikk - og andre kompliserende elementer. Faktisk tror jeg spesielt grafikk er en ting som gjerne er mindre viktig for hardcore-spillere enn det vi synes å få inntrykk av gjennom spillmedia - men også her er det vel mange historier. Som oss to, på hver vår side :)

Lenke til kommentar

Jeg føler det var mange eldre gamere (eldre som i 25+) som hang seg på Wii-bølgen det første året. Et relativt mørkt Zelda som lanseringstittel var et bra sjakktrekk. Red Steel fikk hype for en ny måte å spille FPS på. Metroid Prime 3 og Mario Galaxy var stort i 2007. Virtual Console var populært for de som hadde vokst opp med Nintendo. Smash Bros. Brawl fikk mye hype med den berømte Dojoen. Men etter det føler jeg populariteten blant denne gruppen falt som en stein og fra 2008-2009 ble den satt bort for å støve ned.

 

Nintendo greide ikke å følge opp med fullt så spennende spill i de årene mot denne gruppen, samt at det ble tydelig for de fleste hvordan konsollen ble oversvømt av skuffende svake og enkle billigspill fra tredjepartsutviklerne, mens storsatsningene ble gitt ut på PS360, to konsoller som da hadde kommet ned i pris og fått et stort bibliotek.

 

Nintendo leverte bedre mot denne gruppen i 2010-2011, men det svake salget av kvalitetsspill som Skyward Sword, Metroid: Other M, Red Steel 2, No More Heroes 2, Xenoblade etc. tyder på at mange av denne gruppen da hadde solgt eller glemt Wii-en sin og Wii-listene ble heller dominert av Just Dance, Zumba Fitness, Wii Party og lignende.

Lenke til kommentar

Blant de eldre spillerne jeg kjenner var dog interessen for ting som Mario Galaxy, Metroid Prime og Red Steel minimal. Det var den Nes-lignende kontrolleren, muligheten til å svinge sverdet i Zelda, Wii Sports, Virtual Console og ikke minst følelsen av at konsoller endelig igjen tilbydde noe nytt (og dette er undervurdert blant det grafikk-orienterte "hardcore"-publikumet i 15-25 årsalderen) som var det store ihvertfall blant de jeg kjenner. Dessuten skal vi heller ikke glemme alle 2D-spillene. Pressen har plutselig startet å kalle de casuale, men det er ingen tvil om at det har vært et utappet potensial for 2D-spill på konsoll for de som vokste opp med Nintendo eller Sega, og det er nok også mye av grunnen til at mange eldre spillere kom tilbake med Wii. Dette skjedde ikke for alvor før da hypen rundt en del av det tidlige potensialet var i ferd med å ebbe ut - i 2009 da Nintendo annonserte New Super Mario Bros Wii - og julesalget 2009 ble tidfeldigvis tidenes beste. Dermed klarte Nintendo i mine øyne å fullføre revolusjonen de lovte med Revolution - back to basics - selv om den riktignok ikke ble helt som vi hadde trodd - og de ga det også opp etter 2010, men i mine øyne er det ingen tvil om at Wii som konsoll var designet for å vinne tilbake tidligere spillere - og at Nintendo lyktes ekstremt godt med dette.

 

Ellers er dette nok en litt annen diskusjon, men jeg vil si at Shovelware egentlig aldri betyr noe. Alle markedsledere har dette, PS1 hadde enorme mengder, PS2 hadde enorme mengder, DS hadde enorme mengder, og Wii fikk enorme mengder. Det som var interessant for Wii sitt tilfelle var hvordan dette ikke ble balansert ut med satsing fra tredjepartsutviklere.

 

Ellers er det ulike grunner til det relativt svake salget av de spillene du nevner.

 

- For Skyward Sword sin del (som forøvrig solgte ganske normalt for et andre Zelda-spill på konsoll), så er det ihvertfall tre faktorer jeg anser som viktige: At spillet krevde et ekstrautstyr som ikke alle har (og som koster), at kontrollen var ekstremt polariserende (og mange såkalte "hardcore"-spillere ikke en gang ga det et forsøk), og at 2011 var ribbet for software. Hadde spillet vært det siste i 2010 ville det solgt mye bedre.

 

- Metroid Other M ble slaktet av spillpressen for dårlig historie, kvinnefiendlighet og jeg vet ikke hva, og jeg forstår fremdeles ikke helt hva som var bakgrunnen for dette. Selvsagt var historien elendig - men var det noensinne noen som spilte disse spillene for historie? Og hva med alle andre spill med like dårlig historie, der bryr (med rette) ingen seg. Uansett, spillet har likevel lagt seg på et ganske vanlig Metroid-nivå mellom 1 og 2 millioner, så det er ikke så gale som det virket.

 

- For Red Steel 2 så var det en lavbudsjettsoppfølger til et skuffende launch-spill som igjen krevde ekstrautstyr.

 

- No More Heroes er nisje som faen som alt det andre Suda gjør og solgte likevel overraskende godt på en konsoll som skrek etter tredjepartsspill - men selvsagt ingenting mot høybudsjettstitler på konkurrerende konsoller.

 

- Xenoblade ble igjen rammet av å komme ut aaaaaaaaaaaaaaalt for sent, lenge etter at utviklere hadde sluttet å utvikle spill for den.

 

Så har du andre spill du ikke nevner som Madworld (som selvsagt aldri ville solgt på noen plattform), The Conduit (som var crap) og andre lignende titler. Personlig tror jeg nok at tradisjonelle 3D-spill alltid ville gjort det bedre på PS360, men det var nok et betydelig større marked for slikt på Wii enn det som ble utnyttet - spesielt som du sier frem mot 2010. Dessuten er det utrolig at en serie som Street Fighter aldri dukket opp, at Castlevania fikk et (elendig) slossespill, Soul Calibur et (elendig) action-adventure, RE4's fantastiske salg ble fulgt opp av billige railshootere (som for hva de var - solgte utrolig), Okami som var en ganske rushet port solgte bra men fikk aldri noe oppfølger osv. Tredjepartsutvikleres rasjonale er ganske enkelt utrolig - de behandlet kundene som idioter - noe de selvsagt ikke er - og fikk svi for det.

 

Dette ble litt off-topic, men poenget er at Nintendo faktisk klarte å ta tilbake en rekke kunder ved å gå tilbake til kjernen av hva som gjorde dem populære i utgangspunktet. De klarte også å selge disse på en del nye ting som Wii Sports, og de var med for fult på 2D-renessansen, men tredjepartsutviklere klarte dessverre aldri å utnytte dette. Mest på grunn av egen idioti. Dette forklarer både Nintendos dominans på konsollen og den brukbare attach-raten.

 

Uansett er det veldig klart at Wii U skulle vært lansert minst et år før den nå kommer for å ha bedre mindshare og potensielle salg, da Nintendo som vanlig blir slaktet i media for enhver bagatell, og deres støtte for Wii-konsollen i 2011 og 2012 likevel har vært en dårlig vits.

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende (og endel av de jeg kjenner) så var bare konseptet å kjøpe en konsoll som ikke engang takler HD i 2008 rimelig far fetched. Men så er jeg over 30 og kommer fra PC-verdenen hvor PC-skjermer og høy oppløsning har vært standarden i lang tid før det ble HD og flatskjerm i stua.

 

Ellers ser jeg i andre nyheter idag at Nintendo blør penger, som er ulikt dem. Om Wii U ikke blir en braksuksess...

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

For mitt vedkommende (og endel av de jeg kjenner) så var bare konseptet å kjøpe en konsoll som ikke engang takler HD i 2008 rimelig far fetched. Men så er jeg over 30 og kommer fra PC-verdenen hvor PC-skjermer og høy oppløsning har vært standarden i lang tid før det ble HD og flatskjerm i stua.

 

Ellers ser jeg i andre nyheter idag at Nintendo blør penger, som er ulikt dem. Om Wii U ikke blir en braksuksess...

Sånnsett enig i det du sier, men uenig på andre måter. Men det er nok hovedgrunnen til at jeg aldri kjøpte Wii, for kontrollsystemet er jo utvilsomt svært brukbart. Og de få kronene Nintendo taper for øyeblikket er vel ingenting for et selskap som har gått i pluss og tjent gode penger i mange år nå.

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende (og endel av de jeg kjenner) så var bare konseptet å kjøpe en konsoll som ikke engang takler HD i 2008 rimelig far fetched. Men så er jeg over 30 og kommer fra PC-verdenen hvor PC-skjermer og høy oppløsning har vært standarden i lang tid før det ble HD og flatskjerm i stua.

 

Ellers ser jeg i andre nyheter idag at Nintendo blør penger, som er ulikt dem. Om Wii U ikke blir en braksuksess...

 

Det er klart, at en kunde som deg ville Nintendo aldri kunne nå - og jeg er veldig glad de heller ikke forsøkte. Dette illustrerer vel greit hvor lite disse anekdotiske bevisene som både du, Kilik, Samaritan og meg selv benytter oss av, egentlig er verdt, da dette avhenger ekstremt mye av hvilket miljø man omgås. Personlig har jeg alltid syntes det har vært rart at i spill så er det mest fremtredende både i media og blant såkalte hardcore-gamere hvor heftig grafikken er. Er det slik at de beste filmene er de med de beste spesialeffektene? Er den beste musikken den med det mest komplekse arrangementet? Det er helt greit å være opptatt av fin grafikk, men i mine øyne virker det veldig overfladisk å unngå å gi seg selv tilgang til gode spill bare pågrunn av noe som ihvertfall jeg i bunn og grunn ikke bryr meg stort om. Som stor fan av strategispill og pek- og klikkspill blir dette veldig aktualisert - disse spillene lages i dag med det som ihvertfall må kunne kalles "god" grafikk - men de når ikke nittitallets grafisk primitive spill til knærne en gang når det kommer til spillbarhet, og konsekvensen er at jeg fremdeles bruker mesteparten av min tid som spiller av slike spill på spill med laaaangt dårligere grafikk enn det vi finner på Wii og ihvertfall de andre konsollene. Men det er klart, det er bra folk har ulik smak, og ikke minst at vi har selskaper som MS og Sony som dekker ditt (og de fleste på dette forumets behov), mens vi har selskaper som Nintendo som dekker mitt. Mangfold er noe jeg tror spillbransjen generelt bør få mer av snarere enn mindre - selv om det nok vil fortsette å fremprovosere en del kritikk fra dem som gjerne ser at alle appellerer til dem.

 

Ellers vet jeg ikke hva du avslutningsvis insinuerer, men Samaritan svarer vel ganske greit på det. Nintendo klarte seg greit gjennom 22 millioner solgte Gamecuber - jeg tror nok de vil klare seg veldig fint gjennom Wii U også - enten den selger 20 eller 100 millioner.

Lenke til kommentar

For mitt vedkommende (og endel av de jeg kjenner) så var bare konseptet å kjøpe en konsoll som ikke engang takler HD i 2008 rimelig far fetched. Men så er jeg over 30 og kommer fra PC-verdenen hvor PC-skjermer og høy oppløsning har vært standarden i lang tid før det ble HD og flatskjerm i stua.

 

Ellers ser jeg i andre nyheter idag at Nintendo blør penger, som er ulikt dem. Om Wii U ikke blir en braksuksess...

 

Det er klart, at en kunde som deg ville Nintendo aldri kunne nå - og jeg er veldig glad de heller ikke forsøkte. Dette illustrerer vel greit hvor lite disse anekdotiske bevisene som både du, Kilik, Samaritan og meg selv benytter oss av, egentlig er verdt, da dette avhenger ekstremt mye av hvilket miljø man omgås. Personlig har jeg alltid syntes det har vært rart at i spill så er det mest fremtredende både i media og blant såkalte hardcore-gamere hvor heftig grafikken er. Er det slik at de beste filmene er de med de beste spesialeffektene? Er den beste musikken den med det mest komplekse arrangementet?

Bedre maskinvare er aldri et problem uansett hvordan man legger det frem. Tenk om vi hadde fått Mario Galaxy i HD allerede i 2007? Ville ikke spillet sett utrolig mye bedre ut? Gameplayet og kontrollsystemet ville vært det samme, mens grafikk og lyd hadde vært bedre.

Lenke til kommentar

Bedre maskinvare er aldri et problem uansett hvordan man legger det frem. Tenk om vi hadde fått Mario Galaxy i HD allerede i 2007? Ville ikke spillet sett utrolig mye bedre ut? Gameplayet og kontrollsystemet ville vært det samme, mens grafikk og lyd hadde vært bedre.

 

Dette er jeg selvsagt enig i! Det jeg stiller spørsmål ved er at noen ser på det som viktig at de nekter seg selv å spille spill som ikke har dette. Vi liker alle fin grafikk - vi er bare ikke alle som vektlegger det like mye :)

Lenke til kommentar

Bedre maskinvare er aldri et problem uansett hvordan man legger det frem. Tenk om vi hadde fått Mario Galaxy i HD allerede i 2007? Ville ikke spillet sett utrolig mye bedre ut? Gameplayet og kontrollsystemet ville vært det samme, mens grafikk og lyd hadde vært bedre.

 

Dette er jeg selvsagt enig i! Det jeg stiller spørsmål ved er at noen ser på det som viktig at de nekter seg selv å spille spill som ikke har dette. Vi liker alle fin grafikk - vi er bare ikke alle som vektlegger det like mye :)

Greit nok, men noen synes kanskje det er bortkastet å kjøpe en Wii hvis man bare skal spille for eksempel Mario mainline-serien på den, som er det eneste jeg har spilt, og det eneste som har interessert meg på konsollen, mye på grunn av at den ikke tiltrakk seg tredjepartsutviklernes godvilje.

Lenke til kommentar

Greit nok, men noen synes kanskje det er bortkastet å kjøpe en Wii hvis man bare skal spille for eksempel Mario mainline-serien på den, som er det eneste jeg har spilt, og det eneste som har interessert meg på konsollen, mye på grunn av at den ikke tiltrakk seg tredjepartsutviklernes godvilje.

 

Dette derimot, er et veldig forståelig argument. Personlig tror jeg man skal ha veldig snever smak for å bare finne interesse i Mario-spillene på den plattformen, men jeg tviler ikke på at det finnes en del spillere (som du) som tenker slik. Dette har dog ingenting med grafikk å gjøre :)

Lenke til kommentar

Greit nok, men noen synes kanskje det er bortkastet å kjøpe en Wii hvis man bare skal spille for eksempel Mario mainline-serien på den, som er det eneste jeg har spilt, og det eneste som har interessert meg på konsollen, mye på grunn av at den ikke tiltrakk seg tredjepartsutviklernes godvilje.

 

Dette derimot, er et veldig forståelig argument. Personlig tror jeg man skal ha veldig snever smak for å bare finne interesse i Mario-spillene på den plattformen, men jeg tviler ikke på at det finnes en del spillere (som du) som tenker slik. Dette har dog ingenting med grafikk å gjøre :)

Ikke nødvendigvis grafikk, men maskinvare generalt, vil jeg tro. Angående snever spillsmak, så er nok det vanskelig å definere på en universell måte, selv liker jeg de fleste spill og sjangre. Men jeg har utvilsomt en forkjærlighet for 3P action/adventure og platformspill både i 2D og 3D. Det har aldri vært noen spill jeg har sett på Wii(med unntak av Mario siden jeg er en stor fan) som virkelig skriker "dette må du ha!".

Lenke til kommentar

Har ingen problem med å like spill for spillets del, og er ikke av dem som MÅ spille COD17 (eller hvor langt de nå har kommet) med alle innstillinger på maks. Men etter årevis med crisp grafikk på PC klarte jeg ikke å bli glad i å spille med "grøt" foran øynene. Og selv etter HD-TVenes inntog i de tusen hjem er det fortsatt grøt på konsoller fra Nintendo, mens alle konkurrenter har vært skarpe og fine siden 360en kom. Når man i tillegg var klar over at de store franchisene aldri ble å komme på Nintendo og man ikke er interessert i hverken luft-dildoer eller treningsbrett så ble valget lett.

 

Det er vel Nintendo selv smertelig klar over og har (forhåpentligvis) klart å putte nok krefter i Wii-U til at tredjeparts utviklere ser verdien i porting mellom Xbox 8 / Ps4 / Wii U.

 

 

Og når vi snakker om kronasjer så er Nintendo mest sårbare av de tre, Sony og MS har andre markedsområder som kan veie opp for sviktende salg på spill. Om Wii-U mot formodning skulle floppe så kunne det vært et problem. Men mest av alt så er det vel bare bemerkelsesverdig at Nintendo rapporterer tap for en finansiell periode, det skjer ikke så ofte ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Har ingen problem med å like spill for spillets del, og er ikke av dem som MÅ spille COD17 (eller hvor langt de nå har kommet) med alle innstillinger på maks. Men etter årevis med crisp grafikk på PC klarte jeg ikke å bli glad i å spille med "grøt" foran øynene. Og selv etter HD-TVenes inntog i de tusen hjem er det fortsatt grøt på konsoller fra Nintendo, mens alle konkurrenter har vært skarpe og fine siden 360en kom. Når man i tillegg var klar over at de store franchisene aldri ble å komme på Nintendo og man ikke er interessert i hverken luft-dildoer eller treningsbrett så ble valget lett.

 

Det er vel Nintendo selv smertelig klar over og har (forhåpentligvis) klart å putte nok krefter i Wii-U til at tredjeparts utviklere ser verdien i porting mellom Xbox 8 / Ps4 / Wii U.

Neppe. Når vi ikke får visuelle oppgraderinger på dagens tredjepartsspill til PS360 ser jeg ingen grunn til at Wii U skal greie å matche PS4 og Xbox 8, selv om de bare seksdobler kraften fra PS360 generasjonen.

Lenke til kommentar

Har ingen problem med å like spill for spillets del, og er ikke av dem som MÅ spille COD17 (eller hvor langt de nå har kommet) med alle innstillinger på maks. Men etter årevis med crisp grafikk på PC klarte jeg ikke å bli glad i å spille med "grøt" foran øynene. Og selv etter HD-TVenes inntog i de tusen hjem er det fortsatt grøt på konsoller fra Nintendo, mens alle konkurrenter har vært skarpe og fine siden 360en kom. Når man i tillegg var klar over at de store franchisene aldri ble å komme på Nintendo og man ikke er interessert i hverken luft-dildoer eller treningsbrett så ble valget lett.

 

Jeg tror selvsagt ikke at du bare spiller spill for grafikken sin del - (nesten) ingen gjør vel det. Men dette handler om prioriteringer. Nintendo kunne valgt å gjøre som i forrige generasjon - da ga de ut det som var en relativt kjedelig konsoll som ikke gjorde noe unikt, men var kraftigerere enn markedslederen og hadde en del gode spill. De solgte til meg og andre Nintendo-fans - men noe sier meg at det også stoppet der. Denne generasjonen valgte de en annen vei enn MSony - de solgte fremdeles ikke til kunder som deg - men de gledet gamle Nintendo-fans som undertegnede voldsomt (jeg har ca 3 ganger flere spill til Wii enn til GC) - og nådde en rekke tidligere kunder som hadde forlatt konsollgaming. Det er selvsagt ikke et argument for at du skulle like konsollen, men så er det heller ikke slik at hva vi som enkeltpersoner liker alltid avgjør hvor godt noe selger. Personlig foretrekker jeg eksempelvis Vita-hardwaren fremfor 3DS og Dreamcast foran alle de andre forrige generasjon - men de solgte ikke bra av den grunn.

 

Kort sagt, som jeg argumenterte for i utgangspunktet - Nintendo fokuserte i stor grad på oss som elsket Nes, Master System, Snes og Mega Drive - og dette lyktes de meget godt med. Fortsetter de slik, vil de klare seg godt. At de så er mest sårbare er jeg uenig i. MS er selvsagt sterkest rustet, men Sony vil få det betydelig tøffere fremover enn Nintendo, som uansett kommer til å tjene penger selv om de ender opp med å selge minst konsoller i den kommende generasjonen.

 

Ellers enig med Samaritan - Wii U vil ikke være kraftig nok til å få porter fra PS4/Xbox3.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så sikker på det siste der. Jeg tror ikke PS4/Xbox3 vil være de kraftige beistene som mange håper på. Det vil ikke i nærheten være så stort sprang som det var mellom f.eks. PS2 og PS3.

 

Ser for meg 1080p/60 fps-spill på PS4/Xbox3 kan portes ned til 720p/30 fps og hakket dårligere effekter på Wii U.

 

Om det vil skje derimot er en annen sak, men teknisk mulig uten de alt for store nedgraderingene tror jeg at det blir.

Lenke til kommentar

Nintendo håper å selge 5,5 millioner Wii U før 1. april. Hvis de greier å levere flesteparten før jul, så tror jeg de skal greie det.

 

De tror også de skal greie 5 millioner Wii til innen den tid. Det tror jeg blir vanskeligere uten nye spill, men vil nok selge en del millioner i julesalget med gamle klassikere.

 

Edit: Ser det er annonsert en Wii Skylanders Giants Bundle til $150. Den kan nok alene selge en million eller to.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Mer fra Nintendos finansrapport:

10l.jpg

 

For uke 41 i Europa

3DS: ca. 45 000

PSP: ca. 20 000

Vita: ca. 10 000

DS: ca. 5 000

 

Ganske likt Japan altså, bortsett fra at håndholdte generelt er langt mindre populært her da. Vita selger f.eks. omtrent like mye som i Japan, men Europa har mange ganger så stor befolkning.

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke så sikker på det du sier angående 360, jeg tenker mer på den som billigkonsollen som har CoD og FIFA med god grafikk, og som mamma kjøper til poden for å få han til å holde fred når han føler seg for gammel for Nintendo-spill.

 

Totalt feil. PS3 og Wii er barnekonsollene.

 

I den seneste salgslista for Norge så var det nyeste Skylanders spillet overalt på PS3 og Wii men ingen 360 versjon var en gang på lista,

 

Og er det noe som er populært blant barn akkurat nå så er det Skylanders.

 

Her er lista.

 

Norway:

1) FIFA 13 (PS3)

2) FIFA 13 (X360)

3) Pokèmon Black Version 2 (DS)

4) Skylanders Giants - Starter Pack (PS3)

5) Skylanders Giants - Starter Pack (Wii)

6) Pokèmon White Version 2 (DS)

7) Dishonored (PS3)

8) Skylanders Giants - Starter Pack: Glow in the Dark (PS3)

9) PlayStation Network Voucher 200 NOK (Card)

10) Skylanders Giants - Starter Pack: Glow in the Dark (Wii)

11) Live Card NOK 400 (Card)

12) Dishonored (X360)

13) New Super Mario Bros 2 (3DS)

14) Skylanders Giants - Starter Pack (Wii)

15) WoW Game Card 60 Days (Card)

16) WoW: Mists of Pandaria (PC)

17) Skylanders GiantS: Booster Pack (PS3)

18) Borderlands 2 (PS3)

19) PlayStation Network Voucher 200 NOK (Card)

20) Skylanders GiantS: Booster Pack (Wii)

 

Altså 7 SKylanders greier inne på lista fordelt over PS3 og Wii, men ingen til 360.

 

Hvorfor er 360 barnekonsollen igjen? Trukke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...