Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tull og tøys. Da har de gitt bort over halvparten. Akkurat som GT, Forza og alle andre seriene som har vært bundlet med konsollen i stor grad.

 

Uncharted 3 har jo heller ikke vært noen stor salgsuksess selv her i europa.

Amazon uk selger det allerede til 25 pund også, bestilte et eksemplar i går.

13 millioner for Uncharted-serien er jo ingen ting. Tipper at i løpet av noen måneder runder de 15 millioner.

 

November USA NPD tall.

 

360 1.7m

ps3 900k

wii 860k

3ds 795k

nds 350k

 

360 slo PS3 med 800K. Så den ledelsen noen mente PS3 hadde på 360 dette året er nok blitt rimelig oppspist de siste par månedene. Og i desember så vil nok 360 slå PS3 med minst like mye en gang til, sannsynligvis mer. Tipper over 1 million.

360 selger ekstremt bra i USA, men totalt i hele verden dette året er det vel PS3 som har solgt mest.

Lenke til kommentar

Nintendo har hatt en pressekonferanse med litt tall...PS3 er på toppen i følge deres tall..

Mer info her slik

 

EDIT: Prøvde å lime inn noen tall men det ble bare rot...dere får sjekke linken.

 

Ja, PS3 leder hittil pga Japan. Men det vil nok jevne seg ut mot slutten av året fordi konsoller, 360 spesielt, selger enormt mye frem mot jul i amerika. Dette er ikke tilfelle på samme måte i Japan.

 

PS3 har jo også senket pris igjen, MS har enda ikke kontret det men kan nok lett gjøre det hvis de vil.

 

Det er tross alt ikke MS som har måttet droppe prisen med $350 siden lansering. De har sluppet unna med bare $100.

 

En $149 360, eller mindre sannsynlig $99, vil nok lett selge 1.5 millioner 360'er i November og 2-3 millioner i Desember.

Så er det kanskje verdt å nevne at PS3 lanserte for $599, mens 360 lå på $299 og lanserte året før.

 

Synes det er mere morrro å se på solgte spill pr konsoll og der er 360n :love: overlegen mot ps3

Med unntak av Call of Duty tviler jeg på dette. Med mindre du har en kilde som tilsier noe annet.

Lenke til kommentar

Selvsagt :thumbup: ps3 er kjent for lave spille salgstall pr solgte konsoll i åre vis derfor har flere av sonys faste devs hoppa til multiplatform

 

Consoll n game world wide sales figures

Hahaha, VGChartz.

 

bender_laugh_moar.jpg

 

La meg fortelle deg en ting, gutt. Ingen tar VGChartz seriøst.

 

Dessuten er det bare Insomniac som har gått multiplatform de senere år, noe jeg skjønner svært godt siden Sony har kjørt en strategi med fokus på for mange 'gritty' skytespill. Forøvrig er det helt avgjørende at så mange som mulig får oppleve Insomniacs fantastiske spill.

Lenke til kommentar

I don't care about sales, but most exclusive games I do care about

 

Dermed som sagt, utrolig at noen konsoller lever på multiplattformer, halvparten av de gir meg ikke det samme Wow effekten som eksklusive spill gjør. Salgstall fremhever ikke kvalitet, da er jo Wii Sports verdens beste spill, og Just Dance 2 et mesterverk.

Syns det har vært et svært dårlig år for eksklusiver på alle plattformer, men særlig syns jeg de ekskluskive PS3-spillene skuffet, siden det faktisk var ganske mange av dem, og så og si alle var dårligere enn forgjengerne. Beste syns jeg var Killzone 3 med Move-støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dermed som sagt, utrolig at noen konsoller lever på multiplattformer

Du er klar over at PS3-eiere heller ønsker å spille COD enn Uncharted, ikke sant? På dette punktet i generasjonen er det ikke spesielt viktig om spillet er eksklusivt eller ikke. Så du har rett i at noen av konsollene lever på multiplatformer. Wii er den eneste platformen som ikke gjør det.

 

Edit: Jeg er for øvrig enig i at man ikke skal basere seg på VGchartz når en diskuterer salgstall. Det er bedre å heller vente til NPD, Media-create eller MS/Nintendo/Sony sine tall.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Dermed som sagt, utrolig at noen konsoller lever på multiplattformer

Du er klar over at PS3-eiere heller ønsker å spille COD enn Uncharted, ikke sant? På dette punktet i generasjonen er det ikke spesielt viktig om spillet er eksklusivt eller ikke. Så du har rett i at noen av konsollene lever på multiplatformer. Wii er den eneste platformen som ikke gjør det.

 

Edit: Jeg er for øvrig enig i at man ikke skal basere seg på VGchartz når en diskuterer salgstall. Det er bedre å heller vente til NPD, Media-create eller MS/Nintendo/Sony sine tall.

 

Men da er du også klar over at 360 spillere vil heller spille COD/BF3/Skyrim over Alan Wake, Gears, Halo, Lost Odyssey osv?

Dette er dagens gamere, og de er jammen ikke den stilen jeg er vandt med. Holder meg unna online i fleste spill for tiden og spiller heller singelplayeren. Jeg spiller også mer singelplayer spill en noen gang før.

Det er disse spillene som ikke selger, og det er jammen surt....

 

Forøvrig enig at Wii ikke lever på masse multiplattformspill (noe som er bra), men jeg har sett flere spillere på X360 som spiller multiplattform en på PS3

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

 

Tull og tøys. Da har de gitt bort over halvparten. Akkurat som GT, Forza og alle andre seriene som har vært bundlet med konsollen i stor grad.

 

Uncharted 3 har jo heller ikke vært noen stor salgsuksess selv her i europa.

Amazon uk selger det allerede til 25 pund også, bestilte et eksemplar i går.

13 millioner for Uncharted-serien er jo ingen ting. Tipper at i løpet av noen måneder runder de 15 millioner.

 

November USA NPD tall.

 

360 1.7m

ps3 900k

wii 860k

3ds 795k

nds 350k

 

360 slo PS3 med 800K. Så den ledelsen noen mente PS3 hadde på 360 dette året er nok blitt rimelig oppspist de siste par månedene. Og i desember så vil nok 360 slå PS3 med minst like mye en gang til, sannsynligvis mer. Tipper over 1 million.

360 selger ekstremt bra i USA, men totalt i hele verden dette året er det vel PS3 som har solgt mest.

 

Feil. Og feil.

 

Uncharted er vel den spill serien som har vært mest bundlet denne generasjonen. Minst halvparten av de 13 millionene er gitt bort med PS3.

 

Samme med Forza 3 f.eks. MS sier at Forza 3 solgte rundt 4-5 millioner. Bare tull. De solgte kanskje 2, resten har vært bundlet med 360.

 

Å skryte av at Uncharted serien har "solgt" 13 millioner er nesten som at MS skulle skryte av at de har "solgt" 15 millioner eller hva det er av Kinect Adventures. Nesten. For så mye har Uncharted spillene vært bundlet.

 

Angående årssalg så er 360 nå litt foran på verdensbasis og vil definitivt være det etter desember når 360 nok en gang har solgt rundt 1 million mer enn PS3 i USA.

 

Husk at Japan er blitt et nesten ubetydelig marked. PS3 har bare såvidt solgt 1 million der i hele år. 360 til sammenligning solgte 1,7 million bare i November i USA.

Lenke til kommentar

Men da er du også klar over at 360 spillere vil heller spille COD/BF3/Skyrim over Alan Wake, Gears, Halo, Lost Odyssey osv?

Det var jo nettopp det jeg mente med posten min. :)

 

Eksklusive spill er fantastiske salgsargument i første årene av en ny konsollgenerasjon. Tredjepartsutgiverne har ofte dårligere verktøy enn platformholderne og utviklere som f. eks Epic. Derfor har eksklusive spill gjerne et fortrinn i forhold til de andre spillene. Etter hvert som tiden går og tredjepartsutgiverne opparbeider seg kunnskap om konsollene blir imidlertid gapet mindre.

 

Ser en på spill som Crysis 2, Arkham City, Skyrim, Red Dead Redemption, Dead Space 2 og kommende spill som GTAV, Bioshock Infinite og Tomb Raider så er det tydelig at gapet er mindre enn noensinne.

 

...og så har en selvfølgelig det faktum at folk ønsker å spille det som de synes er mest underholdende. Enten det er BF3, MW3, Skyrim eller eksklusive spill.

 

men jeg har sett flere spillere på X360 som spiller multiplattform en på PS3

Anekdotiske bevis med andre ord.

 

Sånn som det står nå er 360 den eneste av de to platformene der et eksklusivt spill har solgt over 10 millioner(Halo 3 og Kinect Adventures). Hvorvidt en av platformene lever mer på eksklusive spill tør jeg imidlertid ikke å kommentere noe om. Det får jeg overlate til noen som har hele oversikten.

Lenke til kommentar

Siste gamereactor har en fin oversikt over Bestselgende exlusive x360 og ps3 spill salgstall :ph34r: her er nummerne i millioner solgte kopier..

 

ps3..

 

Gt5 6.70

Mgs4 5.31

uncharted 2 4.97

LBP 4.53

Gt5 prolouge 4.12

God of war 3 4.10

Resistance fall of man 3.86

Uncharted drakes fortune 3.78

Motorstorm 3.60

Killzone 2 2.70

 

Xbox 360...

 

Halo 3 11.39

Kinect adventure (bundled) 10.97

Halo reach 8.98

Gears of war 2 6.17

Gears of war 1 5.97

Halo 3 odst 5.95

Gears of war 3 4.35

Forza 2 4.02

Fable 2 4.01

 

Flott sammenligning :thumbup:

Endret av samco
Lenke til kommentar

Siste gamereactor har en fin oversikt over Bestselgende exlusive x360 og ps3 spill salgstall :ph34r: her er nummerne i millioner solgte kopier..

 

ps3..

 

Gt5 6.70

Mgs4 5.31

uncharted 2 4.97

LBP 4.53

Gt5 prolouge 4.12

God of war 3 4.10

Resistance fall of man 3.86

Uncharted drakes fortune 3.78

Motorstorm 3.60

Killzone 2 2.70

 

Xbox 360...

 

Halo 3 11.39

Kinect adventure (bundled) 10.97

Halo reach 8.98

Gears of war 2 6.17

Gears of war 1 5.97

Halo 3 odst 5.95

Gears of war 3 4.35

Forza 2 4.02

Fable 2 4.01

 

Flott sammenligning :thumbup:

 

De eneste særlige reelle tallene blant de spillene er Gears og Halo. Absolutt alle spillene har vært bundlet med hardware i en eller annen grad, men de er vel minst.

 

Særlig spillene på PS3 lista har alle vært bundlet i stor grad. GT5 kanskje minst av de faktisk. Bare det å være bundlet med hardware i kanskje 2 måneder vil jo gi et ekstra "salg" på et par millioner.

 

Vi husker vel alle at Pure og Lego Indiana Jones var bundlet med 360 i en periode. Så Pure har faktisk "solgt" 2.5 million. Sier jo sitt.

 

Det viser jo bare hvor lite seriøst man kan ta tallene til spill som har vært bundlet.

 

Det man burde se på er hvor mye et spill selger første måneden, så vet man noenlunde hvor bra det kommer til å selge. Gears 3 f.eks solgte tre ganger mer enn Uncharted 3 første måneden i USA. 2.1 million mot 700K. Var nok omtrent samme ratioen i europa.

 

Sier seg selv at disse seriene ikke selger i næreheten av like mye, selv om Sony prøver å få det til å virke slik ser det ut til.

Lenke til kommentar

360 er faktisk ikke så langt unna å ta igjen Wii i USA.

 

Akkurat nå leder Wii med 6.5 millioner på 360 der. Etter desember har nok det krympet 1 million til. Da er de bare 5.5 bak.

 

Så hvis 360 fortsetter stigningen neste år og Wii fortsetter den nedadgående trenden, så er det ikke helt umulig at de vil være nærmest likt på slutten av neste år.

 

Det hadde nok ikke mange trodd et par år tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...