Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Og du kaller MEG negativ?! Jøsses.

Jeg forventer at en konsoll i 2011 leverer HD-materiale til min HD-skjerm. SD-grøt var PC-verdenen ferdig med på 90-tallet. Med flatskjermer i HD/Full HD burde vi endelig legge den død, og at Wii enda selger synes jeg er snodig. Jeg synes Feel burde yte på linje med 360/PS3 som et minimum. Nå kan endel mistes i oversettelser, men det virker som intensjonen er å holde hardware-ytelsen nede, men at de skal innovere som med Wii. Greit nok, hvorfor endre noe som har dratt inn så mye penger?

At Nintendo velger å prøve noe nytt og skape unike opplevelser er helt greit, men det de gjorde / har gjort med Wii appellerer ikke til meg i det hele tatt. Bowling og slikt hadde en viss underholdningsverdi da det var nytt men ble fort gammelt. Siden har det ikke vært noen titler som har fristet. At noen aldri blir lei Super Mario 37 og Zelda 17 er greit nok, men jeg tilhører ikke den gruppen. De beste spillopplevelsene har spill som Portal (1&2), Alan Wake, Rock Band(!!), Mafia II og Lego StarWars-spillene stått for, og ingen av de nevnte titlene er tilstede eller like bra på Wii.

 

Ellers var det vel noen bilder som viste at Feel skulle ha fantastiske muligheter for tredjeparts utviklere, så Nintendo er ihvertfall klar på hvor de har et forbedringspotensiale.

 

Jeg er enig med deg i at Portal er fantastisk! Men jeg kaller deg negativ fordi du fokuserer mer det som ikke passer deg enn på det som passer deg. Motbevis det gjerne, men slike innlegg som dette understreker bare det faktum at du sprer negativitet. Dine utsagn viser tydelig for hele dette forumet at du ikke liker Nintendo, ikke liker deres strategi, og ikke liker spillene de tilbyr. Og vet du? Det er faktisk helt f*ckings greit for alle oss andre, for vi respekterer at folk er forskjellige og liker ulike ting. Men i stedet for å klage på hvor mye du misliker alt dette, hva med å reflektere bare et sekund over at dette kanskje ikke er ment for deg? Ingen tvinger deg å kjøpe Nintendo-produkter (og jeg tipper du aldri har kjøpt et). Du vil ha HD, tenåringsspill, blod og jeg vet ikke hva - flott! Så kjøper du ikke Wii eller N6, og slutter å skrike ut om hvor mye Nintendo ikke passer dine behov i alle tråder der vi nevner dem. Ser du meg skrike om hvor lite 360 passer mine behov i alle tråder hvor 360 nevnes?

 

Igjen, jeg vil understreke at jeg ikke har noe i mot dine personlige preferanser - det er helt greit for meg og alle andre at du ikke liker Nintendo (som du har gjort ettertrykkelig klart her inne mange, mange ganger). Men hva med å oppføre seg som om du er ute av barnehagen, og respektere at det faktisk finnes noen av oss som liker Mario 37 og Zelda 17? Og ikke ta det så personlig at ikke alle tre konsollfabrikantene forsøker å appellere til deg? Så kan du heller kose deg med dette ryktet som jeg tipper vil appellere mer til din smak.

Endret av taterfyrings
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NPD - USA - April

 

1. Xbox 360 – 297,000

2. PlayStation 3 – 204,300

3. Nintendo 3DS – 194,000

4. Nintendo Wii – 172,000

 

Eurogamer

 

Wii-salget ned nærmere 40% sammenlignet med samme tid i fjor.

 

Topp 5 SW:

 

1. Mortal Kombat (PS3, 360)

2. Portal 2 (360, PS3, PC)

3. Lego Star Wars III: The Clone Wars (Wii, NDS, 360, 3DS, PS3, PC)

4. Call of Duty: Black Ops (360, PS3, NDS, Wii, PC)

5. Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters (360, PS3, Wii)

 

 

Spent på mai-salget for PS3 med tanke på PSN-problemene...

Lenke til kommentar

NeoGAF klinker til med nok en informativ oversikt over NPD-tallene:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=430044

 

Software(New Physical Retail only) - System Ordering Does Not Indicate Sales Ordering

01. Mortal Kombat 2011 (PS3, 360)** Warner Bros. Interactive - 1+ Million With Special Editions (Much Higher Debut Than Both Street Fighter IV and MvC 3)

02. Portal 2 (360, PS3, PC) Electronic Arts - 637K

03. Lego Star Wars III: The Clone Wars (Wii, NDS, 360, 3DS, PS3, PC) LucasArts

04. Call of Duty: Black Ops (360, PS3, NDS, Wii, PC)** Activision Blizzard

05. Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters (360, PS3, Wii)** Electronic Arts

06. Crysis 2 (360, PS3, PC) Electronic Arts - 236K

07. Just Dance 2 (Wii) Ubisoft

08. Michael Jackson The Experience (360, Wii, PS3, NDS, PSP) Ubisoft

09. Pokemon White Version (NDS) Nintendo

10. NBA 2K11 (360, PS3, Wii, PSP, PS2, PC) Take 2 Interactive - 190K

 

**(includes CE, GOTY editions, bundles, etc. but not those bundled with hardware)

 

Software Notes:

If SOCOM 4's accessory bundle sales counted, it would have been in the Top 10 as well. (Anita Frazier Below)

 

Top 10 Individual SKUs include:

-Mortal Kombat (360)

-Portal 2 (360)

-Crysis 2 (360)

-Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters (360)

-Michael Jackson: The Experience (360)

-Pokemon White (NDS)

-Pokemon Black (NDS)

-Just Dance 2 (Wii)

-SOCOM 4 (PS3)

-And Presumably Mortal Kombat (PS3)

 

Software LTDs:

Kinect Sports - 3+ Million Worldwide

Dance Central - 2.5+ Million Worldwide

Pokemon Black/White - 2.8+ Million In U.S.

 

Hardware:

Xbox 360 - 297K (+60%) - Top Selling Console

Nintendo DS - 257K (-42%)

PlayStation 3 - ~204.3K (+13%)

Nintendo 3DS - 194K

Wii - 172K (-38%)

 

Analyser, flere tall og PR:

 

 

Analysis by NPD's Anita Frazier:

"New physical retail sales of hardware, software and accessories showed notable growth in April versus last year. A 17% increase in unit sales translated into over 20% dollar growth due to higher average retail prices.

 

“Sales occurring in April resulted in 2% year-to-date dollar growth for new physical sales, reversing the negative trend up until March. All three categories experienced double-digit dollar growth compared to April 2010.

 

"Easter purchasing occurred in April this year as opposed to March last year. The Easter timing shift could explain about $60 million of the growth, but even accounting for that shift, sales of new physical product realized a notable increase versus last year."

 

Hardware

"Hardware sales realized the least growth at the category level. Unit sales were up 3%, with the greater dollar sales growth being driven by an increase in average retail price."

 

"The PS3, PSP and Xbox 360 platforms saw an increase in unit sales versus April 2010. The Xbox 360 platform was the best selling of the month in terms of unit sales, followed by the Nintendo DS."

 

"April marks the third consecutive month of year-over-year increase in dollar sales for the hardware category."

 

Software

"April 2011 represents the first month that new physical retail sales of content showed growth in both units and dollars since November of last year."

 

"The Xbox 360 platform generated the greatest unit sales of new physical content at over 3.5 million units for the month, followed by the Nintendo DS platform. The Nintendo DS, PS3, Wii and Xbox 360 platforms all generated greater unit sales of content versus April 2010."

 

"The best-selling game of the month is Mortal Kombat 2011, which sold just under 900K units in its first month at retail."

 

"Portal 2 was the second best selling game in April. According to our PC digital download report, the original Portal was the fifth most downloaded game in 2010, and was available for free when Steam launched on Mac. Portal's performance on the PC, coupled with the success of the Orange Box on consoles undoubtedly helped prime the fan base for Portal 2."

 

"The content slate was stronger this year versus last April. Five games sold more than 250K units in April 2011 as opposed to just two last April."

 

"Games that would appear in the top ten ranking on a SKU basis for April include "NDS POKEMON BLACK VERSION," and "PS3 SOCOM 4: U.S. NAVY SEALS." If sales of the SOCOM Move accessory bundle were combined with software sales, this game would have ranked in the top ten titles as well."

 

Accessories:

"On a year-to-date basis, video games accessories realized the greatest year-over-year percentage increase of all categories. The best-selling accessory item in April was the Xbox 360 Live 1600 Points Game Card."

 

"Sony's SOCOM 4: Full Deployment Bundle, which included the Sharpshooter as well as the Move, was the top new accessory release."

 

Extra Information:

Gamasutra relayed Xbox 360 games that are in the top 10.

 

Top ten games at U.S. retail for the month included Xbox 360 versions of Mortal Kombat, Portal 2, Crysis 2, Tiger Woods PGA Tour 12: The Masters and Michael Jackson: The Experience, according to NPD.

http://www.gamasutra.com/view/news/3...1_ Boost.php?

 

Press Releases:

Microsoft:

Xbox 360 continues to carry the momentum in U.S. sales as NPD's data now shows that Microsoft's console was once again the top selling console for the month of April, with a total of 297,000 units sold - representing growth of 60% year-over-year. Microsoft pointed out that it's also "been the top selling console in the United States for 10 out of the last 11 months and is the best selling console in 2011."

 

The Kinect camera also continues to do well for Microsoft. The company said that "consumer demand for Kinect and Kinect games continue to spur console momentum." Kinect Sports sales have now surpassed 3 million units worldwide and Harmonix's Kinect-exclusive Dance Central sales has sold over 2.5 million units worldwide.

 

All told, Microsoft said it expects the size of the Kinect games portfolio will triple by the end of the year. It's pretty clear that Kinect and new Kinect games will be a major focus at E3 for Microsoft.

 

http://www.industrygamers.com/news/x...riple-in-2011/

 

Sony:

PS3 has been seeing "double digit growth," Sony says. Patrick Seybold, spokesman for SCEA, issued the following statement in reaction to today's NPD data report.

 

"NPD reported that the PlayStation 3 continues to see double-digit hardware growth. PS3 hardware sales are up nearly 13% and our PS3 software sales showed a 40% increase year-over-year. We continue to see a lot of great momentum at the retail level, and appreciate the support we've received from our partners, retailers and customers since the criminal attack on the PlayStation Network. We hope to have services restored as soon as we can."

 

http://www.industrygamers.com/news/p...te-psn-breach/

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdaterte salgstall for konsollene:

 

NDS: 146,42 mill(1,82 forrige kvartal)

PSP: 72,4 mill(1,7 forrige kvartal)

3DS: 3,61 mill

 

PS2: 153,8 mill(1,2 forrige kvartal)

Wii: 86 mill(1,36 forrige kvartal

360:53,6 mill(2,7 forrige kvartal)

PS3: 50 mill(2,1 forrige kvartal)

 

Før noen spør så kan jeg nevne at det er snakk om "shipped numbers". Altså hvor mange konsoller som har blitt solgt til forhandlerne.

 

Sony

Nintendo

Microsoft

Lenke til kommentar

Oppdaterte salgstall for konsollene:

 

NDS: 146,42 mill(1,82 forrige kvartal)

PSP: 72,4 mill(1,7 forrige kvartal)

3DS: 3,61 mill

 

PS2: 153,8 mill(1,2 forrige kvartal)

Wii: 86 mill(1,36 forrige kvartal

360:53,6 mill(2,7 forrige kvartal)

PS3: 50 mill(2,1 forrige kvartal)

 

Før noen spør så kan jeg nevne at det er snakk om "shipped numbers". Altså hvor mange konsoller som har blitt solgt til forhandlerne.

 

Sony

Nintendo

Microsoft

 

hehe PS2 nesten på høyde med Wii.

Lenke til kommentar

Om Nintendo skal ha sjanse til å få like høye tall som PS2 har nå også i fremtiden, så må de komme i gang med å etablere seg i flere markeder. Det er det som gjør at PS2 selger såpass godt enda, Sony bruker sine allerede eksisterende avdelinger (som selger TV-er og annen elektronikk) til å selge PS2-er i øst-europa, latin-amerika, asia og afrika. Her må enten Nintendo etablere flere regionale foretak om de vil fortsette å selge sin konsoll, eller gjøre avtaler med lokale leverandører (som Bergsala her i Norge). Dog tror jeg i bunn og grunn det er viktigere for fanboys på diverse forum enn Nintendo selv om Wii-en fortsetter å selge - det som betyr noe for Nintendo er inntjeningen, og å etablere seg i feks Argentina vil ikke nødvendigvis være noe de tjener spesielt mye penger på (ellers, går jeg ut i fra at det ville vært gjort for lenge siden), selv om det ville sett bedre ut på salgsstatistikkene. Så kan heller fanboys le godt enn så lenge mens de overser det som betyr noe i den virkelige verden. (Les: At Nintendo tjente 945 millioner dollar forrige skatteår, mot et tap på 3.2 milliarder dollar for sony).

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Nå har det vært så og si total spilltørke for Wii de siste 6 månedene, da..kommer kanskje 1-2 nye spill på et halvår, det er ikke særlig lovende.

 

Enig, og den manglende tredjepartsstøtten er også årsaken til at vi for første gang så lenge jeg kan huske, er i den pussige situasjonen av markedslederen er de første som går i gang med ny konsoll, begge deler ting som også har bidratt til å redusere wii-salget ganske kraftig.

Lenke til kommentar

Bra det kommer stadige kanonspill på Virtual Console, da. Så har man noe å holde på med :)

 

Jeg vet ikke om jeg egentlig synes at det ofte kommer bra spill på Virtual Console, men kommer jo en gang i blant ihvertfall. Det kan dessverre ikke rettferdiggjøre den elendige behandlingen Nintendo har gitt Wii softwaremessig i år :(

Lenke til kommentar

8 uker gradvis nedover for 3DS i Japan:

 

Week 1 – 374,764

Week 2 – 209,623

Week 3 – 96,463

Week 4 – 61,394

Week 5 – 50,710

Week 6 – 42,979

Week 7 - 32,910

Week 8 – 28,252

Week 9 – 23,038

 

Nedturen fortsetter for Nintendo i Japan. PSP selger omtrent like mye som 3DS, Wii og DS til sammen.

 

# PSP: 30,528 (Last week: 34,826)

# 3DS: 17,240 (18,324)

# PS3: 12,935 (13,789)

# DS: 10,272 (10,858)

# Wii: 6269 (6336)

# Xbox 360: 2186 (2763)

 

1. Akiba's Trip (PSP): 58,150

2. Dead or Alive: Dimensions (3DS): 23,078

3. Dragon Quest Monsters: Joker 2 - Professional (DS): 19,290

4. Gungnir: Mayari no Gunshin to Eiyuu Sensou (PSP): 16,355

5. Patapon 3 (PSP): 11,458

6. Portal 2 (PS3): 8942

7. Pro Baseball Spirits 2011 (PSP): 8032

8. Wii Party (Wii): 5043

9. Pokemon Black / White (DS): 4767

10. Steel Diver (3DS): 4583

 

Generelt veldig svakt salg i Japan. Økonomien har forverret seg etter jordskjelvet. Folk er forsiktig med å bruke penger.

 

Når det gjelder hjemmekonsoller så står Japan for tiden bare for rundt 5% av totalsalget i verden. Altså rimelig ubetydelig i den store sammenhengen.

Lenke til kommentar

Det virker som om 3DS kommer til å slite helt til Mario Kart blir lansert. Det er lett å være etterpåklok, men Nintendo burde ha hatt et Zelda eller Mario klart til lanseringen. Folk som spiller Nintendogs er vanligvis ikke de som løper til butikkene for å kjøpe den aller nyeste teknologien.

Lenke til kommentar

PSP ja..det har aldri vært i mine tanker å kjøpe.. er noe med spillkatalogen tror jeg.

Jeg har Monster Hunter Tri på Wii, som er mye bedre enn å myse på den lille skjermen uansett..men en ting japanerne elsker, er trådløs nettverksspilling. Der er Europa og verden generellt helt i bakleksa. Nye spill averterer med at man kan spille mot hvem som helst på gata, eller la maskinene spille mot hverandre bare den er i sleep mode og man passerer andre i sleep mode med samme spillet i DS'n. Så kan man rusle rundt på Oslo S uten å finne en ENESTE annen 3DS, eller ellers i Oslo.

 

I Tokyo sitter folk i klynger på gatehjørner og spiller Pokemon eller Monster Hunter med hverandre. Den kulturen har rett og slett ikke vi. Tror det er derfor håndholdte konsoller ikke selger så bra her borte.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det virker som om 3DS kommer til å slite helt til Mario Kart blir lansert. Det er lett å være etterpåklok, men Nintendo burde ha hatt et Zelda eller Mario klart til lanseringen. Folk som spiller Nintendogs er vanligvis ikke de som løper til butikkene for å kjøpe den aller nyeste teknologien.

 

Nå er ikke zelda langt unna, men hvor blir det egentlig av mario 3d? Blir vel vist på e3 sikkert.

Lenke til kommentar

Jeg synes mye er merkelig med japansk spillkultur, men hvordan de kan gjøre slike ting uten å tape lassevis av penger?

 

http://kotaku.com/5806683/the-tale-of-a-lovely-playstation-3/gallery/

 

Folk som kjøper PS3-spill har jo nødvendigvis en allerede..så kjøper de en til Collectors Edition da? Har sett et par sånne PS2'r i Norge (sto en resident evil-PS2 utstilt i en monter på Spaceworld i Oslo).

Lenke til kommentar

Nå er ikke zelda langt unna

Det er sant. I tillegg blir Tales of the Abyss og Resident Evil The Mercenaries lanserte i løpet av sommeren. Spørsmålet er dog om ikke skaden allerede har skjedd. 3DS har mistet momentumet den hadde i etterkant av lanseringen. Den trenger et storspill som f. eks Pokemon, Mario eller Mario Kart.

 

men hvor blir det egentlig av mario 3d? Blir vel vist på e3 sikkert.

Miyamoto har sagt at han ønsker å lansere det i løpet av 2011.

Lenke til kommentar

PSP har offisielt passert 70 millioner (shipped). En suksess i antall solgte konsoller altså. Inntjening og antall solgte spill er nok en annen historie...

 

Ryktes at Wii-salget har tatt seg kraftig opp etter priskuttet. Regner med Nintendo sier noe om det i løpet av dagen.

Lenke til kommentar

PSP har offisielt passert 70 millioner (shipped). En suksess i antall solgte konsoller altså. Inntjening og antall solgte spill er nok en annen historie...

 

Ryktes at Wii-salget har tatt seg kraftig opp etter priskuttet. Regner med Nintendo sier noe om det i løpet av dagen.

 

PSP har vært en fantastisk suksess på mange måter. Den har solgt bra, den har levert oss en rekke bra spill, og den har etterhvert blitt et fenomen i Japan. Dessverre så har piratkopiering, usynlighet i forhold til DS, og det at Sony tapte mye penger på den i starten da den var ekstremt high-tech gjort at den ikke er en ubetinget suksess. Er likevel den eneste håndholdte noensinne som har vært i nærheten av Nintendo, og til tross for at Vita virker å ha ganske lite tredjepartsstøtte, så spørs det nok om ikke Sony kan ta innpå enda mer med den.

 

Hvor leste du Wii-ryktene?

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...