Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Er det ikke bare å svelge tungt å innrømme at Wii har solgt bedre enn først antatt? Alle vet at Wii ble spåd nedeom og hjem, med X360 på topp og PS3 på andre plass, med Wii på "klart tredjeplass".

 

Må vel være litt tungt nå kanskje for de som har sagt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For Wii har ikke hatt leveringsproblemer?

360 var fullt tilgjengelig etter ca 2-3 måneders tid, Wii er fremdeles vanskelig å få tak i USA. Sammenligningen av disse tallene er helt på sin plass.

8646758[/snapback]

 

Øh, Nintendo har jo levert flere Wii konsoller enn Microsoft klarte å levere 360 konsoller i de 4-5 første månedene. Så, ja, Wii har også leveringsproblemer men Microsoft hadde jo langt større problemer (ettersom de leverte langt færre). Og det var først i mars/april ifjor at Microsoft leverte flere enn de klarte å selge. Dermed blir det døvt med en direkte sammenligning. Ikke at jeg sier at Microsoft hadde solgt mer enn Nintendo. Men hadde de levert like mange konsoller som Nintendo, så er det jo klart at de hadde solgt flere enn de faktisk gjorde (siden, som sagt, de var utsolgt de først 4-5 månedene).

 

Og til det siste du sier? Hvordan får du det til at 360 har solgt mer i USA enn Wii etter Wii ble lansert? Sett NPD tallene de siste månedene? Ta en titt lengre bak i tråden kanskje.

8646758[/snapback]

 

360 solgte langt, langt flere konsoller enn Wii i november/desember. Det er vel 100-150 tusen flere totalt så langt, så Wii går vel forbi neste måned da (evt. juni). Ingen grunn til å være så defensiv altså, det var bare en liten observasjon fra min side (som mange ikke er klar over).

Endret av Brakara
Lenke til kommentar

Brakara, om du ser den grafen SteveVice viser, ser du at i løpet av 6 månder har Wii solgt bedre enn noen andre konsoller, etter sin relase. Om X360 så solgte noe enheter mer enn Wii i en eller 2 månder, har det lite å si når det er overall som gjeller.

Lenke til kommentar

Jeg snakker om antall konsoller ETTER at Wii ble lansert. Dvs. at gapet mellom 360 og Wii nå er STØRRE enn før Wii ble lansert (i USA).

 

Grafen gjelder de seks første månedene i hver konsoll sin levetid. Dvs. for 360 så er grafen fra november 05 til april 06.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Øh, Nintendo har jo levert flere Wii konsoller enn Microsoft klarte å levere 360 konsoller i de 4-5 første månedene.  Så, ja, Wii har også leveringsproblemer men Microsoft hadde jo langt større problemer (ettersom de leverte langt færre).  Og det var først i mars/april ifjor at Microsoft leverte flere enn de klarte å selge.  Dermed blir det døvt med en direkte sammenligning.  Ikke at jeg sier at Microsoft hadde solgt mer enn Nintendo.  Men hadde de levert like mange konsoller som Nintendo, så er det jo klart at de hadde solgt flere enn de faktisk gjorde (siden, som sagt, de var utsolgt de først 4-5 månedene).

Wii selger også unna alt det som kommer inn. Det vil si, hadde det vert flere Wii hadde også Wii solgt mere, det faktum at Wii sin tilgjengelighet fremdeles ikke har bedret seg særlig i USA kontra at 360 var lett å få tak i Januar/Februar 2006 sier sitt. Begge slet med leveringsproblemer, det virker som du tror 360 hadde større leveringsproblemer, men siden etterspørselen på 360 dabbet av og tilgjengeligheten økte langt tidligere enn med Wii så har jeg vanskelig for å forstå hvordan du mener 360 er handikappet i denne sammenligningen? Det virker som du ikke tar med i beregningen at Wii er konstant utsolgt og faktisk har leveringsproblemer, til tross for at den selger så mye som den gjør hver måned.

 

360 solgte langt, langt flere konsoller enn Wii i november/desember.  Det er vel 100-150 tusen flere totalt så langt, så Wii går vel forbi neste måned da (evt. juni). Ingen grunn til å være så defensiv altså, det var bare en liten observasjon fra min side (som mange ikke er klar over).

8648068[/snapback]

Vi er klar over at 360 hadde 2 gode måneder i November og Desember takket være Gears Of War, men allerede i Januar var Wii forbi, og slik har det vert hver måned siden.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men det der var jævla lite logisk? Hvordan kan du måle gapet mellom noe før det en gang er til salgs?

8648259[/snapback]

 

Wow, snakk om "missing the point completely".

 

Men for å ta det med teskje: etter april i år er det solgt ca. 35800 flere 360'er enn Wii fra dagen da Wii ble lagt ut for salg i butikkene i USA. Skjønner?

 

Ellers, takk til Kilik. Det var grafen jeg var på utkikk etter. Gapet er altså litt mindre enn jeg trodde.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Det som slår meg er salgstallene til Wii, til tross for mangel på skikkelige killer apps annet enn Twilight Princess. Med tanke på hvordan konsollen selger i dag, tro hvordan det blir når gode titler som Smash Brawl, Galaxy og Prime kommer ut.

8648221[/snapback]

 

Jeg tror faktisk titler som Wii Health Pack o.l. vil ha større utslag. Smash Brawl, Super Mario og Metroid er jo alle spillserier fra N64 og/eller Gamecube.

 

Men, ja, til de som påstår at PS3 ikke selger pga lite spill så er det jo bare å ta en titt på Wii. Selger som bare det, og det med ikke særlig flere AAA-spill enn til PS3 (om ikke færre).

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men det der var jævla lite logisk? Hvordan kan du måle gapet mellom noe før det en gang er til salgs?

8648259[/snapback]

 

Wow, snakk om "missing the point completely".

 

Men for å ta det med teskje: etter april i år er det solgt ca. 35800 flere 360'er enn Wii fra dagen da Wii ble lagt ut for salg i butikkene i USA. Skjønner?

 

Ellers, takk til Kilik. Det var grafen jeg var på utkikk etter. Gapet er altså litt mindre enn jeg trodde.

8648314[/snapback]

Jojo, går an å vri på ting slik at det passer en selv best.

 

November 2006

X360 - 511,000

Wii - 476,000

PS3 - 197,000

 

Desember 2006

X360 - 1,100,000

Wii - 604,000

PS3 - 490,000

 

Januar 2007

Wii - 436,000

X360 - 294,000

PS3 - 244,000

 

Februar 2007

Wii - 335,000

X360 - 228,000

PS3 - 127,000

 

Mars 2007

Wii - 259,000

X360 - 199,000

PS3 - 130,000

 

April 2007

Wii - 360,000

X360 - 174,000

PS3 - 82,000

 

Så Wii vinner 4 av 6 måneder ;)

 

Men det du prøver å vri de vekk fra er det at du heller vil sammenligne X360 som er over 1 år ute i sin livssyklus mot en konsoll som nettopp er blitt lansert.

 

Det mest riktige blir å måle alle konsollenes individuelle første 6 måneder.

 

Derfor grafen jeg viste frem.

Lenke til kommentar

Når skal folk skjønne at Wii's killer app er Wii Sports? Grunnen til at Wii selger så bra er at andre enn gamere kjøper konsollen. Hvis ikke Wii hadde vært laget slik at den appellerte til vanlige folk, ville den sikkert solgt like dårlig som PS3 med utvalget av Wii-spill som finnes idag.

Lenke til kommentar

Ja, leste at PSP-salget i UK økte med 60% etter priskuttet tidligere i vår. Likevel blir den knust av DS, ikke minst med tanke på softwaresalget.

 

Den første artikkelen til VG der viser vel hvor galt man kan vende statistikk og tall.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...