kilik Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Move-bundles vil nok gjøre det rimelig greit, men mangler en killer-app til at det virkelig tar av. Også litt dyrt for mainstream. Synd for Sony at Little Big Planet 2 er utsatt. Lenke til kommentar
Trondenils Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Synes moderatorene gjør for lite for å holde unna trollene som ødelegger forumet. På mobildelen så viste det seg nylig at 3-4 brukere faktisk var samme trollet. Og her har man brukt masse energi på å diskutere med dem Trondenils må gjerne finne seg ett annet forum å trolle på. Ja, bedre med ekstreme ps3 fanboys som deg som spyr ut sine vrangforestillinger. Men sånn er det jo i dette annerledes-landet. Bare å ta en titt på vg forumet så se man hvor totalt playstation hjernevasket alle i dette landet er. Move ble lansert 15 september i UK (2 uker i september og 10 plass) og Kun en demo av Sports Champions kommer med pakken så derfor vil ikke antall solgte fullversjoner av Sports Champions i UK være synonymt med antall solgte Move enheter. Uansett, Sports Champions er det eneste Move spillet som i det hele tatt har vært inne på noen lister. Og når det har solgt bare 38K i UK i September så sier det seg selv at Move ikke har solgt så mye i europa. Det betyr at Sports Champions har solgt maks 200K i Europa. Skal jeg liksom tro at det er 1.3 millioner Move eier som ikke kjøpte sports champions? Hva annet har de liksom kjøpt haugevis av (som ikke har kommet på noen lister), eller har de kanskje bare kjøpt Move og ingen spill? Dette er hva Sony gjør, de forteller hvor mange de har sluppet, ikke hva de har solgt. Og Sony flokken tar alt for god fisk som alltid. 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Trondenils: Men heldigvis har jo vi noen oppvakte, smarte og flotte mennesker som deg i landet, som setter folk på plass å forteller hvordan ting er og hvordan de heller bør være. Fra tull til alvor, skjønner du ikke at det ikke er meningene dine som folk reagerer på, det er måten du fremstiller de på. Du er rett å slett motbydelig i din oppførsel. Bli voksen. Endret 26. oktober 2010 av UrgeLoL Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Synes moderatorene gjør for lite for å holde unna trollene som ødelegger forumet. På mobildelen så viste det seg nylig at 3-4 brukere faktisk var samme trollet. Og her har man brukt masse energi på å diskutere med dem Trondenils må gjerne finne seg ett annet forum å trolle på. Back on topic. Hadde regnet med at ps3 kom til å være forbi xbox 360 til nå, men slim salget til xbox 360 har virkelig gitt dem ett puff i riktig retning. Sony skulle nok gjerne ha hatt økonomi til å kjøre ett priskutt nå før jul, men tviler på at det skjer. Men GT5 vil nok selge noen konsoller(Thklinge trenger ikke kommentere), er det ellers noen spill som vil hjelpe ps3 i julen? Naaawh, nå MÅ jeg jo! Kommer GT5 til jul da? Det ble jo nettopp utsatt atter en gang. Spøk til side, GT5 kommer før jul og jeg håper det blir bra. Men GT5 forhåndsomtalen her på gamer.no var litt skuffende: "Bilene sitter bedre på veien og man kjenner i større grad forskjell på de forskjellige biltypene. Regn, tåke og varme solskinnsdager har innvirkning på føret, akkurat slik man forventer seg. Dette resulterer i bilsimulering på høyt plan. Likevel spør jeg meg om man ukritisk skal akseptere dette som det beste bilspillet på markedet? Forventninger tatt i betraktning, hvor moro er Gran Turismo 5 som underholdning i 2010? La meg komme med et konkret eksempel. Polyphony Digital har brukt mye tid på vær og lyssetting i det nye spillet sitt, samt skademodellering. «Det beste man har sett i et bilspill så langt» lyder det fra produsenten. Lenge hadde jeg vært tilbøyelig til å tro blankt på dette. Nå er jeg litt mer avventende. Dagen før jeg satte meg ned med Gran Turismo 5, fikk jeg teste Need for Speed: Hot Pursuit. Med en konstant bildeoppdatering, fantastisk lyssetting og skademodellering som lettsindig kastet dekk, bildører, støv og gnister i været, ble listen lagt veldig høyt når det kom til å nyte bilkjøring av den mer aggressive typen. Det var faktisk så bra at selv Polyphony Digital kan plukke opp en ting eller to. ... Selv savner jeg en bedre kjørefølelse. Dette er noe som er vanskelig å beskrive, men selve kjøringen i Gran Turismo 5 blir litt for klinisk for meg. Yamauchi kan vise til all verdens matematiske formler og grafer, men hvis kjøregleden ikke er der, spiller disse ingen rolle. Her mener jeg Polyphony Digital har noe å lære av konkurrentene fram til neste del i serien." Det er nok urimelig å forvente at spillet er tre ganger bedre enn Forza 3 selv om utviklingstiden har vært like lang som Forza 1, 2 og 3 til sammen, men synes kanskje forhåndsomtalen burde vært enda mer positiv. Ihvertfall om man skal ha ambisjoner om at GT5 skal hjelpe til med å pushe store mengder PS3s ut på markedet. Når det gjelder julesalget så vil nok 360en få et større boost med Kinect enn PS3en får med GT5. Er redd et bilspill blir for smalt og lite nyskapende sammenlignet med Kinect. Nå har det vel ikke vært noe PS3-skred i Norge som følge av Move heller så kanskje det samme blir tilfelle med Kinect? Er mange X-faktorer før jula i år, det vil bli spennende å se fasiten i januar 2011. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Noen andre som så testen tv2 hjelper deg hadde med Wii, Ps3 og Xbox 360? Det var en uhøytidelig test hvor en familie prøvde de nye bevegelseskontrollene. Alle valgte Xbox 360 opplegget som vinner. Selv vil jeg ha noe å holde i.. og for meg er PS3 opplegget det mest intressante. Resident Evil 6 på PS3 med en kul pistol å holde i - det hadde vært noe Endret 26. oktober 2010 av Mr_Spock Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Noen andre som så testen tv2 hjelper deg hadde med Wii, Ps3 og Xbox 360? Det var en uhøytidelig test hvor en familie prøvde de nye bevegelseskontrollene. Alle valgte Xbox 360 opplegget som vinner. Selv vil jeg ha noe å holde i.. og for meg er PS3 opplegget det mest intressante. Resident Evil 6 på PS3 med en kul pistol å holde i - det hadde vært noe Tror jeg så en lignende test på NRK? Synes Xbox360 klart har det mest spennende konseptet og kan egentlig ikke tenke meg at Move blir særlig bra i løpet av denne generasjonen. Men synes absolutt kinect(?) virker mest innovativt. Spent på hva man får til neste generasjon Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Synes moderatorene gjør for lite for å holde unna trollene som ødelegger forumet. På mobildelen så viste det seg nylig at 3-4 brukere faktisk var samme trollet. Og her har man brukt masse energi på å diskutere med dem Trondenils må gjerne finne seg ett annet forum å trolle på. Back on topic. Hadde regnet med at ps3 kom til å være forbi xbox 360 til nå, men slim salget til xbox 360 har virkelig gitt dem ett puff i riktig retning. Sony skulle nok gjerne ha hatt økonomi til å kjøre ett priskutt nå før jul, men tviler på at det skjer. Men GT5 vil nok selge noen konsoller(Thklinge trenger ikke kommentere), er det ellers noen spill som vil hjelpe ps3 i julen? Snip Hehe tenkte meg det Setter ikke så veldig mye lit til forhåndsomtalen. Litt for subjektiv, anmeldelsen blir sikkert noe mer objektiv enn det forhåndsomtaler blir. Uansett blir det jo kjøpt for å selv finne ut hvordan det er. Endret 26. oktober 2010 av Runar Fjernet slettet sitert innlegg. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Noen andre som så testen tv2 hjelper deg hadde med Wii, Ps3 og Xbox 360? Det var en uhøytidelig test hvor en familie prøvde de nye bevegelseskontrollene. Alle valgte Xbox 360 opplegget som vinner. Selv vil jeg ha noe å holde i.. og for meg er PS3 opplegget det mest intressante. Resident Evil 6 på PS3 med en kul pistol å holde i - det hadde vært noe Skulle jeg gjerne ha sett, har du en link? Har søkt både hos NRK og TV2 uten å finne noe relevant. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det var på nrk, som herzeleid ovenfor skrev: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/234369/ Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Noen andre som så testen tv2 hjelper deg hadde med Wii, Ps3 og Xbox 360? Det var en uhøytidelig test hvor en familie prøvde de nye bevegelseskontrollene. Alle valgte Xbox 360 opplegget som vinner. orker ikke og se programmet. Hvorfor ville alle ha 360? Hvilke grunner var den bedre? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg søkte rundt masse på nrk.no/fbi uten å finne en dritt. Minuspoeng til NRK! Men takker for link! Så til innslaget. "mor", "far" og "sønnen" i huset tester Move, Wii og Kinect head to head, i samme rom, samtidig. De har også med seg redaktøren i Gamereactor for å få litt faglig tyngde i vurderingen. Noen kommentarer fra programmet: Far: Synes det er lettest å finne fram til spillene på Wii, men ikke nødvendigvis i selve spillet. Gamereactor-dude: Sony har en fordel, de har blåkopiert bevegelseskontrollene og kan dermed dra direkte erfaring fra de siste fem årene med Wii. Far: Synes PS3en var vanskeligst å komme igang med, i starten slet han med å få startet spillene og navigere rundt. Mor: Holder en knapp på Xboxen, hun synes kontrollene kan være vanskelig og det var mye lettere å gjøre ting med bare hendene. (Som er nøyaktig det Microsoft ønsket, å senke barrieren og la en bredere kundegruppe forstå og ville bruke systemet). Sønn: Jeg vil ha Xbox! Selv om han ikke synes kontrollere var noe vanskelig. Far: Jeg ville også valgt Xbox. Kommentator: Full pott til Xbox altså, også poengterer de at de har testet en betaversjon, Kinect lanseres ikke før om noen uker. Sidenote: -iL-: Du vil delta i diskusjonen men hadde ikke 6 minutter til overs? LATSKAP! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg søkte rundt masse på nrk.no/fbi uten å finne en dritt. Minuspoeng til NRK! Men takker for link! Så til innslaget. "mor", "far" og "sønnen" i huset tester Move, Wii og Kinect head to head, i samme rom, samtidig. De har også med seg redaktøren i Gamereactor for å få litt faglig tyngde i vurderingen. Noen kommentarer fra programmet: Far: Synes det er lettest å finne fram til spillene på Wii, men ikke nødvendigvis i selve spillet. Gamereactor-dude: Sony har en fordel, de har blåkopiert bevegelseskontrollene og kan dermed dra direkte erfaring fra de siste fem årene med Wii. Far: Synes PS3en var vanskeligst å komme igang med, i starten slet han med å få startet spillene og navigere rundt. Mor: Holder en knapp på Xboxen, hun synes kontrollene kan være vanskelig og det var mye lettere å gjøre ting med bare hendene. (Som er nøyaktig det Microsoft ønsket, å senke barrieren og la en bredere kundegruppe forstå og ville bruke systemet). Sønn: Jeg vil ha Xbox! Selv om han ikke synes kontrollere var noe vanskelig. Far: Jeg ville også valgt Xbox. Kommentator: Full pott til Xbox altså, også poengterer de at de har testet en betaversjon, Kinect lanseres ikke før om noen uker. Sidenote: -iL-: Du vil delta i diskusjonen men hadde ikke 6 minutter til overs? LATSKAP! God oppsummering, samme inntrykket jeg satt igjen med. Ikke verdens mest grundige test av konsollene men artig likevell. Lurer på hvordan resultatet hadde blitt om det tok med 3D Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det er kanskje slike overfladiiske, kjappe tester folk flestblir mest utsatt for rundt om på kjøpesenter etc. Og det kan vere nok det til å avgjøre evt. kjøp Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Japan 18-24 Oct |System | This Week | Last Week | YTD | LTD | ------------------------------------------------------------------ | NDS | 34.409 | 47.101 | 1.998.754 | 31.277.834 | | PSP | 33.515 | 38.717 | 1.667.402 | 15.410.490 | | PS3 | 20.128 | 22.201 | 1.141.524 | 5.642.891 | | WII | 11.971 | 12.810 | 1.097.513 | 10.702.712 | | 360 | 2.162 | 2.342 | 171.986 | 1.381.658 | | PS2 | 1.222 | 1.715 | 68.473 | 21.678.650 | ------------------------------------------------------------------ | DSiLL | 15.819 | 21.084 | 1.004.317 | 1.511.224 | | DSi | 14.703 | 20.749 | 798.257 | 5.137.203 | | DSL | 3.887 | 5.268 | 196.180 | 18.043.936 | ------------------------------------------------------------------ | PSP | 32.591 | 37.127 | 1.615.091 | 15.282.424 | | PSPgo | 924 | 1.590 | 52.311 | 128.066 | ------------------------------------------------------------------ Interesant er at Move solgte omtrent ingen ekstra HW i Japan. Merkelig, slik som Wii har solgt der. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 ^^ Playstation folk er mer voksne folk enn Xbox tilhengere virker det som. At Trondnils kaller playstation folk for fjotter og gud vet hva, viser bare hvor umoden han er. Klarer man ikke å forsvare konsollen sin på en moden og respektfull måte for sin motsander, fremtrer man ikke særlig overbevisende. Snakk om generalisering. Det blir som at jeg sier at de fleste 14-åringer kjøper PS3 fordi det er PS3, selv om jeg ikke har noe grunnlag for å påstå det, annet enn at det virker som om det er sånn. Men det er riktig at det ikke er særlig modent og respektfullt å kalle folk alt mulig pga andre meninger, men det er heller ikke særlig modent å generalisere som du gjør. Selv vil jeg ha noe å holde i.. Etter hva jeg har forstått så skal det etterhvert være mulig å bruke vanlige kontrollere sammen med kinect. Så når hardcore spillene kommer til kinect så blir det kanskje ikke bare uten kontrollere. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det er klart man kan holde en s-kontroller eller en mikrofon eller en gitar eller hva som helst annet hardware samtidig som Kinect-kameraet observerer deg. Det er ingen begrensning i hardwaren, bare i software. Forza 3 skal vel få Kinect-støtte slik at man kjører med en vanlig S-kontroller mens Kinect-kameraet tracker hodet ditt og lar deg "se inn i svingen" ved å vri hodet i ønsket retning. Jeg ville ikke lagt for mye i launch-softwaren, se heller opp for killer apps (unntatt Dance Central som jeg forstår er kvalitet allerede nå) neste år. Lenke til kommentar
Samegerilja Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 ^^ Playstation folk er mer voksne folk enn Xbox tilhengere virker det som. At Trondnils kaller playstation folk for fjotter og gud vet hva, viser bare hvor umoden han er. Klarer man ikke å forsvare konsollen sin på en moden og respektfull måte for sin motsander, fremtrer man ikke særlig overbevisende. Snakk om generalisering. Det blir som at jeg sier at de fleste 14-åringer kjøper PS3 fordi det er PS3, selv om jeg ikke har noe grunnlag for å påstå det, annet enn at det virker som om det er sånn. Men det er riktig at det ikke er særlig modent og respektfullt å kalle folk alt mulig pga andre meninger, men det er heller ikke særlig modent å generalisere som du gjør. Selv vil jeg ha noe å holde i.. Etter hva jeg har forstått så skal det etterhvert være mulig å bruke vanlige kontrollere sammen med kinect. Så når hardcore spillene kommer til kinect så blir det kanskje ikke bare uten kontrollere. Nå skrev jeg virker det som. Med andre ord, har jeg ikke lest mange innlegg der PS3-gamere kaller folk for den slags. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det er klart man kan holde en s-kontroller eller en mikrofon eller en gitar eller hva som helst annet hardware samtidig som Kinect-kameraet observerer deg. Det er ingen begrensning i hardwaren, bare i software. Forza 3 skal vel få Kinect-støtte slik at man kjører med en vanlig S-kontroller mens Kinect-kameraet tracker hodet ditt og lar deg "se inn i svingen" ved å vri hodet i ønsket retning. Jeg ville ikke lagt for mye i launch-softwaren, se heller opp for killer apps (unntatt Dance Central som jeg forstår er kvalitet allerede nå) neste år. Er kanskje jeg som har litt dårlig fantasi Slet litt med å se at det gikk an å stappe en Xbox-kontroller i en slik dings - som til Wii: For denne var glimrende å bruke på RE 4 til Wii Men som du skriver - de finner sikkert på noe som fungerer - kanskje til og med bedre! Blir spennende å følge med fremover. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Nintendo med underskudd og svakt salg: I perioden april-september 2010 gikk selskapet nemlig med et underskudd på 24,7 millioner dollar. Det er kraftig ned fra et overskudd på 854 millioner dollar i samme periode i fjor. Man solgte nesten én million færre Wii i denne perioden sammenlignet med 2009. Til sammen har man solgt 75,9 millioner av den stasjonære konsollen på verdensbasis. Salget av DS falt enda mer dramatisk. Fra 11,7 millioner enheter i seksmånedersperioden i fjor, til "bare" 6,7 millioner i år. Totalsalget her ligger nå på 135,6 millioner. link Sony går derimot med overskudd: Sony's Networked Products & Services division swung to operating income of 6.9 billion Yen ($84 million) for the September 2010 quarter, from a loss of 59 billion Yen ($720 million loss) in the previous September quarter. This alone appears to be why Sony is profitable as the other divisions are not fluctuating nearly as much. Sony says total game business sales (PS2, PSP, PS3) decreased over the last September quarter but PS3 was up on Move, and production costs for PS3 are dropping alot. PS2 - 1.5m / 147.6m PSP - 1.5m / 64.2m PS3 - 3.5m / 41.63m (less than 3m units shipped behind X360 through September 2010) link Betegnende at PSP ikke solgte mer enn PS2 i forrige kvartal... MS gjør det bra: In the EDD portion of Microsoft, which includes X360, Zune and other entertainment devices, Microsoft achieved revenues of $1.8 billion up 27% from last year. On the $1.795b revenue from EDD, the division contributed $382 million in profit. Both figures were up from last year, when revenues were $1.412b and profit was $260 million. Much of that figure can be attributed to X360 hardware. Microsoft says X360 hardware shipments increased 38% from last year on a worldwide basis. Regardless, with 2.8m X360s shipped worldwide, X360 shipments beat Wii for the quarter, and now stand at 44.5m units lifetime. link PS3 er altså 2,87 mill. bak ut fra de offisielle shipped-tallene. Så blir det spennende å se om gapet mellom PS3 og X360 er større eller mindre etter julesalget... Ellers er det interessant å se om Nintendo greier å selge rundt 10-15 millioner DS-er til, så den går forbi PS2 og blir tidenes bestselger. Jeg tror de skal klare det med mindre de dropper DS-en helt når 3DS kommer på markedet. Endret 29. oktober 2010 av kilik Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Salgstall ukeslutt 23 oktober: 1 X360 Fallout: New Vegas 841,942 2 PS3 Fallout: New Vegas 487,192 3 Wii Super Mario All-Stars Limited ... 308,791 4 X360 Medal of Honor 295,610 5 PS3 Medal of Honor 287,447 6 Wii Just Dance 2 203,319 7 DS Professor Layton and the Unwou... 188,193 8 Wii Wii Sports Resort 166,131 9 Wii Wii Sports 162,565 10 Wii Wii Party 148,845 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå