kilik Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Ikke overraskende at PS3 gjorde det dårlig. De middelmådige konverteringene Enchanted Arms og FEAR var de eneste spillene som ble lansert i april. X360 fikk Guitar Hero II, PS2 rir på GoW2, Wii fikk Super Paper Mario og DS fikk Pokémon. Virker som det faktisk fortsatt er slik at det er først og fremst spill som selger konsoller... Ser ut til at priskuttet på PSP hjalp litt, men den mangler spill for å nå de helt store tallene. Og GBA SP koster vel 300 kr. eller noe sånt "over there" nå, så den havner i impulskjøpkategorien. Endret 18. mai 2007 av kilik Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Ser ut til at priskuttet på PSP hjalp litt, men den mangler spill for å nå de helt store tallene. Og GBA SP koster vel 300 kr. eller noe sånt "over there" nå, så den havner i impulskjøpkategorien. Var ikke priskuttet i europa bare.. i såfall er det ikke rart det ikke har noen særlig stor innvirkning i Usa? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Wii 360(k). Morsomt tall der ja. Litt overaskende tall der egentlig. Wii ser ut til å kjøre sitt eget løpt mens PS3 fremdeles ikke skyter i været. Får vente å se når noen store titler som LittleBig Planet, Lair og GT5 kommer. Når jeg tenker over det, blir litt av en krig på konsollfronten, spørsmålet er hva appelerer mest. PS3 har LittleBig Planet, Lair og GT5, Wii har Metroid Prime 3, Mario Galaxy og Super Smash Brawl og X360 har Alan Wake og Halo 3. Med andre ord duket for litt kriging mellom de 3. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Ser ut til at priskuttet på PSP hjalp litt, men den mangler spill for å nå de helt store tallene. Og GBA SP koster vel 300 kr. eller noe sånt "over there" nå, så den havner i impulskjøpkategorien. Var ikke priskuttet i europa bare.. i såfall er det ikke rart det ikke har noen særlig stor innvirkning i Usa? 8638660[/snapback] Nei, prisen ble satt ned først i USA. Ned til $170 fra starten av april. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Nintendo DS fortsetter overkjøring av alt, tror ikke det blir lenge før Gameboy blir tatt igjen, hvem vet, kanskje til og med slår den PS2 ned fra rekordplassen sin en gang i tiden. Wii fortsetter å imponere, opptur siden sist, noen måneder til nå så er 360 i speilet PlayStation 2 faller kraftig fra sist, begynner kanskje å nærme seg slutten nå PlayStation Portable holder så og si det samme nivået som sist, litt dårlig med tanke på priskuttet Xbox 360 faller litt fra sist, ikke så bra Game Boy Advance faller en del fra sist men fremdeles bra fra en gammel traver PlayStation 3 ....ned 50k fra sist, en god del med andre ord. Lavere enn dette bør det ikke gå før det begynner å bli en anelse krise. GameCube selger ihvertfall mer enn Xbox Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Salgstall fra Tyskland for april 1. Nintendo Wii - 20.000 2. Playstation 3 -16.000 3. Xbox 360 - 9.500 Kilde Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 PS3 sliter. Høy pris kombinert med labert spillbibliotek gjør at Sony trenger å komme med noe drastiske løsninger. Å droppe prisen samtidig som de lanserer en stortittel som MGS4, GT5 eller Lair kan hjelpe salget. Problemet er bare at de andre konsollen og har sine store titler på vei, og som igjen vil være til deres fordel. Spørsmålet er dermed ikke hvem som har de beste titlene, for de har alle 3 enormt gode titler, spørsmålet er, hvem drar det lengste strådet, og der tror jeg PS3 kommer til korte pga sin høye pris. Om den derimot senker prisen i tillegg vet jeg en PS3 som blir å finne veien hjem, til meg nemligens Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 @ Bear; Eg hørte rykter om at Team ICO har 2 spill under utvikling til PS3 We like it? Indeed we do. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg har ryddet etter en tidligere utestengt bruker som hadde reregistrert seg. Derfor er poster slettet. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg har dilla på GT serien, jeg elsker de spillene. Har dessverre ingen X360 enda, men skal investere i en til høsten. Men skal og ha en PS3 når GT5 kommer. Ettersom jeg har skjønt det er Forza og GT serien forskjellig på flere punkter. Det jeg liker med GT serien er den enorme valgfriheten av biler, måter å tune og tweake på den og alle de forskjellige race typene. Om Forza kan levere det så skal jeg selvfølgelig ha det, men slik jeg ser det er ikke forza engang lik GT serien i oppbygning. Kritikk har lite å si. GT serien har kjørt lenge og fått sin fanskare. Det ville være som å si at der er et spill som er lik Zelda serien på enkelte punkter, og det kommer først, dermed vil folk kjøpe det fremfor å vente. Enkelte ganger foretrekker man faktisk ekte kaffe fremfor erstatningskaffe fra krigen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Bear^, når det gjelder tuning og tweaking av biler så ligger da Forza et godt stykke foran det vi hittil har sett i GT serien. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Bear^, når det gjelder tuning og tweaking av biler så ligger da Forza et godt stykke foran det vi hittil har sett i GT serien. 8642911[/snapback] Jepp må si meg enig i det. Etter det BEar sier må Forza2 nesten vere spillet i hans drømmer. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Som sagt har jeg ikke prøvd Forza siden jeg ikke har den konsollen, men når jeg får en 360 til høsten skal jeg med sikkerhet investere i det Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Salgstall fra Tyskland for april 1. Nintendo Wii - 20.000 2. Playstation 3 -16.000 3. Xbox 360 - 9.500 Kilde 8640576[/snapback] Kan være greit med totaltallene også: 1. Xbox 360 - 262.000 2. Nintendo Wii - 222.000 3. Playstation 3 - 70.500 Dvs. at PS3 solgte 54000 den første uka (mars), og 4000 i snitt de neste fire ukene, noe som betyr at fjerde uka sannsynligvis var betydelig mindre enn 4000. Men selv om den holder samme snittet, og X360 holder sitt, så vil PS3 ta igjen X360 om 27 måneder. Forøvrig selger alle konsollene temmelig dårlig i Tyskland, med tanke på at folketallet der er ca. en fjerdedel av USA. Endret 19. mai 2007 av Brakara Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Forøvrig selger alle konsollene temmelig dårlig i Tyskland, med tanke på at folketallet der er ca. en fjerdedel av USA. 8645039[/snapback] Nå har vel også Tyskland bortimot verdens strengeste spillsensur, flere av toppspillene når ikke Tyskland en gang, så det kan vel være naturlig å tenke at store deler av spillsalget for tyskerene foregår i andre land, via internett. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Fant en liten graf her som viser denne, og forrige generasjons konsollers første 6 måneder i salg. Dette er altså ikke de siste 6 månedene men de første 6 månedene for hver individuell konsoll Tallene er samlet fra NPD og gjelder USA. Jeg husker det var folk som sa at PS2 hadde en treg start i likhet med det PS3 har. Denne grafen setter jo ting i et lite perspektiv for de som tror PS2 solgte like dårlig som PS3 i sine første måneder på markedet. Å sammenligne PS2 mot PS3 blir altså feil. Også morsomt å se at Wii er den eneste konsollen som selger bedre enn noen som helst av de konsollene fra forrige generasjon. Savner Dreamcast på lista dog. Endret 19. mai 2007 av SteveVice Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Venter på en liten bombe her ja. Wii utselger selveste PS2en i sine første måneder, det er da uhørt, er det ikke? Det setter dog ting litt i perspektiv. PS3 fikk en langt tregere start ennn PS2 fikk, og selger mye dårligere enn først antatt blant folk. Kanskje en liten oppvåkningn er på tide. Ps3 trener desperat hjelp her. Treg start, labert salg og veldig høy pris truer for fremtiden. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Figuren SteveVice viste frem er også interessant med tanke på at Wii måtte konkurrere mot både PS3 og Xbox 360 i sine seks første måneder i USA, mens Xbox 360 var helt alene på markedet i sine 6 første måneder (tenker nå på konsoller av samme "generasjon", og ser derfor bort fra PS2 og slikt). Likevel solgte altså Wii i bøtter og spann sammenliknet med Xbox 360 i de seks første månedene for hver av disse to. Helt sinnsykt. :!: Lenke til kommentar
Brakara Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Xbox 360 solgte vel alt de klarte å produserte de fem første månedene? Ikke at de ville hatt Wii/PS2 lignende salg med flere enheter ute i butikkene, men er jo et poeng å merke seg (og derfor slike sammenligninger blir litt feil). F.eks. så har jo 360 solgt mer enn Wii i USA siden Wii ble lansert. Blir ikke riktig å sammenligne disse salgene liksom. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Xbox 360 solgte vel alt de klarte å produserte de fem første månedene? Ikke at de ville hatt Wii/PS2 lignende salg med flere enheter ute i butikkene, men er jo et poeng å merke seg (og derfor slike sammenligninger blir litt feil). F.eks. så har jo 360 solgt mer enn Wii i USA siden Wii ble lansert. Blir ikke riktig å sammenligne disse salgene liksom. 8646459[/snapback] For Wii har ikke hatt leveringsproblemer? 360 var fullt tilgjengelig etter ca 2-3 måneders tid, Wii er fremdeles vanskelig å få tak i USA. Sammenligningen av disse tallene er helt på sin plass. Og til det siste du sier? Hvordan får du det til at 360 har solgt mer i USA enn Wii etter Wii ble lansert? Sett NPD tallene de siste månedene? Ta en titt lengre bak i tråden kanskje. Endret 19. mai 2007 av SteveVice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå