Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Er ganske overrasket over at Ps3 spill selger såpass bra her I norge, som noen andre nevnte før utvalget av Ps3 spill er ofte 50% av det man kan få fra en annen spillkonsoll som for eksempel Xbox.

Har også lagt merke til at PC seksjonen krymper stadig mer måned for måned, er vel ikke snart før PC versjonen blir like liten som PSP hylla tipper jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kanskje noe med merkenavnet å gjøre? Virker på meg som om det er mange PS2-eiere som oppgraderer til PS3, og dem er det jo mange av her i landet. Det jeg har fått inntrykk av ut i fra bekjente hverfall, de var veldig fornøyde med PS2 og ønsker å følge spillseriene fra den videre og hopper dermed rett over på PS3.

Lenke til kommentar

Salgstall ukeslutt 3 juli:

1 DS Inazuma Eleven 3: Sekai e no C... 515,098

2 Wii Super Mario Galaxy 2 186,206

3 Wii LEGO Harry Potter: Years 1-4 162,019

4 Wii Wii Sports 125,922

5 X360 LEGO Harry Potter: Years 1-4 104,598

6 DS LEGO Harry Potter: Years 1-4 100,959

7 X360 Red Dead Redemption 92,770

8 Wii Wii Sports Resort 90,699

9 PS3 LEGO Harry Potter: Years 1-4 88,442

10 Wii Wii Fit Plus 79,719

Lenke til kommentar
NPD - USA - Juni 2010:

DS: 510,700

360: 451,700

Wii: 422,500

PS3: 304,800

PSP: 121,000

Den nye slim-360-en gjør susen og er hakket foran Wii og klart mer enn PS3. Nye 360-en lanseres i dag i Europa.

Red Dead Redemption gjør det fortsatt bra og vil nok bli blant årets toppselgere:

npd%20june%202010.jpg

Lenke til kommentar

NPD Juni 2010

Hardware:

• NDS - 510.7K
  • X360 - 451.7K
  • Wii - 422.5K
  • PS3 - 304.8K
  • PSP - 121.0K

Software;

1. Red Dead Redemption – Xbox 360 - 582.9K

2. Super Mario Galaxy 2 - Wii - 548.4K

3. Red Dead Redemption - PS3 - 380.3K

4. New Super Mario Bros. Wii – Wii - 200.9K

5. Just Dance – Wii - 174.8K

6. Wii Fit Plus W/ Balance Board - WII

7. Toy Story 3 - NDS

8. UFC 2010: Undisputed - Xbox 360

9. LEGO Harry Potter: Years 1-4 – Wii

10. UFC 2010: Undisputed - PS3

http://xbox360.ign.com/articles/110/1106556p1.html

Lenke til kommentar

Salgstall ukeslutt 10 juli:

1 X360 Crackdown 2 300,990

2 Wii Wii Party 239,963

3 PS3 White Knight Chronicles: Hikar... 173,328

4 Wii Super Mario Galaxy 2 152,258

5 Wii Wii Sports 129,323

6 Wii Wii Sports Resort 101,210

7 DS Inazuma Eleven 3: Sekai e no C... 98,395

8 Wii LEGO Harry Potter: Years 1-4 91,409

9 X360 Red Dead Redemption 85,909

10 DS Pokémon Heart Gold / Soul Silv... 78,455

Lenke til kommentar

300k solgte kopier av Crackdown 2? Det høres mye ut. Jeg håper dette betyr at utviklerne får nok ressurser til å lage en skikkelig oppfølger.

Bortsett fra det er det hyggelig å se at Alan Wake fikk en liten bump som følge av den nye 360'ens lansering i Europa. Spillet ligger nå på ca 590k. Håpet om 1 million solgte kopier lever ennå. :)

Lenke til kommentar

Kinect-prisen for EU og Norge er klar:

ss_preview_4GB_Bundle_GroupShot.jpg.jpg

Kinect-sensoren med Kinect Adventures: €150 (1300 kr i Norge)

Nye Xbox 360 Arcade 4 GB: €200 (1800 kr i Norge)

Bundle med ny Arcade og Kinect-sensoren og Kinect Adventures: €300 (2800 kr i Norge)

Dette flopper. Jeg tror et en svært liten brøkdel av de som har 360 fra før (hovedsaklig gamere) er villig til å betale 1300 kroner for Kinect med noe som ser ut som et hakket mer avansert EyeToy-spill. Familier har valget mellom Wii + Motion Plus + Wii Sports Resort eller betale en tusenlapp mer for 360 Arcade + Kinnect + Kinect Adventures.

Lenke til kommentar

Spent på prisen PS3 Move legger seg på.

Må da bli billigere, hvis alt man trenger er PSEye og PSMove ?

40 euro for selve Move-kontrolleren, altså 349,- veiledende pris om man bruker samme kurs som prisene for Kinect. Playstation Eye ligger pr dags dato til 219 kroner på CDON med veilendende på 249,-.

Navigationkontrolleren(type nunchuck for å sammenligne med wii :p ) havner på 30 euro, 249,- veiledende om man bruker samme kurs som for Kinect. Den er valgfri og man trenger den ikke...

Move Bundle med Move-kontrollen, Eye-kamera og spillene Beat the Sketcher, Blocks og echochrome 2(følger med starter discen) blir 499,- basert på Kinect-kursen (60 euro)

Selv kommer jeg nok til å investere i en bundle + navigationkontrollen, og muligens kjøpe et sett utenom også. Får se.

Har rundet opp/ned prisene som det passer seg btw.

edit:

Hvis man setter sammen PS Eye + Move x 2 + Navigation x 2 får man 1350 kroner. Altså norske prisen på Kinect. Jeg håper på en monster pack til redusert pris, akkurat som dobbelpakkene med Dualshock.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Jeg tror de prisene vil bli lavere ut fra butikkene. Iallefall om man velger riktig butikk.

Jeg kjøpte nettopp en ny 360S 250gb til 1900kr fra Elkjøp, og den veiledende prisen er vel på 2600kr? Derfor ville jeg blitt overrasket om de priser Arcade versjonen bare en snau hundrelapp mindre enn "fullversjonen".

Jeg tipper den Arcade Kinect bundelen vil koste rundt 2200 ut fra butikkene, og når man regner at En Wii med ekstra Wiimote (med motionplus) og chuck koster 2343kr på elkjøp, så er det ikke så ille syntes jeg (regna inn en ekstra wiimote siden man kan spille 2 personer med Kineckt uten ekstra kontroller).

Vil det floppe? tja, godt mulig. folk som oss kommer nok ikke til å løpe til butikkene, men jeg tror "mannen i gata" vil bite på det nye kontrollgreiene.

Lenke til kommentar

Jepp, totalprisen over tid med 2-3 spillere går nok omtrent opp i opp Wii vs Kinect, men det tror jeg ikke mange tenker på. Det å betale over 1000 kroner bare for et tilbehør setter nok en psykologisk stopper for mange. Bundelen vil gjøre det litt bedre, men Wii vil fortsatt være billigere. Men hovedproblemet med Kinect slik jeg ser det er at de mangler enn killer-app. Jeg klarer ikke se at Kinect Adventures blir i nærheten en like stor hit i verdens hjem som f.eks. Wii Sports og Wii Fit.

Vil tippe Elkjøp selger bundelen for rundt 2000 kr, mens de fleste legger seg på rundt 2500 kr.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Spent på prisen PS3 Move legger seg på.

Må da bli billigere, hvis alt man trenger er PSEye og PSMove ?

Ikke for den som ikke har PS3 allerede, og det er spesielt de Sony og MS er ute etter.

Move PS3 pakke vil koste 399.

Kinect 299. Og da trenger man ikke kjøpe flere kontrollere for kinect.

Med Move derimot så man punge ut en del til hvis man vil ha flere kontrollere. Og batterier til kontrollerne, de må lades osv.

Alt det forsvinner med kinect. Gjør alt mye mer brukervennlig for casuals.

Lenke til kommentar

Fiasko fordi DU ikke er interessert?

Du tror ikke Kinect og 360 med 4gb minne og inkludert spill vil selge for 299 dollar?

Xbox 360 har ikkje akkurat gjort det så skarpt her til lands, så eg tviler på noen revolusjon i denne omgang ;) Var i de baner eg tenkte ihvertfall. Og ja dette er jo ett åpent diskusjonsforum, så det er jo MITT synspunkt :ermm:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Fiasko fordi DU ikke er interessert?

Du tror ikke Kinect og 360 med 4gb minne og inkludert spill vil selge for 299 dollar?

Xbox 360 har ikkje akkurat gjort det så skarpt her til lands, så eg tviler på noen revolusjon i denne omgang ;) Var i de baner eg tenkte ihvertfall. Og ja dette er jo ett åpent diskusjonsforum, så det er jo MITT synspunkt :ermm:

Norge betyr null og niks for hverken xbox eller kinect sin suksess. At bønda her til lands henger etter på det meste er jo ikke noe nytt.

DITT synspunkt var at kinect ville bli en fiasko. Da må du kanskje spesifisere at du kun tenker på Norge. Med mindre du tror 299 for 360 og kinect vil være en for høy pris for de markedene som virkelig teller også.

Lenke til kommentar

Enig med Mala, tror ikke dette blir noen suksess, selv ikke i land der den koster 299 dollar i bundle men xbox 360 arcade. Den blir kansje en suksess innen de som vil ha dansespill, men ellers tror jeg Wii har festet grepet om denne delen av markedet for lengst. Selv er det helelr tvilsomt jeg skal ha kinect, da prisen er alt for høy og spillene virker uinterrassante.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...