Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Jeg er litt skuffet over salgstallene til Alan Wake. Greit nok at det kun er snakk om Europa, men spillet burde i det minste ha passert 100k. Nå håper jeg bare at amerikanerne plukket opp AW til tross for at det kom ut omtrent samtidig som Red Dead Redemption i USA.

 

Det som er litt forunderlig er att når det er typisk actionpreget spill så selger 360 versjonen bedre enn PS3 og jeg tenker på Lost Planet

Ikke glem at det første spillet kom ut til X360 lenge før det kom ut til PS3. PS3-porten var i tillegg meget dårlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var overraskende dårlige tall fra Alan Wake. Selv om det "bare" er Europa så er det dårlig. greide ikke passere 90k en gang. Blir spennende å se hvordan spillet farer i USA. Men med så svake tall i Europa så mistenker jeg ikke at det imponerer noe utrolig i USA heller, vi har liksom ikke fått høre noe om det, har liksom passert i stillheten. Skal ikke si det bombesikkert men har en liten følelse av at Alan Wake ikke kommer til å bikke 1 mill.

 

Tror dette er en liten støkk i det som skulle være årets store spill for Microsoft, og litt synd da at når det først kommer et virkelig bra spill på 360 så selger det såpass dårlig (foreløpig).

Lenke til kommentar

Det var overraskende dårlige tall fra Alan Wake. Selv om det "bare" er Europa så er det dårlig. greide ikke passere 90k en gang. Blir spennende å se hvordan spillet farer i USA. Men med så svake tall i Europa så mistenker jeg ikke at det imponerer noe utrolig i USA heller, vi har liksom ikke fått høre noe om det, har liksom passert i stillheten. Skal ikke si det bombesikkert men har en liten følelse av at Alan Wake ikke kommer til å bikke 1 mill.

 

Tror dette er en liten støkk i det som skulle være årets store spill for Microsoft, og litt synd da at når det først kommer et virkelig bra spill på 360 så selger det såpass dårlig (foreløpig).

 

Slik jeg forstod det på whackedorange, så er det kun for 1 dags salg. Så da er det jo ikke så gale. Tipper det vil ligge på topp når neste liste er ute.

 

Edit: Ble litt usikker nå. Tenkte på at Alan Wake hadde solgt for 1 dag, mens resten av spillene på listen for hele uken. Vet ikke om det stemmer.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Tror dette er en liten støkk i det som skulle være årets store spill for Microsoft

Ifølge Microsoft er det Halo Reach som er årets store spill, så jeg skjønner ikke helt hva du mener med den kommentaren.

 

Personlig vil jeg også påstå at Fable 3 er et mye større spill enn Alan Wake. Fable 2 har passert 3,5 mill solgte kopier.

 

og litt synd da at når det først kommer et virkelig bra spill på 360 så selger det såpass dårlig (foreløpig).

Mass Effect 2(januar) og Splinter Cell Conviction(april) er to ganske nye X360-spill som har solgt bra i det siste. Du får det til å høres ut som om det er år og dag siden konsollen har fått et virkelig bra spill(Regner med at du snakker om konsolleksklusive spill).

Lenke til kommentar

Det var overraskende dårlige tall fra Alan Wake. Selv om det "bare" er Europa så er det dårlig. greide ikke passere 90k en gang. Blir spennende å se hvordan spillet farer i USA. Men med så svake tall i Europa så mistenker jeg ikke at det imponerer noe utrolig i USA heller, vi har liksom ikke fått høre noe om det, har liksom passert i stillheten. Skal ikke si det bombesikkert men har en liten følelse av at Alan Wake ikke kommer til å bikke 1 mill.

 

Tror dette er en liten støkk i det som skulle være årets store spill for Microsoft, og litt synd da at når det først kommer et virkelig bra spill på 360 så selger det såpass dårlig (foreløpig).

 

Slik jeg forstod det på whackedorange, så er det kun for 1 dags salg. Så da er det jo ikke så gale. Tipper det vil ligge på topp når neste liste er ute.

 

Edit: Ble litt usikker nå. Tenkte på at Alan Wake hadde solgt for 1 dag, mens resten av spillene på listen for hele uken. Vet ikke om det stemmer.

Ja men si at det er for 1 dag bare i Europa...da kan vi jo se på en av Playstation sine mest ventede titler i år: God Of War 3, den solgte 405000 på 1 dag i Europa. Det burde sette ting i perspektiv.

Lenke til kommentar

Hva om han snakker om 360 eksklusive da? Da er det faktisk bare Alan Wake.

I og med at tråden tar for seg salg av konsoller og konsollspill så blir det for dumt å ekskludere spill som ME2 og SCC fordi de også dukket opp på PC. Det er populære spill som ingen andre konsoller har tilgang til.

 

Ja men si at det er for 1 dag bare i Europa...da kan vi jo se på en av Playstation sine mest ventede titler i år: God Of War 3, den solgte 405000 på 1 dag i Europa. Det burde sette ting i perspektiv.

Etablert serie med fantastiske anmeldelser vs ny serie med gode anmeldelser. Det blir som å sammenligne Halo Reach med MAG.

 

Jeg mener på ingen måte at Alan Wake har solgt bra. Spillet har vært under utvikling i 5 år(dog av et team på rundt 50 folk) og det har vært omsust med hype. Det er dog ikke mulig å basere forventede salgstall ut fra internetthypen spillet mottar. Jeg har gledet meg til spillet siden det ble annonsert, men det betyr ikke at Ola Nordmann bryr seg.

 

Det samme kan sies om en rekke PS3-spill. Modnation Racers og MAG fikk mye omtale etter E3 i fjor, men det var ikke de spillene jeg hadde mest tro på når det gjaldt salgstall. Spill som GoW3, GT5(og nå som de har blitt annonsert: KZ3 og LBP2) er spill som jeg forventer mer av.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Salgstall don't equal spillkvalitet, skulle tro det var sannheten ifra mange brukere.

Så klart mener vi ikke det. Det er ikke 100% samsvar mellom salgstall og spillenes snitt hos gamerankings.

 

Snur du derimot om på setningen, og sier at spillkvalitet tilsvarer salgstall, så stemmer det noenlunde.

 

Bare se på de mestselgende spillene på hver konsoll:

 

X360: Call of Duty, Halo og GTA

PS3: Call of Duty, GTA og Metal Gear Solid

Wii: Wii Fit, Mario Kart, Wii Sports Resort og New Super Mario Bros Wii.

 

+++ Zelda, Mario Galaxy, SSBB, Uncharted, LBP, Gears of War, Fable, Assassin's Creed osv osv.

 

Jeg sier ikke at det er kvaliteten alene som har gjort spillene til storselgere. Markedsføring og status som populær IP hjelper på, men det er kvaliteten som gjør at spillene selger bra i lengden.

Lenke til kommentar

Sony tar grep om det katastrofale PSP Go-salget. Alle som registrerer sin etter 1. april får ti gratis spill. Dette inkluderer bl.a. Gran Turismo, LittleBigPlanet og GTA: Chinatown Wars.

 

New free games offer for PSPgo

 

 

Virkelig en ny satsning på modellen eller en effektiv måte å kvitte seg med restlageret uten kraftig priskutt? Vi får se på E3.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Salgstall ukeslutt 22 mai:

 

1. (360) Red Dead Redemption 871,685

2. (PS3) Red Dead Redemption 566,857

3. (360) Alan Wake 199,261

4. (Wii) Wii Sports Resorts 143,551

5. (Wii) Wii Sports 141,781

6. (Wii) Wii Fit Plus 133,123

7. (PS3) Lost Planet 2 128,932

8. (Wii) New Super Mario Bros 125,231

9. (DS) Pokemon Heart Gold/Silver Version 100,422

10. (360) Lost Planet 2 87,416

 

Som forventet så føk Rockstars western rett opp i toppen med både PS3 og 360 versjonen, Alan Wake gjør det også ganske godt til å være ett "sært" spill

Lenke til kommentar

Salgstall don't equal spillkvalitet, skulle tro det var sannheten ifra mange brukere.

Så klart mener vi ikke det. Det er ikke 100% samsvar mellom salgstall og spillenes snitt hos gamerankings.

 

Snur du derimot om på setningen, og sier at spillkvalitet tilsvarer salgstall, så stemmer det noenlunde.

 

Bare se på de mestselgende spillene på hver konsoll:

 

X360: Call of Duty, Halo og GTA

PS3: Call of Duty, GTA og Metal Gear Solid

Wii: Wii Fit, Mario Kart, Wii Sports Resort og New Super Mario Bros Wii.

 

+++ Zelda, Mario Galaxy, SSBB, Uncharted, LBP, Gears of War, Fable, Assassin's Creed osv osv.

 

Jeg sier ikke at det er kvaliteten alene som har gjort spillene til storselgere. Markedsføring og status som populær IP hjelper på, men det er kvaliteten som gjør at spillene selger bra i lengden.

 

PS3:

1. Call Of Duty: Modern Warefare 2 7,630,000

2. GTA IV 6,440,000

3. Call of Duty 4: Modern Warefare 5,120,000

 

360:

1. Halo 3 10,930,000

2. Call of Duty MW 2 10,410,000

3. Call of Duty 4 MW 8,220,000

Lenke til kommentar

Salgstall ukeslutt 22 mai:

 

1. (360) Red Dead Redemption 871,685

2. (PS3) Red Dead Redemption 566,857

3. (360) Alan Wake 199,261

4. (Wii) Wii Sports Resorts 143,551

5. (Wii) Wii Sports 141,781

6. (Wii) Wii Fit Plus 133,123

7. (PS3) Lost Planet 2 128,932

8. (Wii) New Super Mario Bros 125,231

9. (DS) Pokemon Heart Gold/Silver Version 100,422

10. (360) Lost Planet 2 87,416

 

Som forventet så føk Rockstars western rett opp i toppen med både PS3 og 360 versjonen, Alan Wake gjør det også ganske godt til å være ett "sært" spill

Flotte tall for RDR. Rockstar bør være fornøyde. Alan Wake ligger på ca. 300k solgte kopier nå. Håper det passerer 1 million til slutt.

Lenke til kommentar
Italy :

Week 20, 2010

 

01 (__) [PS3]Red Dead Redemption

02 (__) [360]Red Dead Redemption (Take 2)

03 (__) [PS3] Prince Of Persia: The Forgotten Sands (Ubisoft)

04 (01) [WII] Wii Fit Plus + Balance Board

05 (03) [WII] New Super Mario Bros. Wii

06 (02) [NDS] Pokemon Soulsilver

07 (08) [PS3] 2010 Fifa World Cup South Africa

08 (05) [WII] Wii Sports Resort

09 (04) [NDS] Pokemon Heartgold

10 (__) [NDS] New Super Mario Bros.

 

Netherlands:

Week 21, 2010

 

01 (02) [PS3]Red Dead Redemption (Take 2)

02 (03) [360]Red Dead Redemption (Take 2)

03 (__) [PS3] Modnation (Sony)

04 (05) [WII] New Super Mario Bros. Wii (Nintendo)

05 (04) [PS3] 2010 Fifa World Cup South Africa (Electronic Arts)

06 (08) [PS3] Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision Blizzard)

07 (06) [NDS] Pokemon Soulsilver (Nintendo)

08 (09) [360] 2010 Fifa World Cup South Africa (Electronic Arts)

09 (07) [NDS] Pokemon Heartgold (Nintendo)

10 (__) [PS3] Prince Of Persia: The Forgotten Sands (Ubisoft)

 

Som vi ser så har Alan Wake falt ut av de europeiske listene fortere enn svint.

Etter 5 års utvikling så klarer ikke spillet selge mer enn kanskje 100K i Europa.

 

Er nok ikke lite penger MS og remedy har tapt.

 

Selv prince of persia på PS3 selger bedre enn alan wake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...