Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Det har skjedd forbedringer, men fortsatt samme generasjon. DS Lite hadde bare noen kosmetiske forskjeller a la nye PS3-en og bedre skjerm. DSi har kamera, mer minne og noe småtteri ekstra, men samme grafikk og fortsatt kan man spille nye DS-spill på den første DS-en. Egentlig ikke større forskjeller enn det er på en X360 Arcade kjøpt på lanseringsdagen og en moderne 250 GB Elite.

 

Kan vel grovt dele inn Nintendos håndholdte i fire generasjoner slik:

 

Gameboy - samtidig med SNES - svart-hvitt, 4 knapper

Gameboy Color - samtidig med N64 - tilnærmet - NES-grafikk

Gameboy Advance (inkl. GBA SP, GBA Micro) - samtidig med GC - SNES-grafikk, 6 knapper

DS (inikl. DS Lite og DSi) - samtidig med Wii - N64-grafikk, touchscreen, 8 knapper, to skjermer

 

Nintendo har sagt at 3DS som kommer ved juletider kan regnes som en ny generasjon. Den ryktes å ha grafikk på nivå med Gamecube og som navnet tilsier 3D-muligheter.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Salgstall weekending May 1st:

 

1. (DS) Dragon Quest Monsters: Joker 2 619.200

2. (PSP) Metal Gear Solid: Peace Walker 448.661

3. (PS3) Super Street Fighter IV 280.049

4. (DS) Pokemom Heart Gold/Silver Version 199.717

5. (360) Super Street Fighter IV 189.897

6. (Wii) Wii Sports 177.344

7. (Wii) Wii Fit Plus 160.732

8. (Wii) New Super Mario Bros 158,152

9. (PS3) 2010 Fifa WC South Africa 157,589

10. (360) Tom Clancys Splinter Cell Conviction 144,049

 

Mange nyekommere denne uka som døtter Wii titlene nedover lista men neste uke er vell det vell tilbake til normalen.

Lenke til kommentar

Best-selgende spill i Europa så langt i år:

 

europe1.jpg

 

3 Wii-spill på topp inkludert Ubisofts Just Dance. FFXIII til PS3 har gjort det vedig bra og Pokémon står sterkt. PS3-eksklusive God of War 3 og Heavy Rain i topp 10, men ingen 360-spill. Bad Company 2 har solgt omtrent like mye til hver konsoll. Ingen PSP-spill i topp 30.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Forklaringen står nederst på bildet da: "Projection by Nintendo...", yeah, ok.

 

Og før det kommer folk å skriver om at det ikke selges noen spill til 360en fordi alle piratkopierer dem: Husk å ikke mate trollene! Og husk at 360en har høyest attach-rate av alle konsollene, med god margin.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

@thklinge, hva om tallene stemmer? Sover du dårlig på natten da? Gråter du strie strømmer når du slår på xbox 360'en din? Hvorfor skulle disse tallene være feil? Det står jo at de er basert på MC gfk international. Så de er vel så nøyaktige som vi klarer å få de i europa.

 

Og til det med attach ratio, kilde takk. Som er nyere enn 6 måneder.

Lenke til kommentar

Jeg spiller sjelden, har så mye annet å gjøre om dagen, men gleder meg veldig til Alan Wake. Gråt blir det nok lite av, så interessert i spill er jeg bare ikke. Noen andre her derimot...

 

Jeg er skeptisk til tallene av samme årsak som Blåbær, det var dårlig med MW2-salg.

 

 

Når det gjelder attach-rate:

Tall fra April 2010: Eurogamer - Worldwide Xbox 360 sales hit 40m.

 

"Microsoft's financials also reveal that the console's software attach rate - the number of software units sold per console - is now 8.8, although the investor presentation doesn't say whether that includes digital sales (we expect it does)."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Er da ikke noe rart med MW2-tallene, sier seg jo selv at mesteparten av MW2 slaget kom under julerushet. Som forventet selger spillet forsatt bra, og ligger på andreplass over antall solgte spill på henholdsvis ps3 og X360 i 2010. Samme trend ser man omtrent i NPD-tallene også.

Lenke til kommentar

Jeg spiller sjelden, har så mye annet å gjøre om dagen, men gleder meg veldig til Alan Wake. Gråt blir det nok lite av, så interessert i spill er jeg bare ikke. Noen andre her derimot...

 

Jeg er skeptisk til tallene av samme årsak som Blåbær, det var dårlig med MW2-salg.

 

 

Når det gjelder attach-rate:

Tall fra April 2010: Eurogamer - Worldwide Xbox 360 sales hit 40m.

 

"Microsoft's financials also reveal that the console's software attach rate - the number of software units sold per console - is now 8.8, although the investor presentation doesn't say whether that includes digital sales (we expect it does)."

 

Du må tåle litt å bli satt litt i bås når du totalt avviser kilden fordi nintendo hadde en finger med i spillet, samtidig som du ikke gir noen argumenter for at det ikke skulle stemme. Samtidig så sier du at attach ratioen til xbox 360 er høyest, noe jeg ikke betviler, men du kommer ikke med noen kilde for din "god margin" kommentar.

 

Og så blir det vel litt barnslig å prøve å distansere seg fra xbot stemple ditt med å fortelle hvor lite du spillet om dagen. Spiller selv kanskje 1-2 timer i uken men er fremdeles like fanboy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avviser ikke kilden, jeg er enig med Blåbær i at tallene virket snodige. Årsaken var MW2. Jeg må da ikke ha kilde for hvert eneste utsagn, og attach-raten til 360en har vært høyest hele tiden. Har ikke fått med meg at noen noengang har rapportert noe annet så hvorfor lete opp en kilde?

 

Spesielt at du kaller meg en Xbot fordi multiplatform-spill som har solgt så mye som MW2 ligger langt nede på lista, bør jeg ikke være æresmedlem i Sony Defence Force også?

Når jeg spiller lite mener jeg kanskje 1 time en gang pr mnd.

Lenke til kommentar

Nei du er ikke xbot fordi det du skrev over, du er xbot på grunn av dine uttalelser her på forumet over lengre tid.

 

Og det var da utrulig vanskelig å forstå dette, men prøver igjen.

 

Samtidig så sier du at attach ratioen til xbox 360 er høyest, noe jeg ikke betviler, men du kommer ikke med noen kilde for din "god margin" kommentar.

 

Jeg bare lurte på om du hadde sett noen tall i det siste som tilsier at xbox 360 har en attach rate som med god margin overgår den hos ps3 og wii. Eller om det var en uttalelse rett fra der sola aldri skinner.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo "common knowledge", la meg illustrere med en graf:

 

tieratio.jpg

 

360en har alltid vært "kongen på haugen" når det gjelder attach rate, det til tross for at mange nok eier mer enn en 360 grunnet RROD-problematikken. Det er som å si at jorda er rund, folk krever vel ikke en kilde som beviser det utsagnet?

Lenke til kommentar

Ja det er jo common knowledge at ps3 og xbox 360 har høy attach rate. Og ser du her og her så ser vi at ved årskifte var ps3's attach rate 7,8. Og da vil jeg si det er naturlig at den er over 8 nå. Så forskjellen er ikke så stor, ca 0,8, som du skal ha det til å være. Med god margin høres i allefall ut for meg som 2-3 spill i forskjell.

Lenke til kommentar

hva sier egentlig attach rate oss? og er det noe og skryte av?

 

Er rimelig sikker på at X360 har høyest attach rate i Japan også, selv om de selger desidert minst der.

 

Siste LTD tall er:

 

Wii: 10 236 704

PS3: 5 077 525

X360: 1 265 575

 

edit: software tall (fra og med launch tom 2010-03-08)

 

Wii: 40 198 260

PS3: 15 672 015

X360: 5 367 222

 

Noe som gir attach rate på:

 

Wii: 3.93

PS3: 3.09

X360: 4.24

 

Så ja 360 "leder" i Japan også, selv med omtrent 8x så lite HW salg som Wii

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Dette er som sagt solgte spill i Europa de 15 første ukene av 2010. MW2 solgte naturlig nok best ved lanseringen i fjor.

 

Angående attach rate: Med tanke på at 360 kom før jula 2005 og PS3 mars 2007 i Europa (og sistnevnte dermed har to julesalg mindre) og 360 kom ut ca ett år før i USA/Japan skulle det vel bare mangle at 360-eiere fortsatt ligger hakket foran i antall kjøpte spill.

 

Det er forøvrig dødt løp mellom 360 og PS3 i Europe/Others-regionen til VGChartz. Ca 15 mill. på hver. PS3 gjør det best i Sør- og Sentral-Europa, omtrent likt i Australia og Norden, mens 360 har solgt klart mest i UK.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...