Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Satan...Eg trur kanskje Final fantasy 13 kan danke ut MW2's spill salg innen eit år elns.

Det tviler jeg sterkt på. Det har blitt solgt 13 millioner kopier av Modern Warfare 1(360 og PS3. Modern Warfare 2 er godt på vei til å slå dette tallet.

 

Tidligere FF-spill:

Final Fantasy X: Ca 8 millioner

Final Fantasy XII: Ca 6 millioner

 

Final Fantasy X hadde forresten et førsteukesalg på 1,9 mill, så tallet for FFXIII er ikke særlig overraskende.

 

Når det er sagt så skal det mye til for at FFXIII ikke blir denne generasjonens mestselgende RPG til hjemmekonsollene. Fallout 3 med sine 4,5 mill topper listen foran Oblivion som har solgt ca 4 mill.

 

Tallene er hentet fra VGChartz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo en av grunnene til at folk skaffet seg ps3 (det var jo en grunn til at folk ble pissed når det ble meldt om multi plat) og jeg tror nokk at det vil selge mer enn 4.5 mill... Er kanskje litt enig i at det kan vere litt vanskelig å toppe MW2, men man vet aldri. Det er tross alt ett spill som folk har ventet på siden E3 2006. Vi får se i mars 2010 om det selger noe særlig.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare kunne legge til denne artikkelen fra sixth axis angående den lille diskusjonen vi hadde tidligere angående det at ps3 må selge mer ca 200.000 konsoller mer i måneden enn 360 for å gå forbi.

 

http://www.thesixthaxis.com/2009/12/17/gw-did-the-ps3-just-outsell-the-360-in-november/

 

ca 500.000 mer på verdensbasis det er jo mer enn 2 måneder i en smekk det ;)

Hvordan denne generasjonen ender er langt i fra spikra som jeg sa tidligere

Lenke til kommentar

ca 500.000 mer på verdensbasis det er jo mer enn 2 måneder i en smekk det ;)

Hvordan denne generasjonen ender er langt i fra spikra som jeg sa tidligere

Trakk ikke du deg fra denne tråden? ;)

 

Nå er det vel ingen som sier at Sony ikke har gjort det skarpt i det siste. Slim-modellen og priskuttet fikk virkelig fart på salget. Jeg kan se for meg at forskjellen vil bli enda større i desember. Mest pga lanseringen av FF13 i Japan.

 

Det må dog sies at november og desember er de to største månedene når det gjelder konsollsalg. De andre månedene er vanligvis mye jevnere.

Lenke til kommentar

Det må dog sies at november og desember er de to største månedene når det gjelder konsollsalg. De andre månedene er vanligvis mye jevnere.

Det vet vi alle, men det gjelder også for 360 og Wii. Det som teller er hvor mye de selger i forhold til hverandre. Så at 360 solgte 100.000 mer enn PS3 i USA betyr ytterst lite når det tipper 500.000 mer solgte i PS3 sin favør på verdensbasis. Mange fokuserer alt for mye på USA, greit USA er det største enkeltmarkedet men de står ikke for halvparten av konsollsalg i verden, så selv om PS3 ikke selger bedre enn 360 i USA betyr ikke at de samlet over hele verden ikke kan gå forbi. Poenget mitt var bare at scuderia sitt regnestykke ble ytterst simpelt, og det blir for mange faktorer for å i det hele tatt sett opp et slikt regnestykke og dra noen konklusjoner utifra det. Stod vel også i den artikkelen at siden Slim lanserte har PS3 tatt innpå 1 million på Xbox360 på verdensbasis, det er bare siden september, mye kan forandre seg. Å erklære noen andreplass denne generasjonen er fremdeles for tidlig.

Endret av Steve Vice
Lenke til kommentar

Det vet vi alle, men det gjelder også for 360 og Wii.

Jeg snakket om forholdet mellom 360 og PS3. Løpet er vanligvis mye jevnere i de andre månedene. Forskjellen mellom 360 og PS3 vil være mindre i februar enn i november dersom vi antar at forholdet mellom konsollene er konstant.

 

Nå kommer den trolig ikke til å gjøre det, men dersom PS3 hadde solgt bedre enn 360 gjennom hele 2010 så hadde snittforskjellen vært en god del lavere enn 500000 per måned.

 

Å erklære noen andreplass denne generasjonen er fremdeles for tidlig.

Jeg er enig i at det er for tidlig å kåre andreplassen nå, men jeg synes også at det begynner å haste litt for Sony. Konsollen har vært ute i 3 år, og den er mer eller mindre like langt bak 360 som den var da den kom ut.

Lenke til kommentar

Det vet vi alle, men det gjelder også for 360 og Wii. Det som teller er hvor mye de selger i forhold til hverandre. Så at 360 solgte 100.000 mer enn PS3 i USA betyr ytterst lite når det tipper 500.000 mer solgte i PS3 sin favør på verdensbasis. Mange fokuserer alt for mye på USA, greit USA er det største enkeltmarkedet men de står ikke for halvparten av konsollsalg i verden, så selv om PS3 ikke selger bedre enn 360 i USA betyr ikke at de samlet over hele verden ikke kan gå forbi. Poenget mitt var bare at scuderia sitt regnestykke ble ytterst simpelt, og det blir for mange faktorer for å i det hele tatt sett opp et slikt regnestykke og dra noen konklusjoner utifra det. Stod vel også i den artikkelen at siden Slim lanserte har PS3 tatt innpå 1 million på Xbox360 på verdensbasis, det er bare siden september, mye kan forandre seg. Å erklære noen andreplass denne generasjonen er fremdeles for tidlig.

 

Tror heller Gareth sitt regnestykke ikke helt går opp. Og 47% av markedet er halvparten. Neste store er Europa og Japan.. "Others" er igjen bak.. langt bak.. men godeste Gareth påstår "in terms of units sold in markets outside Europe, America & Japan, PS3 sold about 740,000 units (as much as it sold in US)" Har mannen røyka noe eller er han offer for VGchartz. Men bare det faktum at han skriver dette tyder på ikke altfor god kjennskap til forholdene.. så nok om han.

 

At PS3 har tatt innpå og fortsatt gjør det, benekter jeg ikke. Poenget er at Sony burde ha knust 360 i USA sist uke.. alle trodde PS3 ville selge bedre. Også blir folk overrasket av at 360 igjen tok tilbake 2nd plassen. Derfor nyhet.. Nå bli desember enda mere spennende.

 

Som sagt flyter PS3 på priskutt og slim bølge.. selvsagt vil de gjøre det bedre nå men vil det vare? Og selv i denne bølgen klarer de ikke å spise seg innpå 360 fort nok. Kan liksom ikke se at Sony klarer 2nd plassen her men jeg har tatt feil før.

Lenke til kommentar

"Others" har et mye større omfang enn det VGchartz lar oss tro, det er stort sett et grått område for det er stort sett bare fra Japan og USA man får halveis konkrete tall. Europe og Others er igrunn store gråsoner og salg derfra blir bare vill tipping, man har Sør Amerika, Canada, Russland, Australia, Kina og India for å nevne noen temmelig folkerike land som stort sett bare MS/Nintendo/Sony vet noe om. At Gareth mener noe om disse landene og du mener noe annet så er det like mye synsing fra begge sider. Om Sony flyter på priskutt og slim eller om den faktisk har begynt å slå gjennom vet du heller ingenting om. Jeg kan også synse, det kan være at det er dette prisnivået folk rundtom i verden har ventet på, og det vil holde seg ved dette nivået.

Lenke til kommentar

Satan...Eg trur kanskje Final fantasy 13 kan danke ut MW2's spill salg innen eit år elns.

Det tviler jeg sterkt på. Det har blitt solgt 13 millioner kopier av Modern Warfare 1(360 og PS3. Modern Warfare 2 er godt på vei til å slå dette tallet.

 

Tidligere FF-spill:

Final Fantasy X: Ca 8 millioner

Final Fantasy XII: Ca 6 millioner

 

Final Fantasy X hadde forresten et førsteukesalg på 1,9 mill, så tallet for FFXIII er ikke særlig overraskende.

 

Når det er sagt så skal det mye til for at FFXIII ikke blir denne generasjonens mestselgende RPG til hjemmekonsollene. Fallout 3 med sine 4,5 mill topper listen foran Oblivion som har solgt ca 4 mill.

 

Tallene er hentet fra VGChartz.

Ta også i betraktning at 1.1 mill er over rundt 1/4 av alle som eiger PS3 i Japan og at installbasen når både FFX og FFXII ble lansert var betraktelig høyere så er tallet ekstremt imponerende.

Lenke til kommentar
Wii selger fortsatt alt for mye. Kommer aldri til å få mange gode spill fra Nintendo, så lenge det ekstreme salget deres fortsetter...

 

Hørt om Super Mario Wii Edition, Nintendo viser gang på gang att det grafikkjaget som både MS og Sony driver med har liten betydning, bekreftelsen får vi servert uke etter uke eller mnd etter mnd ettersom salget av HW og SW blir publisert.

Lenke til kommentar
Wii selger fortsatt alt for mye. Kommer aldri til å få mange gode spill fra Nintendo, så lenge det ekstreme salget deres fortsetter...

 

Hørt om Super Mario Wii Edition, Nintendo viser gang på gang att det grafikkjaget som både MS og Sony driver med har liten betydning, bekreftelsen får vi servert uke etter uke eller mnd etter mnd ettersom salget av HW og SW blir publisert.

 

Hva er det du snakker om? LucarioX mener vel bare det at så lenge Nintendo har suksess med Wii og spillene, så vil de ikke endre kurs. Noe som betyr at det fortsatt vil komme en del gode nintedo spill, men at resten av porteføljen består av nesten bare dritt.

Lenke til kommentar

"Others" har et mye større omfang enn det VGchartz lar oss tro, det er stort sett et grått område for det er stort sett bare fra Japan og USA man får halveis konkrete tall. Europe og Others er igrunn store gråsoner og salg derfra blir bare vill tipping, man har Sør Amerika, Canada, Russland, Australia, Kina og India for å nevne noen temmelig folkerike land som stort sett bare MS/Nintendo/Sony vet noe om. At Gareth mener noe om disse landene og du mener noe annet så er det like mye synsing fra begge sider. Om Sony flyter på priskutt og slim eller om den faktisk har begynt å slå gjennom vet du heller ingenting om. Jeg kan også synse, det kan være at det er dette prisnivået folk rundtom i verden har ventet på, og det vil holde seg ved dette nivået.

 

Av de landene du nevner så er det kun Australia som har noe særlig omsetning. Canada er endel av NDP tallene. Konsollsalget i Kina og India er lik null (egentlig få land hvor folk har råd til slike leketøy). Russland er en del av Europa sist jeg sjekket. "Others" er fryktelig marginal.. og en påstand om at PS3 solgte like mye der som i USA er bare tull.. spesiellt siden han presterer å nevne at usa er 47% av markedet..

 

Men selvsagt.. den nye prisen gir nye markeder og de kan klare å holde seg der. Klart de også kan komme seg forbi 360 til slutt men jeg har vanskelig for å se det.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal Nintendo endre kurs? De selger jo i bøtter og spann og tjener mye mer enn Sony og MS gjør. De har jo ingen grunn til å endre noe som helst, de er jo den store suksesshistorien så langt i denne generasjonen konsoller, i hvertfall økonomisk sett.

 

Dette kan jo endre seg etterhvert som Wii-interessen dør, men de kommer nok opp med noe nytt når salget tørker opp.

Lenke til kommentar

Fra Dagbladet:

 

Nintendos Wii har solgt i bøtter og spann i flere år, men nå merker man en markant nedgang også der i gården. Salget for det første halvdel i siste finansår falt hele 34,5 prosent.

 

Det er ikke tall japanerne kan leve lenge med. Nå innrømmer da også selskapets mektige sjef at man har truffet veggen.

 

- Wii har stagnert. Populære spill har ikke blitt produsert tett nok og den gode stemningen har kjølnet, sier Satoru Iwata ifølge GameSpot.

 

Sjefen innrømmer at det blir vanskelig å slå tilbake, men at man hele tiden ser fremover:

 

- Nå ser vi frem mot neste år, og tenker på hva vi skal gjøre året etter.

 

 

Er jo hyggelig at du har troen på at Nintendo er i god form og bare bør fortsette å være "Fit & Sports"-konsollen. Heldigvis er det klokere hoder som styrer skipet.

Lenke til kommentar
Er jo hyggelig at du har troen på at Nintendo er i god form og bare bør fortsette å være "Fit & Sports"-konsollen. Heldigvis er det klokere hoder som styrer skipet.

 

Hvis Nintendo finner opp noe nytt, så blir det vel bare en videreutvikling av Fit&Sports-konsollen. De komemr nok ikke til å prøve å drive teknologiutviklingen med å lage noe mer komplisert enn Sony og Xbox.

 

Og da kommer "gamerene" til å fortsette å klage over en kjip Nintendo konsoll, selv om Nintendo selv vil tjene i bøtter og spann siden de ikke fokuserer på Gamere, men de andre 60%ene som kjøper konsoll.

Lenke til kommentar
Ps3 slår Wii igjen denne uken. Ser ut som om at ps3 vil holde seg oppe rundt 25-30k. Noen som tørr tippe noen hw tall uken final fantasy xiii lanseres?

Regner med rundt 250k solgte PS3-konsoller i Japan den uka.

Ser ut til at jeg traff blink der...

 

Enterbrain/Famitsu:

 

PS3 - 245,406

FFXIII - 1,516,532 (inkludert bundles med konsollen)

 

kilde

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Også Square-Enix' andre store spillserie gjør det igjen stort i Japan, Dragon Quest IX til DS har nådd 4,15 mill. solgte.

 

Det betyr at det er det bestselgende ikke-Nintendo spillet i Japan noensinne:

 

1. Dragon Quest IX (DS) 4,15 mill

2. Dragon Quest VII (PS) 4,12 mill

3. Final Fantasy VII (PS) 3,93 mill

4. Dragon Quest III (NES) 3,77 mill

5. Dragon Quest VIII (PS2) 3,68 mill

6. Final Fantasy VIII (PS2) 3,64 mill

 

Tar man med Nintendo-spill vil DQIX havne på 11. plass. Pokémon Red/Blue/Green er bestselgende med 10,23 mill.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...