Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte diagrammer :thumbup: Tydeligvis ikke bare jeg som er interessert i tall og statistikk...

 

Fortsetter trenden fra de fem siste ukene kan vi altså vente at Wii går forbi X360 allerede i juli. Ikke umulig da Nintendo også har økt produksjonen nå. X360 har dog en del gode titler på lager de 2-3 neste månedene og brygger kanskje også på et priskutt.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Fortsetter trenden fra de fem siste ukene kan vi altså vente at Wii går forbi X360 allerede i juli. Ikke umulig da Nintendo også har økt produksjonen nå.

8566778[/snapback]

 

Men da må jo Nintendo selge mer enn 1 million mer enn 360 pr. måned. Og når 360 selger ihvertfall 200k i USA (+ 200-300k i resten av verden) så er det vel lite sannsynlig? Men kanskje i september/oktober, ja. Dog er det jo da forventet priskutt + Halo 3 + GTA IV, så hvem vet hva som kommer til å skje...

Lenke til kommentar

Vil nok gi salget et løft i vesten ja, men i Japan vil det ikke ha minimal påvirkning. Og det er der Wii gjør det best.

 

Til høsten får vi disse stortitlene:

- Mario Galaxy

- Super Smash Brothers Brawl

- Metroid Prime Corruption

 

Og jeg tror ikke Nintendo venter lenge med et priskutt dersom MS bestemmer seg.

Lenke til kommentar
Nei, diagrammet er en fremskrivning og ikke dagens tilstand i markedet.

 

Her er et annet diagram med fremskrivninger hvor jeg har tatt med de 5 siste oppdateringene til -iL-:

 

 

Takker jobra1, fint hvis du gidder å PM meg excel arket, eller koden for diagrammene

Lenke til kommentar
Nei, diagrammet er en fremskrivning og ikke dagens tilstand i markedet.

 

Her er et annet diagram med fremskrivninger hvor jeg har tatt med de 5 siste oppdateringene til -iL-:

 

 

Takker jobra1, fint hvis du gidder å PM meg excel arket, eller koden for diagrammene

8571431[/snapback]

 

Det er bare å legge sammen forskjellen i økning eller nedgang i markedsandeler for det antall ganger man vil og deretter dele på det antallet du har valgt. Da får du et gjennomsnittlig stigningstall eller nedgangstall for den enkelte konsoll.

 

Dette tallet legger du til nåværende markedsandel og bruker den automatiske "fyll ned"-funskjonen. Deretter er det lett å lage en graf.

Lenke til kommentar
Siste salgstall fra Japan (for uka som var antar jeg):

 

DSL 255,971

Wii 102,522

PSP 33,860

PS3 12,791

PS2 12,584

Xbox360 3,162

GBM 630

GBASP 495

GC 167

DS 92

GBA 0

 

http://www.m-create.com/jpn/s_ranking.html

 

Herlig lesing.

8571885[/snapback]

 

dette er da bare latterlig.. dvs at nintendo i japan alene selger 1 mill + DS'er i mnd'en og 400k + Wii'er.. this is madness :-)

 

Blir spennende å se hva den økte produksjonen har å si for USA og Europa, om de øker like mye kan det se ut som det selges 1.5 mill wii totalt i verden noe som tilsier at xbox blir tatt igjen i løpet av sen sommeren.

 

PS3 subber fortsatt rundt dårlig / elendig men slapp unna firesiffret tall da..

Lenke til kommentar

Leste nå nettopp at det kommer INGEN nye titler til PS3 i Japan før 14.juni (Ninja Gaiden Sigma) og ingen spill ble lansert etter 2. april (!), altså over to måneder uten spill. Ikke rart softwaresalget er elendig når de ikke har noen spill å kjøpe...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...