Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

"5 dager på markedet. Vi må nesten vente til november for å finne ut hvor bra det faktisk kommer til å selge."

 

Så det kommer liksom til å selge 500K eller noe i November? Alle vetjo at spill selger mest de første dagene for så å synke som en stein.

 

Noe Forza også har gjort i Europa, så det vil garantert ikke være noe annerledes der.

 

Flopza passer bra for spillet nå. MS har satset enormt mye på dette spillet, og så selger det kanskje 300K på verdensbasis første uka? Det er nesten flaut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Enda en påstand uten kilder eller dekumentasjon av noen som helst form? Så overraskende. "

 

Mener du liksom at du ikke har fått med deg at MS har nå bannet 1 million 360'er?

 

 

"http://vgchartz.com/eweekly.php"

 

Vghcartz er en helt useriøs site. Men selv der så har jo PS3 solgt omtrent det doble av 360 hver uke i lang tid nå.

 

Her er siste ukers salg fra en rekke europeiske land. Altså, riktig salg, ikke hva vgchartz tipper.

 

Netherlands:

Week 45, 2009

 

01 (06) [PC] Football Manager 2010 (Sega)

02 (__) [PS3] Tekken 6 (Namco Bandai)

03 (__) [WII] Wii Fit (Nintendo)

04 (05) [WII] Mario & Sonic At Olympic Winter Games (Sega)

05 (07) [WII] Wii Sports Resort (Nintendo)

06 (04) [PS3] Fifa 10 (Electronic Arts)

07 (01) [360] Forza Motorsport 3 (Microsoft)

08 (03) [PS3] Uncharted 2: Among Thieves (Sony Computer Ent.)

09 (02) [PS3] Pro Evolution Soccer 2010 (Konami)

10 (__) [NDS] Mario & Sonic At Olympic Winter Games (Sega)

 

Som vi ser, 4 PS3 spill og bare 1 360. Tekken 360 ikke på lista...

 

France:

Week 44, 2009

 

01 (01) [PS3] Pro Evolution Soccer 2010 (Konami)

02 (__) [PS3] Tekken 6 (Atari)

03 (__) [WII] Wii Fit Plus (Nintendo)

04 (04) [360] Forza Motorsport 3 (Microsoft)

05 (__) [PS3] Fifa 10 (Electronic Arts)

 

PS3 dominerer fullstendig.

 

 

Italy :

Week 44, 2009 (Nielsen) 26 Oct/1st Nov

 

All Formats

 

01 (01) [PS3] Pro Evolution Soccer 2010 (Konami)

02 (__) [PS3] TEKKEN 6 (Konami)

03 (__) [Wii] Wii Fit Plus -Solus (Nintendo)

04 (03) [360] Pro Evolution Soccer 2010 (Konami)

05 (04) [PS2] FIFA 10 (Electronic Arts)

06 (07) [Wii] Wii Sports Resort + Motion Plus (Nintendo)

07 (06) [360] Forza Motorsport 3 Limited Edition (Microsoft Game Studios)

08 (08) [PS3] FIFA 10 (Electronic Arts)

09 (09) [PS3] Uncharted 2: Il Covo dei Ladri (Sony Computer Ent.)

10 (__) [PC] Football Manager 2010 (Sega)

 

PS3 dobbelt så mange spill på lista. Tekken på PS3 er på 2 plass mens 360 versjonene ikke er å se.

 

Ærlig talt, det er ganske opplagt hvor dårlig 360 selger i forhold til PS3 i europa.

 

1: Hvorfor er VGcharts en useriøs side?

2: Igjen klarte du å glemme å ta med kilde, godt jobba, du gir virkelig f. i kilder og kildekritikk så lenge de ikke er dine du gjør du ikke?

Lenke til kommentar

Trist diskusjon dette. Alle vet vel at PS3 suger. De har ikke noen spill på topplistene for fleste solgte spill før nummer par-og-sytti. Haha, er det muuulig? lol. PS3 suger, lzm.

 

*kremt*

 

Statistikk er statistikk, og er ikke noe man kan forholde seg til før man har kilder. Deretter må man inneha en egenskap som heter noe sånt som "kildeforståelse" og deretter et akademisk redskap som kalles "kildekritikk".

 

Ververv fails here. Miserably.

Endret av ElRein
Lenke til kommentar

Modern Warfware 2 selger dobbelt så mye på PS3 som 360 i Frankrike.

 

Når selv FPS spill selger så mye bedre på PS3 viser det virkelig hvordan 360 sliter i europa nå. Før har skytespill alltid gjort det best på 360.

 

Parmi les supports les plus populaires, la PS3 semble d'ores et déjà se détacher, puisque d'après les premiers éléments en notre possession, l'édition PlayStation 3 s'est écoulée deux fois plus que sa consoeur sur Xbox 360.

 

http://www.gamekult.com/articles/A0000081040/

 

Så akkurat som jeg forventet så vil MW2 selge mye bedre på PS3 i Europa.

 

1: Hvorfor er VGcharts en useriøs side?

 

Fordi de bare gjetter salgstall...

 

2: Igjen klarte du å glemme å ta med kilde, godt jobba, du gir virkelig f. i kilder og kildekritikk så lenge de ikke er dine du gjør du ikke?

 

Disse listene er offisielle og komme ut hver eneste uke. Jeg gidder ikke lete etter de offisielle sitene da jeg vet de riktig uansett siden de er tatt fra Neogaf. Hvor Vgchartz er bannet også...

Lenke til kommentar

Forza floppet skikkelig. 170K er horribelt dårlig. Men ikke overraskende, det var ikke særlig mange som likte det forrige. Fortsatt en serie for spesielt interesserte.

5 dager på markedet. Vi må nesten vente til november for å finne ut hvor bra det faktisk kommer til å selge.

 

360 begynner å selge dårlig der borte også nå. Såvidt bedre enn PSP og 70K bak PS3.

Siden 360 solgte 70k og var "såvidt bedre enn PSP" så solgte vel PS3 såvidt bedre enn 360? ;)

 

Kan for øvrig nevne at PS3 hadde større tilbakegang enn 360 i forhold til tallene fra september. I november vil trolig 360 være foran PS3 igjen med tanke på walmart-tilbudet, MW2 og MW2-bundlen.

 

Forza 2 solgte 220 k med bare 3 dager på markedet når det ble lansert. Så virker som om at Forza 3 vil selge dårligere enn Forza 2. Men vi kan bli overrasket, kanskje Forza 3 har lange bein og vil selge jevnt i lang tid.

Lenke til kommentar

Forza 2 solgte 220 k med bare 3 dager på markedet når det ble lansert. Så virker som om at Forza 3 vil selge dårligere enn Forza 2. Men vi kan bli overrasket, kanskje Forza 3 har lange bein og vil selge jevnt i lang tid.

Sant nok. Det ser kanskje ut til at Forza 2 vil selge bedre enn Forza 3 i USA. Forza 2 ble dog lansert i mai og hadde dermed mindre konkurranse. Serien blir nok uansett ikke en Gran Turismo-killer når det gjelder antall solgte kopier.

Lenke til kommentar

dutchcharts(1).png

 

Modern Warfar2 PS3 dominansen fortsetter i Europa. Dette er nok mye effekten av at MS har bannet 1 million 360 brukere og som i sinne har kjøpt PS3 og MW2. Og kommer til å bruke PS3 for sin online spilling og sin 360 for offline.

 

Løpet er kjørt for MS nå. De er helt ferdig i Japan og nå taper de Europa så det suser også.

Lenke til kommentar

Activision selv har jo sagt at de fortsatt ikke har fullstendig oversikt over hvor store salgene har vært på hver konsoll, så jeg venter heller på de offisielle derfra før jeg trekner noen slutninger.

 

Linkelink.

 

The Call of Duty franchise has become a cultural phenomenon showing the power of video games as an entertainment medium," said CEO Mike Griffith in the press release. We don't have a breakdown of sales by console, and we likely won't until next month's NPD numbers come in. But, if each console sold the same amount, all of them have already topped a million sales
. Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Hvis du ikke bryr deg om salgstall hvorfor er du i denne tråden? Og klager?

 

Gå å spill spillene dine du da hvis du synes det er så mye bedre.

 

Tydeligvis ikke siden du er jo her hele tiden.

 

For det hender jeg titter innom på noen topics og leser hva slags erfaringer folk har om et spill,evt dele min egen, men så ser jeg et kjent navn som har posta i en post og da er det som å lese vg eller dagbladet, dagens første bullshit!:)

 

Kos deg

Lenke til kommentar

Modern Warfar2 PS3 dominansen fortsetter i Europa.

Deg om det.. Det fins ingen tall for hvor mye bedre PS3-versjonen solgte i forhold til 360-versjonen i Europa. Jeg ville ikke kalt det dominanse før vi får konkrete tall.

 

Dette er nok mye effekten av at MS har bannet 1 million 360 brukere og som i sinne har kjøpt PS3 og MW2.

Jepp. Piratene kommer selvsagt til å kjøpe en konsoll som er nærmest umulig å hacke/modde. Logikken din er ufeilbarlig. Jeg tror det er mer sannsynlig at de bare kjøper seg en ny 360 eller starter med PC-gaming.

Lenke til kommentar

dutchcharts(1).png

 

Modern Warfar2 PS3 dominansen fortsetter i Europa. Dette er nok mye effekten av at MS har bannet 1 million 360 brukere og som i sinne har kjøpt PS3 og MW2. Og kommer til å bruke PS3 for sin online spilling og sin 360 for offline.

 

Løpet er kjørt for MS nå. De er helt ferdig i Japan og nå taper de Europa så det suser også.

 

Xbox360 er fortsatt den mest solgte konsollen etter Wii. Kanskje litt Offtopic, men nest etter PC så har Xbox360 fått den beste versjonen av spillet. Multiplattform-spill sliter fortsatt litt på PS3. Trist men sant.

Lenke til kommentar

"Deg om det.. Det fins ingen tall for hvor mye bedre PS3-versjonen solgte i forhold til 360-versjonen i Europa. Jeg ville ikke kalt det dominanse før vi får konkrete tall."

 

 

Um, vi vet at PS3 versjonen har solgt dobbelt så bra I Frankrike. Tror du er særlig annerledes i Nederland? Ikke store sjannser for det.

 

 

"Jepp. Piratene kommer selvsagt til å kjøpe en konsoll som er nærmest umulig å hacke/modde. Logikken din er ufeilbarlig. Jeg tror det er mer sannsynlig at de bare kjøper seg en ny 360 eller starter med PC-gaming. "

 

 

Logikken min er i alle fall mye bedre enn din. En bannnet 360 eier vil ikke gå å kjøpe en ny 360 og så betale ekstra for å spille online når det er gratis på PS3. Han vil beholde sin 360 for piratspill offline og kjøpe PS3 for de få spillene man spiller online. MW2 f.eks.

 

Og tar du en titt på Xboxscene forumet så ser du haugesvis av eksempler på akkurat dette.

 

 

"Xbox360 er fortsatt den mest solgte konsollen etter Wii. Kanskje litt Offtopic, men nest etter PC så har Xbox360 fått den beste versjonen av spillet. Multiplattform-spill sliter fortsatt litt på PS3. Trist men sant."

 

360 leder nå bare med et par millioner. PS3 selger nå omtrent 1 million mer per måned på verdensbasis. Så det vil ikke ta lang tid før PS3 er forbi nå. PS3 selger til og med dobbelt så bra som Wii i Japan nå.

 

Multiplattform spill sliter ikke på PS3 nei. Kanskje litt i amerika men her i Europa gjør de det MYE bedre på PS3. Bare ta en titt på PES10 og Tekken 6. Begge selger rundt 80%/20% PS3/360.

Lenke til kommentar

Um, vi vet at PS3 versjonen har solgt dobbelt så bra I Frankrike. Tror du er særlig annerledes i Nederland? Ikke store sjannser for det.

Kanskje, kanskje ikke. Det vet vi fint lite om. Alt jeg sier er: Vent til det kommer konkrete tall. PS3-versjonen har en god mulighet til å selge best i Europa, men om det gjenstår å se om det blir store forskjeller mellom versjonene.

 

Logikken min er i alle fall mye bedre enn din. En bannnet 360 eier vil ikke gå å kjøpe en ny 360 og så betale ekstra for å spille online når det er gratis på PS3. Han vil beholde sin 360 for piratspill offline og kjøpe PS3 for de få spillene man spiller online. MW2 f.eks.

Grei nok teori.

 

Kall meg godtroende, men jeg vil tro at folk ønsker å videreføre gamertagen sin til en ny konsoll. Dessuten er ikke alle like avhengige av onlinespilling. Vi har ingen info om antallet bannlyste pirater som betalte for XBL.

 

Nytt innkjøp var for øvrig kun et av alternativene jeg nevnte. Hvorfor betale for spillet til PS3 når man kan laste det ned til PC? Mentaliteten til piratene vil ikke endre seg over natten.

 

360 leder nå bare med et par millioner. PS3 selger nå omtrent 1 million mer per måned på verdensbasis.

Når ble 6,7 millioner til "et par millioner"? PS3 har hatt noen flotte uker i det siste, men effekten fra PS3 slim/priskuttet er i ferd med å avta i forhold til konkurransen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...