Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er mer interesangt med softwaresalget er at det er dedikert spilltørke på Wii. Altså X360 og PS3 blir forbikjørt av en konsoll som både er dømt nedenom og hjem grunnet svak HW samt har spilltørke. Er ikke det verd en liten owned da?

8537250[/snapback]

Det er verdt en liten owned ja. Som jeg har sagt tidligere tror jeg grunnen er at mange Wii-eiere ikke er hardcore-gamere som sjekke omtaler på nettet og så kjøper spill, men heller av den typen som slår til på spill med tøft cover.

8540838[/snapback]

 

Det stemmer nok ikke. Jeg tror det har mer å gjøre med pris, Gameplay og nyskapende

morro :) Grafikk er ikke alt. Og Wii har mer en nok HW for å lage skikkelige gøye spill.

Lenke til kommentar

Kan vel ikke si at det har vært noen spilltørke for 360.

Januar - Lost planet

Februar - Crackdown

Mars - GRAW2

April - GH2

Mai - Halo3 beta

Juni - Forza

Juli - Mass effect?

August - Bioshock

 

Knall releaseliste spør du meg. Ingen andre konsoller som er i nærheten!

Lenke til kommentar
Kan vel ikke si at det har vært noen spilltørke for 360.

Januar - Lost planet

Februar - Crackdown

Mars - GRAW2

April - GH2

Mai - Halo3 beta

Juni - Forza

Juli - Mass effect?

August - Bioshock

 

Knall releaseliste spør du meg.  Ingen andre konsoller som er i nærheten!

8547129[/snapback]

 

Kan ikke si jeg synes 1 topp spill per måneden på noensom helst måte er bra.

Lenke til kommentar

Er bedre enn ingen vel og merke :)

 

Wii har vel ikke had et så mange toppspill (TP og Excite truck er vel de 2 som er kommet av "topp spill" sjangeren) men selger likevell. X360 kommer med gode spill og selger godt den og og PS3 får dessverre ikke noen "topp spill" av Joho sjangeren, annet enn Resistence tror jeg, usikker her.

 

Men heldigvis har man PS2 å falle tilbake på da :)

Lenke til kommentar

Det er jo spekulering angående hvilke spill som anses som gode, eller i det minste "populære", og som derfor fører til både økt software- og hardware-salg. Mbiof sin post vil vel konkludere at XBox har en stødig strøm med spill som vil gi et stabilt salg av både hw og sw. Bear synes det er litt underlig at Wii selger så godt som den gjør til tross for kun to topptitler. Høyst relevante innlegg begge to, vil jeg påstå. :)

Lenke til kommentar

Synes X360 har gjort det rimelig dårlig med tanke på at den allerede har fått rundt 10 eksklusive, gode spill nå og den er relativt billig med Core-versjonen. 10 mill. er ikke spesielt imponerende når Wii har solgt 7 mill. på få måneder med strengt tatt bare 1-2 skikkelig bra spill. Med unntak av England ser det ut til at X360 selger dårlig i hele Europa. Faktisk bare USA den har gjort det rimelig skarpt med rundt 6 mill.

 

Mulig spillutvalget blir litt for snevert. Veldig mye action og racing og ikke så mye annet.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Mulig spillutvalget blir litt for snevert. Veldig mye action og racing og ikke så mye annet.

8553210[/snapback]

 

Er klart ein svakhet ved spillutvalget ja :)

8553227[/snapback]

Begynner å kjenne at jeg savner en platformer.

360 dekker sjangrene bedre enn hva den orginale Xbox'en gjorde, men jeg føler ut ifra det som kommer dette året at Nintendo er for min del de som dekker det viktigste og det som er det jeg savner mest å spille.

Lenke til kommentar
Det er godt de har Rare i bakhånd. Banjo Kazooie 3  :thumbup:

 

Men fortsatt trenger de å signe flere familievennlige spill.

 

Nintendo sliter med et barnlig stempel, Xbox med det motsatte...

8553259[/snapback]

Jeg synes Rare allerede har begynt å dekke et behov hos MS. Med Viva Pinata og Kameo er spillutvalget langt mer balansert enn hva det ellers hadde vært. Er dog enig i mangelen på bredden. Tror allikevel det kommer til å endre seg nå som vi endelig får litt "intelligente" spill alá Mass Effect og Bioshock.

Lenke til kommentar

Siden jeg vært øyeblikk farer til Ålesund for å se Fugla tape (ikke veldig optimist mao), blir det bare tallene denne gang. Jeg editerer posten i morgen for en fullverdig post.

 

Tallene per nå, Mandag 7. mai er;

 

Nextgenwars

10 638 188

3 016 481

6 884 060

 

Consolewars

11 692 500

3 301 000

8 155 600

 

VGChartz

9 710 000

3 220 000

6 660 000

 

Gamergauge får jeg 404 på, så fint om noen kan svare med tallene deres når de kommer opp igjen.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Australia er ikke et stort marked, sammenlignet med andre regioner.

 

Og det at PS2 ennå ligger forran alle er vel en klar hån mot next-gen maskinene. Tydelig hva spillutvalg og godt prispunkt har å si for en maskin. Noe som kan tyde godt for Wii når PS2 fases ut i løpet av høsten/våren 2008.

 

Regner da med at Xbox 360 får et priskutt til høsten. Ville ikke overrraske meg.

Lenke til kommentar
Australia er ikke et stort marked, sammenlignet med andre regioner.

 

Og det at PS2 ennå ligger forran alle er vel en klar hån mot next-gen maskinene. Tydelig hva spillutvalg og godt prispunkt har å si for en maskin. Noe som kan tyde godt for Wii når PS2 fases ut i løpet av høsten/våren 2008.

 

Regner da med at Xbox 360 får et priskutt til høsten. Ville ikke overrraske meg.

8561196[/snapback]

 

tror nok ps2 ligger på markedet lenger en 1;3 år til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...