Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

LBP har vel vært ute over 1 mnd nå, så det er ikke rart den selger dårligere. Lips kom vel forrige uke eller noe hvis jeg ikke tar feil. Singstar Abba ligger jo på toppen.

 

LBP er uansett det største PS3 spillet på lang tid. Lips var det ingen som brydde seg om i det hele tatt før det kom ut. Vil si det er veldig sterkt. Singstar på topp er både PS2 og PS3 versjon i sammen. Men det er nok akkurat som i Sverige, at Lips selge bedre enn PS3 versjonen.

 

Norske lister er teite sånn sett, alle versjoner blir regnet i sammen. Så det er vanskelig å si hvilke versjoner som selger best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ellers tipper jeg at bundlesalget til LBP ikke er tatt med.

 

Du er klar over at Lips har en bundle også? Så om de teller bundler eller ikke gir ingen noen fordel sånn sett. Det som ikke er like imponerende dog er at Gears 2 allerede er ute av topp 20.

 

Særlig med tanke på at Elkjøp selger det fortsatt for 399. Men nå vet jeg ikke hvilke kjeder VG har med i tallene sine.

Lenke til kommentar

COD5 gjør det dårlig på Wii sammenlignet med PS3 og 360 versjonene gitt.

 

" The 360 version of the game has sold 1.41 units while the PS3 sold roughly 600,000 copies. Disappointingly, only 200,000 units of the game were sold between the Wii and DS. This is slightly surprising since, after all, Activision has been supporting the Wii version in terms of advertising."

 

Kilde

 

COD5 har jo som nevnt også mottat veldig bra kritikk (83% på gamerankings), men spillet virker ikkje å interessere Wii publikumet i noen stor grad.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
COD5 gjør det dårlig på Wii sammenlignet med PS3 og 360 versjonene gitt.

 

" The 360 version of the game has sold 1.41 units while the PS3 sold roughly 600,000 copies. Disappointingly, only 200,000 units of the game were sold between the Wii and DS. This is slightly surprising since, after all, Activision has been supporting the Wii version in terms of advertising."

 

Kilde

 

COD5 har jo som nevnt også mottat veldig bra kritikk (83% på gamerankings), men spillet virker ikkje å interessere Wii publikumet i noen stor grad.

 

Alt som ikke er jalla party greier flopper på Wii. Selv Boom Blox og World of Goo floppet totalt selv med veldig gode kritikker + at de er spill man skulle tro passet for de som liker Wii.

Lenke til kommentar

Glemmer dere at Call of Duty 3 solgte mer til Wii enn til PS3? VGchartz har begge på 0,58 millioner solgte kopier, men da er ikke Wii-versjonens salgstall for Europa regnet med. Det var Activision som dreit på draget ved å ignorere Wii da 4'ern kom ut.

 

-Markedet for Call of Duty er etablert på PS3 og 360

-Reklame for Wii-versjonen? Hvor? De reklamene jeg har sett har fokusert på HD-versjonene.

-Call of Duty 3 til Wii var dårlig i forhold til HD-versjonene.

-Vi vet ikke hvor mange kopier Activision sendte ut

-Det hjelper ikke på at kjeder som Elkjøp ikke reklamerer for World at War eller lignende spill. Link

 

Og jeg gjentar: Markedet er etablet på PS3 og 360!

Å forvente at Call of Duty skal selge bra til Wii er som å forvente at en Wii-versjon av GTA skal selge over 5 millioner kopier.

 

Om en skal måle salgspotensialet til slike spill så bør man se på oppfølgere til f. eks Resident Evil eller House of the Dead. Eventuelt nye IP'er eller IP'er som ikke har dukket opp på HD-konsollene ennå.

Lenke til kommentar
Selv Boom Blox og World of Goo floppet totalt selv med veldig gode kritikker + at de er spill man skulle tro passet for de som liker Wii.

Boom Blox har ifølge VGchartz solgt 0.61 mill kopier. Det er også planer om en oppfølger. Flopp? I don't think so.

 

Jeg er spent på å få vite hvor du fikk World of Goo tallene fra. :)

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Selv Boom Blox og World of Goo floppet totalt selv med veldig gode kritikker + at de er spill man skulle tro passet for de som liker Wii.

Boom Blox har ifølge VGchartz solgt 0.61 mill kopier. Det er også planer om en oppfølger. Flopp? I don't think so.

 

Jeg er spent på å få vite hvor du fikk World of Goo tallene fra. :)

 

Seneste bonus round hvor Pachter sa at begge disse spillene floppet. Og ikke har jeg sett noen av disse spillene på noe særlig salgslister heller.

 

Dere tar alle feil. Call of Duty 5 floppet fordi navnet er feil. Om de kaller neste call of duty for WiiKill vil det bli en instant suksess!

 

De bør kalle det WWii

 

Jeg bøyer meg i støvet for den der.

Lenke til kommentar
Seneste bonus round hvor Pachter sa at begge disse spillene floppet.

450k solgte kopier i Juli

De tallene kommer fra EA. Da er ikke vanskelig å tro at VGchartz' 610k stemmer ganske bra.

Sa Pachter spesifikt at det var Wii-versjonen av World of Goo som floppet?

 

Og ikke har jeg sett noen av disse spillene på noe særlig salgslister heller.

Dette er en feil mange gjør når de prøver å tolke softwaresalget til Wii. Mange Wii-spill dukker kanskje ikke opp på listene, men de selger jevnt og trutt. Zack & Wiki er enda et godt eksempel. Det har snart nådd 500k solgte kopier.

 

Edit: Det er for øvrig ikke rart at du ikke har sett World of Goo på noen salgslister. Det er et WiiWare-spill.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Okey, nå skjønner jeg ingenting her. LBP har solgt over 1million å det er en flopp? Mens disse spillene ikke har kommet halveis er ok?

Sammenlign hvor mye reklame Zack & Wiki eller Boom Blox fikk med LBP's reklamekampanje. Ser du forskjellen?

 

Jeg har ikke kalt spillet en flopp, men når et spill som har fått så mye hype, reklame og fantastisk kritikk som LBP så er det litt skuffende at spillet ikke har solgt mer.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Seneste bonus round hvor Pachter sa at begge disse spillene floppet.

450k solgte kopier i Juli

De tallene kommer fra EA. Da er ikke vanskelig å tro at VGchartz' 610k stemmer ganske bra.

Sa Pachter spesifikt at det var Wii-versjonen av World of Goo som floppet?

 

Og ikke har jeg sett noen av disse spillene på noe særlig salgslister heller.

Dette er en feil mange gjør når de prøver å tolke softwaresalget til Wii. Mange Wii-spill dukker kanskje ikke opp på listene, men de selger jevnt og trutt. Zack & Wiki er enda et godt eksempel. Det har snart nådd 500k solgte kopier.

 

Edit: Det er for øvrig ikke rart at du ikke har sett World of Goo på noen salgslister. Det er et WiiWare-spill.

 

Vel, EA opererer nok med shipped tall der. Akkurat som Sony må ha gjort med Motorstorm 2 når de sa det hadde solgt 1 million f.eks. Når spillet solgte 60K i NPD, så har jeg vanskelig for å se at det har solgt 400K utenfor amerika.

 

WOG er et nedlastings spill? Det visste jeg ikke. Ikke så rart da nei. Men det har jo tydeligvis ikke solgt særlig bra online heller ellers så ville han vel ikke ha nevnt det.

Lenke til kommentar
Vel, EA opererer nok med shipped tall der. Akkurat som Sony må ha gjort med Motorstorm 2 når de sa det hadde solgt 1 million f.eks. Når spillet solgte 60K i NPD, så har jeg vanskelig for å se at det har solgt 400K utenfor amerika.

Det får du spørre EA om.

Her sier iallefall EA at spillet selger bra. Og tviler du på VGchartz' tall nå? Jeg har sett at du har brukt VGchartz tidligere i tråden.

 

WOG er et nedlastings spill? Det visste jeg ikke. Ikke så rart da nei. Men det har jo tydeligvis ikke solgt særlig bra online heller ellers så ville han vel ikke ha nevnt det.

Jeg spør igjen: Snakket han om Wii-versjonen? 90% av de som spilte WoG på PC brukte en piratkopiert versjon.

Lenke til kommentar
Vel, EA opererer nok med shipped tall der. Akkurat som Sony må ha gjort med Motorstorm 2 når de sa det hadde solgt 1 million f.eks. Når spillet solgte 60K i NPD, så har jeg vanskelig for å se at det har solgt 400K utenfor amerika.

Det får du spørre EA om.

Her sier iallefall EA at spillet selger bra. Og tviler du på VGchartz' tall nå? Jeg har sett at du har brukt VGchartz tidligere i tråden.

 

WOG er et nedlastings spill? Det visste jeg ikke. Ikke så rart da nei. Men det har jo tydeligvis ikke solgt særlig bra online heller ellers så ville han vel ikke ha nevnt det.

Jeg spør igjen: Snakket han om Wii-versjonen? 90% av de som spilte WoG på PC brukte en piratkopiert versjon.

 

Wii, ja. Hva det har solgt eller ikke aner jeg ikke, jeg bare sier det Pachter sa, at de spillene floppet på Wii. Og er det noen som burde vite om salgstall så er det jo han.

 

http://www.gametrailers.com/bonusround.php?ep=29&pt=3

 

Her kan du se det.

 

Vgchartz er ikke til å stole særlig på når det gjelder spill salg siden man nesten aldri får offisielle tall fra europa og bare tallene fra topp 10 i Amerika (NPD). Så mesteparten av de tallene blir ren gjetting. Hardware tallene deres er bedre fordi man får mye oftere offisielle tall på det rundt omkring.

 

Edit, det var De Blob de pratet om, ikke world of goo. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å blande de. Blir uansett det samme.

Endret av MagnarP
Lenke til kommentar
Wii, ja. Hva det har solgt eller ikke aner jeg ikke, jeg bare sier det Pachter sa, at de spillene floppet på Wii. Og er det noen som burde vite om salgstall så er det jo han.

Det er ingen grunn til å tro at alt Pachter sier stemmer 100%. Han har tatt feil flere ganger før.

Hvis EA sier at Boom Blox har solgt over 450k og at de er fornøyd med salget så bør man kanskje høre på selskapet som faktisk har gitt ut spillet?

 

Når det gjelder de Blob så er det ikke like lett å vite hvor bra det har solgt.

VGchartz sier at det ligger på 420k solgte og the SimExchange anslår at det vil ende opp på ca 600k. Vi må nesten vente til THQ kommer med salgstallene selv.

 

1. HD-spill måtte selge over 500k for at utgiveren skulle tjene på det(hvordan det er nå vet jeg ikke). Det er mest sannsynlig lavere for Wii-spill.

 

2. For at et spill skal floppe salgsmessig så må det også stilles forventninger til det. Da regner man inn kvalitet, reklame og antall spill som sendes ut til forhandlere. Jeg tør påstå at folk hadde lave forventninger til de Blob og Boom Blox's salg.

Det fins folk som mener at No More Heroes floppet salgsmessig. Da har de ikke skjønt noe som helst om hva en flopp er. NMH er Suda51's mestselgende spill noensine, utgiveren holdt en fest for å feire salgstallene og salgstallene var gode nok til at det kommer en oppfølger.

 

3. EA er fornøyd med salget! Pachter kan komme med så mange påstander han vil. Så lenge spillet selger bra og at utgiveren vil gi ut en oppfølger så kan det ikke kalles en flopp.

Lenke til kommentar
COD5 gjør det dårlig på Wii sammenlignet med PS3 og 360 versjonene gitt.

 

" The 360 version of the game has sold 1.41 units while the PS3 sold roughly 600,000 copies. Disappointingly, only 200,000 units of the game were sold between the Wii and DS. This is slightly surprising since, after all, Activision has been supporting the Wii version in terms of advertising."

 

Kilde

 

COD5 har jo som nevnt også mottat veldig bra kritikk (83% på gamerankings), men spillet virker ikkje å interessere Wii publikumet i noen stor grad.

 

 

Call of Duty: World at War har nå vitterlig gjort det kanon bra, og solgt 2.69 Milioner eksemplarer til Xbox360 og 1.51 milioner til PS3. Riktig det med at det har solgt 200 000 til wii.

 

Spillet har en del å ta igjen, for å nå opp til storspillet COD4, med 6.72 milioner for Xbox360 og 3.81 milioner for PS3.

 

Selv vil jeg tippe på at COD:World at War ender på ca. 5 milioner.

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...