Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL
Status per 23.04:

 

___Nexgenwars..GamerGauge....ConsoleW....VG Charts.....Average..................Av market

360|..10 507 965....9 977 266...11 502 300...9 680 000..10 416 883( 66 270)....50.67 %

PS3|....2 909 936....2 668 799.....3 150 900...3 160 000....2 972 409( 69 027)....14.46 %

Wii.|....6 635 795....7 773 987.....7 725 200...6 540 000....7 168 723(145 203)...34.87 %

 

Marketshare:

___.......8.jan....15.jan....22.jan......29.jan......5.feb.....15.feb......19.feb.....27.feb....6.mar

360|..64.23%..63.66%..62.84%...62.44%...61.07%...59.51%...59.11%...59.60%...58.72%

PS3|....8.42%....8.47%....8.85%.....8.91%.....9.34%.....9.74%.....9.82%...10.15%...10.39%

Wii.|..27.35%..27.87%...28.32%...28.65%...29.59%...30.75%...31.07%..30.24%...30.89%

 

___....12.mar..19.mar....26.mar...02.apr....10.apr....16.apr....23.apr

360|..57.37%..56.37%..55.16%..53.28%..51.72%..51.04%..50.67%

PS3|..10.43%..10.74%..11.83%..13.79%..14.30%..14.32%..14.46%

Wii.|..32.21%..32.88%..33.01%..32.94%..33.99%..34.64%..34.87%

 

VG Charts oppdaterer fremdeles ikke tallene sine, annet enn små justeringer, det betyr kanskje at de bare oppdaterer når det kommer offisielle tall?

 

Uansett så var dette en laber uke for alle 3, Wii selger vel det minste vi har sett med 145k, mens 360 og PS3 holder seg på ~65-70k

 

En "artig" ting er vel at 360 nå nærmer seg under 50% markedsandel.

8449847[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg vil iallefall ikke kalle den "god". Grunnen til høyere salgstall enn hva Wii og 360 er jo nettopp fordi de to sistnevnte ikke hadde flere konsoller tilgjengelig enn hva som ble solgt. Utsolgt med andre, færre, ord.

8497438[/snapback]

 

Det var 80000 konsoller tilgjengelig ved launch, og de solgte 78000.. Det vil jeg kalle utsolgt. De 2000 som var igjen kan være utstillingsmodeller for alt vi vet.

Lenke til kommentar
Det beviser bare poenget mitt: Vi vet ikke hva som ville solgt best av disse tre konsollene basert på tallene dine.

8497621[/snapback]

 

Poenget ditt?

 

Jeg vil iallefall ikke kalle den "god". Grunnen til høyere salgstall enn hva Wii og 360 er jo nettopp fordi de to sistnevnte ikke hadde flere konsoller tilgjengelig enn hva som ble solgt. Utsolgt med andre, færre, ord.

 

Det ble jo så og si utsolgt i frankrike også, det kan vel ikke kalles noe annet enn en god lansering. Det har jo ikke noe med hvor mye de andre konsollene solgte. I forhold til hva de solgte var det jo en utmerket lansering. Kan godt hende de ville solgt like mye hadde de hatt like stort anntall konsoller ute, det vites ikke, det er bare synsing (selv om jeg tror de ville gjort det).

Uansett, markedets desitert dyreste konsoll utsolgt på lansering kan jo utvilsomt klassifiserest som mer enn god...

Lenke til kommentar
Uansett, markedets desitert dyreste konsoll utsolgt på lansering kan jo utvilsomt klassifiserest som mer enn god...

8497712[/snapback]

Det blir vel litt sort-på-hvitt? Da kan man jo kverrulere det hele bort med å spørre om det er uavhengig av antall tilgjengelige maskiner. Hadde de lansert med ti konsoller, ville det fremdeles vært en god lansering om den hadde blitt utsolgt?

 

Jeg mener fremdeles at alt dette mer eller mindre blir gjetting, eventuelt "meninger". Altså vi kan kun fastslå hva vi vet: PS3 solgte mer enn de to andre konsollene ved lansering. For alt vi vet ville det vært annerledes om de andre hadde hatt flere konsoller tilgjengelig, men det blir igjen kun gjetting. Og den type gjetting vil kun bidra til mere krangling.

Lenke til kommentar
PS3 er vel ikke den konsollen som raser avgårde i lysets hastighet når det gjelder salg av enheter. Den blir t.o.m forbigått av en konsoll stemplet som "impuls kjøp".

 

Ser ut som det er mange impulser ute og går.

8497827[/snapback]

 

Det at Nintendo har fått betegnelsen "impuls kjøp" kan jo ikke være noe annet enn bra for de. Det er jo ikke noe som helst tvil om at Nintendo har en utrulig intressang kontroll for de fleste, konseptet til nintendo er jo helt fantastisk. At det i tillegg er en konsoll som er så lavt priset at en faktisk ikke trenger å legge så mye vurderinger i kjøpet gjør jo at det fort kan bli et i allefal nesten på impulskjøp. Det betyr ikke at kjøperen ikke har lyst på det, betyr bare han trenger minimalt med overtalelser for å begå kjøpet.

 

 

Uansett@ Alex ws; Serriøst, det eneste jeg sa var at PS3 launchen kan kalles en suksess når de solgte ut de konsollene man hadde! Og at de i tall hadde en bedre launch enn 360 og wii. Kan det virkelig motargumenteres? Her er det jo utvilsomt tall som gjelder? At de hadde en bedre launch enn 360 og wii kom riktignok av at de hadde fler konsoller tilgjengelig. Men like fult; det ble solgt fler ps3 ved den sin launch enn Wii ved wii launch og 360 ved 360 launch. Selv om også de ble utsolgt.

Kommentaren din

Jeg vil iallefall ikke kalle den "god". Grunnen til høyere salgstall enn hva Wii og 360 er jo nettopp fordi de to sistnevnte ikke hadde flere konsoller tilgjengelig enn hva som ble solgt. Utsolgt med andre, færre, ord.

Er jo helt bak mål når du mener wii og 360 hadde en god launch og ps3 ikke. Det er egentlig litt uforståelig at man kan si noe slikt med de fakta som faktisk ligger på bordet.

Lenke til kommentar

Ja, PS3 hadde en god launch, ikke noe å utsette på det. Men 2 dagers godt salg har ingen ting å si når salget i dag ikke er så mye å skryte av. PS3 sliter med høy pris og få verdige titler å investere i, og jeg tror det er få som ser verdien i PS3 til den prisen.

Lenke til kommentar

Ja. Men også det er under tvil. Jeg mener at man bør se det i forhold til konkurrentene. Men når alle solgte ut i nevnte land, synes jeg det blir for dumt å si noe som helst. Det blir kun spekulering om hvorvidt den KUNNE solgt bedre.

 

Du synes selv det er bra å selge et så høyt antall prisen til PS3 tatt i betraktning, når det er forstått ser jeg ikke poenget i å fortsette denne kverruleringen. At jeg ikke direkte blir imponert av tallene, må du rett og slett finne deg i.

Lenke til kommentar
Ja. Men også det er under tvil. Jeg mener at man bør se det i forhold til konkurrentene. Men når alle solgte ut i nevnte land, synes jeg det blir for dumt å si noe som helst. Det blir kun spekulering om hvorvidt den KUNNE solgt bedre.

 

Du synes selv det er bra å selge et så høyt antall prisen til PS3 tatt i betraktning, når det er forstått ser jeg ikke poenget i å fortsette denne kverruleringen. At jeg ikke direkte blir imponert av tallene, må du rett og slett finne deg i.

8499436[/snapback]

Ja nei du har rett. Tallet skulle vert mye høyere. De skulle solgt mer til release enn den ene millionen de faktisk sende ut. I det hele tatt, de skulle solgt like mange konsoller på release dagen som 360 og Wii har solgt tilsammen... Ikke bare nøye seg med utsolgt på realeasen...

Lenke til kommentar

Jeg syns PS3 selger utrolig bra med tanke på omstendighetene. Den selger 800 000 på launch day (tror jeg). Og den selger fortsatt bra vil jeg si. Den har solgt rundt 3 millioner konsoller(?). Og det vil si at 3 millioner har betalt i dyre dommer for å få en spillkonsoll uten de helt store titlene og et heller svakt spillutvalg. Den øker fortsatt markedsandel og vi vil neppe se at den flates ut med det første. Vi går stortitler i møte og kanskje et priskutt. Når så mange folk betaler 6000 +/- for å spille et par greie eksklusive titler (kommer på MS og RFoM i farten) hva vil skje når vi ser LBP, HOME, MGS4, FF, GT5 osv i tillegg til et priskutt?

Desverre tror jeg ikke Wii har den fordelen like sterkt. Den kommer nok ikke til å synke veldig mye mer i pris, hvertfall ikke like mye som PS3. Wii har åpnet for en del casual gamers som kanskje ikke er de som sitter mest og leser på omtaler rundt forbi og kjøper spill etter det. Nevner bare at Cars(Biler) selger utrolig bra til PS2. Selvfølgelig har Wii en skare med tilhengere som kommer til å kjøpe Mario, Metroid, zelda osv., men tror mange som har Wii bare stikker innom platekompaniet eller spaceworld for å finne et spill som har et kult cover.

Lenke til kommentar
Jeg syns PS3 selger utrolig bra med tanke på omstendighetene. Den selger 800 000 på launch day (tror jeg). Og den selger fortsatt bra vil jeg si. Den har solgt rundt 3 millioner konsoller(?). Og det vil si at 3 millioner har betalt i dyre dommer for å få en spillkonsoll uten de helt store titlene og et heller svakt spillutvalg. Den øker fortsatt markedsandel og vi vil neppe se at den flates ut med det første. Vi går stortitler i møte og kanskje et priskutt. Når så mange folk betaler 6000 +/- for å spille et par greie eksklusive titler (kommer på MS og RFoM i farten) hva vil skje når vi ser LBP, HOME, MGS4, FF, GT5 osv i tillegg til et priskutt?

Desverre tror jeg ikke Wii har den fordelen like sterkt. Den kommer nok ikke til å synke veldig mye mer i pris, hvertfall ikke like mye som PS3. Wii har åpnet for en del casual gamers som kanskje ikke er de som sitter mest og leser på omtaler rundt forbi og kjøper spill etter det. Nevner bare at Cars(Biler) selger utrolig bra til PS2. Selvfølgelig har Wii en skare med tilhengere som kommer til å kjøpe Mario, Metroid, zelda osv., men tror mange som har Wii bare stikker innom platekompaniet eller spaceworld for å finne et spill som har et kult cover.

8500859[/snapback]

 

PS3 selger ikke dårlig, men langt fra forventningene og hyppen de siste måndene før PS3 releasen. Samt at den har en svak markedsandel og stiger bare noen få 0.1 prosenter i perioden, noe som ikke er holdbart i det lange løp.

 

PS3 har noen gode titler på vei ja, men det har og de andre konsollene. Så alle 3 har veldig gode titler på vei som trekker folk, spørsmålet er bare hvem som trekker mest. Personelig tror jeg priskutt trenges for at PS3 skal selge bedre. Som du sier, et priskutt kombinert med de store titlene til PS3, kan gjøre godt for konsollen (GT5+priskutt = solgt til bear^), men det må og være et godt priskutt og ikke et liten 500 krs avslag i prisen, tror den må ned på 4000 merket for å stille i stand til vals med de andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...