Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Det "værste" om man kan si det slik, er at Wii selger til tross for mangel på skikkelig "must have" killer spill, utenom Twilight Princess. Derfor gleder jeg meg til Metroid Prime 3 (spiller gjennom Metroid 2 nå, elsker det) og Super Mario Galaxy, og selvfølige Paper Mario, treffer hyllene.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ennå dårlig ut for de som ennå ikke har fått tak i Wii. Leste i dag at det var kø flere timer før butikkene åpnet i USA i går. Lengste var på rundt 40 stk., hvor det var rundt 30 Wii tilgjengelig. Lurer på når Nintendo klarer å dekke etterspørselen.

 

Edit: Et veldig godt poeng Bear^.

Lenke til kommentar
Det "værste" om man kan si det slik, er at Wii selger til tross for mangel på skikkelig "must have" killer spill, utenom Twilight Princess.

8450696[/snapback]

Jeg tror nok en del ser på Wii Sports som et "mush have"-spill også, er ganske sikker på at dette spillet utgjør en av de virkelig store grunnene til at Wii har blitt såpass populær.

 

Folk blir så utrolig fascinert av dette spillet når de ser det (i alle fall de jeg har vist det til), og spesielt virker det som om bowlingen gir folk bakoversveis når de ser det for første gang, både fordi man kaster kula omtrent som i ekte bowling og fordi spillet er såpass sosialt.

 

Og når spillet i tillegg følger med i pakken (i alle fall her i Europa, og kanskje også i USA?) virker Wii-pakken utvilsomt som en god deal for mange sånn sett. :)

Lenke til kommentar

Er bare i Japan at Wii Sports ikke er inkludert. Men det synes at Wii Sports er en system seller, ja. Det ligger jo på en klar førsteplass over solgte spill i Japan. Og jeg tror nok det er mange som bare har det ene spillet til Wii'en sin. Var nok en klok avgjørelse av Nintendo i sin tid da de bestemte seg for å selge Wii med fortjeneste. Hadde de satset på å hente inn penger på spillsalg i ettertid, ville det nok bli tungt nå.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok en del ser på Wii Sports som et "mush have"-spill også, er ganske sikker på at dette spillet utgjør en av de virkelig store grunnene til at Wii har blitt såpass populær.

 

Folk blir så utrolig fascinert av dette spillet når de ser det (i alle fall de jeg har vist det til), og spesielt virker det som om bowlingen gir folk bakoversveis når de ser det for første gang, både fordi man kaster kula omtrent som i ekte bowling og fordi spillet er såpass sosialt.

 

Og når spillet i tillegg følger med i pakken (i alle fall her i Europa, og kanskje også i USA?) virker Wii-pakken utvilsomt som en god deal for mange sånn sett. :)

8450875[/snapback]

 

I.o.m at Sports følger med i Wii pakken, klassifiserer jeg det ikke som en "must have" killer app.

 

Derimot tror jeg Sports, med alt det nye, fremstiller Wii som konsoll som en "must have". Her har man en konsoll som re-definerer kontroll systemet, ved å bruke bevegelser, noe alle som ikke er lam fra nakken og ned, kan gjøre bruk av.

 

Jeg tror at kombinasjonen av bevegelses kontrollen og måten dette kan brukes på i spill gjør Wii til en såpass populær konsoll for tiden.

 

Det spennende blir å se hvordan det blir å gå med tiden. RE4 f.eks til Wii ser faktisk megamorsomt ut å spille. Bare den måten å spille på gjør Wii til noe helt annet enn konkurentene.

Lenke til kommentar
Must have? Ikke hvis man ikke er interessert i kontrollsystemet vel? Uten det blir vel ikke akkurat Wii så aktuelt. Slik det ser ut nå kommer det et større mangfold med kvalitetstitler på de andre platformene.

8451405[/snapback]

Er man ikke interessert i kontrollsystemet på Wii er man nok ikke interessert i Wii, nei. På lik linje med at hvis man ikke er interessert i en tradisjonell kontroll, så er man ikke så interessert i 360 eller PS3 heller. Far min f.eks. kommer aldri til å spille på 360'n min, selv om han elsker backgammon. Han vil heller spille det på mobilen sin. Men Wii synes han høres spennende ut. Han er altså ikke interessert i kontrolleren til en bestemt konsoll og er dermed heller ikke interessert i konsollen.

 

Kanskje nettopp derfor Wii selger så godt, da... ;)

Lenke til kommentar

Det begynte å bli bra med tilgengeligheten i USA, men etter Super Paper Mario kom ut har det vært like stor mangel som i januar-februar.

 

Med Mario Party 8, Big Brain Academy Wii og Pokemon Battle Revolution i mai/juni vil nok USA-suksessen fortsette. I Europa, som ikke får all verdens av titler framover, tror jeg etterspørselen synker mot sommeren.

Lenke til kommentar

Det spørs, er noen spill som ikke er fastsatt dato til for Wii, og kommer de i perioden Juni/Juli, kan det fort bli noe annet.

 

Men av erfaring tror jeg sommeren blir som vanlig innenfor spill bransjen, laber. Folk har vel mer lyst å være ute fremfor å sitte inne, så derfor kommer somregel mange kvalitetstitler til høsten.

 

Jeg tror Wii kommer til å laber av en liten periode i sommeren, og når høsten kommer med velkjente titler som Metroid og Mario Galaxy, blir det å ta av igjen.

Lenke til kommentar

Mario Party 8 kommer jo snart, så det bør vekke litt oppsikt for wii eiere og mennesker som enda ikke eier en wii. Jeg har wii og er storfornøyd, selv om grafikken ikke er på topp så er undeholdningen det. Det veier opp for min del ;)

 

Spillet som jeg absolutt gleder meg mest til er Super Smash Bros. Brawl som garantert vil vekke litt oppsikt det og. Lurer på når det kommer :hmm:

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=158140

 

Wii salget synker, PS3 salget stabiliserer seg. Ja det er jo en måte å se ting på. :D

8461411[/snapback]

Etterspørselen er fortsatt like stor, så det må jo ha noe med at Nintendo ikke har klart å levere flere da?

8461575[/snapback]

 

Nettopp, men å nevne akkurat det, gir VG totalt blaffen i. I det hele tatt så var det en merkelig vinkling på saken. Men ikke så veldig ulik VG(/dagbladet).

Endret av dracula
Lenke til kommentar

Varsellampene begynner å blinke for PS3 i Japan nå. Det selges for øyeblikket 7 ganger flere Wii enn PS3. Fortsetter nedgangen de neste ukene skal jeg nærmest garantere et priskutt i Japan før sommeren:

 

DS: 126,157 (-3%)  16,444,104

Wii: 75,952 (+8%)  2,244,020

PSP:  29,405 (+11%)  5,447,385

PS2: 12,128 (-11%)  21,847,292

PS3: 10,925 (-17%)  885,475

X360: 2,666 (-8%)  376,500

 

Super Paper Mario (Wii) er nr. 1 på softwarelista. Mestselgende PS3-spill er Pro Baseball Spirits 4 på en 50.plass.

 

VGCharts

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...