Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig der Nimrad. Ja, jeg forstår argumentene med at japanerene pendler mye og derfor digger psp og ds. Men Ps1 og Ps2 solgte som hakka møkk i japan, selv med høy pris. Hva er det som gjør at verken xbox 360 eller ps3 selger særlig bra.

 

Da tipper jeg på at HD tv ikke har slått ann i Japan?

Lenke til kommentar
Japan pioneered HDTV for decades with an analogue implementation. The old system is not compatible with the new digital standards. Japanese terrestrial broadcasting of HD via ISDB-T started in December 1, 2003 in the Tokyo, Osaka, and Nagoya metropolitan areas of Japan. It has been reported that 27 million HD receivers have been sold in Japan as of October 2007.
Lenke til kommentar
Begynner ikke Xbox 360 å bli ganske sterk på japan-inspirerte spill nå da?

Jo, microsoft prøver jo så godt de kan, men Japanerne er så sykt nasjonalistiske, så det hjelper ikke så mye siden konsollen kommer fra USA :/ Jeg tror faktisk PS3 hadde solgt ganske godt med alle spillene 360 har.

 

spot on. Selv med spill som treffer de midt i hjertet, så har salgs piken til 360 ikke slått de dårlige ukene til Wii engang!

Lenke til kommentar
Begynner ikke Xbox 360 å bli ganske sterk på japan-inspirerte spill nå da?

Jo, microsoft prøver jo så godt de kan, men Japanerne er så sykt nasjonalistiske, så det hjelper ikke så mye siden konsollen kommer fra USA :/ Jeg tror faktisk PS3 hadde solgt ganske godt med alle spillene 360 har.

 

360 holder seg fortsatt over PS3..inne i den roligste tiden på året nå.

 

DS 33,998

PSP 19,873

Wii 21,506

PS3 5,899

PS2 7,527

360 6,690

Lenke til kommentar
Jo, microsoft prøver jo så godt de kan, men Japanerne er så sykt nasjonalistiske, så det hjelper ikke så mye siden konsollen kommer fra USA :/ Jeg tror faktisk PS3 hadde solgt ganske godt med alle spillene 360 har.

 

Nettopp. Helt enig.

 

Det som PS3 dog sliter litt med nå er at de "typiske" PS spillene som Final Fantasy og Tekken, har ramlet over på multiplatform. Flere aktører ser ut til å kjøre spill over på multiplatform fremfor å låse seg til en enhet, og Microsoft spiller godt på strengene for de kjøper seg inn hos utviklerselskap gjennom publiserings kontrakter, slik som de nå har gjort hos Remedy og Bioware. Dermed blir spillene automatisk X360 ekslusive.

 

Sony er i en posisjon hvor de er nødt å vurdere len annen strategi. Tror de ville gjøre lurt å ta en Microsoft og kjøpe seg inn via publiserings kontrakter for å holde spill ekslusive til sin enhet. Vet at Sony ikke har dette som strategi men de burde vurdere det, mye bedre å faktisk få spill ekslusiv til sin enhet med tanke på enhets salg (sett at spillet er veldig etterlengtet) enn å miste potensielle enhets kjøpere til en billigere konkurent.

Lenke til kommentar
Begynner ikke Xbox 360 å bli ganske sterk på japan-inspirerte spill nå da?

Jo, microsoft prøver jo så godt de kan, men Japanerne er så sykt nasjonalistiske, så det hjelper ikke så mye siden konsollen kommer fra USA :/ Jeg tror faktisk PS3 hadde solgt ganske godt med alle spillene 360 har.

 

360 holder seg fortsatt over PS3..inne i den roligste tiden på året nå.

 

DS 33,998

PSP 19,873

Wii 21,506

PS3 5,899

PS2 7,527

360 6,690

 

Blir forvirrende hvis vi både skal poste Mediacreate tall og Famitsu tall.

Den første er det som har blitt postet her, så la oss holde oss til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...