Nimrad Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Japanerne flest har ikke tid til å sitte ned i 4-5 timer og spille... Jaha, hvor får du den infoen fra? Bare antagelser basert på din knøttlille info om Japansk kultur eller har du peiling? No offense, men det er mye gjetning her som blir framstilt som fakta. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Enig der Nimrad. Ja, jeg forstår argumentene med at japanerene pendler mye og derfor digger psp og ds. Men Ps1 og Ps2 solgte som hakka møkk i japan, selv med høy pris. Hva er det som gjør at verken xbox 360 eller ps3 selger særlig bra. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Som sagt før, tipper det er mangel på lettkledde storøyde damer som gir masseflukten fra PS3 og X360. Lenke til kommentar
Jon_ Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Japanere har vel ikke all verden med penger å blåse på unødvendig dyre konsoller heller. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Japanere har vel ikke all verden med penger å blåse på unødvendig dyre konsoller heller. Xbox 360 er billigere enn Wii, men selger allikevel ikke(bortsett fra de siste ukene). Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Enig der Nimrad. Ja, jeg forstår argumentene med at japanerene pendler mye og derfor digger psp og ds. Men Ps1 og Ps2 solgte som hakka møkk i japan, selv med høy pris. Hva er det som gjør at verken xbox 360 eller ps3 selger særlig bra. Da tipper jeg på at HD tv ikke har slått ann i Japan? Lenke til kommentar
kilik Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Japan pioneered HDTV for decades with an analogue implementation. The old system is not compatible with the new digital standards. Japanese terrestrial broadcasting of HD via ISDB-T started in December 1, 2003 in the Tokyo, Osaka, and Nagoya metropolitan areas of Japan. It has been reported that 27 million HD receivers have been sold in Japan as of October 2007. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 dammit! men hva er det da? liker de ikke HD gaming? :!: Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Vi blir nok aldri klok på våre japanske medgamere Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Vi blir nok aldri klok på våre japanske medgamere Spot on, hehe Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg tror: Spill selger. Det er ikke de helt store spillene ute enda for Japanere (de liker jo som kjent ikke særlig godt våre vestlige spill). Og de liker heller ikke at det er et vestlig selskap som selger 360, derfor selger den så lite. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Begynner ikke Xbox 360 å bli ganske sterk på japan-inspirerte spill nå da? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Den er ihvertfall bedre skiltet enn PS3 der nede, men Nimrad er vel også inne på noe i sin post. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Begynner ikke Xbox 360 å bli ganske sterk på japan-inspirerte spill nå da? Jo, microsoft prøver jo så godt de kan, men Japanerne er så sykt nasjonalistiske, så det hjelper ikke så mye siden konsollen kommer fra USA :/ Jeg tror faktisk PS3 hadde solgt ganske godt med alle spillene 360 har. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Begynner ikke Xbox 360 å bli ganske sterk på japan-inspirerte spill nå da? Jo, microsoft prøver jo så godt de kan, men Japanerne er så sykt nasjonalistiske, så det hjelper ikke så mye siden konsollen kommer fra USA :/ Jeg tror faktisk PS3 hadde solgt ganske godt med alle spillene 360 har. spot on. Selv med spill som treffer de midt i hjertet, så har salgs piken til 360 ikke slått de dårlige ukene til Wii engang! Lenke til kommentar
kottila Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Begynner ikke Xbox 360 å bli ganske sterk på japan-inspirerte spill nå da? Jo, microsoft prøver jo så godt de kan, men Japanerne er så sykt nasjonalistiske, så det hjelper ikke så mye siden konsollen kommer fra USA :/ Jeg tror faktisk PS3 hadde solgt ganske godt med alle spillene 360 har. 360 holder seg fortsatt over PS3..inne i den roligste tiden på året nå. DS 33,998PSP 19,873 Wii 21,506 PS3 5,899 PS2 7,527 360 6,690 Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jo, microsoft prøver jo så godt de kan, men Japanerne er så sykt nasjonalistiske, så det hjelper ikke så mye siden konsollen kommer fra USA :/ Jeg tror faktisk PS3 hadde solgt ganske godt med alle spillene 360 har. Nettopp. Helt enig. Det som PS3 dog sliter litt med nå er at de "typiske" PS spillene som Final Fantasy og Tekken, har ramlet over på multiplatform. Flere aktører ser ut til å kjøre spill over på multiplatform fremfor å låse seg til en enhet, og Microsoft spiller godt på strengene for de kjøper seg inn hos utviklerselskap gjennom publiserings kontrakter, slik som de nå har gjort hos Remedy og Bioware. Dermed blir spillene automatisk X360 ekslusive. Sony er i en posisjon hvor de er nødt å vurdere len annen strategi. Tror de ville gjøre lurt å ta en Microsoft og kjøpe seg inn via publiserings kontrakter for å holde spill ekslusive til sin enhet. Vet at Sony ikke har dette som strategi men de burde vurdere det, mye bedre å faktisk få spill ekslusiv til sin enhet med tanke på enhets salg (sett at spillet er veldig etterlengtet) enn å miste potensielle enhets kjøpere til en billigere konkurent. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hva er HD i Japan da? De har jo så små hjem at selv HD-apparater sannsynligvis er ekstremt små, så de får ikke utbytte av det uansett Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Hva er HD i Japan da? De har jo så små hjem at selv HD-apparater sannsynligvis er ekstremt små, så de får ikke utbytte av det uansett Hvis de har så ummeneskelige små hjem som du skal ha det til, sitter de vel også jævlig nært skjermen. Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Begynner ikke Xbox 360 å bli ganske sterk på japan-inspirerte spill nå da? Jo, microsoft prøver jo så godt de kan, men Japanerne er så sykt nasjonalistiske, så det hjelper ikke så mye siden konsollen kommer fra USA :/ Jeg tror faktisk PS3 hadde solgt ganske godt med alle spillene 360 har. 360 holder seg fortsatt over PS3..inne i den roligste tiden på året nå. DS 33,998PSP 19,873 Wii 21,506 PS3 5,899 PS2 7,527 360 6,690 Blir forvirrende hvis vi både skal poste Mediacreate tall og Famitsu tall. Den første er det som har blitt postet her, så la oss holde oss til det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå