Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke PS3 mer enn dobbelt så bra da? :p

Jo? Den er tripla så bra, siden den har over dobbelt så mange kjerner på CPU i forhold til 360. Så har PS3 Nvidia skjermkort som er skikkelig uberbra, mens 360 har sliten ATI som er på vei til å gå konkurs :)

:!:

Uansett, som sagt mange ganger før, så selger vel sony ps3 godt pga kjent merkevare (mange hadde ps2), blu-ray spilleren, og markedsøfringen som sier at ps3 er trippelt så bra som xbox...

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Prisen er absolutt problemet til PS3 tror jeg. Skal de virkelig få salget opp så må de gjøre noe nå med den, det kan bli for sent til jul neste år.

 

PS3 selger bedre i europa, men for ekssempel her i NL kan du få en Xbox 360 Elite for 299 euro som er 2400 kroner. I tillegg har Xbox en kampanje hvor de betaler deg 50 euro tilbake på en Elite hvis du registrerer den på websiden deres, og da koster den plutselig 2000 kroner. PS3 koster 399 euro som er cirka 3200 kroner med 80 gb harddisk.

 

http://www.xbox.com/nl-nl/community/news/geldterug.htm

Lenke til kommentar
Jeg syns det er rart at Wii selger så bra, når spillene er så dårlige.

 

Og den er faktisk ganske dyr når man tenker over hvor gammeldags teknologi den består av.

Den består av helt up to date teknologi. Den er bitte liten og bruker bl.a. kun 1/3 så mye strøm som GC. Dessuten er Wiimoten helt unik og nyskapende, og langt foran de andre.

 

Teknologi er ikke bare flere polygoner på skjermen og flere MHz, vet du. Å f.eks. få enhetene mindre og mindre strømslukende er også teknologi.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er rart at Wii selger så bra, når spillene er så dårlige.

 

Og den er faktisk ganske dyr når man tenker over hvor gammeldags teknologi den består av.

Den består av helt up to date teknologi. Den er bitte liten og bruker bl.a. kun 1/3 så mye strøm som GC. Dessuten er Wiimoten helt unik og nyskapende, og langt foran de andre.

 

Teknologi er ikke bare flere polygoner på skjermen og flere MHz, vet du. Å f.eks. få enhetene mindre og mindre strømslukende er også teknologi.

 

 

Joda, men jeg vil ikke kalle sparepærer for fantastisk mye bedre for de som sitter i rommet selv om man sparer litt strøm.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er rart at Wii selger så bra, når spillene er så dårlige.

 

Og den er faktisk ganske dyr når man tenker over hvor gammeldags teknologi den består av.

Den består av helt up to date teknologi. Den er bitte liten og bruker bl.a. kun 1/3 så mye strøm som GC. Dessuten er Wiimoten helt unik og nyskapende, og langt foran de andre.

 

Teknologi er ikke bare flere polygoner på skjermen og flere MHz, vet du. Å f.eks. få enhetene mindre og mindre strømslukende er også teknologi.

 

Enig med deg i dette :)

Lenke til kommentar

Siden xbox 360 Elite kostet 244 euro kjøpte jeg meg en slik, og skal nå selge min gamle xbox 360 premium til en kollega. Den får jeg da 120 euro for så da har jeg brukt 124 euro på en Elite. Så 1000 kroner ekstra kostet det meg så nå er jeg storfornøyd, fordi nå kan Xbox 360 kobles via hdmi slik at Wii kan få tilbake komponent inngangen.

 

Xbox 360 på Mediamarkt var så å si utsolgt etter prisnedsettelse samt MS benelux sin retur av noe av prisen kampanje. Førse dagen jeg var der var det to paller med Elite, når jeg kom igår var det tre konsoller igjen av Elite, så om Eindhoven er representativt for resten av NL så har de solgt en del konsoller de siste to ukene.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke stort av det?

 

I løpet av kort tid er det jo "annonsert" billige Blue Ray avspillere til rundt tusenlappen?

 

Jeg kan ikke skjønne annet enn at da forsvinner en del av fordelen med PS3 utover å være spillkonsoll?

 

En bra priset bundle med et par gode spill nå hadde i hvertfall fått meg intressert :)

Lenke til kommentar

Vel det kan tenkes at dem vil satse på nye bundler til samme pris som ein PS3 i dag, så på den måten får man jo likevel meir for pengene.

 

Men igjen, er vel ingen lur idè i slenge med leppa om ein fremtidig prisjustering uansett.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Men igjen, er vel ingen lur idè i slenge med leppa om ein fremtidig prisjustering uansett.

 

Helt riktig. Sony kommer selvsagt til å benekte enhver priskutt før de evt. innfører en.

 

Men hvis det ikke blir noen priskutt, så blir det interessant å se hvordan salget blir nå fremover (spesielt med tanke på de økonomiske fremtidsutsiktene).

Lenke til kommentar
Joda, men jeg vil ikke kalle sparepærer for fantastisk mye bedre for de som sitter i rommet selv om man sparer litt strøm.

Hvis sparepærer er helt ny teknologi, så er de ikke "gammel teknologi", som var din påstand om Wii. Hva som er bra eller dårlig teknologi er et annet spørsmål. Men for de som vil ha miljøvennlighet og lite strømbruk eller nyvinnende kontroll er f.eks. Wii bedre når det gjelder teknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...