Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo, men det var snakk om at de bare pøste på med alle konsollene de kunne for å nå målet sitt.

8397374[/snapback]

Hvordan klarer MS å presse butikker til å ta inn 360 på lager? Trodde det var butikkene som bestilte inn når de begynte å gå tomme. Det er vel slik det funker her...?

Lenke til kommentar

Blir spennende å se hva Sony gjør for å rette opp i disse salgstallene. Tviler på de har lyst til å gå fra overlegent størst til minst. Men tror egentlig det er positivt at Sony går på en smell, så skjønner de kanskje at de må ta kundene på alvor. Men pengene mine får de uansett,GTA:IV MGS4, FFXIII og GT5 sørger for det :dribble:

Endret av futtbucker
Lenke til kommentar
Jo, men det var snakk om at de bare pøste på med alle konsollene de kunne for å nå målet sitt.

*

 

Hvordan klarer MS å presse butikker til å ta inn 360 på lager? Trodde det var butikkene som bestilte inn når de begynte å gå tomme. Det er vel slik det funker her...?

 

I følge kilden så benyttet de seg av press.

 

They imply that “Microsoft threatened to withhold copies of its Vista operating system--released in January--from retailers who didn't play along and choke down excess Xbox 360 inventory.”

 

Hvorvidt det er sant gjenstår å se. MS har i hvertfall nok å power til å kunne få butikker til å dilte med seg om de vil.

Lenke til kommentar

Og her har vi noen estimerte Mars-tall fra USA også (analytiker WMS)...

 

1. Wii: 400,000

2. DS: 250,000

2. PS2: 250,000

2. X360: 250,000

5. PSP: 210,000

6. GBA: 165,000

6. PS3: 165,000

 

Kilde

 

Ser ut til at spill som MotorStorm og Oblivion ikke hjalp på PS3-salget i USA. Neste store spill, Lair, kommer ikke før i juli, så det kan bli noen tøffe måneder for PS3...

 

 

 

Så for tiden er det altså:

 

Europa:

1.Wii 2.PS3 3.X360 (PS3 nettopp lansert)

 

USA:

1.Wii 2.X360 3.PS3

 

Japan:

1.Wii 2.PS3 3.X360

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Jo, men det var snakk om at de bare pøste på med alle konsollene de kunne for å nå målet sitt.

*

 

Hvordan klarer MS å presse butikker til å ta inn 360 på lager? Trodde det var butikkene som bestilte inn når de begynte å gå tomme. Det er vel slik det funker her...?

 

I følge kilden så benyttet de seg av press.

 

They imply that “Microsoft threatened to withhold copies of its Vista operating system--released in January--from retailers who didn't play along and choke down excess Xbox 360 inventory.”

 

Hvorvidt det er sant gjenstår å se. MS har i hvertfall nok å power til å kunne få butikker til å dilte med seg om de vil.

8400230[/snapback]

Jepp, det var dette denne bloggeren hevdet, men både GameSpot og diverse analytikere var veldig skeptiske til om dette egentlig hadde noen rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Man ser det jo på tallene til MS at det er noe muffens.

 

-10,4 millioner "solgte" den 1.januar 2007. [link]

-12 millioner shipped den 1.juli 2007 [link]

8399984[/snapback]

 

Der du har "solgte" i anførselstegn så vil det tilsi shipped (dog, for Microsoft så er tallene solgte siden de har fått penger for de).

 

Ellers, hva med Sony da?

 

6 millon shipped by end of March.

 

http://www.afterdawn.com/news/archive/9001.cfm

 

Mens, som vi ser over, så har de solgt knapt 3 millioner.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at jeg ser ikke noen stor forskjell mellom Sony og Microsoft på at de har prakket på konsoller ut til forhandlere (Sonys forskjell mellom solgte og shipped er vel endatil større).

8401306[/snapback]

Forskjellen er at MS sa at 10,4 mill. var SOLD uten å presisere at dette betydde solgt til forhandlere. Hadde de brukt ordet shipped hadde det vært helt greit.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at jeg ser ikke noen stor forskjell mellom Sony og Microsoft på at de har prakket på konsoller ut til forhandlere (Sonys forskjell mellom solgte og shipped er vel endatil større).

8401306[/snapback]

Forskjellen er at MS sa at 10,4 mill. var SOLD uten å presisere at dette betydde solgt til forhandlere. Hadde de brukt ordet shipped hadde det vært helt greit.

8402004[/snapback]

Alle som faktisk har noen reell interesse av disse salgstallene, analytikere, aksjemeglere etc etc kan jeg love deg er 110% klar over hva MS mener med "sold". At noen forumnerder rundtomkring ikke har fått det med seg er vel neppe MS sin feil.

 

Når MS _selger_ en konsoll til en forhandler så er den jo vitterlig solgt. Om så forhandleren faktisk klarer å selge den videre med en gang eller ikke er jo en helt annen sak.

 

Shipped trenger nemlig ikke bety det samme som solgt. Hvis MS shipper 1mill konsoller til Europa men kun klarer selge 500k av dem videre til forhandlere så har de enda shipped 1mill men det er kun 500k som er solgt :) Resten ville jo da støvet ned på ett lager. Så MS kan ikke bare si "shipped" i stedet for solgt da det kan være snakk om 2 vidt forskjellige tall.

Lenke til kommentar

Jeg tar den... Og for å gjøre det enda mer komplisert så kan jo tallene deres bety alt fra "ferdigprodusert", "sendt ut av fabrikken", "mottatt hos grossist", "mottatt hos butikk", "solgt til butikk" og "solgt til forbuker". Med andre ord er det lett å manipulere tallene til sin egen fordel...

 

Derfor tror jeg det beste er å se på uavhengige nettsider og salgsanalyser for å snakke om reelt salg (ut til forbruker).

 

Akkurat nå tror jeg -iL- sine gjennomsnittstall (Ca. 10 mill. X360, 7 mill. Wii og 3 mill. PS3) er det nærmeste vi kommer sannheten på det området.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Når MS _selger_ en konsoll til en forhandler så er den jo vitterlig solgt. Om så forhandleren faktisk klarer å selge den videre med en gang eller ikke er jo en helt annen sak.

8402152[/snapback]

Jepp. Det blir litt som den gangen for et par år siden da platebransjen kom og sa at platesalget hadde falt dramatisk, og at alt var piratkopieringens feil. Realiteten var at det var mange platebutikker som på den tiden la om logistikken sin til å ha mindre lager og mer direkte sending til kundene, og dermed hadde platebutikkene en lengre periode hvor de kun sendte fra lagrene slik at lagerbeholdningen skulle bli mindre. Platebransjen fikk ikke sendt like mange cd-er til butikkene og trodde at salget var gått ned. Og det var selvfølgelig piratenes feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...