Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

HW

DS 608k

Wii 555k

Playstation 3 225k

PSP 222k

Xbox 360 205k

Playstation 2 155k

 

Top 10 SW

360 NCAA FOOTBALL 09 ELECTRONIC ARTS JULY 2008 397.6K

WII FIT W/ BALANCE BOARD NINTENDO OF AMERICA MAY 2008 369.6K

NDS GUITAR HERO: ON TOUR ACTIVISION JUNE 2008 309.7K

WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA FEB 2007 284K

PS3 NCAA FOOTBALL 09 ELECTRONIC ARTS JULY 2008 242.5K

360 SOUL CALIBUR IV NAMCO BANDAI GAMES OF AMERICA JULY 2008 218.9K

WII MARIO KART W/ WHEEL NINTENDO OF AMERICA APRIL 2008 174.5K

WII ROCK BAND SPECIAL ED BUNDLE MTV GAMES/ELECTRONIC ARTS JUNE 2008 165.8K

PS3 SOUL CALIBUR IV NAMCO BANDAI GAMES OF AMERICA JULY 2008 155.8K

360 SID MEIER'S CIVILIZATION REVOLUTION TAKE 2 INT. CORP. JULY 2008 147.6K

 

Ps3 gikk ned kraftig, og Mgs4 er ute av topp 10. Ellers hadde xbox 360 pricedroppet i usa ingen effekt på salget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men PS3 fortsatt foran X360. VGChartz har en justering å gjøre...

 

Wii 520,000

PS3 180,000

Xbox 360 310,000

PSP 270,000

DS 668,000

PS2 136,000

Overtracket priskuttet kraftig. Som jeg har sagt tidligere er det ikke prisen, men spillutvalget som er problemet til X360.

 

Jeg tror høstens line-up med Viva Pinata 2, Lips, Conker 3 og Fable 2 blir siste sjanse for X360 til å bli noe annet enn sistemann denne generasjonen.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Festlige salgstall fra Japan. Nesten ikke til å tro :)

 

Nintendo DS - 60,434

PSP - 58,501

Wii - 38,506

Xbox 360 - 24,962

PlayStation 3 - 9,673

PlayStation 2- 8,503

 

 

Kilde: Kotaku

 

Overtracket priskuttet kraftig. Som jeg har sagt tidligere er det ikke prisen, men spillutvalget som er problemet til X360.

 

Jeg tror høstens line-up med Viva Pinata 2, Lips, Conker 3 og Fable 2 blir siste sjanse for X360 til å bli noe annet enn sistemann denne generasjonen.

 

Mener du virkelig at PS3 har et bedre spillutvalg?

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Ps3 gikk ned kraftig, og Mgs4 er ute av topp 10. Ellers hadde xbox 360 pricedroppet i usa ingen effekt på salget.

 

Du mener liten effekt? +14% i forhold til juni-tallene (husk juni var 5 uker). Men, ja, mindre enn forventet. Tror 360 trenger et ordentlig priskutt snart.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar
Overtracket priskuttet kraftig. Som jeg har sagt tidligere er det ikke prisen, men spillutvalget som er problemet til X360.

 

Jeg tror høstens line-up med Viva Pinata 2, Lips, Conker 3 og Fable 2 blir siste sjanse for X360 til å bli noe annet enn sistemann denne generasjonen.

 

Mener du virkelig at PS3 har et bedre spillutvalg?

Personlig synes jeg X360 har det klart beste spillutvalget, ikke så rart når den også har ett år mer på baken enn de andre konsollene, men som nevnt tidligere har MS fokusert for mye på hardcore gamere. Poenget mitt er at når PS3 koster 4000 og X360 koster 2500 og folk fortsatt velger PS3, så er det ikke prisen som er problemet til X360, men heller et image-problem. Med de nevnte spillene kan de kanskje tiltrekke seg mannen i gata. Blir spennende å se...

 

PS3 sliter virkelig i Japan nå. Ganske utrolig at den fortsatt knapt har fått et JRPG, mens X360 har fått Blue Dragon, Lost Oddyssey og nå Vesperia.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Overtracket priskuttet kraftig. Som jeg har sagt tidligere er det ikke prisen, men spillutvalget som er problemet til X360.

 

Jeg tror høstens line-up med Viva Pinata 2, Lips, Conker 3 og Fable 2 blir siste sjanse for X360 til å bli noe annet enn sistemann denne generasjonen.

 

Mener du virkelig at PS3 har et bedre spillutvalg?

Personlig synes jeg X360 har det klart beste spillutvalget, ikke så rart når den også har ett år mer på baken enn de andre konsollene, men som nevnt tidligere har MS fokusert for mye på hardcore gamere. Poenget mitt er at når PS3 koster 4000 og X360 koster 2500 og folk fortsatt velger PS3, så er det ikke prisen som er problemet til X360, men heller et image-problem. Med de nevnte spillene kan de kanskje tiltrekke seg mannen i gata. Blir spennende å se...

 

PS3 sliter virkelig i Japan nå. Ganske utrolig at den fortsatt knapt har fått et JRPG, mens X360 har fått Blue Dragon, Lost Oddyssey og nå Vesperia.

 

Og de får vel Infinite Undiscovery og Last Remnant fra Square de nærmeste måndene.

Lenke til kommentar
Japsene går berserk etter 360, Tales har solgt over 100.000 første uka og er det fastest selling 360 spillet i Japan og når man tenker på de andre jrpg som kommer kan kanskje japan salget for 360 ta av

 

Om det er å gå berserk, hva kaller du det når Mgs4 solgte nesten 500 k første uken i japan? Men er jo selvfølgelig meget positivt for xbox 360 eiere i japan, at de får noen spill de liker. Men kommer dette til å få salget av xbox 360 til å øke nevneverdig de neste ukene.. tvilsomt..

Lenke til kommentar
Japsene går berserk etter 360, Tales har solgt over 100.000 første uka og er det fastest selling 360 spillet i Japan og når man tenker på de andre jrpg som kommer kan kanskje japan salget for 360 ta av

 

Om det er å gå berserk, hva kaller du det når Mgs4 solgte nesten 500 k første uken i japan? Men er jo selvfølgelig meget positivt for xbox 360 eiere i japan, at de får noen spill de liker. Men kommer dette til å få salget av xbox 360 til å øke nevneverdig de neste ukene.. tvilsomt..

 

Men så er MGS 4 kanskje den første store konsollselgeren som har kommet til PS3 sålangt og som ganske godt kjent så er ikke 360 så utrolig populær i japan pga att den aer amerikansk, så att tales solgte over 100.000 eksemplarer vill jeg si er ett knakende godt salg

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at når PS3 koster 4000 og X360 koster 2500 og folk fortsatt velger PS3, så er det ikke prisen som er problemet til X360, men heller et image-problem.

 

Tror det er endel som kjøper PS3 kun som Blu-ray spiller. Sånt sett er den jo "billig".

Men dette kan være en av grunnene til at mange PS-ekslusive spill nå også blir gitt ut til X360, fordi spillprodusentene føler at de ikke vil selge nok enheter som PS3 eksklusiv.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at når PS3 koster 4000 og X360 koster 2500 og folk fortsatt velger PS3, så er det ikke prisen som er problemet til X360, men heller et image-problem.

 

Tror det er endel som kjøper PS3 kun som Blu-ray spiller. Sånt sett er den jo "billig".

Men dette kan være en av grunnene til at mange PS-ekslusive spill nå også blir gitt ut til X360, fordi spillprodusentene føler at de ikke vil selge nok enheter som PS3 eksklusiv.

 

Men det er ingen tall som støtter opp for dette. Ps3 har en sunn attach ratio.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at når PS3 koster 4000 og X360 koster 2500 og folk fortsatt velger PS3, så er det ikke prisen som er problemet til X360, men heller et image-problem.

 

Tror det er endel som kjøper PS3 kun som Blu-ray spiller. Sånt sett er den jo "billig".

Men dette kan være en av grunnene til at mange PS-ekslusive spill nå også blir gitt ut til X360, fordi spillprodusentene føler at de ikke vil selge nok enheter som PS3 eksklusiv.

 

Men det er ingen tall som støtter opp for dette. Ps3 har en sunn attach ratio.

 

Siste jeg sjekka, så hadde X360 to ganger høyere attach rate enn PS3. Det kan ha endra seg da.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at når PS3 koster 4000 og X360 koster 2500 og folk fortsatt velger PS3, så er det ikke prisen som er problemet til X360, men heller et image-problem.

 

Tror det er endel som kjøper PS3 kun som Blu-ray spiller. Sånt sett er den jo "billig".

Men dette kan være en av grunnene til at mange PS-ekslusive spill nå også blir gitt ut til X360, fordi spillprodusentene føler at de ikke vil selge nok enheter som PS3 eksklusiv.

 

Men det er ingen tall som støtter opp for dette. Ps3 har en sunn attach ratio.

 

Siste jeg sjekka, så hadde X360 to ganger høyere attach rate enn PS3. Det kan ha endra seg da.

 

Hmm ja det måtte ha vært uken etter at ps3 kom ut, for det siste året tror jeg ikke xbox 360 har hatt 2 ganger høyere attach ratio. Men så sa jeg at ps3 hadde en sunn attach ratio, men jeg viste jo ikke at alt under xbox 360's attach ratio ikke er det. Beklager.

Lenke til kommentar
Nettopp. Og med ett år ekstra på baken så er det ikke rart at xbox 360 har høyere attach rate enn resten

 

Hvorfor det? Fordi det ene året har gitt utviklerne et forsprang med flere spill? Såvidt jeg husker tallene, så har 360'en alltid hatt god attach-rate, og ett år ekstra på baken vil også si flere konsoller ute på markedet, ergo vanskeligere å holde høy attachrate.

 

Poenget er at folk kjøper 360 (og Wii) for å spille med den, mens noen folk som kjøper PS3 kanskje først og fremst kjøper den som Blu-ray spiller.

 

Syntes du virkelig at det er så utenkelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...