Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper de klarer å fyre opp PS3 i 10 år den også faktisk. PS1 varte 11 år. PS2 selger enda i sitt niende år. Mulig tidene har forandret seg med Wii som står sterkt i casual-miljøet og Xbox som står sterkere, men jeg tror fortsatt sony kjører den strategien de har planlagt å kjøre.

Lenke til kommentar

Insideren hos Ars Technica, som til nå har hatt veldig rett med sin innsideinfo om priskutt, sier det kommer et kraftig kutt på X360 i USA om en måned:

 

* Arcade $199 (1022 kroner)

* Pro 60GB $299 (1536 kroner)

* Elite 120GB $399 (2050 kroner)

 

Dette vil gjøre Arcade klart billigere enn Wii og Elite vil få samme pris som PS3. Med alle mainstream-titlene MS har på gang (Viva Pinata 2, Banjo Kazooie 3, Lips, You're In The Movies, Scene It! 2 etc.) blir det spennende hvordan den vil gjøre det.

Lenke til kommentar
Kan egentlig ikke sammenlignes ettersom ps2 var det one and only en god stund + at den appelerte til alle.

 

Den var aldri 'one and only'. DreamCast var ute ett år før. PS2 appelerte heller ikke til alle til å begynne med.

 

PS2 hadde noen månder alene i rampelyset før Gamecube kom på banen ettefulgt av Xbox.

 

Samt at i forrige generasjon var PS2 ute før konkurentene, PS3 i denne generasjoen kommet sist samt har fått mer konkuranse.

 

PS2 tiden er PS2 tiden, det var mange omstendigheter den generasjonen som talte for PS2 i tilegg til at PS2 hadde et veldig godt utvalg av spill. Men denne generasjonen har det tilspisset seg meget på konkuransefronten, noe man ser på salgstallene når en konkurent som Wii har solgt bedre enn hardware monstrene.

 

PS3 har nok kanskje hardwaren til å holde i lang tid men jeg tror ikke at PS3 har apellen til å vare like lenge som PS2. Den har ikke de samme fordelene til PS2, den har t.o.m mistet et trumfkort med Final Fantasy over til konkurenten.

 

PS3 er nok en god konsoll men den er ikke noe overklasse. Sony må nok finne seg i å bli likestilt med konkurentene denne gang.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke PS3 noen gang vil selge like mye som PS2. Har en følelse at de som kjøpte PS2 for singstar, buzz etc, eller bare pga at den var billig (les casual gamers), har kjøpt seg en Wii. Og denne gruppen mennesker kjøper som regel ikke flere enn én konsoll (i samme generasjon).

 

Tror også at 360'en har vært med på å ødelegge drømmene til Sony om å oppnå dette målet. Selv om mange av de som kjøper disse to konsollene kanskje kjøper begge, så har nok mange konvertert til 360 og holder seg til den. Det kan jo selvsagt ha gått begge veier, men la oss være ærlige.. hvem var Xbox(1) fan før og kjøpte seg en PS3 nå? (Litt "just kidding, but not really" kommentar der. Jeg tror nemlig det er noe i det. :p)

Lenke til kommentar

Er mye fornuftig som blir sagt her og Sonys dager som nesten monopol er talte. Der ps2 kunne skifte med de store ekslusivene det desidert største spillbibloteket og spill for såkalte causual gamers med spill som Singstar; Buzz. Pr i dag har Sony mistet utrolig mange casual gamers til Nintedo Wii og har ikke lenger det største spillbibloteket og dessuten har de mista mange titler fra å være eksklusive pga att PS3 ikke selger så mye som toppene i Sony hadde forventet. Jeg syntes att dagens situasjon er gunstig for oss forbrukere da igen av de tre har monopol makt, det er beinhard konkuranse om både konsoll og spill som gjør att prisene på både spill og hardware er relativt lave i forhold til hva de ville ha vært hvis det kun hadde vært en ener.

 

Er ikke ofte jeg er enig med Urge men når du sier att "Tror ikke noen av dagens konsoller noensinne vil nå ps2 sine salgstall. Til det er markedet for splittet." kan jeg ikke si att jeg er direkte uening med deg

Lenke til kommentar
Ps3 hadde en dårlig uke i usa også. håper ikke dette er en trend, vil ha konkurransen oppe så vi får mer storspill etc:)

 

Hvordan vet du det, NPD gir da bare tall på månedsbasis? Ikke si vgchartz for de er bare tull .

 

Bruker vgchartz ja, syns det er ok nok jeg:)

bryr det deg?:) ny bruker som sikkert har gode argumenter etc

Lenke til kommentar

Whackedorange: Det er en første gang for alt ;)

 

Men det du sier om casual gamers, så er det faktisk noe ps2 fikk i den siste halvdelen av levetiden sin, så Ps3 er ikke helt fortapt der ;) Ting kan snu. Men som sagt, tror ikke markedet er stort nok til at vi ser at ps3 selger 130 millioner, wii selger 100-150 millioner og xbox 360 selger 50-60 millioner. Bare som ett eksempel.

Lenke til kommentar

Tror ikke noen konsoll får ordentlig monopol igjen før noen klarer å lage en skikkelig god virtual boy (Se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=940024&st=0 og noen av de lengre kommentarene/ideene; det er dette jeg snakker om, noe ordentlig svært hvor man kan gå rundt i skogen og fange Pokémon :p). Jeg har mine anelser om at det kommer til å være Nintendo som er først ute her, ettersom det er de som pleier å være mest nyskapende og være tøffest til å prøve noe nytt (tenker da spesielt på Wii-kontrollene). Men tipper at dette ligger langt inn i fremtiden, flere tiår.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...