Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Så lenge storspill selger nok til at det tjenes penger på dem så vil det fortsatt komme storspill.

 

Ser overhodet ikke noe problem med at det selges masse søppel her og der så lenge HaloX, GTAX, GeOWX, MGSX etc etc etc selger i millionvis. Så lenge det er ett marked for kvalitet vil det alltid være noen som er interessert i å få dekket etterspørselen i det markedet.

 

De beste utviklerene vil jeg også tro trekker mot utvikling av de store titlene, da de umulig kan få store utfordringer når det utvikles det siste i rekken av søppel til Wii. I den bransjen vil jeg tro det er litt mer status og jobbe med utvikling av Gears of War enn de som jobber med Johnny goes Wii-fishing 23 på Wii, for og si det mildt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At drittspill selger godt er slett ikke noe nytt. Dette er ikke en bieffekt av at markedet vokser. Slik har det alltid vært.

Å se totalslaktede spill som Big Beach Sports i topp 3 er et rimelig nytt fenomen.

 

Hva med Game Party til Wii? Det ligger nå på 37 plass men det har har vært på lista i sikkert 6 måneder nå, og halvparten av tiden rundt topp 10 plass. Det har sikkert solgt bedre enn noe PS3 spill i UK f.eks.

 

Og det har et snitt på 20% hos gamerankings...

 

 

Jeg gråter når jeg ser listen over salg i UK. Bare masse dritt for Wii og DS der med noen få unntak. Som gamer ser jeg på utviklingen som en katastrofe. Det sportspillet og carnaval tingen herregud,

 

Seneste fra Tyskland.

 

01 (01) [WII] Super Smash Bros. Brawl (Nintendo)

02 (03) [WII] Wii Fit (Nintendo)

03 (05) [NDS] Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness (Nintendo)

04 (__) [NDS] Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Time (Nintendo)

05 (02) [WII] Mario Kart Wii (Nintendo)

06 (06) [NDS] Dr. Kawashima's Brain-Training (Nintendo)

07 (08) [NDS] Mario & Sonic at the Olympic Games (Nintendo)

08 (__) [NDS] More Brain Training From Dr Kawashima (Nintendo)

09 (__) [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)

10 (09) [WII] Mario Party 8 (Nintendo)

 

Total Nintendo dominans. Tror vi skal være glad for at listen ikke viser mer enn topp 10.

Endret av tannpirka
Lenke til kommentar
At drittspill selger godt er slett ikke noe nytt. Dette er ikke en bieffekt av at markedet vokser. Slik har det alltid vært.

Å se totalslaktede spill som Big Beach Sports i topp 3 er et rimelig nytt fenomen.

 

Det koster 12 pund på amazon, så det er jo nesten gratis...

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt problemet med at alt shovelware stuffet selger bra. Slik situasjon er nå bruker jo bedriftene som gir ut disse spillene mesteparten av overskuddet på gode AAA titler til HD konsollene, og for de av oss som eier mer en bare en Wii, eller ikke eier en Wii i det hele tatt tjener jo på det.

 

Square-Enix bruker sikkert en del av overskuddet sitt fra remakes på DS til Final Fantasy XIII, og de andre HD spillene. Greit nok at SE sine DS spill så langt har vært rimelig gode, eller ihvertfall akseptable, men spill som Image serien er jo bare penger i kassen for Ubisoft til bruk på titler som vi nerdene på diskusjons forum liker å spille.

 

Så lenge ikke alt fokuset går over på casual små spill tror jeg vi kommer til å tjene på dette. Det at «uvitende» mammaer rundt om betaler overpris på dårlige spill som kostet nesten ingen ting å lage er helt greit hvis det betyr at vi kan beholde 599kr på HD spillene, og ikke ser 800kr + som ikke var så uvanlig på SNES sin tid.

 

Det at Nintendo nå ser ut til å fokusere så mye på denne expended audiance er jo rimelig synd, men de har da enda et Zelda og Mario spill under utvikling.

Lenke til kommentar
Nintendo DS—783k

Nintendo Wii—666.7k

PS3—405.5k

PSP—337.4k

360—219.8k

 

 

1. PS3 Metal Gear Solid 4, Konami, 6/08—774.6K

2. NDS Guitar Hero On Tour, Activision, 6/08—422.3K

3. 360 Ninja Gaiden II, Microsoft, 6/08—372.7K

4. Wii Fit with Balance Board, NOA, 5/08—372.7K

5. Wii Play with Remote, NOA, 2/07—359.1K

6. 360 Battlefield: Bad Company, EA, 6/08—346.8K

7. Wii Mario Kart with Wheel, NOA, 4/08—322.4K

8. Wii LEGO Indiana Jones, LucasArts, 6/08—294.5K

9. NDS LEGO Indiana Jones, LucasArts, 6/08—267.8K

10. PS2 LEGO Indiana Jones, LucasArts, 6/08—260.3K

 

As expected, Metal Gear Solid 4 realized significant retail sales and drove PS3 hardware acquisition. While the attached media report does not include units bundled with hardware, if included MGS4 sold-through nearly 1 million units

 

 

Kilde

Dette må være en av Sonys beste måneder på lenge i USA.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Dette må være en av Sonys beste måneder på lenge i USA.

 

Beste måneden utenom november/desember, såvidt jeg fikk med meg. Ser ut som eksklusive spill pusher hardware mye mer enn multiplattform. Wal Mart hadde visst $100 avslag på MGS bundlen også som sikkert hjalp en god del

Lenke til kommentar

Sony har nå gått ut med nye mål for PS3-salget, 150 millioner solgte, altså mer enn PS2 så langt.

 

Da må de begynne å selge snart. Bør i alle fall ha 30 mill. innen slutten av neste år, helst over 40 mill.

 

Ser for meg noe sånt hvis det skal gå i boks:

 

2006 2 mill

2007 10 mill

2008 15 mill

2009 15 mill

2010 20 mill

2011 20 mill

2012 20 mill

2013 20 mill

2014 15 mill

2015 10 mill

2016 5 mill

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...