Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

PS3 er død i Japan, ikke tenk noe annet.

 

For noen måneder siden ville jeg vært enig, men når man ser PSP's oppstandelse fra graven nå om dagen så kan alt skje.

 

EDIT: siste Famitsu:

 

famitsu

 

Wii/60,114

PSP/55,882

DSL/51,041

PS3/18,688

PS2/8,106

360/3,160

 

TOSR - 151,000

Daigasso! Band Brothers DX - 122,000

 

Wii tilbake til toppen, men PSP selger enda bedre enn DS.

Endret av ostesaks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vent til FF XIII... PS3 mangler fortsatt en killer-app i Japan (nei, MGS har aldri vært spesielt populært der).

 

eg vil no sei att ps3 manglar ein killerapp uavhengig av kontinent eg da men..;)

MGS 4 har vært rimelig selgbart her i Europa i det minste. Men så har jo Sony en rekke titler som er ekslusive som skal komme i løpet av året. Det er nok fortsatt noen som venter på FF XIII også videre. Så salget vil nok komme etterhvert. Kanskje når Home en gang kommer, så vil salget øke da også.

 

Uansett så er det for tidlig å si at PS3 er død på noen som helst måte. Det selges og blir produsert spill som skal være verdt maskinen. Så det er bare en dum uttalelse.

Lenke til kommentar
PS3 er død i Japan, ikke tenk noe annet.

 

Tror vi quoter den der for senere bruk. Men hva er definisjonen på død?

 

quote ivei, men det er enighet på GAF forumet at den er død, og at Sony bør fokusere på PS4. Alle store spill som kommer, lager en bitteliten bump, selv MSG4 bumpen ser ut til å være snart over 70k->20k->18k, og neste uke regner jeg med tilbake til normalen på 10k.

Med død mener jeg at den aldri vil ta igjen Wii, og ei heller ha en dominant marketshare.

 

Legger ved noen grafer og slikt.

 

 

16/6 - 22/6

Hardware - This Week | Last Week |       YTD |        LTD
1. PSP   -    59'351 |    64'675 | 2'077'100 |  9'678'694
2. WII   -    41'037 |    45'564 | 1'650'930 |  6'262'090
3. NDS   -    36'599 |    39'201 | 1'564'736 | 22'737'787
4. PS3   -    20'336 |    75'311 |   533'345 |  2'175'021
5. PS2   -     6'346 |     7'297 |   255'608 | 21'182'645
6. 360   -     2'555 |     2'163 |    67'405 |    574'746

 

Wii har altså solgt 2.9x så mye som PS3 hittil (LTD)

 

mc-weekly-pie-82.jpg

mc-weekly-line-82.jpg

 

og:

 

This is the Wii:PS3 ratio over the last 12 weeks:

3.95

5.62

5.95

5.36

7.03

8.36

5.40

5.41

5.55

4.22

0.61 <- GearBump

2.02

 

mc-marketshare-pie-82.jpg

mc-marketshare-line-82.jpg

mc-wii-lead-82.jpg

mc-YOY-weekly-82.jpg

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Nå har vel aldri Sony konkurert noe særlig mot Wii. Siden dens utgivelse har de nok innsett at det er en tapt sak å ta igjen den. I tillegg så er det langt fra alle som betrakter Wii for "next-gen". Så PS3 konkurer bare mot 360 da det er en maskin som i det minste kan likestilles med de. Uansett, så er PS3 langt fra død i og med at den knapt har vært ute i halvannet år. Det er alt for tidlig å si at den er død hvor "dårlig" salgstallene er den ene uken.

Lenke til kommentar

Ja det der var vel noe av det dummeste jeg har hørt i dag. Om en ps3 selger mindre enn wii så er den død? Ja ps3 og xbox 360 er vel døde i usa også da? Kan være enig i at xbox 360 er død i japan. Men som vi har sett i japan er det ikke mye som skal til før at salget tar helt av. Hva om sony får klar en ps3 slim med final fantasy xiii bundle klar til desember. Hvor død tror du den er da?

Lenke til kommentar
Ja det der var vel noe av det dummeste jeg har hørt i dag. Om en ps3 selger mindre enn wii så er den død? Ja ps3 og xbox 360 er vel døde i usa også da? Kan være enig i at xbox 360 er død i japan. Men som vi har sett i japan er det ikke mye som skal til før at salget tar helt av. Hva om sony får klar en ps3 slim med final fantasy xiii bundle klar til desember. Hvor død tror du den er da?

 

 

Det er allmenn enighet på det mest seriøse forumet i verden som følger salgstall religøst, om dette. For Japan har Sony tapt, og PS3 er død

Hvorfor blander du inn USA mot denne påstanden?

Gi meg ett eksempel på ett spill som har ført til markant HW økning.

Feil, finnes ingen. Selv MSG4 fører IKKE til en generell økning. Ja man får en bump, men når salgstallene igjen detter ned på rundt ~10k i uka, sier det seg selv.

 

PS3 selger like "bra" som GameCube i Japan.

Tygg litt på den du. Alle var enige om at GC salget i Japan var katastrofalt dårlig.

 

Alle sier "vent-på-spill-X".

Hvor mange spill skal man vente på? Ingen innfrir.

 

FFXIII?

Vi får en bump slik MSG4 klarte, så tilbake til normalen.

 

 

Nå har vel aldri Sony konkurert noe særlig mot Wii. Siden dens utgivelse har de nok innsett at det er en tapt sak å ta igjen den. I tillegg så er det langt fra alle som betrakter Wii for "next-gen". Så PS3 konkurer bare mot 360 da det er en maskin som i det minste kan likestilles med de. Uansett, så er PS3 langt fra død i og med at den knapt har vært ute i halvannet år. Det er alt for tidlig å si at den er død hvor "dårlig" salgstallene er den ene uken.

 

Nå snakker vi om Japan, og der har det vært Sony land lenge.

Man er bra dum hvis man tror at Sony ikke hadde ambisjoner om å gjøre det samme med PS3.

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Vær nå grei.. Å kreditere GAF på den måten du gjør synes jeg er en smule underlig. Det er kanskje en del folk fra industrien som er innom der iblant, men ellers så foregår diskusjonene stort sett slik:

 

Oppslag: PS3 sells 1:3 towards wii

 

Innlegg 1: PS3 am dead

Innlegg 2: What he said

Innlegg 3: No its not

Innelgg 4: Oh shit.. Calls for Caturday

Innlegg 5-99: Bilder av katter som gjør forskjellig dill.

 

... Nei det er ikke Gamerfaqs, men seriøst???

 

Jeg ser det slik: Japan var ikke klart for generasjonskifte. Når de er klar for det vil salgstallene vise. Jeg tipper at det vil skje når det er spadd ut nok BD Anime og rollespilla etterhvert kommer ut.

 

Jeg drar ihverfall ingen beslutninger før spill av genrer som er populære i Japan blir gitt ut for PS3, -samma hvor mange katter de poster på GAF. ;)

Lenke til kommentar
Innelgg 4: Oh shit.. Calls for Caturday

Innlegg 5-99: Bilder av katter som gjør forskjellig dill.

 

 

Hehe. Bilder av katter og caturday får deg forøvrig bannet på GAF nåtildags :). De er flinke til å bli kvitt teite trender som ødelegger forumet. (ikke like flinke som Somethingawful kanskje, menmen)

Lenke til kommentar

Føler Sony har uten tvil mest å tjene salgsmessig på ytterligere priskutt. Jeg tror PS3 ville solgt veldig mye mer med en pris lik X360 og Wii, f.eks. 1990 kr. FFXIII i Japan, GT5 verden over, et par orignale titler samt denne prisen bør den i alle fall få PS3 over 30 mill. ved slutten av neste år. Husk også at GTA 4 og MGS4 ble utgitt på den svakeste tiden av året, konsoller selger best før jul, så jeg tror fortsatt de kan påvirke hardwaresalget en del.

 

Historisk sett er det når prisen på en konsoll går under 1500 kr. at salget virkelig tar av. Flopper PS3 på det prisnivået skal jeg være enig, da er den døende.

Lenke til kommentar
Historisk sett er det når prisen på en konsoll går under 1500 kr. at salget virkelig tar av. Flopper PS3 på det prisnivået skal jeg være enig, da er den døende.

 

Men det kommer til å ta lang tid før Sony får konsollen sin ned på det prisnivået. Og Nintendo kan enkelt kutte prisen på Wii med like stort beløp som det Sony gjør.

 

1499kr på PS3 er så langt unna, slik det er i dag kunne vel Nintendo gitt bort sin Wii og tapt mindre penger enn Sony om de solgte PS3 for 1499 :)

Endret av Vacuum
Lenke til kommentar
Nå har vel aldri Sony konkurert noe særlig mot Wii. Siden dens utgivelse har de nok innsett at det er en tapt sak å ta igjen den. I tillegg så er det langt fra alle som betrakter Wii for "next-gen". Så PS3 konkurer bare mot 360 da det er en maskin som i det minste kan likestilles med de. Uansett, så er PS3 langt fra død i og med at den knapt har vært ute i halvannet år. Det er alt for tidlig å si at den er død hvor "dårlig" salgstallene er den ene uken.

 

 

hehe..lett å sei at den ikkje konkurerer med wii, men ei lommebok er ei lommebok, hadde det vert opp til sony så trur eg dei hadde villet at dei 27 millionene som har kjøpt wii heller valgte ein ps3...og sei at dei ikkje går for det samme markedet er the easy way out, ein konsoll er tross alt ein konsoll...;)

Lenke til kommentar

Nei -iL-. Skjønner hva du sier, men er ikke veldig enig om at Neogaf er så utrolig seriøst som du skal ha det til.

 

Og kan ikke skjønne annet enn at F.eks. en Ps3 slim til 299 $ i japan med Final Fantasy XIII ville ha en meget positiv trend på salget.

 

Men Sony bør få opp farten om de ønsker å få med seg Japan. Europa selger de godt i og Usa selger de helt greit i, og om de fortsetter å utvikle PSN, Ps3 og spillene så vil nok salget øke meget etter hvert som prisen blir satt ned.

Lenke til kommentar

Final Fantasy er en mainstream-serie, MGS er en hardcore-serie i Japan.

 

Bare for å sammenligne:

 

 

MGS: 781,802

MGS2: 851,329

MGS3: 822,529

 

Rundt 800k for hvert spill.

 

 

Final Fantasy VII: 3,276,026

Final Fantasy VIII: 3,629,271

Final Fantasy IX: 2,776,215

Final Fantasy X: 2,734,784

Final Fantasy X-2 (spin-off): 2,111,206

Final Fantasy XII: 2,329,314

 

Rundt 3 mill. jevnt over de siste ti årene.

Lenke til kommentar

jupp jeg vet det, det var derfor jeg sa større bump.

 

nå ser det ut til at MSG4 vil slite med å passere 700k da den denne uka solgte bare 33.000 og har LTD : 576.000

 

Grunnen til at jeg sier det er at den har detti %-messig MER en feks MGS3

 

Dog synes jeg den selger mer enn forventet grunnet mye mindre install-base enn når de foregående i serien ble utgitt.

 

 

Forrige ukes salg i Japan:

PSP 58,861

Wii 48,480

DS Lite 48,884

PS3 17,973

PS2 7,673

Xbox 360 5,104

 

http://www.reuters.com/article/technologyN...=technologyNews

 

Idiotisk tittel på artikkelen, men det understreker poenget mitt, når selv MSG4 ikke klarer å få PS3 til å selge mer enn Wii i løpet av en måned.....

 

dvs, PS3 trenger ett spill av MSG4s kaliber for bare å bli utsolgt 1.7 til 1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...