Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!

Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

At de solgte så mange fler konsoller en forventet i julen. Selv tror jeg det er helt eller delvis bullshit, da det ikke var en sjel som rapporterte om Xbox-tørke før Microsoft selv plutselig kom og sa at det hadde pågått en stund.

Hvis du hadde følgt med på "Retail musings" tråder rundt om på nettet (bl.a. hos NeoGAF) så hadde du visst at det var ganske mange som rapporterte nettopp dette. Men det skal ha blitt nærmere normalt f.o.m. siste uka i februar.

Derimot så stoler jeg ikke på forklaringen til MS, ettersom de jo ikke solgte så mye mer enn året før (så hvor mye de solgte burde ikke vært noen overraskelse).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du hadde følgt med på "Retail musings" tråder rundt om på nettet (bl.a. hos NeoGAF) så hadde du visst at det var ganske mange som rapporterte nettopp dette.

Okay, da er det nok delvis på grunn av det. Men det ser samtidig ut til at Xbox har mistet litt av momentet sitt i starten på det nye året. Jeg syns det ser ganske lovende ut for Sony i og med at de gjør det såpass greit allerede før de største pistolene er tatt ut av hylsene.

De selger forsåvidt relativt jevnt, men jeg tror PS3 har potensiale til å eskalere mer etter hvert, mye på grunn av et sterkt og hippt merkevare, samt en god del franchiser som mange mennesker har et forhold til (Singstar, Buzz, Gran Turismo, Metal Gear Solid, Final Fantasy).

Wii derimot, er en rakett på syre. Skal bli spennende å se om den daler igjen, eller om den når uante høyder i løpet av året.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

X360 virker å være tilbake der den var på samme tid i fjor. Stor interesse rundt julesalget, men dabber av mer og mer utover vinteren og våren. Virker å være veldig avhengig av killer-apps som Gears of War, Halo 3 etc.

Nå har de hatt et priskutt i Europa og GTA4 er på vei, så de vil sikkert bryte trenden snart. 1500 kroner for Arcade i kombinasjon med GTA4 kan være som gjør at mainstream-gamerne endelig plukker opp X360. Riktinok en annen type mainstream-gamer enn de som plukker opp Wii Sports, Singstar og Buzz (der har MS fortsatt noe å jobbe med), men vi snakker et marked langt utover vanlige gamere. 20 millioner kjøpte GTA: SA...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Hvis du hadde følgt med på "Retail musings" tråder rundt om på nettet (bl.a. hos NeoGAF) så hadde du visst at det var ganske mange som rapporterte nettopp dette.

Okay, da er det nok delvis på grunn av det. Men det ser samtidig ut til at Xbox har mistet litt av momentet sitt i starten på det nye året. Jeg syns det ser ganske lovende ut for Sony i og med at de gjør det såpass greit allerede før de største pistolene er tatt ut av hylsene.

De selger forsåvidt relativt jevnt, men jeg tror PS3 har potensiale til å eskalere mer etter hvert, mye på grunn av et sterkt og hippt merkevare, samt en god del franchiser som mange mennesker har et forhold til (Singstar, Buzz, Gran Turismo, Metal Gear Solid, Final Fantasy).

Wii derimot, er en rakett på syre. Skal bli spennende å se om den daler igjen, eller om den når uante høyder i løpet av året.

Er nok ikke bare delvis nei, men nok om det.

Er egentlig "synd" at Sony holder liv i PS2 enda, hadde de kutta livssnora til den, hadde PS3 solgt mye mye mer.

Med synd, mener jeg synd på denne generasjonen, jeg vil ha folk over på de nye konsollene jo før jo bedre. Jeg vil ha bedre hardware og ikke minst HD oppløsning til folk flest. Dette gjør markedet enda bedre.

Angående Wii; Håper inderlig ikke at den daler. Wii har virkelig åpnet nye kundemasser, og introdusert dem til spillenes verden. Flere kunder; jo bedre spill og flere spill. Everybody wins! Som jeg har sagt før, så tror jeg ikke Wii kundene i det store og det hele er de samme som 360/PS3 kundene.

GTAIV; Som Assasin Creed, COD4 og andre store MP platformer, så tror jeg denne også vil selge relativt likt til 360/PS3, med overvekt til 360 grunnet større kundemasse.

time will show.

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke inderlig at wii ikke daler for å være ærlig. Jeg ser heller at de andre konsollene tar en større del av markedet og at wii ikke viser at Wii Fit og wii sports er spill som selger mest. Jeg vil ha virkelig gode og lange spill med kvalitet, ikke at non-gamere skal komme her og "ødelegge" et bra marked.

Lenke til kommentar

Nok og nok, fant denne artikkelen:

http://www.8bitjoystick.com/archives/jake_...on_xbox_360.php

med:

I've been told that the supply constraints are due to supply chain issues regarding the quality of ODDs (optical disc drive) and GPUs (graphics chips). It didn't help that no one in China works for 2 weeks during CNY (Chinese New Year).
Endret av -iL-
Lenke til kommentar

med:

I've been told that the supply constraints are due to supply chain issues regarding the quality of ODDs (optical disc drive) and GPUs (graphics chips). It didn't help that no one in China works for 2 weeks during CNY (Chinese New Year).

Først og fremst, dette er helt uvesentlig for hvor stor del av det dårlige salget man kan skylde på leveringsvansker, hvor mye de ellers ville solgt vet vi ikke noe om før situasjonen er stabil igjen.

Uansett må jeg få kommentere kilden du blar frem; en tredjehånds gjenfortelling fra en blogg? Jeg kunne like gjerne skrevet et innlegg i min egen blogg hver gang jeg trengte en kilde. Nå vet jeg ikke veldig mye om hvor kredibel denne bloggen er, men en kjapp research fortalte meg i alle fall at det bare er 3 fridager i forbindelse med CNY (selv om festivalen varer to uker). At den i det store og hele har fokus på positive 360-nyheter er vel også et moment. Det spiller egentlig ikke så stor rolle, for det er uansett dårlig praksis å bruke relativt ukjente blogger eller andre nettsteder som kilde i en debatt.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

med:

Først og fremst, dette er helt uvesentlig for hvor stor del av det dårlige salget man kan skylde på leveringsvansker, hvor mye de ellers ville solgt vet vi ikke noe om før situasjonen er stabil igjen.

Uansett må jeg få kommentere kilden du blar frem; en tredjehånds gjenfortelling fra en blogg? Jeg kunne like gjerne skrevet et innlegg i min egen blogg hver gang jeg trengte en kilde. Nå vet jeg ikke veldig mye om hvor kredibel denne bloggen er, men en kjapp research fortalte meg i alle fall at det bare er 3 fridager i forbindelse med CNY (selv om festivalen varer to uker). At den i det store og hele har fokus på positive 360-nyheter er vel også et moment. Det spiller egentlig ikke så stor rolle, for det er uansett dårlig praksis å bruke relativt ukjente blogger eller andre nettsteder som kilde i en debatt.

Den bloggen er ikke helt håpløs. Det var de som først avslørte at Bungie skulle forlate Microsoft. Alle lo av dem da, men det varte ikke så lenge :)

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Det var de som først avslørte at Bungie skulle forlate Microsoft.

Han som driver bloggen har vel noen gode kildepersoner. Men det gikk jo frem av posten som ble linket til nå at dette var noe kilden til kilden hans hadde hørt. Det kan jo hende at noe av opphavet var sant, men når det også blir oppdiktet at alle i Kina har to uker fri, så blir man jo litt suspekt.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Media Create for Japan 11-16 Mars:

* PSP - 57,651

* Wii - 55,845

* DS Lite - 53,266

* PS3 - 14,934

* PS2 - 9,930

* Xbox 360 - 1,744

Bare en ting å si: Pata Pata Pata Pon.. ;)

Ble det sluppet i Japan nå? Tviler i så fall på at det har hatt noen veldig stor innvirkning, PSP har solgt meget godt i Japan en stund nå.

Lenke til kommentar

Patapon ble lansert i fjor i Japan. Ingen spill som driver salget såvidt jeg kan se.

I følge VGChartz ble det faktisk solgt langt flere PSP-konsoller (63,494) enn spill (46,011) i Japan i forrige uke, så man kan spørre seg til hva de bruker PSP-en til...

Når jeg tenker meg om har jeg bare _kjøpt_ ett spill til PSP-en min jeg også... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...